De vajon tényleg olyan hatékony a PRG módszer, mint sokan gondolják? Nos, úgy tűnik, hogy igen, ugyanis a Google nem képes észlelni a gombelemekbe rejtett hivatkozásokat.
A Google egyik nemrégiben megtartott hangout beszélgetésében John Mueller, a keresőóriás egyik munkatársa lényegében megerősítette, hogy a PRG módszer pontosan azt csinálja, amire a SEO szakemberek gondolnak.
A beszélgetésben arra irányult a kérdés, hogy rossz hatással van-e a SEO-ra, ha egy horgonycímkében gombcímke is található. A válasz így hangzik:
„Szóval, tudomásom szerint alapértelmezettként egy gomb elem az oldalon lényegében egy űrlap elemhez kötődik.
És használhatsz JavaScriptet ahhoz, hogy egyfajta navigációt hajts végre egy adott URL-re, amitől lényegében egyfajta hivatkozássá változik.
De a Googlebot lényegében nem fog rákattintani ezekre az elemekre, hogy megnézze, mi történik.
Tehát nem látnánk, hogy van ott egy hivatkozás, ami egy másik URL-re mutat a webhelyeden.”
A Google többször is kifejtette már, hogy nem igazán kedveli a rejtett hivatkozásokat és szövegeket, azonban egyes SEO szakembereknek jogosan lehet szükségük e taktikákra – például:
• Ha egy webáruház üzemeltetője meg szeretné akadályozni, hogy ugyan azon termék adatlapjára több URL-t indexeljen a Google.
• Ha egy webfejlesztő meg szeretné akadályozni, hogy a böngésző újraküldjön egy űrlapot, amikor frissítésre kerül a weblap.
• Ha egy webmester meg szeretné akadályozni, hogy a PageRank algoritmus az olyan oldalakat is számításba vegye, amelyek nem erősítik a webhely rangsorolását.
A PageRank ilyesfajta manipulálása tehát valóban működik, az viszont már egészen más kérdés, hogy megéri-e foglalkozni vele. A helyzet az, hogy a más webhelyekről szerzett hivatkozások (vagy egy igazán erős belső linkszerkezet) mindenképpen erősebbek, mint ezek a manipulációs technikák. Jobb tehát ezekre fordítani az ember idejét!
Fontos mérföldkőhöz érkezett a DuckDuckGo keresőmotor
Habár a Google-nak akkor sem lenne igazán versenytársa, ha az összes többi keresőmotor együttes erővel lépne fel ellene, ez nem jelenti azt, hogy esélyük sincs érvényesülniük azoknak a motoroknak, amelyek az adatbiztonságot helyezik előtérbe.
Az adatgyűjtés ellen kampányoló DuckDuckGo például nemrégiben elérte a 100 millió lekérdezést egyetlen nap leforgása alatt, ami először történt meg az eszköz beindítása óta. A DuckDuckGo a keresőpiac durván 2,3%-át birtokolja, nem sokkal lmeradva a 3,05%-os Yahoo! és a 6,45%-os Bing mögött. A becslések szerint 2026-ra a „kacsás” keresőmotor az egymilliárdos mérföldkövet is elérheti. Nagy szó ez egy olyan keresőmotor számára, ami egészen más irányból közelíti meg a felhasználói adatok kezelését.
Átalakulnak a Gmail hirdetései
A Google egy emailben tájékoztatta hirdetőit, hogy a Gmail hirdetései 2021 július 1-től a Discovery-kampányok részeként működnek majd tovább. A Gmail hirdetései, amelyek a Gmail „Közösségi” és „Promóciók” fülei alatt jelennek meg, júliustól kezdve nem külön lesznek célozhatók, hanem a Discovery-kampányok részeként.
Az email szerint a Dsicovery-kampányok lehetővé teszik majd, hogy akár 3 milliárd embert is elérhess a Google felületein, köztük a Gmailen is. Fontos észben tartani, hogy a hirdetései költségkeret júliustól kezdve nem csak a Gmail hirdetésekre használódik majd fel, mint korábban.
A Google Search Console új feltérképezési típusai
Ha nézegetted az utóbbi hetekben a Google Search Console felületét, akkor meglepődve tapasztalhattad, hogy a feltérképezési statisztikáid (Beállítások > Feltérképezési statisztikák) hirtelen megugrottak. Aggodalomra semmik ok, ugyanis a jelentés néhány hónappal ezelőtt felújításra került, és ma már több feltérképezési típust is láthatsz rajta.
Ennek ugyan nincs hatása a rangsorolásodra, de most már valamivel több információt kapsz arról, hogy hogyan vizsgálja webhelyedet a Googlebot.
A YouTube-on már elérhetők az egyéni URL-ek
Bizonyos feltételeknek ugyan meg kell felelniük, de a YouTube felhasználók most már saját URL-t igényelhetnek csatornájukhoz. Ehhez legalább 30 napja a platformon kell lenniük, legalább 100 feliratkozóval kell rendelkezniük, és rendelkezniük kell saját profilképpel illetve borítóképpel (a csatornaprofilon). Az egyéni URL évente legfeljebb 3-szor változtatható meg.