Az 5G hatása a marketingre 2020-ban: trendek és előrejelzések

2019-ben terjedni kezdett az 5G kereskedelmi felhasználása. Ahogy 2020 hamarosan megérkezik, vessünk egy pillantást néhány trendre és előrejelzésre, amelyek az 5G marketingre való hatását tárgyalják.

Milyen változásokat hoz magával az 5G az online marketingben?

Az 5G (ötödik generációs vezeték nélküli) hálózatot először 2019 áprilisában kezdték el használni jelentős mértékben. Ez az új vezeték nélküli technológia 10-szer akkora sebességeket ígér, mint elődje, a mostani 4G.

 

Az 5G-nek kikerülhetetlen hatása lesz a különféle iparágakra. Az olyan technológiák gyors terjedése, mint a dolgok internete (IoT), az immerzív technológia, a mesterséges intelligencia (MI/AI), és az 5G felemelkedése nagy dolgokat tartogathat a marketingesek számára.

 

Ahogy a marketingesek 2020-ra készülgetnek, lássuk, hogy milyen trendek és előrejelzések övezik az 5G marketingre gyakorolt hatását.

 

Az 5G hatása a marketingre: 3 trend

Íme három kulcsfontosságú trend, amelyek meghatározzák majd az 5G marketingre gyakorolt hatását:

 

1. Növekvő kereslet az 5G-s eszközökre

Az 5G 2020 elején továbbra is újdonságnak számít majd, és a megannyi 2019-es botrány és vita után az emberek elsőként szeretnék majd megtapasztalni mindazt, amit kínál. Ez azt jelenti, hogy hatalmas lesz a kereslet az 5G-vel kompatibilis okostelefonokra.

 

E változó viselkedésnek köszönhetően a márkák kénytelenek lesznek újragondolni az általuk kínált mobilélményeket. Íme néhány trend, ami előtérbe kerül majd:

  1. A márkák számára prioritás lesz a webhelyek sebességének és teljesítményének optimalizálása. Az 5G alacsony késedelmi hálózata könnyedén azonosítani tudja majd  a rossz teljesítményű webhelyeket. A google Chrome mobilalkalmazása már most figyelmezteti a felhasználókat, ha egy webhely lassan töltődik be.
  2. A márkák több rövidéletű tartalmat fognak készíteni, és többet foglalkoznak majd a kizárólag mobilos platformokra az aktivitás növelése érdekében.
  3. Ahogy a közösségi média, a videojátékok stb. használata növekszik, a hirdetéseknek is szegmens- és platform-specifikusabbá kell majd válniuk. A marketingesek külön kezelik majd hirdetési kampányaikat és célzási stratégiákat a különböző közösségi médiás platformokon, alkalmazásokon, és játékokon.

 

2. A nagy felbontású videók igazi potenciálja

A Verzion Media hirdetők és ügyfelek köreiben végzett felmérést, hogy kiderítse, milyen hatással jár majd az 5G e csoportok szemszögéből. Íme három kulcsfontosságú eredmény:

  1. 72%-uk várja a gyorsabb adatátviteli sebességeket
  2. 57%-uk szeretne már HD videótartalmakat nézni az interneten
  3. 54%-uk vágyik jobb minőségű videónézési élményre

 

Az egyik legnagyobb akadály, ami visszatartja a marketingeseket attól, hogy többet foglalkozzanak a videókkal nem más, mint az oldalak betöltési sebessége. A 4G gyors, de még így is történnek késlekedések a videók nézése közben. Az 5G azonban nullára csökkenti majd a puffereléshez szükséges időt.

 

A videóhirdetések lesznek a legnagyobb haszonélvezői ennek. A márkák teljesen átvehetik, és hirdetési stratégiájuk részévé tehetik a videókat. Az eMarketer szerint a digitális videókra költött összeg csak az Egyesült Államokban 22,18 milliárd dollárra nő majd.

 

3. Tartalomkészítés okostelefonos használatra

Az emberek másképpen használnak egy okostelefont, mint egy asztali számítógépet. Az asztali keresésnél használt lekérdezések összetettebbek lehetnek, míg az okostelefonokon inkább a „pillanat diktálja őket”.

