Sokan már lemondtak a SEO-ról, pedig nem az eszköz halt meg, csak a régi szemlélet. A keresőoptimalizálás ma is működik, de új alapokra kell helyezni. Nem elég technikailag rendben lenni, érteni kell a felhasználói szándékot, és azt, hogyan fedeznek fel a...
5 schema jelölőnyelv kód, amiket megéri használni a helyi SEO-ban
A helyi SEO-ban nagyobb a verseny, mint valaha, különösen a Google folyamatos frissítései miatt. A keresőmotor igyekszik minél több kisebb vállalatnak esélyt adni az érvényesülésre platformján, és ez a mezőny sűrűsödését eredményezte.
 
 
													
				A helyi SEO-hoz szükség van többek között egy jó Google Cégem fiókra (erről részletesen ITT írtunk), a közösségi média megfelelő vezetésére, és a cégadatok pontos elhelyezésére minél több domainen. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, a felszín alá pedig nem sokan merészkednek le, pedig itt található az a módszer, amivel a versenymezőny élére lehet kerülni – a schema jelölőnyelv.
A schema jelölőnyelv egy univerzális projekt, ami olyan kódrészleteket biztosít a webmesterek számára, amelyekkel pontos, részletes információkat szolgáltathatnak a keresőmotoroknak, hogy azok könnyebben értelmezzék weboldalaik tartalmait, és relevánsabb, részletesebb találatokat mutathassanak a kereső felhasználóknak.
Tanuld meg használni a schema jelölőnyelvet a tökéletes SEO-hoz
A schema jelölőnyelv egy kissé összetett témakör, ezért részletesen nem mennénk bele az alapokba sem – a schema.org hivatalos dokumentációja minden szükséges információt tartalmaz az első lépésekhez, ezért elengedhetetlen, hogy ezzel tisztában légy.
Nem kell megrettenni, a schema használatához nincs szükség semmilyen mély programozói tudásra, de nem árt, ha az ember tudja, hogyan bánjon a kódokkal.
Ha webhelyedet egy webfejlesztő is segít karbantartani, akkor bízd rá a jelölőnyelv elhelyezését. Válaszd ki a megfelelő sablont létesítményedhez, és töltsd ki a fontosabb mezőket, mint például a Google Maps helyet, a webhely url-jét, a közösségi profilokat, és így tovább.
5 hasznos jelölőkód a helyi SEO-hoz
Íme néhány hasznos schema kód helyi seo-d fellendítéséhez.
1. Organization (szervezet) schema jelölések
Az organization jelölésekkel márkajeleket helyezhetsz el webhelyeden – ezek a jelek a keresőmotoroknak szólnak, és bővítik az olyan különleges találatokban megjelenő információkat, mint például a google Tudáspanel. Ne felejtsd el megadni céged elérhetőségeit, közösségi fiókjait, és loját!
 
2. WebSite (webhely) schema jelölések
A WebSite schema jelölések segítségével megjelenítheted a webhely keresőmezőjét a találatok között. Ez sokkal kifinomultabb megjelenést kölcsönöz a webhelytalálatodnak, de csak akkor használható, ha webhelyed rendelkezik belső keresőfunkcióval.
 
3. Breadcrumb navigáció schema jelölések
A breadcrumb navigáció egy átláthatóbb formátumúvá alakítja a találat url címét.
 
 
4. Site navigation (webhelynavigáció) schema jelölések
A webhelynavigációs jelölésekkel segíthetsz a keresőmotoroknak értelmezni webhelyed felépítését. Ezzel a jelöléssel érheted el továbbá, hogy webhelyedről több oldal is megjelenjen egy bővített találaton belül.
 
5. Video schema jelölések
A videók fontos marketingeszközök, hiszen a legtöbb aktivitást kiváltó tartalmak az egész interneten. Sok keresés esetén a videós tartalmak kiemeltebb pozíciót kapnak, mint az egyszerű találatok, különösen a „hogyan…” jellegű tudakozó lekérdezések találati oldalain.
 
A videók schema jelöléséhez a következő tulajdonságokat kell megadni:
- name (név)
- description (leírás)
- thumbnailUrl (a bélyegkép URL címe)
- uploadDate (a feltöltés dátuma)
Fontos tudnivalók a schema jelölőnyelv használatáról
Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni jelöléseidből, akkor érdemes odafigyelni néhány dologra.
Először is keresd meg a leggyakrabban használt schemákat (segítünk: https://schema.org/docs/schemas.html). Ez után jegyezd fel azokat, amik hasznosak lehetnek helyi seo-d fellendítésére. Ha rákattintasz a hivatkozásra, akkor láthatod, hogy rengeteg típus és azokon belül még több jelölés is található – érdemes alaposan áttanulmányozni ezeket, és kiválasztani azokat, mik a te céged számára szükségesek lehetnek.
Minél több dolgot jelölsz meg, annál jobb, de ügyelj rá, hogy ne jelölj meg olyan dolgokat, amik nem láthatók webhelyed látogatói számára (például a rejtett szövegek), mert ezekből semmilyen előnyöd nem származik majd.
Ha ellenőrizni szeretnéd, hogy jelöléseid megfelelően működnek-e, akkor teszteld oldalaidat a google Strukturált adatok tesztelőeszközével (https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=hu). Ebben tesztelhetsz URL-eket, vagy kódrészleteket is – ez utóbbi segít még az előtt kijavítani a hibákat, hogy a kód élesben felkerülne a weboldalra.
 
Kiemelt területeink
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera
 
			 
				 
				 
				 
					 
					