Sokan már lemondtak a SEO-ról, pedig nem az eszköz halt meg, csak a régi szemlélet. A keresőoptimalizálás ma is működik, de új alapokra kell helyezni. Nem elég technikailag rendben lenni, érteni kell a felhasználói szándékot, és azt, hogyan fedeznek fel a...
8 SEO tipp, melyek megmentenek a válság hatásaitól
Megállt a gazdaság, de hamarosan újraindul. Ha nyertesként szeretnél kijönni ebből a helyzetből, azért MOST kell tenned. Mutatjuk, SEO szempontból mit!
Az új koronavírusnak köszönhetően a világ jelenleg a feje tetején áll. Temérdek a kérdés és a helyzet szinte óránként változik – senki sem tudja, hogy mi fog történni holnap, miről kell lemondanunk, vagy mihez kell hozzászoknunk az elkövetkezendő időkre. Mindenki megijedt, és kétségtelen, nálunk is voltak visszamondások olyan ügyfelek részéről, akik bepánikoltak a történtektől.
A cégeknél is nagy a fejetlenség, pedig pont, hogy ilyenkor a legfontosabb, hogy mindenki kimért és nyugodt maradjon. Át fogjuk vészelni, ha odafigyelünk a dolgokra. Nálunk már megindult az élet, nagy mennyiségű ajánlatkérés özönlött ránk olyan cégektől, akik tudják, ez nem a világvége, csak egy ideiglenes elcsendesülés időszaka. Az előrelátó cégvezetők, marketing szakemberek már most azon gondolkodnak, hogy hogyan támasszák fel ügyfeleik vállalatait a járványhelyzet leköszönése után, hiszen hamarosan ez véget ér, és nagyobb szükség lesz a marketingre, mint valaha. Hiretelen mindenki eladni akar majd, a verseny éles lesz és öldöklő, főleg, ha egy világgazdasági válságba torkollik bele ez az egész.
A gazdaság most megállt, újra kell majd indítani, de akik most nem alszanak, akik most azon dolgoznak, hogy az új stratvonal meghúzásánál az élen legyenek, nagyon sokat nyerhetnek– a következő tippek nekik szólnak!
1. Figyelj oda a felkapott témákra SEO szempontból is!
Soha nem látott látogatottsága van most a blogomban, 20-30 százalékkal több, mint valaha. Ez annak köszönhető, hogy foglalkozunk az aktuális témákal. A #maradjotthon mozgalom részeként számos felelős felhasználó tartózkodik otthon, így valamivel több idejük marad az internet böngészgetésére is. A Google Trends segít megmutatni, hogy mik a legfelkapottabb témák a keresésben – például hogy az emberek milyen kérdéseket tesznek fel a google-nak a te iparágaddal kapcsolatban.
Érdemes időnként ellenőrizni, hogy egy-egy kérdés mennyivel népszerűbb mostanában, és ez alapján eldönteni, hogy milyen tartalmakat készíts az érdeklődők számára. Később aztán, amikor a gazdaság újra beindul, tartalmaid már készen állnak majd arra, hogy a keresgélők rájuk találjanak.
Készülj fel Te is az újra nyitásra, erősítsd meg marketing kommunikációdat! Kérd ajánlatunkat itt!
2. Kövesd figyelemmel keresőpozícióidat a Search Console segítségével
A google Search Console nem csak egy világjárvány során hasznos, de ezekben az időkben mindennél fontosabb, hogy sűrűbben ellenőrizd vele kulcsszavaid állását.
A helyzetnek köszönhetően a kereslet drasztikusan megváltozhat, és ezt általában a keresőkifejezések is reflektálják. Az emberek más szándékkal fordulnak a Google-hoz, és ha nem alkalmazkodsz ehhez, akkor projektjeid hamar háttérbe szorulnak majd.
Itt találod részletes útmutatónkat a Google Search Console szakszerű használatáról.
3. Raktározz be minőségi tartalmakból
A vásárlók egészen máshogyan viselkednek egy világjárvány idején. Itt az ideje, hogy minden eddiginél több időt fordíts új tartalmak elkészítésére, olyanokra amikre mindig szükséged lett volna, de eddig nem volt időd rá.
Először is kezdj az értékesítési tölcsér legfelső és középső szintjeit megcélzó tartalmakra fókuszálni. Ezek nem hoznak ugyan konverziókat rövidtávon, lejjebb tessékelik a lehetséges ügyfeleket, vásárlókat a tölcséren, hogy - még ha későbbi vásárlás céljából is -, de megismerkedhessenek kínálatoddal.
Ha képes vagy időben egy nagyobb tartalomtárat készíteni magadnak, amivel bemutathatod kínálatodat, akkor komoly előnyre tehetsz szert versenytársaiddal szemben.