 

Ezt szem előtt tartva, a marketingesek olyan tartalmakat készítenek majd, amelyek jobban passzolnak a mobilkészülékekhez. A tartalmak képernyőmentes keresésekhez (hangalapú kereséshez és hangos asszisztensekhez), illetve mikropillanatokhoz (menni, tudni, csinálni, vagy vásárolni akarok) készülnek majd. Ez által a tartalmak beszélgetésszerűbbek és GYIK-jellegűek lesznek, hogy az úton lévő felhasználóknak is hasznosak legyenek.

 

Az 5G hatása a marketingre: 3 előrejelzés

„Habár még túl korán van megjósolni, hogy milyen hatása lesz az 5G-nek a kiskereskedelemre, csak a csillagos ég jelenthet majd határt annak, hogy miképpen javíthatja és egészítheti ki ez a technológia az ügyfélélményt, ezért fontos, hogy a kiskereskedők felkészüljenek rá azzal, hogy megismerik az 5G hálózatépítés különböző típusait.” – Sunil Kumar, ügyvezető igazgató és társalapító (GroundTruth)

 

Íme az 5G három lehetséges hatása a marketingre, amelyekre 2020-ban számíthatunk:

 

1. A dolgok internete és a reklámipar

A dolgok internete (IoT) és a viselhető technológia legnagyobb előnye a személyre szabhatóság, és a különböző szervezetek ennek azonnal élvezhetik majd az előnyeit, ahogy az 5G egyre több helyen jelenik meg. Az egymáshoz csatlakoztatott eszközök igazi adat-aranybányát jelentenek a hirdetőknek, lehetővé téve ezzel számukra, hogy személyre szabott, kontextuális, és helyalapú hirdetéseket futtathassanak.

 

Az 5G és IoT kombinációjával egy teljesen új szint érhető el a valósidejű hirdetések terén. Például, ha éppen egy szupermarket közelében jársz, ahol rendszeresen vásárolsz, helyalapú hirdetések vagy push értesítések mutathatják meg, hogy milyen élelmiszereket vásárolhatnál vásárlási és viselkedési előzményeid alapján.

 

2. A márkák belevetik magukat az immerzív technológiákba

Az elmúlt néhány évben több márka is kísérletezett a kiterjesztett valósággal (AR), és a virtuális valósággal (VR). Az egyik fő ok, amiért az AR, a VR, és más kibővített valóság alapú technológiák nem tudtak elterjedni az, hogy ezeknek a technológiáknak nagy sávszélességű, alacsony késlekedésű hálózatokra van szükségük, hogy optimális élményeket nyújtsanak.

 

Az 5G bemutatásával a marketingesek többet kísérletezhetnek ezekkel a technológiákkal, hogy még immerzívebbé és interaktívabbá tehessék az ügyfélélményt és a vásárlói utazást.

 

3. Jobb ügyfélélmények (CX)

Az 5G hasznosabbá teszi majd az okostelefonokat és az IoT eszközöket a felhasználók számára. Fokozottan testre szabott tartalomterjesztés, nagy sávszélességű digitális élmények, és gyorsabb webhelyek gondoskodnak majd a kiváló ügyfélélményekről. Továbbá előreláthatólag a hirdetésblokkolók használata is csökkenni fog majd, lehetővé téve ezzel az ügyfelek számára, hogy hatékonyabban szolgáltassák hirdetéseiket.

 

Végszó

Még mindig sok idő, hogy az 5G komolyabban elterjedjen. Továbbá az adathasználati korlátok és az 5G-s adatcsomagok árképzése is kihívást jelenthet, amire a marketingeseknek is oda kell figyelniük majd. De ez nem kéne, hogy visszatartsa a márkákat a kreativitástól, nem igaz?

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrás eredetileg angol nyelven jelent meg a MarTechAdvisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/iot/5gs-impact-on-marketing-in-2020-trends-and-predictions/

Kiemelt területeink