8 SEO tipp, melyek megmentenek a válság hatásaitól

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

8 SEO tipp, melyek megmentenek a válság hatásaitól

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Megállt a gazdaság, de hamarosan újraindul. Ha nyertesként szeretnél kijönni ebből a helyzetből, azért MOST kell tenned. Mutatjuk, SEO szempontból mit! 

8 SEO tipp, melyek megmentenek a válság hatásaitól

Az új koronavírusnak köszönhetően a világ jelenleg a feje tetején áll. Temérdek a kérdés és a helyzet szinte óránként változik – senki sem tudja, hogy mi fog történni holnap, miről kell lemondanunk, vagy mihez kell hozzászoknunk az elkövetkezendő időkre. Mindenki megijedt, és kétségtelen, nálunk is voltak visszamondások olyan ügyfelek részéről, akik bepánikoltak a történtektől. 

 

A cégeknél is nagy a fejetlenség, pedig pont, hogy ilyenkor a legfontosabb, hogy mindenki kimért és nyugodt maradjon. Át fogjuk vészelni, ha odafigyelünk a dolgokra. Nálunk már megindult az élet, nagy mennyiségű ajánlatkérés özönlött ránk olyan cégektől, akik tudják, ez nem a világvége, csak egy ideiglenes elcsendesülés időszaka. Az előrelátó cégvezetők, marketing szakemberek már most azon gondolkodnak, hogy hogyan támasszák fel ügyfeleik vállalatait a járványhelyzet leköszönése után, hiszen hamarosan ez véget ér, és nagyobb szükség lesz a marketingre, mint valaha. Hiretelen mindenki eladni akar majd, a verseny éles lesz és öldöklő, főleg, ha egy világgazdasági válságba torkollik bele ez az egész. 

 

A gazdaság most megállt, újra kell majd indítani, de akik most nem alszanak, akik most azon dolgoznak, hogy az új stratvonal meghúzásánál az élen legyenek, nagyon sokat nyerhetnek– a következő tippek nekik szólnak!

 

1. Figyelj oda a felkapott témákra SEO szempontból is!

Soha nem látott látogatottsága van most a blogomban, 20-30 százalékkal több, mint valaha. Ez annak köszönhető, hogy foglalkozunk az aktuális témákal. A #maradjotthon mozgalom részeként számos felelős felhasználó tartózkodik otthon, így valamivel több idejük marad az internet böngészgetésére is. A Google Trends segít megmutatni, hogy mik a legfelkapottabb témák a keresésben – például hogy az emberek milyen kérdéseket tesznek fel a Google-nak a te iparágaddal kapcsolatban.

 

Érdemes időnként ellenőrizni, hogy egy-egy kérdés mennyivel népszerűbb mostanában, és ez alapján eldönteni, hogy milyen tartalmakat készíts az érdeklődők számára. Később aztán, amikor a gazdaság újra beindul, tartalmaid már készen állnak majd arra, hogy a keresgélők rájuk találjanak.

 

Készülj fel Te is az újra nyitásra, erősítsd meg marketing kommunikációdat! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

 

2. Kövesd figyelemmel keresőpozícióidat a Search Console segítségével

A Google Search Console nem csak egy világjárvány során hasznos, de ezekben az időkben mindennél fontosabb, hogy sűrűbben ellenőrizd vele kulcsszavaid állását.

 

A helyzetnek köszönhetően a kereslet drasztikusan megváltozhat, és ezt általában a keresőkifejezések is reflektálják. Az emberek más szándékkal fordulnak a Google-hoz, és ha nem alkalmazkodsz ehhez, akkor projektjeid hamar háttérbe szorulnak majd.

 

Itt találod részletes útmutatónkat a Google Search Console szakszerű használatáról.

 

3. Raktározz be minőségi tartalmakból

A vásárlók egészen máshogyan viselkednek egy világjárvány idején. Itt az ideje, hogy minden eddiginél több időt fordíts új tartalmak elkészítésére, olyanokra amikre mindig szükséged lett volna, de eddig nem volt időd rá. 

 

Először is kezdj az értékesítési tölcsér legfelső és középső szintjeit megcélzó tartalmakra fókuszálni. Ezek nem hoznak ugyan konverziókat rövidtávon, lejjebb tessékelik a lehetséges ügyfeleket, vásárlókat a tölcséren, hogy - még ha későbbi vásárlás céljából is -, de megismerkedhessenek kínálatoddal.

 

Ha képes vagy időben egy nagyobb tartalomtárat készíteni magadnak, amivel bemutathatod kínálatodat, akkor komoly előnyre tehetsz szert versenytársaiddal szemben.

