Webáruház tartalommarketing: 5 tipp

EN
77 Elektronika Kft

5 tipp webáruházaknak a hatékony blogíráshoz

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A blogok a digitális világ legnépszerűbb marketingeszközei közé tartoznak, különösen webáruházak és egyéb e-kereskedelmi webhelyek számára. Egy blogon lehetőséged nyílik bemutatni cégedet, márkádat és termékeidet célközönségednek, de akár saját magadról is szólhat néhány bejegyzésed.

Webáruház blog

Ha szeretnéd sikerre vinni webáruházadat egy blog segítségével, akkor a következő tippek neked szólnak! Ne feledd, blogolni, tartalmat gyártani szinte kötelező, ráadásul a rendszeresség is fontos. Ha úgy érzed, nincs időd még erre is a többi feladatod mellett, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Miért érdemes blogot indítani webáruházad számára?

Egy blog kiváló felületet kínál célközönséged számára, hogy megismerhessék márkádat és termékeidet. Közölheted velük a márkát vagy őket érintő legfrissebb híreket, illetve beharangozhatod új projektjeidet is, hogy felkeltsd az érdeklődésüket és okot adj nekik, hogy újra és újra visszatérjenek blogodra az új fejleményekért.

 

Egy hosszabb blogbejegyzésben bemutathatod céged, vagy akár termékeid történetét is. Elmagyarázhatod, hogy miért és kiknek jöttek létre, illetve hogy milyen problémákat segítenek megoldani célközönségednek.

 

Blogod továbbá sokat segít webáruházad keresőoptimalizálásában is, a szöveges tartalmat kínál a SEO-hoz. A Google ráadásul előnyben részesíti azokat a domaineket, amelyekre rendszeresen új tartalmak kerülnek fel, ami kevés webáruházra jellemző, de egy bloggal ez a probléma is megoldódik.

 

5 tipp a hatékony blogíráshoz webáruházaknak

A blogvezetés legnagyobb kihívása, hogy rendszeresen új ötletekkel kell előállnod és új tartalmakat kell készítened, hogy megfelelhess célközönséged (ideális vásárlóid) és a Google elvárásainak. Persze ezek a tartalmak kiváló minőségűek is kell, hogy legyenek, hiszen olvasóid csak rendszeresen visszatérni hozzád új cikkekért.

 

 

1. Kezdd kulcsszókutatással

Webáruházad blogjára rengeteg dologról írhatsz, de ügyelned kell rá, hogy minden tartalmad egy fő kulcszóra épüljön a SEO érdekében. Ehhez kulcsszókutatást kell végezned, ami segít kideríteni, hogy ideális ügyfeleid milyen kulcsszavakra keresnek rá, amikor vásárolni szeretnének termékeidből. Ezek a kulcsszavak kell diktálják, hogy milyen témákról írsz majd blogbejegyzéseket.

 

2. Írj aktualitásokról

Ha szeretnél friss ötleteket és témákat választani blogodra, akkor érdemes utánajárni, hogy mi történik éppen a nagyvilágban és hogy hogyan tudnád ezt összekötni célközönséged érdekeivel. Köves releváns hírportálokat és írj olyan blogbejegyzéseket, amiben saját véleményedet is hozzáteszed az egyébként objektív tényekhez.

 

Ugyan ezt a taktikát alkalmazhatod az ünnepnapok közeledtével – készíthetsz például blogodra egy vásárlói útmutatót a karácsony előtti hetekre, vagy írhatsz egy iskolakezdéssel kapcsolatos témáról is valamikor augusztus végén. A cél, hogy releváns, értékes tartalmakat kínálj közönségednek.

 

3. Kommunikálj célközönségeddel

Blogodon engedélyezheted a hozzászólásokat is, amikben sok hasznos, értékes visszajelzés jelenhet meg olvasóidtól. Ezek a hozzászólások mind lehetőséget kínálnak arra, hogy tovább kommunikálj közönségeddel – például megköszönheted az értékes észrevételeket, és válaszokat adhatsz a hozzászólók kérdéseire. Adj még egy okot ezzel olvasóidnak arra, hogy szívesen térjenek vissza blogodra a későbbiekben is!

 

4. Tedd személyesebbé tartalmaidat

Minden egyes bejegyzés egy új lehetőség arra, hogy emberibbé tedd márkádat célközönséged szemében. Egy nagyobb cég számára különösen hasznos lehet, ha közvetlen, személyes szinten igyekszik kommunikálni célközönségével. Egy ügyvezető igazgató vagy cégtulajdonos például személyesen írhatna arról, hogy hogyan használja saját termékeit, vagy éppen megoszthatná saját véleményeit a piac jelenlegi állapotát illetően.

 

Sokat segít továbbá, ha cikkekhez arcok is társulnak, hiszen ezek is azt mutatják, hogy valódi emberek állnak a márka logója és jelmondata mögött. Ez lényegében magát a márkát ruházza fel egy vagy több arccal és személyes történettel, amivel az emberek így sokkal könnyebben tudnak majd azonosulni.

 

5. Meséld el termékeid történetét

Blogod tökéletes eszköz arra, hogy előadd termékeid történetét célközönségednek. Ezekbe a történetekbe természetesen beleszőheted azt is, hogy milyen problémákra kínálnak megoldást termékeid. Ha például konyhaeszközöket árulsz, akkor meséld el, hogy milyen receptek ihlették őket, és hogy mennyivel egyszerűbb ezen receptek elkészítése saját termékeiddel.

 

Ne felejts el sok kapcsolódó képet is mellékelni ezekbe a bejegyzésekbe illusztrációk gyanánt – had lássák az emberek, hogy termékeid tényleg hasznosak a konyhában (vagy persze bárhol máshol).
 


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!