Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A marketing a modern egészségügy nélkülözhetetlen része. Az orvosoknak és egészségügyi szervezetek általában hasonló célokat szeretnének elérni marketingjükkel, mint bármilyen más cég:
Az egészségügyi tartalommarketing segítségével egy szakmai tudástárat alakíthatsz ki webhelyeden. A tartalommarketing blogbejegyzések, videók, infografikák és más tartalmak létrehozából és megosztásából áll. A marketing ezen formája segít felkelteni az emberek érdeklődését egy cég kínálata (a termékek és szolgáltatások) iránt, habár sokkal passzívabb módon, mint a fizetett hirdetések.
Az igényes egészségügyi tartalmak segítségével továbbá bizonyíthatod egészségügyi jártasságodat, és szaktekintélyként pozícionálhatod márkádat a saját területeden.
Ha igazán jól csinálod, akkor a tartalommarketinggel még új ügyfeleket vagy pácienseket is szerezhetsz magadnak.
Akárcsak minden más vállalat, az egészségügyi szolgáltatók is a márkatudatosságra hagyatkoznak, hiszen a legtöbb fogyasztóban ez vezérli a tudatos döntéseket. A márkatudatosság ösztönzi arra az embereket, hogy a YouTube-on keressenek maguknak videókat, hogy máskor is egy bevált mobilmárkából vásároljanak maguknak, és így tovább.
A koordinált márkakommunikáció lehetővé teszi az egészségügyi szolgáltatók számára, hogy megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, és egy stabil jelenlétet alakítsanak ki maguknak a digitális környezetben.
Ebben nélkülözhetetlen szerepet játszanak az olyan marketingeszközök, mint a márka webhelye és közösségi profiljai.
A hírnévkezelés mind az interneten, mind pedig a nyomtatott médiában elengedhetetlen egy egészségügyi márka számára. A rossz sajtó és a negatív online vélemények sokat árthatnak egy szolgáltató hírnevének, és rossz képet festhetnek a márkáról az azt később felfedező érdeklődők és lehetséges ügyfelek szemében. Mindez kisebb forgalomhoz és kevesebb konvertáló ügyfélhez vagy pácienshez vezet majd.
4. Digitális egészségügy
Az egészségügyben zajló digitális forradalomnak köszönhetően az elmúlt évek során a páciensélmények is megújultak. Még az idősebb korosztály is szívesebben használ olyan technológiákat, amelyek elérhetőbbé teszik számukra az egészségügyet és összességében javítják életszínvonalukat.
Az egészségügyi mobilalkalmazások és a telemedicina az egészségügyi marketing fontos eszközeivé nőtték ki magukat, amelyek nem csak páciensélményeket javítják, hanem az orvosok dolgát is megkönnítik.
Egyes becslések szerint az emberek 80%-a keres magának egészséggel kapcsolatos információkat és egészségügyi szolgáltatókat az interneten. Az emberek többsége bizalommal fordul a Google-hoz a tünetekkel, betegségekkel, gyógyszerekkel, biztosításokkal és orvosokkal kapcsolatos kérdéseivel.
Az interneten fellelhető egészségügyi információk mennyisége miatt az egészségügyi szolgáltatóknak nem csak más közeli szolgáltatókkal kell versenybe szállniuk a páciensek figyelméért, hanem számos más egészségügyi témákkal foglalkozó webhellyel is.
A közösségi média szintén egy rendkívül hasznos egészségügyi marketing platformmá nőtte ki magát. A praktizáló orvosok követőket toborozhatnak márkájuk köré, befolyásra tehetnek szert és visszafogottan, de hatékonyan népszerűsíthetik saját szolgáltatásaikat azzal, hogy egészséges életmódra ösztönzik az embereket.
Mi mindent kínál az egészségügyi marketing e célok eléréséhez?
Az egészségügyi szolgáltatók gyakran nehezen tudják megkülönböztetni magukat online célközönségeik előtt. A folytonos egészségügyi branding, azaz márkaépítés segít egy teljesen egyedi identitás kialakításában, illetve az elérések bővítésében. Az emberek sokkal könnyebben megjegyeznek egy egyedi értékajánlatot, ha egy határozott márkához tudják kapcsolni azt.
