Milyen változásokat hoz magával az 5G az online marketingben?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az 5G hatása a marketingre 2020-ban: trendek és előrejelzések

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

2019-ben terjedni kezdett az 5G kereskedelmi felhasználása. Ahogy 2020 hamarosan megérkezik, vessünk egy pillantást néhány trendre és előrejelzésre, amelyek az 5G marketingre való hatását tárgyalják.

Milyen változásokat hoz magával az 5G az online marketingben?

Az 5G (ötödik generációs vezeték nélküli) hálózatot először 2019 áprilisában kezdték el használni jelentős mértékben. Ez az új vezeték nélküli technológia 10-szer akkora sebességeket ígér, mint elődje, a mostani 4G.

 

Az 5G-nek kikerülhetetlen hatása lesz a különféle iparágakra. Az olyan technológiák gyors terjedése, mint a dolgok internete (IoT), az immerzív technológia, a mesterséges intelligencia (MI/AI), és az 5G felemelkedése nagy dolgokat tartogathat a marketingesek számára.

 

Ahogy a marketingesek 2020-ra készülgetnek, lássuk, hogy milyen trendek és előrejelzések övezik az 5G marketingre gyakorolt hatását.

 

Az 5G hatása a marketingre: 3 trend

Íme három kulcsfontosságú trend, amelyek meghatározzák majd az 5G marketingre gyakorolt hatását:

 

1. Növekvő kereslet az 5G-s eszközökre

Az 5G 2020 elején továbbra is újdonságnak számít majd, és a megannyi 2019-es botrány és vita után az emberek elsőként szeretnék majd megtapasztalni mindazt, amit kínál. Ez azt jelenti, hogy hatalmas lesz a kereslet az 5G-vel kompatibilis okostelefonokra.

 

E változó viselkedésnek köszönhetően a márkák kénytelenek lesznek újragondolni az általuk kínált mobilélményeket. Íme néhány trend, ami előtérbe kerül majd:

  1. A márkák számára prioritás lesz a webhelyek sebességének és teljesítményének optimalizálása. Az 5G alacsony késedelmi hálózata könnyedén azonosítani tudja majd  a rossz teljesítményű webhelyeket. A Google Chrome mobilalkalmazása már most figyelmezteti a felhasználókat, ha egy webhely lassan töltődik be.
  2. A márkák több rövidéletű tartalmat fognak készíteni, és többet foglalkoznak majd a kizárólag mobilos platformokra az aktivitás növelése érdekében.
  3. Ahogy a közösségi média, a videojátékok stb. használata növekszik, a hirdetéseknek is szegmens- és platform-specifikusabbá kell majd válniuk. A marketingesek külön kezelik majd hirdetési kampányaikat és célzási stratégiákat a különböző közösségi médiás platformokon, alkalmazásokon, és játékokon.

 

2. A nagy felbontású videók igazi potenciálja

A Verzion Media hirdetők és ügyfelek köreiben végzett felmérést, hogy kiderítse, milyen hatással jár majd az 5G e csoportok szemszögéből. Íme három kulcsfontosságú eredmény:

  1. 72%-uk várja a gyorsabb adatátviteli sebességeket
  2. 57%-uk szeretne már HD videótartalmakat nézni az interneten
  3. 54%-uk vágyik jobb minőségű videónézési élményre

 

Az egyik legnagyobb akadály, ami visszatartja a marketingeseket attól, hogy többet foglalkozzanak a videókkal nem más, mint az oldalak betöltési sebessége. A 4G gyors, de még így is történnek késlekedések a videók nézése közben. Az 5G azonban nullára csökkenti majd a puffereléshez szükséges időt.

 

A videóhirdetések lesznek a legnagyobb haszonélvezői ennek. A márkák teljesen átvehetik, és hirdetési stratégiájuk részévé tehetik a videókat. Az eMarketer szerint a digitális videókra költött összeg csak az Egyesült Államokban 22,18 milliárd dollárra nő majd.

