Ahhoz, hogy meghatározd jelenlegi konverziós arányodat (azaz, hogy a látogatók hány százaléka konvertál), először is megfelelő analitikai eszközökre lesz szükséged webhelyeden. Ezek segítenek majd meghatározni landing oldalaid jelenlegi teljesítményét – azaz, hogy hány látogató hívja fel rendelődet, vagy tölti ki az időpont-foglalási űrlapot webhelyeden.
Ezen információk birtokában láthatod majd, hogy kellő arányban konvertálnak-e webhelyed látogatói, miután rákattintottak hirdetéseidre. Ha nem, akkor minden bizonnyal javítanod kell landing oldalaidon.
Miért olyan fontosak a landing oldalak egy orvosi webhelyen?
A landing oldalak (vagy céloldalak) azok az oldalak webhelyeden, amikre a felhasználók megérkeznek egy másik webhelyről – például, miután egy hirdetésre kattintanak a Google-ban.
A landing oldalak éppen olyan fontosak egy kampány sikeréhez, mint maguk a hirdetések, amik ezekre az oldalakra hivatkoznak. A hirdetések feladata felkelteni a lehetséges páciensek figyelmét praxisodra, addig a landing oldalé pedig, hogy meggyőzze őket az időpont lefoglalásáról.
Számos orvosi praxis követi el azt a hibát, hogy nem készít elég meggyőző landing oldalakat hirdetéseihez. Gyakran részletesen írnak például a hirdetett beavatkozásról, de egyáltalán nem említik meg, hogy miért lenne érdemes a látogatónak pont őket választania a többi orvos helyett.
Ezek az információk persze hasznosak lehetnek azoknak az internetezőknek, akik szeretnének többet megtudni egy-egy orvosi kezelésről, egy hirdetés landing oldalán nem pont erre van szükség. Amikor egy felhasználó rákattint egy hirdetésre, akkor arról szeretne olvasni, hogy miért a te praxisod a legjobb választás.
Az orvosi praxisok nagy része továbbá nem figyel oda a landing page desinjára sem. A fizetett hirdetésekhez tartozó landing oldalak feladata, hogy egyértelműen a konverziós lépésig vezesse a felhasználókat – esetedben, a lehetséges pácienseket.
A landing oldal utolsó lépését egy CTA, azaz egy felhívás jelzi – ez szólítja fel a látogatókat, hogy végezzék el a konverziót. A CTA általában egy gomb formájában jelenik meg, és jól látható a felhasználók számára, hogy azok semmiképpen se hagyják figyelmen kívül a felhívást. Egy orvosi webhelyen a CTA lehet egy telefonszám, illetve az időpont lefoglalására szolgáló űrlap is.
Hogyan optimalizáld orvosi kampányaid landing oldalait
1. Győzd meg látogatóidat tartalmaiddal
Mint fentebb olvashattad, gyakori probléma az orvosi praxisoknál, hogy hirdetéseik landing oldalai inkább egy-egy beavatkozást ismertetnek, és emiatt túl közönségesek egy célzott hirdetéshez.
Amennyiben beavatkozásaidról szeretnél írni hirdetéseid landing oldalain, fogalmazd bele a szövegbe, hogy mi teszi egyedivé praxisod kezeléseit a páciensek számára, vagy hogy milyen tapasztalatokkal rendelkeznek klinikád szakemberei, amelyek miatt ők a tökéletes választás a páciensek számára.
Így miközben az érdeklődők a beavatkozásokról tájékozódnak, egyszerre azt is eldönthetik, hogy praxisod megfelelő-e számukra.
A landing oldalak tartalmának fő célja mindig az, hogy „eladd” magadat, vagy praxisodat a pácienseknek. Mivel a hirdetésre kattintásért minden esetben fizetned kell, a landing oldal minden elemével arra kell törekedned, hogy ezért a kattintásért megérje kiadni a CPC összegét.
Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy erőszakos, kéretlen értékesítési taktikákhoz kellene folyamodnod orvosi praxisod landing oldalának optimalizálása közben. Praxisod „eladása” alatt azt értjük, hogy mutasd be szakmai tudásodat, többéves tapasztalataidat és praxisod különleges sajátosságait az érdeklődőknek, amik mind erős érvek lehetnek amellett, hogy te vagy a helyes választás számukra. Tapasztalatod és esetleges elismeréseid mind segítenek „eladni” praxisodat, de csak akkor, ha ezeket is megemlíted tartalmaidban.
