1. Népszerűsítsd nagyobb terjedelmű tartalmaidat
Egy jó taktika folyamatosan népszerűsíteni webhelyed, vagy blogod hosszabb tartalmait. Ez lehet például a „gyakran ismételt kérdések” oldal webhelyeden, vagy egy olyan örökzöld cikk blogodon, ami az idő múlásával nem veszít relevanciájából.
Népszerűsítés alatt itt azt értjük, hogy ezeknek a tartalmaknak külön hirdetéseket készíthetsz a Faceookon, hogy minél több érdeklődő felhasználót elérhess velük. Érdemes odafigyelni a szezonalitásra is. Egy, a leggyakoribb szabadtéri sérülésekkel kapcsolatos cikket például a nyári hetekben érdemes előtérbe hozni.
2. Használd a Facebook videós és érdeklődőkeresési hirdetéseit
A Facebook egyik leghasznosabb, mégis ritkán emlegetett és használt funkciói az úgynevezett érdeklődőkeresési hirdetések. Ezekkel a Facebook hirdetésekkel magánpraxisod sokkal egyszerűbben szerezhet új érdeklődő, lehetséges pácienseket.
Valahányszor egy felhasználó rákattint egy érdeklődőkereési hirdetésre, megjelenik neki egy feliratkozási űrlap, amit a Facebook automatikusan ki is tölt a felhasználó elérhetőségeivel. Ez után egy tetszőleges landing oldalra irányíthatod a felhasználót, ahol többet tudhat meg praxisodról és kínálatodról.
Egy másik lehetőség videóhirdetésekt használni, amelyeket elégedett pácienseid vallomásaiból állítasz össze. Egyáltalán nem muszáj, hogy Hollywoodi minőségben készítsd el ezeket, hiszen a hangsúly itt azon a társadalmi bizonyítékon van, amelyet valódi ügyfeleid valódi véleményei kínálnak. Ezek a vallomások sokkal hitelesebbé tehetik magánpraxisodat Facebook közönséged szemében, így nagyon meggyőzőek lehetnek, ráadásul nem is túl drágák.
3. Foglalkozz a remarketinggel
Az emberek általában nem a Facebookhoz fordulnak, ha magánorvost szeretnének találni maguknak – arra ott a Google. A Facebook hirdetések akkor lesznek a leghatékonyabbak magánpraxisod számára, ha remarketingre használod őket.
A remarketing lehetővé teszi, hogy kifejezetten olyan felhasználókat célozz meg hirdetéseiddel, akik korábban már érdeklődtek praxisod iránt (például ellátogattak webhelyedre), de nem végezték el a kívánt konverziós műveletet. Ezekben a felhasználókban megvan az érdeklődés és a szándék is, így talán csak egyetlen emlékeztetőre van szükségük, hogy időpontot kérjenek tőled. Erre tökéletesek a remarketing hirdetések.
Ha nem tudod, hogy fogj neki hirdetéseidnek, akkor kérd profi egészségügyi marketing csapatunk segítségét!
4. Szegmentálj
Az egészségügy egy végtelenül versenyszerű iparág, ami abban is meglátszik, hogy egyre több magánpraxis és egyéb szolgáltató is fektet komolyabb összegeket a Facebook hirdetésekbe. Ez a verseny megnehezít az olyan magánpraxisok dolgát, amelyek szeretnének kitűnni a tömegből ajánlataikkal, hiszen a nagyobb cégek és klinikák sokkal nagyobb költségkerettel hirdethetik magukat a közösségi médián.
Hogy ezt a problémát némileg enyhítsd, ne felejtsd el szegmentálni célközönségedet, hogy csak a megfelelő pácienseket célozhasd meg hirdetéseiddel. Ez nem csak több ideális ügyfelet segít majd elérni, hanem elkerülheted azt is, hogy feleslegesen kelljen költened azokra a kattintásokra, amik biztos nem vezetnek majd konverziókhoz.
Magánpraxisod Facebook hirdetéseit temérdek paraméter alapján célozhatod, hogy minél precízebben szegmentált pácienscsoportokat érhess el velük. Megadhatod például, hogy milyen korú, nemű felhasználókat szeretnél megcélozni, de célozhatsz még lakhely, érdeklődési körök és jövedelem alapján is.