 

3. Tartalomkészítés okostelefonos használatra

Az emberek másképpen használnak egy okostelefont, mint egy asztali számítógépet. Az asztali keresésnél használt lekérdezések összetettebbek lehetnek, míg az okostelefonokon inkább a „pillanat diktálja őket”.

 

Ezt szem előtt tartva, a marketingesek olyan tartalmakat készítenek majd, amelyek jobban passzolnak a mobilkészülékekhez. A tartalmak képernyőmentes keresésekhez (hangalapú kereséshez és hangos asszisztensekhez), illetve mikropillanatokhoz (menni, tudni, csinálni, vagy vásárolni akarok) készülnek majd. Ez által a tartalmak beszélgetésszerűbbek és GYIK-jellegűek lesznek, hogy az úton lévő felhasználóknak is hasznosak legyenek.

 

Az 5G hatása a marketingre: 3 előrejelzés

„Habár még túl korán van megjósolni, hogy milyen hatása lesz az 5G-nek a kiskereskedelemre, csak a csillagos ég jelenthet majd határt annak, hogy miképpen javíthatja és egészítheti ki ez a technológia az ügyfélélményt, ezért fontos, hogy a kiskereskedők felkészüljenek rá azzal, hogy megismerik az 5G hálózatépítés különböző típusait.” – Sunil Kumar, ügyvezető igazgató és társalapító (GroundTruth)

 

Íme az 5G három lehetséges hatása a marketingre, amelyekre 2020-ban számíthatunk:

 

1. A dolgok internete és a reklámipar

A dolgok internete (IoT) és a viselhető technológia legnagyobb előnye a személyre szabhatóság, és a különböző szervezetek ennek azonnal élvezhetik majd az előnyeit, ahogy az 5G egyre több helyen jelenik meg. Az egymáshoz csatlakoztatott eszközök igazi adat-aranybányát jelentenek a hirdetőknek, lehetővé téve ezzel számukra, hogy személyre szabott, kontextuális, és helyalapú hirdetéseket futtathassanak.

 

Az 5G és IoT kombinációjával egy teljesen új szint érhető el a valósidejű hirdetések terén. Például, ha éppen egy szupermarket közelében jársz, ahol rendszeresen vásárolsz, helyalapú hirdetések vagy push értesítések mutathatják meg, hogy milyen élelmiszereket vásárolhatnál vásárlási és viselkedési előzményeid alapján.

 

2. A márkák belevetik magukat az immerzív technológiákba

Az elmúlt néhány évben több márka is kísérletezett a kiterjesztett valósággal (AR), és a virtuális valósággal (VR). Az egyik fő ok, amiért az AR, a VR, és más kibővített valóság alapú technológiák nem tudtak elterjedni az, hogy ezeknek a technológiáknak nagy sávszélességű, alacsony késlekedésű hálózatokra van szükségük, hogy optimális élményeket nyújtsanak.

 

Az 5G bemutatásával a marketingesek többet kísérletezhetnek ezekkel a technológiákkal, hogy még immerzívebbé és interaktívabbá tehessék az ügyfélélményt és a vásárlói utazást.

 

3. Jobb ügyfélélmények (CX)

Az 5G hasznosabbá teszi majd az okostelefonokat és az IoT eszközöket a felhasználók számára. Fokozottan testre szabott tartalomterjesztés, nagy sávszélességű digitális élmények, és gyorsabb webhelyek gondoskodnak majd a kiváló ügyfélélményekről. Továbbá előreláthatólag a hirdetésblokkolók használata is csökkenni fog majd, lehetővé téve ezzel az ügyfelek számára, hogy hatékonyabban szolgáltassák hirdetéseiket.

 

Végszó

Még mindig sok idő, hogy az 5G komolyabban elterjedjen. Továbbá az adathasználati korlátok és az 5G-s adatcsomagok árképzése is kihívást jelenthet, amire a marketingeseknek is oda kell figyelniük majd. De ez nem kéne, hogy visszatartsa a márkákat a kreativitástól, nem igaz?

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrás eredetileg angol nyelven jelent meg a MarTechAdvisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/iot/5gs-impact-on-marketing-in-2020-trends-and-predictions/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!