Hogyan állíts össze egy profi email listát egészségügyi márkád számára 7 lépésben
Hogyan állíts össze egy profi email listát egészségügyi márkád számára 7 lépésben
Az email korunk egyik legelterjedtebb kommunikációs formája, mégis meglepően kevesen alkalmazzák az egészségügyi marketingben. Hogy miért? Mert a legtöbb márka egyszerűen nem képes néhány tucat feliratkozónál többet szerezni magának anélkül, hogy listavásárláshoz kellene folyamodnia, amit egyébként is egy bő kilométerre ajánlott elkerülni.
Egy marketinges mindig meglepődve hallja egészségügyben dolgozó ügyfeleitől, hogy nem foglalkoznak az emailekkel marketingstratégiájuk részeként. Pedig az email marketing a legtöbb egészségügyi szolgáltató számára egy hatékony és gazdaságos kommunikációs csatornát kínál, ami alkalmas nem csak az új ügyfelek megszerzésére, hanem a korábbiak megtartására is.
Mit jelent az email marketing az egészségügyben?
Tisztázzuk azonban, hogy itt most nem az orvosok és a pácienseik között küldözgetett szigorúan bizalmas és érzékeny tartalmú emailekről van szó, amelyek a betegek konkrét egészségügyi problémáival foglalkoznak. Az email marketing egy engedélyalapú marketingstratégia, amely számos egészségügyi szolgáltató (orvosok, ápolónők, gyógyszerészek, magánklinikák, stb.) számára kínál nagyszerű marketinglehetőségeket.
Az email marketing azonban csak akkor lehet sikeres, ha egy márka folyamatosan új feliratkozókat gyűjt email listájára, akinek aztán marketing tartalmú üzeneteket küldhet. Ezek a feliratkozók beleegyeznek, tehát engedélyüket adják (ezért „engedélyalapú marketing”) arra, hogy egy szolgáltató a későbbiekben megkeresse őket ajánlataival és hasznos tartalmaival.
Ezek a feliratkozók olyan emberek, akik kifejezetten emailben szeretnének hallani felőled, és önszántukból adják meg ehhez elérhetőségeiket.
Hogyan állíts össze egy profi egészségügyi email listát
Szóval hogyan tehetsz szert ideális ügyfeleid elérhetőségeire úgy, hogy azt ők maguk adják meg neked? A legfontosabb, hogy bizonyítanod kell valamivel, hogy az embereknek megéri feliratkozniuk listádra. Meg kell mutatnod nekik, hogy milyen értékes, hasznos tartalmakat kaphatnak így közvetlenül digitális postaládájukba. Ha nem sikerül meggyőznöd őket, akkor ne számíts új feliratkozókra.
A feliratkozásért cserébe gyakran szokás felajánlani valamilyen ingyenes ajándékot, például egy e-könyvet, habár ez csak bizonyos esetekben kivitelezhető, például online regisztrációkor, vagy időpontfoglaláskor.
Lássunk hét bevált tippet a tökéletes egészségügyi email lista összeállításához!
- A felvételi űrlapokon: Amikor kitölteted pácienseiddel a felvételi űrlapot, hagyj egy rublikát, amiben megjelölhetik, hogy szeretnének-e feliratkozni megadott email címükkel marketing emailjeidre, vagy sem. Lehetőleg több email címnek is hagyj helyet, és mindegyikhez kínálj külön feliratkozási lehetőséget, hiszen egy háztartásban több email címet is szokás használni.
- A betegek dokumentumainak frissítésekor: Valahányszor frissíted egy páciensed adatait a róla vezetett fájlban, kérdezd meg, hogy szeretne-e feliratkozni email listádra további hasznos üzenetekért.
- Webhelyeden: Helyezz el egy egyszerű űrlapot webhelyeden, amivel az érdeklődők feliratkozhatnak hírleveledre. Ezért cserébe általában érdemes valamilyen ösztönző anyagot kínálni, például egy ingyenes e-könyvet, ami érdekelheti pácienseidet.
- A közösségi fiókjaidon: Ha a Facebookon vagy más népszerű közösségi médián is jelen vagy, akkor ezeken is megkérheted néha követőidet, hogy iratkozzanak fel email listádra is.
- Egy nyereményjáték keretei között: Egészségügyi szolgáltatóként temérdek díjat és nyereményt felajánlhatsz azoknak, akik hajlandók megadni elérhetőségeiket azért, hogy benevezhessenek játékodba. Ne felejtsd el egyértelműen tájékoztatni az embereket, hogy a későbbiekben milyen célokra használod majd fel a nevezéshez használt címüket!
- Kínálj hasznos tartalomsorozatot: Kínálj feliratkozóidnak egy többrészes oktató jellegű emailsorozatot, amelyekben egy érdekes témát vagy témakört mutatsz be nekik (bizonyára van fogalmad arról, hogy mi foglalkoztathatja feliratkozóidat). Mindezt persze ingyen, az az email címükért cserébe.
- Jutalmazd meg a hűséget: Indíts hűségprogramot amiben az emailre feliratkozók értesülhetnek elsőként a legújabb ajánlatokról és fejleményekről. Ez az exkluzivitás sokakat arra ösztönözd majd, hogy feliratkozzanak email listádra.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.