Hogyan NE használd az online marketinget az egészségügyben?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezért vall kudarcot olyan sok egészségügyi cég a digitális közegben

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A digitális forradalom még a kisebb egészségügyi szolgáltatók számára is lehetővé tette, hogy hallassák a hangjukat az interneten. Ennek ellenére, gyakran még a nagyobb cégek is vétenek olyan hibákat, amikkel teljes digitális jelenlétüket aláássák.
A probléma az, hogy sok egészségügyi márka, ami szoftveres megoldásokat kínál ügyfeleinek (B2C és B2B környezetben egyaránt), egyszerűen nem képes, vagy nem hajlandó az innovációra, és így egyszerűen nem tud a saját hullámhosszukon kommunikálni ügyfeleivel. Ennek négy fő oka van, amikről az alábbiakban lesz szó.

Hogyan NE használd az online marketinget az egészségügyben?

1. Túl sokat vállalnak egyszerre

Ez az első számú probléma a legtöbb egészségügyi cégnél. Főleg az újonnan alapult, kisebb és közepes méretű vállalkozásokra jellemző, és nagyon nehéz megoldást találni rá. Lényegében arról van szó, hogy egy cég tulajdonosa egyszerre túl sok mindent próbál belesűríteni szoftveres megoldásába. Ez egy borzalmas stratégia.
Mindezzel az a fő probléma az, hogy rengeteg időbe fog telni, mielőtt képesek lesznek piacra dobni szoftveres megoldásukat, és mérlegelni, hogy mire van szükség, és mire nincs. Szintén gondot jelenthet, hogy ezzel lényegében felhígítják platformjuk célzottságát is.
A legrosszabb az egészben, hogy általában valami teljesen egyszerűt próbálnak elérni, és túlbonyolítják az egészet.

A megoldás? Egyszerre csak egy dolgot kell vállalni, és azt a lehető legjobban kivitelezni. A cél az, hogy az ügyfelek hosszútávon is használni akarják a platformot. Első körben foglalkozz a fő terméktulajdonsággal, majd ha az kész, akkor jöhet a többi dolog is, a maga sorrendjében.

 

2. Nem foglalkoznak eleget az A/B teszteléssel

Ez a probléma valójában a legtöbb cégnél jelen van, és nem kifejezetten csak az egészségügyre jellemző. Egyszerűen senki sem akar elegendő időt, pénzt és erőfeszítést fordítani az A/B tesztelésre.
Egy szoftvert ezerféleképpen fel lehet építeni, ezért fontos, hogy minél több adatot összegyűjts arról, hogy mi működik jól, és mi az, ami nem. Ez a szoftverek fejlesztésekor épp olyan fontos, mint egy webhely összeállításakor.
Ha szeretnéd biztosítani, hogy céged rendszeresen A/B teszteljen, akkor ezeket a teszteket a vállalati kultúra részévé kell tenned, tehát mindent A/B tesztek alá kell vetnetek, amit céged csinál. A/B tesztelni kell az interakciókat, a folyamatokat, a marketingkampányokat, a designban használt színeket, és lényegében minden mást, amit csak lehet.
Minél több A/B tesztet végzel, annál könnyebb lesz kapcsolatot teremteni leendő és meglévő ügyfeleiddel. Ha azonban teljes mértékben mellőzöd ezeket a teszteket, akkor esélyt sem adsz termékednek, hogy bármilyen téren jobban teljesítsen a jelenleginél.

 

3. Nem kommunikálnak elég hatékonyan ügyfeleikkel

Szintén gyakori szarvashiba az egészségügyben, hogy ezek a cégek nem képesek hatékonyan kommunikálni ügyfeleikkel a platformjukon keresztül. Ez azt jelenti, hogy lényegében csinálnak egy olyan alkalmazást ami szimplán csak türközi azt, ami a kórházban vagy a webhelyen történik. Tehát ugyan azt a terminológiát alkalmazzák, amiket az orvosok is használnak pácienseikkel.
Ez szintén hatalmas hiba, hiszen a végfelhasználók általában nem orvosok, és nem fogják érteni a szakkifejezéseket. A legtöbb páciens elvárja, hogy ha az egészségéről van szó, akkor érthetően fogalmazzanak neki, nem pedig latinul.
Ez nagyon fontos szempont. Nem elég szimplán digitális közegbe helyezni valamit – le is kell fordítani azt, hogy emészthető legyen a felhasználók számára.

 

4. Nem megfelelően prezentálják az összegyűjtött adatokat

A negyedik szarvashiba, hogy ezek a cégek nem prezentálják érthetően az összegyűjtött adatokat. Számos eszközfejlesztő cég az egészségügyben csak azért létezik, hogy adatokat biztosítson a fogyasztóknak. A Big Data rendkívül hasznos, de a legtöbb felhasználó képtelen értékes rálátásokat leszűrni belőle.
Éppen ezért fontos, hogy a szolgáltatott adatokat érthető, emészthető formában prezentáld, hogy tényleg hasznosak legyenek az ügyfelek számára.

 

Segítsünk a gördülékeny és hatékony online marketingben, alkalmazva egy komplett marketing stratégiát! Kérd egészségügyi online marketing ügynökségünk ajánlatát személyre szabottan!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!