4. Már most kezdj el gondolkodni év végi teendőiden
Senki sem tudja megjósolni, hogy mennyi ideig lesz még jelen a koronavírus, és hogy mennyi ideig jelent majd fenyegetést az emberekre és az élet hétköznapi menetére. A húsvéti locsolkodás már elmaradt, de pünkösdi hosszú hétvégén talán már lemehetünk a Balatonra. Ez azonban még nem jelenti a teljes újra nyitást majd.
Valószínű, hogy a következő hónapokban még nagyon is komoly lesz a helyzet a világban, ezért sokkal ésszerűbb a harmadik és a negyedik negyedévre előretekinteni.
Kezdj el már most készülni a Black Friday-re, a karácsonyra, és akár az újévre is, különösen ha egy webáruház seo-jáért felelsz. Soha nem látott küzdelem lez ebben az időszakban, hiszen mindenki kiéhezve várja a vevőket.
5. Kérd SEO szakértők segítségét
Már most cégek tucatjai voltak kénytelenek vagy teljesen bezárni, vagy leépíteni alkalmazottjaik nagy részét a vírus gazdasági pusztítása miatt. Számos vállalat bont szerződést seo ügynökségével, arra hivatkozva, hogy most úgysem vásárol senki.
Ilyenkor bőven találni tehát SEO szakembereket, akik segíthetnek felkészíteni márkádat a vírus utáni időszakra. Bár nekünk most ismét sok munkánk van, hallom SEO tanácsadó kollégáim panaszát, milyen sok munkát mondtak vissza náluk. Ha azonban már a keresőoptimalizáláson gondolkodsz, sokkal jobb ötlet olyan tanácsadókat, ügynökségeket keresni, akik/amik teljes marketingstratégiát kínálnak, beleértve persze a SEO-t isl! Ebben segíthetünk mi is, olvasd el ITT, hogy hogyan!
6. Próbálj ki új tartalomstratégiákat
A jelen helyzetben sokak kényszerülnek arra, hogy egészen más stratégiákat alkalmazzanak, mint amilyeneket az év ezen részére terveztek cégük számára.
Például többen néznek online streamelhető videókat, hiszen sokan ezzel ütik el az otthon töltött idejüket. A YouTube és a facebook két nagyszerű platform a videómarketingre, amivel mostanában még több szempár elé juttathatod el márkádat, mint egyébként tehetnéd.
Nem is feltétlenül muszáj teljesen új témákkal előállnod – járj utána, hogy mely blogbejegyzéseid voltak népszerűek az utóbbi időben, és készítsd el őket videós formában is (természetesen ügyelve arra, hogy naprakész adatokat használj).
7. Dolgozz az adatokkal
Nem csak a Google Trends kínálhat hasznos, értékes adatokat SEO stratégiádhoz. Mivel az embereknek több idejük akad az internetezésre, esélyes, hogy webhelyedre is nagyobb forgalom érkezik majd a következő időszakban (talán már most is).
Tény, hogy sokaknak ilyenkor eszük ágában sincs vásárolni, de már az is sokat jelent, hogy tudnak márkádról, és hogy lehetőséged nyílik megszerezni az adataikat későbbi marketingkommunikációs célokra.
Ellenőrizd, hogy webhelyed mely oldalai kapják a legtöbb forgalmat, és hogy eltér-e ez a megszokottól. Érdemes hőtérképet készíteni weboldalaidról, hogy pontosan lásd, hogyan tekintik meg azokat az emberek, és hogy hogyan viselkednek látogatásuk során.
8. Igyekezz minél hatékonyabban kihasználni a rendelkezésedre álló időt
Ez mindig jó tipp egy marketingesnek vagy SEO szakembernek, de most különösen fontos, hogy a lehető legtöbbet kihozd a rendelkezésedre álló időből. Ez nem a lustálkodás, és nem az önsajnálat ideje. Ha eddig ezt tetted, elég volt! Kezdj el dolgozni marketingede!
Tény, hogy ha SEO-ról van szó, sokak első gondolatai a tartalmak körül forognak, de nem szabad megfeledkezned a keresőoptimalizálás többi fontos eleméről sem. Ilyenek például a webhelysebesség (ITT írtam róla ) fellendítésé, a megfelelő képek (és alt címkék) használata, a felhasználói élmény biztosítása, és így tovább.
Persze ezek a feladatok külön-külön is időigényesek, nem beszélve arról, hogy mindez csak az online marketing SEO része. Ez még egy ok arra, amiért érdemes olyan marketingügynökséget választanod, akik teljes online stratégiát állítanak össze neked, és persze segítenek is kivitelezni azt!