A webhelyek és más digitális platformok navigációja meglehetősen összetett lehet, ami negatív felhasználói- és páciensélményt eredményez. Az igényes felhasználói élmények elkészítéséhez figyelned kell a küllem és a funkcionalitás egyensúlyára. Az egészségügyi marketing céljából épült modern webhelyen ezt az elvet követik, és könnyedén elérhető formában prezentálják a páciensek számára legfontosabb információkat.
A Google manapság előbb ellenőrzi egy webhely mobilos változatát, mint az asztalit. Egy reszponzív webhely és egészségügyi platform elengedhetetlenek, ha (eszköztől függetlenül) a lehető legjobb felhasználói élményt szeretnéd nyújtani.
A mellett, hogy sokkal jobb felhasználói élményt nyújt a mobileszközökről böngészők számára, a reszponzív design segít magasabb pozíciókat is elérni az egészségügyi keresések találatai oldalain.
A keresőmotorok (főleg a Google) az egészségügyi szolgáltatók online forgalmának elsődleges forrásai. Éppen ezért nagyon fontos, hogy webhelyedet minden szempontból megfelelően optimalizáld a feltérképezésre és az indexelésre is.
A keresőoptimalizálás, azaz a SEO olyan taktikákat és módszereket foglal magába, amelyek segítenek fellelhetőbbé tenni egészségügyi webhelyedet a kereső felhasználók számára. Egy jól optimalizált webhely tartalmai magas pozíciókban jelennek meg a keresőtalálatok között, ezért több figyelmet kapnak a felhasználóktól.
A megfelelően kialakított PPC (pay-per-click) hirdetések az online marketing legköltséghatékonyabb eszközei lehetnek. A PPC segítségével a szolgáltatók releváns ajánlatokkal érhetik el határozott szándékú közönségeiket.
A PPC egyik népszerű alkategóriája a keresőmarketing (SEM), aminek segítségével az organikus találatok felett jelenhetsz meg hirdetéseiddel a keresőmotorok találati oldalain.
Az új páciensek és ügyfelek megszerzése mellett a PPC hirdetések erősítik a márkatudatosságot.
A közösségi média rendkívül hasznos platformokat biztosít az orvosok és egészségügyi intézmények számára, amelyeken nem csak saját kínálatukat népszerűsíthetik, hanem szorosabb kapcsolatokat is kialakíthatnak pácienseikkel.
A közösségi médiának organikus (kommunikáció, közösségépítés) és fizetett (márkatudatosság megerősítése, új páciensek bevonzása) formája is van, és a legjobb eredmények érdekében ezek ötvözetét érdemes alkalmazni.
A társadalmi bizonyíték (például a vélemények, visszajelzések, beszámolók, értékelések stb.) jelentősen befolyásolhatja a vásárlói döntéseket. A vélemények aktív összegyűjtésével a szolgáltatók visszajelzést kaphatnak pácienseiktől, új tartalmakat hozhatnak létre webhelyükre, illetve megoszthatják ezeket a közösségi médián is.
Azzal, hogy lehetőséget kínálsz pácienseidnek a privát visszajelzésre, elkerülheted, hogy negatív véleményeket írjanak rólad az erre alkalmas nyilvános platformokon. Foglalkozz ezekkel a visszajelzésekkel és mutasd meg, hogy figyelembe veszed az emberek véleményeit. Ezzel számos elégedetlen pácienst tarthatsz vissza attól, hogy nyilvánosan panaszkodjon márkádról.
Sok egészségügyi szolgáltató hagyta el teljes mértékben a marketing hagyományos eszközeit – a televíziót, a rádiót, az újságokat és a hirdetőtáblákat. Azonban még ezek a hagyományos csatornák is hasznosak lehetnek, ha egy szolgáltató helyi közönséget szeretne megcélozni kampányával, és fokozott márkatudatosságra vágyik.
Kép forrása: Pexels.com / Artem Podrez
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 94
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.