 

4. Már most kezdj el gondolkodni év végi teendőiden

Senki sem tudja megjósolni, hogy mennyi ideig lesz még jelen a koronavírus, és hogy mennyi ideig jelent majd fenyegetést az emberekre és az élet hétköznapi menetére. A húsvéti locsolkodás már elmaradt, de pünkösdi hosszú hétvégén talán már lemehetünk a Balatonra. Ez azonban még nem jelenti a teljes újra nyitást majd. 

 

Valószínű, hogy a következő hónapokban még nagyon is komoly lesz a helyzet a világban, ezért sokkal ésszerűbb a harmadik és a negyedik negyedévre előretekinteni.

 

Kezdj el már most készülni a Black Friday-re, a karácsonyra, és akár az újévre is, különösen ha egy webáruház SEO-jáért felelsz. Soha nem látott küzdelem lez ebben az időszakban, hiszen mindenki kiéhezve várja a vevőket. 

 

5. Kérd SEO szakértők segítségét

Már most cégek tucatjai voltak kénytelenek vagy teljesen bezárni, vagy leépíteni alkalmazottjaik nagy részét a vírus gazdasági pusztítása miatt. Számos vállalat bont szerződést SEO ügynökségével, arra hivatkozva, hogy most úgysem vásárol senki.

 

Ilyenkor bőven találni tehát SEO szakembereket, akik segíthetnek felkészíteni márkádat a vírus utáni időszakra. Bár nekünk most ismét sok munkánk van, hallom SEO tanácsadó kollégáim panaszát, milyen sok munkát mondtak vissza náluk. Ha azonban már a keresőoptimalizáláson gondolkodsz, sokkal jobb ötlet olyan tanácsadókat, ügynökségeket keresni, akik/amik teljes marketingstratégiát kínálnak, beleértve persze a SEO-t isl! Ebben segíthetünk mi is, olvasd el ITT, hogy hogyan! 

 

6. Próbálj ki új tartalomstratégiákat

A jelen helyzetben sokak kényszerülnek arra, hogy egészen más stratégiákat alkalmazzanak, mint amilyeneket az év ezen részére terveztek cégük számára.

 

Például többen néznek online streamelhető videókat, hiszen sokan ezzel ütik el az otthon töltött idejüket. A YouTube és a Facebook két nagyszerű platform a videómarketingre, amivel mostanában még több szempár elé juttathatod el márkádat, mint egyébként tehetnéd.

 

Nem is feltétlenül muszáj teljesen új témákkal előállnod – járj utána, hogy mely blogbejegyzéseid voltak népszerűek az utóbbi időben, és készítsd el őket videós formában is (természetesen ügyelve arra, hogy naprakész adatokat használj).

 

7. Dolgozz az adatokkal

Nem csak a Google Trends kínálhat hasznos, értékes adatokat SEO stratégiádhoz. Mivel az embereknek több idejük akad az internetezésre, esélyes, hogy webhelyedre is nagyobb forgalom érkezik majd a következő időszakban (talán már most is).

 

Tény, hogy sokaknak ilyenkor eszük ágában sincs vásárolni, de már az is sokat jelent, hogy tudnak márkádról, és hogy lehetőséged nyílik megszerezni az adataikat későbbi marketingkommunikációs célokra.

 

Ellenőrizd, hogy webhelyed mely oldalai kapják a legtöbb forgalmat, és hogy eltér-e ez a megszokottól. Érdemes hőtérképet készíteni weboldalaidról, hogy pontosan lásd, hogyan tekintik meg azokat az emberek, és hogy hogyan viselkednek látogatásuk során.

 

8. Igyekezz minél hatékonyabban kihasználni a rendelkezésedre álló időt

Ez mindig jó tipp egy marketingesnek vagy SEO szakembernek, de most különösen fontos, hogy a lehető legtöbbet kihozd a rendelkezésedre álló időből. Ez nem a lustálkodás, és nem az önsajnálat ideje. Ha eddig ezt tetted, elég volt! Kezdj el dolgozni marketingede!

 

Tény, hogy ha SEO-ról van szó, sokak első gondolatai a tartalmak körül forognak, de nem szabad megfeledkezned a keresőoptimalizálás többi fontos eleméről sem. Ilyenek például a webhelysebesség (ITT írtam róla ) fellendítésé, a megfelelő képek (és alt címkék) használata, a felhasználói élmény biztosítása, és így tovább.

 

Persze ezek a feladatok külön-külön is időigényesek, nem beszélve arról, hogy mindez csak az online marketing SEO része. Ez még egy ok arra, amiért érdemes olyan marketingügynökséget választanod, akik teljes online stratégiát állítanak össze neked, és persze segítenek is kivitelezni azt!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!