6 kommunikációs tipp egészségügyi vállalkozásodnak

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

6 egészségügyi kommunikációs tipp, amelyek segítenek kitűnni a tömegből

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az egyre inkább digitalizálódó iparágban egyre nehezebb kiemelkedő szervezetté válni az egészségügy területén. Mivel mindenki verseng az első helyért, jóval több energiát érdemes fordítani egészségügyi vállalkozásként marketingedre.  
Az ágazaton belül működő szolgáltatások ilyen széles spektrumával azonban nem lehetetlen felvenni a versenyt, ha egy kis időt és energiát fordítasz a marketingre. Ahhoz, hogy nevet szerezz magadnak, rengeteg tényezőre van szükség. Ezeknek a tényezőknek a hatékony egészségügyi kommunikációs stratégia megszervezésével optimalizálhatod esélyeidet céljaid elérésére.
De mi is pontosan a hatékony kommunikációs stratégia? Íme 6 tipp az induláshoz.
 

6 kommunikációs tipp egészségügyi vállalkozásodnak

Tedd érhetővé üzeneteid

 
Kezdd orvosi kommunikációs stratégiád a kampány céljainak felvázolásával. Leegyszerűsítve hangozhat, de rengeteg egészségügyi kommunikációs stratégia dől be, pusztán az átfogó stratégia hiánya miatt.
Minden a közönségeddel kezdődik. Gondold át, hogy pontosan kit célzol meg. Miután felvázoltad célközönséged kulcsfontosságú demográfiai adatait, elkezdhetsz kommunikálni szakterületeden belül, úgy, hogy az megfelelő legyen azok számára, akik ebbe a csoportba tartoznak. Ragaszkodj egy olyan üzenetküldési stílushoz, amely vonzó lesz célközönséged számára, miközben megerősíti álláspontod, mint hiteles hang a témában. Ha meghatároztad a stílust, használd útmutatóként ezt az egész kampány során. A következetesség kulcsfontosságú.
 

Vázold fel a márka USP-it

 
Tegyél fel magadnak egy egyszerű kérdést – pontosan mi az, ami kiemeli vállalkozásod a tömegből? Annak érdekében, hogy ismertté tedd márkádat, el kell mondanod közönségednek, mitől más a Te márkád. Ezeknek az egyedi jellemzőknek a kommunikációban az összes csatornán jelen kell lennie.
Milyen problémák megoldására törekszel? Hogyan igazodsz az iparág igényeihez? Átfogó stratégiádnak melyik része különböztet meg a többitől?
Ha nem válaszolsz ezekre a kérdésekre hatékonyan, akkor valószínűleg a hétköznapiság tengerébe süllyedsz. Az egyediségek kiemelése, a kommunikációs terv hajtóereje lesz, ami biztos eszköz arra, hogy nevet szerezz magadnak az egészségügyben.
 

Konzisztencia a csatornák között

 
Beszélj bármely egészségügyi marketing ügynökséggel, mindannyian azt fogják mondani, hogy minden csatornán a következetes hangnem elengedhetetlen minden kampányhoz. Legyen szó közösségi média kampányokról, webes tartalmakról vagy a digitális levelezés bármely más eszközéről, a közönség bizonyos viselkedési mintákat fog elvárni az egészségügyi vállalkozásodtól. Ha ezt nem tartod szem előtt, gyorsan elveszíted hitelességedet. Valójában a kutatások kimutatták, hogy a következetes márkabemutatás 33% -kal növelheti a bevételt.
Ez a következetesség egyedi hangvétellel és stratégiailag harmonikus tartalommal érhető el. Ennek helyes megvalósítása abban is segíthet, hogy a kommunikáció zökkenőmentesen kapcsolódjon a digitális stratégia többi részéhez. Az egészségügyi ágazat tekintélyének megszerzésével növelheted az általános digitális teljesítmény javításának esélyeit, az off-page SEO és a kiváló webhely-egészség révén.
 

Adatvezérelt döntések

 
A rendelkezésünkre álló adatok mennyisége óriási. Néhány átgondoltan használt programmal pontosan feltérképezheted a célszegmens jellemzőit és viselkedését. Az egészségügyi kommunikációs kampány során hozott minden döntést adatokkal kell alátámasztani.
Akár egy egészségügyi kommunikációs ügynökségen keresztül, akár belsőleg, a döntéshozatalt támogató adatgyűjtés valóban elengedhetetlen. Ez egy egyszerű közösségi médiás szavazástól a teljes körű orvosi egyetemi kutatásig terjedhet.
Ezen információk összegyűjtése egy másik utat is kínál az iparágba való betekintéshez. Ebben a modern korban a gyors tartalomfogyasztás normává vált. Ha nem jut el gyorsan az üzeneted, akkor egyáltalán nem fogod átadni. Az egészségügyi trendekkel kapcsolatos statisztikák tökéletes módja ennek.
 

Maradj naprakész

 
A közösségi média megjelenésével villámgyorsan jönnek az iparági hírek és vélemények. Az orvosi áttörések, az új technológiák és az egészségügy kapcsolata a politikával óránként történik. Ráadásul a pandémiát követően a társadalom érdeklődése az egészségügy igénybevétele iránt felkelt, a magánegészségügy népszerűsége majdnem megduplázódott a poszt-covid után.
Annak érdekében, hogy megőrizd relevanciád az orvosi világban, győződj meg róla, hogy tisztában vagy a legfrissebb hírekkel, és - ami még fontosabb – folytass beszélgetéseket a számodra releváns kérdésekről. A social listening eszközök és alkalmazások, például a Google Értesítő használatával  nyomon követheted a márkád körül és azon túl zajló beszélgetéseket.
 

A szakértői betekintés felbecsülhetetlen értékű

 
Az egészségügy olyan terület, ahol a tekintélyt a legnagyobb tiszteletben tartják. Egy hiteles személyen vagy márkán keresztül üzeneteid extra hitelességet és érvényességet nyernek. A vezérigazgatóktól az orvosokon át a rezidens gyógyszerészekig, a személyek azonosítása és a megfelelő információs és kommunikációs csatornákkal való felszerelése kölcsönösen előnyös megoldás lehet.
Fontos, hogy bölcsen válassz. Ez a személy lesz a szervezet arca, ezért győződj meg róla, hogy olyasvalakit választasz, aki nemcsak szaktekintély a területen, hanem összhangban van általános márkastratégiáddal is.
 

Ha Te is szeretnél egészségügyi szervezeted számára egy új és hatékony marketing stratégiát, amellyel valóban elérheted potenciális pácienseidet, akkor keresd fel egészségügyi marketing ügynökségünket és segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot most! 
 

Gyakori kérdések

Milyen csatornákat használj marketingkommunikációdban?

Egészségügyi vállalkozásként elsősorban a webhelyed lesz a legfontosabb, hiszen pácienseid nagy részben a Googleben fognak keresni. Így lényeges, hogy weboldaladra tartalmat gyárts és hatékony kommunikációt alkalmazz. Weboldalad mellett érdemes használnod a közösségi média felületeket, valamint a Google Cégprofil oldalt egyaránt. Ezeknek a csatornáknak az előnyeit mindenképp használd ki, és fontos, hogy kommunikációd minden esetben ugyanolyan stílusban történjen.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!