A hatékony szegmentálással biztosíthatod, hogy magánpraxisod Facebook hirdetésekbe fektetett összegei a lehető legkedvezőbb arányokban térüljenek meg.
5. Szegmentálj a felhasználók viselkedése szerint
Remarketing hirdetéseidet még hatékonyabbá teheted, ha ezeket is szegmentálod. Ilyenkor az alapján érdemes csoportosítani a felhasználókat, hogy mely oldalakat tekintették meg webhelyeden, amikor ott jártak.
Ha például valaki ellátogatott fogászati webhelyedre, és a fogszabályzással kapcsolatos tartalmakat olvasgatta rajta, akkor érdemes ilyen témájú hirdetésekkel remarketingelni neki.
6. Ösztönözz aktivitást egy jó ajánlattal
Az ingyenes vizsgálatokat kínáló Facebook hirdetésekkel egyrészt hozzájuthatsz lehetséges pácienseid elérhetőségeihez (amiket rögtön felvehetsz email listádba), másrészt pedig megismerheted velük az illető érdeklődését is, amiből könnyebb lesz megállapítani, hogy milyen egyéb szolgáltatásokra lehet szüksége.
Az ingyenes webes előadásokkal és e-könyvekkel az a baj, hogy a legtöbbeknél automatikusan a spam vagy a reklám mappába kerülnek bele, így a felhasználók sosem figyelnek oda rájuk.
7. Kínálj hasznos tippeket
Magánpraxisod Facebook hirdetéseit érdemes arra is használni, hogy felhívd velük a felhasználók figyelmét legjobb blogbejegyzéseire. Ahelyett, hogy mindig csak általános landing oldalakra irányítanád őket, hirdesd meg azokat a hasznos tartalmakat is webhelyedről, amelyeknek célközönséged rögtön hasznát veheti.
Ez segít, hogy ideális pácienseid megismerkedjenek márkáddal, és rögtön tanúbizonyságot kínálhatsz nekik szakértelmedről. Ez megerősíti a praxisodba vetett bizalmukat, ami – mint azt bizonyára tudod – rendkívül fontos dolog, ha az ember egészségéről van szó.
A hasznos tippeket ráadásul szívesen is osztják majd meg ismerőseikkel is, így praxisod neve még tovább terjed majd (viszont a megosztások már ingyenesek!)
8. Emeld ki legjobb tartalmaidat
Ha organikus (nem fizetett) tartalmaid közül valamelyik kifejezetten népszerűnek bizonyul, érdemes kiemelni az adott bejegyzést, hogy hirdetésként még több felhasználót érhess el vele. Ezt megteheted közvetlenül a bejegyzés saját menüjéből, de ha részletesebben szeretnéd beállítani a kiemelés paramétereit, érdemes inkább a Facebook Hirdetéskezelőjét használni (ahol a többi hirdetést is elkészíted és kezeled).
9. Légy óvatos Facebook hirdetéseiddel
A Facebook hirdetések komoly kihívást jelentenek minden olyan egészségügyi praxis számára, amely esztétikai beavatkozásait szeretné népszerűsíteni a platformon. Ez azért van, mert a Facebook általában nagyon szigorúan bírálja az olyan hirdetéseket, amelyek az ember külsejének szépítésével kapcsolatosak.
Fontos tehát, hogy kreatívan fogalmazd meg és készítsd el reklámjaidat. Ahelyett például, hogy fogorvosként konkrétan a szépülésre összpontosítanál, próbálj arra fókuszálni, hogy egy őszinte mosoly szabadsága mindennél fontosabb.
10. Add hozzá érdeklődőidet email kampányodhoz
Rengeteg magánpraxis követi el azt a hibát, hogy miután egy lehetséges páciens megadta nekik elérhetőségeit, nem adják hozzá az email címüket a feliratkozók listájához. Pedig ha sikerült hozzájutni ezekhez az adatokhoz, akkor érdemes használni is őket.
A legtöbb érdeklődő páciens például nem lesz kész azonnal konvertálni, ezért érdemes email címüket automatikusan belevenni egy leadgondozó kampányba. Eleinte még ismeretlen vagy számukra, ezért küldj nekik néhány hasznos emailt, hogy némi bizalmat építs bennük praxisod iránt. Ezek az emailek idővel egyre közelebb tessékelik majd az illetőt ahhoz, hogy időpontot kérjen rendelődbe.