Szálloda újranyitás koronavírus után: ezekre ügyelj!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

6 létfontosságú marketingtipp a koronavírus után újranyitó szállodáknak

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ahogy lassan, de biztosan sikerül visszaszorítanunk a koronavírust, a szállodák is újra megnyithatják szobáikat az utazni vágyók számára. Sokan persze még mindig óvatosak, és alaposan meggondolják, hogy hová menjenek idén nyaralni (ha mennek egyáltalán).

Szálloda újranyitás koronavírus után

Éppen ezért fontos, hogy egyértelműen tájékoztad szállodád, vagy üdülőd vendégeit arról, hogy mi mindent teszel az ő biztonságuk (illetve saját csapatod) egészsége érdekében. Az alábbiakban néhány hasznos marketingtippet osztunk meg arról, hogy hogyan kommunikáld Covid-stratégiádat leendő vendégeid felé! 

 

1. Emlegesd a biztonságot szállodamarketingedben és minden kommunikációdban

Ha szeretnél reagálni a koronavírus járvány fenyegetésére, illetve a vendégek változó hozzáállására (márpedig ez manapság a helyes stratégia), akkor legfontosabb marketingüzeneted szállodád biztonsági és higiéniai intézkedései kell, hogy legyenek. Ez nem meglepő, hiszen az emberek többsége csak akkor száll majd meg nálad szívesen, ha tudják, hogy alacsony a kockázat.


Tájékoztasd higiéniai és biztonsági intézkedéseidet szállodád webhelyén, a közösségi médián, a foglalási felületen, illetve a foglalás utáni, bejelentkezést megelőző emaileken keresztül. Ne feledkezz meg a Google Cégem, a TripAdvisor, és egyéb felületek frissítéséről sem, hogy az érdeklődő vendégjelöltek mindig mindenhol naprakész információkat olvashassanak szállodádról.

 

2. Fektess több hangsúlyt a szabadidőre

A koronavírus az üzleti utazók terveinek is keresztbe tett. Ahogy egyre többen kezdtek el otthonról dolgozni a tavalyi év során, úgy rengeteg üzleti rendezvény, csapatépítő és egyéb esemény került lemondásra. Mindez komoly kieséseket jelentett az üzleti utazókat kiszolgáló szállodák számára.


Habár a szabadidős utazásokat is érintette a vírus, ezek az utazók már most kezdenek visszatérni a szállodákba, így érdemes inkább rájuk koncentrálni – a családokra, a párokra, és a kisebb baráti társaságokra. Persze, ha szeretnéd elérni ezeket a célcsoportokat, akkor azokon a csatornákon kell népszerűsítened ajánlataidat, amiket ők is gyakran látogatnak.


Marketinganyagaidban emeld ki a helyi látványosságokat és olyan lehetőségeket, amik jobban érdekelhetik a szabadidős utazókat. Nem árt megnézni azt sem, hogy a többi szálloda mivel próbálja ilyenkor becsalogatni a vendégeket saját portájára.

 

3. Egyelőre a helyi utazókkal foglalkozz

A nemzetközi utazás még mindig erősen korlátozott, ezért az egyik legjobb szállodai marketingstratégia jelenleg az, ha kifejezetten a hazai vendégkört célzod meg ajánlataiddal.


Míg a külföldi vendégek a környéken található látnivalók iránt érdeklődnek jobban, addig a hazai vendégeket inkább szállodád különleges ajánlataival, medencéjével, edzőtermével, éttermével, és egyéb házon belüli dolgokkal érdemes megcélozni. Sőt, akár átmeneti irodaként is meghirdetheted néhány szobádat, ami kifejezetten az otthonról dolgozóknak kedvez majd.


Egyes szállodák helyi házhozszállítást is kínálnak éttermükből, ami egy remek extra jövedelemforrás lehet, amíg éttermed újra meg nem telik vendégekkel.

 

4. Kínálj értékeket, és rugalmas visszamondási lehetőségeket

Mivel az emberek többsége még mindig ódzkodik a szállodáktól, fontos, hogy marketingkommunikációdban létesítményed egyedi terméktulajdonságait is kiemeld. Nem csak arról kell meggyőznöd az embereket, hogy térjenek vissza a szállodákba, hanem arról is, hogy a te szállodádat válasszák. Fektess komoly hangsúlyt arra, hogy mi teszi egyedivé szállodádat, és miben különbözik kínálatod másokétól. Emeld ki korábbi elismeréseidet, vagy a közeli látványosságokat, amikhez szállodád kényelmes hozzáférést nyújt.


A cél az, hogy értékeket kínálj vendégeid számára, és erről meg is győzd őket. Nem feltétlenül muszáj alacsonyabb árakon kínálnod szobáidat, ha a normál árakon is képes vagy kellő értéket biztosítani vendégeidnek. Ezek lehetnek extra szolgáltatások, ajándék italok, egy ingyenes masszázs, kerékpárbérlés, és így tovább – olyan dolgok, amik emlékezetesek maradnak vendégeid számára.


Mivel a koronavírus még mindig jelen van, bármikor előfordulhat, hogy egy vendéged meggondolja magát, és lemondja foglalását. Na persze, ezzel ők is tisztában vannak, ezért szívesebben foglalnak olyan szállodákban szobákat, amik rugalmas visszamondási lehetőségeket biztosítanak.

 

5. Elemezd aprólékosan az összegyűjtött adataidat

A hatékony szállodamarketinghez a webhelyedről összegyűjtött adatokra is szükséged lesz, ebben pedig olyan eszközök segíthetnek, mint például az ingyenes Google Analytics. Ezen információk birtokában kiderítheted, hogy milyen demográfiai csoportok érdeklődnek leginkább szállodád iránt, és tervezik jó eséllyel, hogy szállást foglaljanak nálad.


Érdemes rendszeresen ellenőrizned szállodakezelő rendszeredet is korábbi vendégeid elemzése érdekében. Figyeld meg a tavaly nyári adatokat, és próbáld meg megállapítani, hogy mely demográfiai csoportoknak van a leghatározottabb utazási szándéka a vírus során.


Ezen információkkal felszerelkezve módosíthatod szállodai marketingstratégiádat.

 

6. Mutasd be szállodádat távolról

A koronavírus során határozottan meg kell győznöd az embereket arról, hogy igenis megéri ellátogatniuk szállodádba. A virtuális körutazások nagyszerű eszközök erre, hiszen betekintést nyújtanak az utazni vágyóknak szállodád minden zegébe és zugába (étterem, wellness, szobák, stb.) és segíthetnek eldönteni nekik, hogy ténylegesen érdekli-e őket mindaz, amit kínálsz.


Ezek a virtuális körutazások – amelyek képekből és videókból is állhatnak – ma már többféle eszközön is megtekinthetők, és lényegében csak egy modern webböngészőre van szükség hozzájuk.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!