Szállodamarketing - 5 fontos turisztikai marketingtrend 2019-ben

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 marketingtrend, amire egy szállodának oda kell figyelnie 2019-ben!

Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

A marketing, és újabban az online marketing folyamatosan változó, képlékeny világa egyetlen szektort sem hagy nyugodni, ami – mint azt marketingesként, vagy tulajdonosként biztosan tapasztaltad – a szállodaiparra is fokozottan igaz. A digitális forradalom elképesztő eszközöket adott nekünk, amelyek segítségével óriási sikereket lehet elérni, persze csak ha hozzáértő kezekbe kerülnek. E forradalom egyetlen átka, hogy a különböző marketingtrendek szinte hetente, de minimum évente váltogatják egymást.

 

Lépést tartani ezekkel a változásokkal legalább akkora kihívást jelenthet, mint beépíteni őket stratégiádba, és habár ez utóbbi minden cégnél egyedi módon zajlik majd, 2019 legfontosabb szállodamarketing-trendjei felsorolásában tapasztalataink és kutatásaink alapján segítünk!
 

Szállodamarketing 2019 - Íme az 5 legfontosabb trend

Ügyelj a helyi keresőoptimalizálásra

A keresőoptimalizálásról (SEO) bizonyára hallottál már – ez az a folyamat, amelynek célja, hogy egy webhely tartalmai minél magasabb pozícióban jelenjenek meg a keresőmotorok találatai között. A helyi keresőoptimalizálás lényege ugyan ez, csak a fő cél éppenséggel az, hogy kifejezetten a helyi keresések találatai között szeretnénk a legfelső pozíciók közé bejutni. Egy szállásoktól telített környéken jó helyi SEO jelentheti a különbséget a teltház, és az itt-ott beszállingózó vendégek között.

 

A helyi SEO-hoz mindenekelőtt szükséged lesz egy megfelelően kitöltött Google Cégem fiókra, illetve erősen ajánlott megfelelően kitölteni szállodád adatlapját a Facebookon, a TripAdvisoron, és minden egyéb olyan platformon, ahol a felhasználók rátalálhatnak szállodádra.

 

A keresőoptimalizálás (legyen az helyi, vagy más jellegű) időigényes feladat, és az eredmények gyakran nem látszódnak azonnal. Ennek ellenére hosszútávon rengeteg előnyöd származhat belőle, ezért megéri türelemmel hozzáállni.

 

Szükséged lesz egy mobilbarát webhelyre

Az emberek manapság ügyeik nagy részét okostelefonjaikon intézik, ráadásul ma már a keresőoptimalizálás egyik leglényegesebb eleme is ez, ezért fontos, hogy szállodád webhelye tökéletesen kielégítse a mobilról böngészők igényeit. Fontos, hogy ne csak könnyedén fellelhető légy egy okoskészüléken (SEO), hanem egyszerű, zökkenőmentes böngészési élményt és gondtalan foglalási folyamatot is biztosíts felhasználóidnak.

 

Ehhez egy úgynevezett mobil-első webhelyre lesz szükséged, ami első sorban mobilokra készült, és ezekre van optimalizálva. Ezzel biztosíthatod, hogy minden webhelyfunkció elérhető és használható legyen a felhasználók számára, függetlenül attól, hogy okoskészüléken, laptopon, vagy számítógépen tekintik meg azt.

 

Készíts kiemelkedően jó tartalmakat

A tartalommarketing minden online is jelenlévő cég elengedhetetlen marketingkelléke. Habár egy összetettebb koncepció, a tartalommarketing lényege, hogy jó minőségű tartalmakat készítesz célközönséged (értsd: azok az emberek, akiket szeretnél szállodádba vonzani) számára, és ezt megosztod velük az interneten blogbejegyzések, képek, videók, és más tartalomtípusok formájában. Ezek a tartalmak nem reklámozzák márkádat konkrétan, de felhívják az érdeklődők figyelmét szállodádra, amikor ezekkel kapcsolatos témákra keresnek rá.

 

Egy szálloda számára rengeteg tartalomötlet áll rendelkezésre: készíthetsz például bemutatóvideókat a környékről, jellemezhetsz egy helyi hagyományt egy képekkel illusztrált cikkben, vagy akár rövid, de hasznos általános tanácsokat is adhatsz az utazásról a közösségi médián. A lényeg, hogy ezek a tartalmak valamilyen módon visszavezethetők legyenek márkádhoz, lehetőleg egy felhívás (CTA) formájában, ami elolvasás/megtekintés/stb. után arra buzdítja a közönséget, hogy nézzék meg szállodádat is!

 

Sok éve foglalkozunk online turizmusmarketinggel, szállodák, éttermek és vendéglátóhelyek marketing kommunikációjával. Neked is tudunk segíteni! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Légy aktív a közösségi médián

A közösségi média életünk szerves részévé vált, és egyre többen már nem is feltétlenül a Google-on kezdik el keresgélni legújabb úti céljukat, hanem kedvenc platformjukon – legyen az a Facebook, az Instagram, vagy éppen a Pinterest. Egy stabil, részletes közösségi média marketing stratégiával aktív kapcsolatot építhetsz ki szállodád és célközönséged között, fellendítheted a közösségi márkatudatosságot, és új lehetséges vendégeket érhetsz el.

 

Persze közösségi médiás platform rengeteg van, és egyáltalán nem muszáj mindegyiken jelen lenned a siker érdekében. A trükk az, hogy rá kell jönnöd, hogy mely hálózatokon érheted el a legtöbbet ideális ügyfeleid közül, és azokra kell koncentrálnod.

 

A közösségi média marketing fontos részét képezi a közösségi ügyfélszolgálat, illetve az ügyfelek visszajelzéseinek figyelése illetve az ezekre való válaszadás is. Habár mindenre valószínűleg nem lesz időd, a negatív visszajelzéseket kivétel nélkül minél hamarabb kezelned kell, professzionális, tisztelettudó módon, egyedi szövegezéssel a sablonos megfogalmazások helyett.

 

Persze mindezt versenytársaid is megteszik majd, ezért előfordulhat, hogy az egyszerű organikus (ingyenes) megoldások sajnos valószínűleg nem lesznek elegendők minden esetben ahhoz, hogy kiemelkedj a versenyből. A megoldást a különböző platformok fizetett hirdetési jelentik majd ilyen esetekben! 

 

Használj videókat!

Egy szálloda online marketingjéhez fontos, hogy szó szerint fel tudja mutatni, mit is kínál vendégeinek. Erre természetesen mindig is (és ma is) kiválóak voltak a profi fényképek, azonban a videók sokkal pontosabban és életszerűbben képesek bemutatni az érdeklődőknek, hogy mire is számíthatnak szállodádban.

 

A videó az elmúlt évek legnépszerűbb tartalomtípusává vált, ami azt jelenti, hogy nem csak képekkel, hanem videókkal is kell, hogy készülj lehetséges vendégeidnek. Akárcsak a fotók, néhány jó videó segít önbizalmat kelteni az érdeklődőkben, hogy a te szállodádban foglaljanak!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!