5 schema jelölőnyelv kód, amiket megéri használni a helyi SEO-ban
5 schema jelölőnyelv kód, amiket megéri használni a helyi SEO-ban
A helyi SEO-ban nagyobb a verseny, mint valaha, különösen a Google folyamatos frissítései miatt. A keresőmotor igyekszik minél több kisebb vállalatnak esélyt adni az érvényesülésre platformján, és ez a mezőny sűrűsödését eredményezte.
A helyi SEO-hoz szükség van többek között egy jó Google Cégem fiókra (erről részletesen ITT írtunk), a közösségi média megfelelő vezetésére, és a cégadatok pontos elhelyezésére minél több domainen. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, a felszín alá pedig nem sokan merészkednek le, pedig itt található az a módszer, amivel a versenymezőny élére lehet kerülni – a schema jelölőnyelv.
A schema jelölőnyelv egy univerzális projekt, ami olyan kódrészleteket biztosít a webmesterek számára, amelyekkel pontos, részletes információkat szolgáltathatnak a keresőmotoroknak, hogy azok könnyebben értelmezzék weboldalaik tartalmait, és relevánsabb, részletesebb találatokat mutathassanak a kereső felhasználóknak.
Tanuld meg használni a schema jelölőnyelvet a tökéletes SEO-hoz
A schema jelölőnyelv egy kissé összetett témakör, ezért részletesen nem mennénk bele az alapokba sem – a schema.org hivatalos dokumentációja minden szükséges információt tartalmaz az első lépésekhez, ezért elengedhetetlen, hogy ezzel tisztában légy.
Nem kell megrettenni, a schema használatához nincs szükség semmilyen mély programozói tudásra, de nem árt, ha az ember tudja, hogyan bánjon a kódokkal.
Ha webhelyedet egy webfejlesztő is segít karbantartani, akkor bízd rá a jelölőnyelv elhelyezését. Válaszd ki a megfelelő sablont létesítményedhez, és töltsd ki a fontosabb mezőket, mint például a Google Maps helyet, a webhely URL-jét, a közösségi profilokat, és így tovább.
5 hasznos jelölőkód a helyi SEO-hoz
Íme néhány hasznos schema kód helyi SEO-d fellendítéséhez.
1. Organization (szervezet) schema jelölések
Az organization jelölésekkel márkajeleket helyezhetsz el webhelyeden – ezek a jelek a keresőmotoroknak szólnak, és bővítik az olyan különleges találatokban megjelenő információkat, mint például a Google Tudáspanel. Ne felejtsd el megadni céged elérhetőségeit, közösségi fiókjait, és loját!
2. WebSite (webhely) schema jelölések
A WebSite schema jelölések segítségével megjelenítheted a webhely keresőmezőjét a találatok között. Ez sokkal kifinomultabb megjelenést kölcsönöz a webhelytalálatodnak, de csak akkor használható, ha webhelyed rendelkezik belső keresőfunkcióval.
3. Breadcrumb navigáció schema jelölések
A breadcrumb navigáció egy átláthatóbb formátumúvá alakítja a találat URL címét.
4. Site navigation (webhelynavigáció) schema jelölések
A webhelynavigációs jelölésekkel segíthetsz a keresőmotoroknak értelmezni webhelyed felépítését. Ezzel a jelöléssel érheted el továbbá, hogy webhelyedről több oldal is megjelenjen egy bővített találaton belül.
5. Video schema jelölések
A videók fontos marketingeszközök, hiszen a legtöbb aktivitást kiváltó tartalmak az egész interneten. Sok keresés esetén a videós tartalmak kiemeltebb pozíciót kapnak, mint az egyszerű találatok, különösen a „hogyan…” jellegű tudakozó lekérdezések találati oldalain.
A videók schema jelöléséhez a következő tulajdonságokat kell megadni:
- name (név)
- description (leírás)
- thumbnailUrl (a bélyegkép URL címe)
- uploadDate (a feltöltés dátuma)
Fontos tudnivalók a schema jelölőnyelv használatáról
Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni jelöléseidből, akkor érdemes odafigyelni néhány dologra.
Először is keresd meg a leggyakrabban használt schemákat (segítünk: https://schema.org/docs/schemas.html). Ez után jegyezd fel azokat, amik hasznosak lehetnek helyi SEO-d fellendítésére. Ha rákattintasz a hivatkozásra, akkor láthatod, hogy rengeteg típus és azokon belül még több jelölés is található – érdemes alaposan áttanulmányozni ezeket, és kiválasztani azokat, mik a te céged számára szükségesek lehetnek.
Minél több dolgot jelölsz meg, annál jobb, de ügyelj rá, hogy ne jelölj meg olyan dolgokat, amik nem láthatók webhelyed látogatói számára (például a rejtett szövegek), mert ezekből semmilyen előnyöd nem származik majd.
Ha ellenőrizni szeretnéd, hogy jelöléseid megfelelően működnek-e, akkor teszteld oldalaidat a Google Strukturált adatok tesztelőeszközével (https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=hu). Ebben tesztelhetsz URL-eket, vagy kódrészleteket is – ez utóbbi segít még az előtt kijavítani a hibákat, hogy a kód élesben felkerülne a weboldalra.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.