A digitális jólét, mint 2020 egyik legfontosabb marketingtrendje

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mit tehetsz ügyfeleid digitális jólétéért 2020-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketing egyik fontos jellemzője az az óriási mennyiségű tartalom, amelyet megtermel, és amilyen sűrűn kínálja azt. Mindez digitális kimerültséghez vezethet, aminek következtében bizonyos esetekben digitális detoxikálásra lehet szükség.

A digitális jólét, mint 2020 egyik legfontosabb marketingtrendje

A következő cikkben az alábbiakról lesz szó:

  • A digitális fogyasztás legújabb trendjei és mutatói
  • Tippek ügyfelek digitális jólétének biztosítására
  • Példák arra, hogy egyes márkák hogyan alkalmazzák a digitális jólétet saját marketingkampányaikban

 

Manapság egy cég online jelenléte átfogó marketingstratégiája fontos elemét képezi. A marketingkommunikáció jelentős része az ügyfeleknek kiküldött emailektől kezdve a közösségi médián és a webhelytartalmakon át egészen a chatalapú támogatásig már online közegben zajlik. Mindennek azonban egy fontos negatív vonzata is van.

 

A kutatások szerint a vásárlók órák százait töltik havi szinten a különböző digitális platformokon, ami gyakran egészségtelen digitális fogyasztást eredményez. A Behaviour & Attitudes 2019-es „Sign of the Times” felmérése (amelyben 1000 ír felnőttet kérdeztek meg) rávilágított, hogy 4-ből 3 fő napi szinten használja az internetet. A Facebook, a WhatsApp, az Instagram, a Viber és a Snapchat platformokra bejelentkezők száma is mind növekedett.

 

Ez csak egy példa arra, hogy a digitális túlterhelés milyen hatásokkal van a fogyasztókra. Nem meglepő tehát, hogy a felhasználók egyre inkább érdeklődnek a digitális detoxikálás és egyéb, pozitívabb technológiai szokásokra ösztönző kezdeményezések iránt.

 

Szóval hogyan segíthetsz te, mint marketinges abban, hogy ügyfeleid elérhessék 2020-as digitális jóléti céljaikat? Lehetséges úgy megerősítened online márkádat, hogy közben nem terheled túl a felhasználókat tartalmaiddal több platformon is? Véleményük szerint a válasz egy határozott IGEN!

 

Okosabb marketingstratégiák alkalmazása a digitális jólét érdekében

A digitális jólét ma világszerte kulcsfontosságú aggály a fogyasztók köreiben. A probléma olyan súlyossá vált, hogy az olyan technológiai óriások, mint a Google és az Apple elkezdtek fokozottan odafigyelni a digitális jólétre.

 

2018-ban a Google számos frissítést adott ki az Android operációs rendszerre, hogy segítsen a felhasználóknak nyomon követni saját digitális fogyasztási szokásaikat. Az Apple is lehetővé teszi felhasználói számára, hogy számon tartsák, mennyi időt fordítanak a közösségi médiára, a termékeny feladatokra, a kreativitásra és más kategóriákra.

 

A Google még egy tanfolyamot is indított azon marketingesek és más szakemberek számára, akik szeretnének többet megtudni a digitális jólétről. Nézzünk meg néhány tippet, amelyek segítségével marketingstratégiád részévé teheted ezt a koncepciót.

 

1. Használj értékalapú tartalmakat, hogy kiemelkedj a közegből

A digitális kimerültség egyik fő oka, a temérdek mennyiségű elérhető tartalom. A fogyasztók vagy túlgörgetnek ezeken anélkül, hogy odafigyelnének rájuk, vagy egyszerűen kijelentkeznek némi digitális detoxikálás reményében.

 

Ezért kell a márkáknak egyensúlyra törekedniük tartalmaik megtervezésekor. A cél az, hogy a fogyasztók megtorpanjanak egy pillanatra és közelebbről is megvizsgálják üzenetedet. Ugyanakkor azt kell érezzék, hogy megérte időt szánni ezekre a tartalmakra.

 

Azt javasoljuk, hogy használj olyan értékalapú tartalmakat, ami képes a fogyasztók érzelmeire hatni ahelyett, hogy kérészéletű, virális videókat, klikkcsalit és egyebeket alkalmaznál. A gyermeknevelés problémáit empatikusan ábrázoló videók például sokkal hatékonyabbak lehetnek egy pelenkamárka reklámozására, mint az egyszerű árengedményt kínáló emailek.