2. Vezesd látogatóidat a konverzióhoz a felhívásokkal
Amikor egy látogató, vagyis lehetséges páciens rákattint praxisod egyik hirdetésére, a landing oldal egyértelműen meg kell, hogy mutassa neki, hogy mi legyen a következő lépése – például, hogy felhívja rendelődet, vagy kitöltse az időpont-foglalási űrlapodat.
Ehhez alaposan vizsgáld át landing oldaladat, és lehetőség szerint kérd ki néhány olyan ember véleményét is, aki még soha nem járt ezeken az oldalakon. Jól látható a telefonszámod? Több helyen is feltűnik az oldalon? Ugyan ez vonatkozik az időpont-foglalási űrlapodra is, ha van ilyened.
Ezek mind olyan CTA elemek, amelyek az oldal tetején és alján is láthatók kell, hogy legyenek, és lehetőség szerint még a tartalom közepén is, ha az elég hosszú ehhez. Sőt, még a landing oldal oldalsávjában is elhelyezhetd őket, hogy a tartalmon kívül is láthatók legyenek.
A CTA-k fő célja, hogy egyszerűvé tegyék lehetséges pácienseid számára, hogy felvegyék a kapcsolatot praxisoddal.
Talán egyértelműnek tűnhet, hogy ha egy felhasználó már rákeresett valamilyen orvosi szolgáltatásra rákattintott egy hirdetésedre, akkor biztos, hogy venné a fáradtságot, és külön kikeresné az elérhetőségeidet. A helyzet az, hogy ez gyakran nem így van.
Az embereket manapság több száz reklám és hirdetés bombázza az interneten. Amikor az emberek rákattintanak fizetett hirdetéseidre, szinte biztos, hogy tisztában vele, hogy valójában egy reklámot nyitnak meg (hiszen a Google külön meg is jelöli őket). Emiatt általában kevesebb időt is hajlandók eltölteni webhelyeden, hogy megtalálják, amit keresnek ott. Elvárják, hogy egy hirdetés megkönnyítse a dolgukat, és a CTA elemek (űrlap, telefonszám) pontosan ezt a célt szolgálják.
3. Kínálj egy igényes, könnyedén navigálható webhelydesignt
Gyakori probléma az orvosi praxisok landing oldalain, hogy kezdetleges, egyszerű designt használnak. Többségük lényegében egy nagy, tömör szövegtömböt jelenít csak meg az oldal közepén, amit nehéz gyorsa átfutni, és ami nem ösztönzi cselekvésre a látogatókat.
Mint fentebb szó esett róla, azok a felhasználók, akik egy hirdetésen keresztül érkeznek webhelyedre, általában kevesebb figyelmet szentelnek majd tartalmaidnak. Éppen ezért azonnal meg kell ragadnod az érdeklődésüket és be kell vonnod őket, hogy elég információt szerezhessenek a döntésükhöz.
Ehhez oda kell figyelned a landing oldal felépítésére. Mindenképpen használj címsorokat, amikkel rövid bekezdésekre oszthatod szöveges tartalmadat. Ezeken kívül a pontozott felsorolások is segíthetnek átláthatóbbá és emészthetőbbé tenni mondanivalódat.
Az oldal elrendezésétől függően érdemes lehet letüntetni, vagy legalább is összehúzni azokat a menüket az oldal tetején, amik nem kapcsolódnak közvetlenül az adott tartalomhoz. Ezek mind olyan elemek lehetnek, amik elvonják a felhasználók figyelmét a CTA-ról.
Egy landing oldal felépítésének fontos elemei továbbá a képes és a videós tartalmak is. Ezeknek több haszna van (de ügyelj rá, hogy minden ilyen elem közvetlenül kapcsolódjon a tartalomhoz):
- Érthetőbben megmagyarázhatod velük az összetettebb koncepciókat.
- Megmutathatod velük, hogy mennyivel jobb lesz pácienseid élete, miután meggyógyultak.
- Előtte/utána képekkel büszkén megmutathatod kezeléseid eredményességét (csak ha ebbe pácienseid is beleegyeztek).
Minél jobban optimalizálod a fenti technikákkal landing oldalaidat, annál kedvezőbb konverziós arányokra számíthatsz majd kampányaidtól!