 

2. Egyesítsd offline és online csatornáidat egy egybefüggő élmény érdekében

Egy robosztus offline lábnyom még akkor is segíthet megőrizni márkád relevanciáját, amikor az ügyfelek a detoxikálás mellett döntenek digitális jólétük érdekében. Ehhez egy széleskörű, összcsatornás tervre lesz szükséged, illetve határozottan kell összpontosítanod az offline marketingre is. Tegyük fel, hogy márkád csak az Instagramon van jelen – amikor egy felhasználó kijelentkezik, a márkával való interakciójuk is megszűnik.

 

Érdemes egy összetett összcsatornás jelenlétet kialakítani, amelyben rendszeresen – de nem túl gyakran – osztasz meg tartalmakat minden nagyobb közösségi és digitális platformon. Ezt aztán offline lábnyomoddal kell megerősítened. Ha egy fizikai üzlet nem opció, akkor gondolkodj el olyan alternatívákon, mint az átmeneti hétvégi standok, helyi rendezvényekre kihelyezett kioszkok, vagy a TV-reklámok.

 

Mindez továbbá elszakítja majd márkádat az ügyfelek digitális fogyasztási szokásaitól, és érthetőbbé teszi alapvető értékajánlatodat is.

 

3. Tervezd újra webhelyedet a digitális jólét szemszögéből

A webhely gyakran az első és legfontosabb érintkezési pont egy, a márkádat kereső ügyfél számára. Biztosítsd, hogy a digitális jólét márkád egyik prioritásaként jelenjen meg számukra látogatásuk során.

 

Egy remek módja ennek egy olyan chatbotot alkalmazni, amely elmagyarázza a felhasználóknak az adatbiztonsági törvényeket illetve azt, hogy hogyan rendelkezhetnek adataik felett. Tedd egyszerűvé számukra sütibeállításaik módosítását, és ne kérj tőlük beleegyezést anélkül, hogy lehetőséget kínálnál nekik a beállítások módosítására.

 

Webhelyeden más taktikákkal is enyhítheted a digitális kimerültséget, például a hirdetések és előugró ablakok csökkentésével, a térközök használatával és egy külön oldal kijelölésével a videók számára, hogy a felhasználók konkrétan felkereshessék vagy elkerülhessék azt. Az ilyen kis designelemek elengedhetetlenek a digitális jólét fenntartásához webhelyed látogatói és lehetséges ügyfeleid számára.

 

Fel kell áldozni az online relevanciát a digitális jólétért?

A rövid válasz az, hogy NEM, egyáltalán nem. Sőt, számos cég alkalmazta ezt a koncepciót, hogy újrapozicionálják és megerősítsék márkaidentitásukat.

 

A Meantime Brewing Company például készített egy kampányt „make time for it” („szakíts időt rá”) címmel, amelyben hat egész héten keresztül főztek egy adag sört. Ez idő alatt összeállt a népszerű Lazerian bútortervező céggel egy egyedi bárszék megépítésére.

 

A lényeg az volt, hogy az ügyfeleknek még a mai gyorsan fejlődő digitális korban is időt kell szakítaniuk a kreativitásra és az önmegvalósításra.

A Meantime Brewing Company videója az idő értékéről

 

Egy másik érdekes példa a „Phone Stack” („telefonrakás”) kampány volt a KFC-től. A gyorséttermeket üzemeltető cég kiadott egy alkalmazást, amely játékká tette az okostelefonok mellőzését. Amíg a telefonok egymáson vannak, az alkalmazás folyamatosan méri az időt, és ezzel bónuszpontokat gyűjt az ügyfélnek. A kampány nem csupán a digitális jólét fontosságára hívta fel a figyelmet, de arra is ösztönözte az ügyfeleket, hogy vásároljanak a KFC termékeiből.

A KFC „Phone Stac” kampánya

 

A digitális jólét 2020-ban egy mindenki számára aktuális téma. 2019-ben a Google kiderítette, hogy 3-ból 1 amerikai tett azért, hogy javítson digitális jólétén az elmúlt egy év során. Ebbe beletartozik az online tevékenységek nyomon követése, az adatbiztonságra való odafigyelés és a képernyő előtt eltöltött idő csökkentése.

 

A marketingeseknek ezt az aggályt is figyelembe kell venniük kampányaik megtervezésekor, ügyelve arra, hogy megtalálják az egyensúlyt a látványos tartalmak és az egészséges médiafogyasztás között.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a MarTech Advisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/martech-skills/digital-wellbeing-tips-for-marketers/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!