5 growth hacking trükk a SEO fellendítéséért

A growth hacking leegyszerűsítve gyors, rövid kísérletek sorozatát jelenti, amelyek célja egy cég növekedésének elősegítése. Ezek a kísérletek érinthetik a marketingtölcsért, a termékfejlesztést, a közösségi médiát, és számos egyéb területet is. A growth hacking egyik nagy előnye, hogy a hagyományos marketing technikákkal szemben egy olcsóbb alternatívát jelent.
 

5 growth hacking trükk a SEO fellendítéséért (gyakorlati példákkal)

Az emberek már évszázadokkal ezelőtt is alkalmaztak „growth hackinget”, különféle pszichológiai, szociológia, és egyéb területekről szerzett tapasztalatok felhasználásával. A digitális forradalomnak köszönhetően az egyesek és a nullák világát is meghódította ez a módszer, amelyhez most néhány rövid, de gyors sikereket ígérő trükköt említünk meg.

 

Lássuk, hogy hogyan pörgetheted fel SEO-dat gyorsan a growth hacking segítségével. 

 

1. Cseréld le az ex-versenytársakat

Bármilyen szektorban is tevékenykedsz, biztosan vannak (pontosabban voltak) olyan versenytársaid, akiknek egyszerűen „nem jött össze” az üzlet. Persze elképzelhető, hogy ők maguk is próbálkoztak keresőoptimalizálással, aminek a linképítés mindig is fontos részét képezte – a te feladatod az lesz, hogy rátalálj az ő hivatkozásaikra, és lecseréld őket a sajátjaidra.

 

Na persze, ezt nem te saját kezűleg fogod megtenni. Szóval hogy is működik ez? Először keresned kell egy listát közvetlen versenytársaidról, majd meg kell állapítanod, hogy melyek webhelye fuccsolt már be. Ha egy olyan listát találsz, ahol a cégek hivatkozásokkal vannak feltüntetve, akkor a Check My Links Chrome-kiegészítő segít majd elemezni azokat, és rögtön megmutatja, hogy mely hivatkozások nem működnek már.

Ha találsz egy ilyet, akkor nyisd meg a google Keresőt, és írd be a következőt:

 

link: befuccsoltversenytars.hu

 

Értelemszerűen a „befuccsolt versenytárs” domain nevét kell megadnod a „link:” szócska után. Ekkor megjelennek majd azok a weboldalak, amelyek hivatkoznak az adott versenytárs webhelyére. Ezek után nincs más dolgod, mint felkeresni az adott webhely szerkesztőjét, felhívni a figyelmét a nem működő hivatkozásokra (ha tényleg nem működnek), és felajánlani helyettük valamilyen saját tartalmat.

 

2. Keress alternatívákat a Google-on

A kommentekbe épített linkek működhetnek, de persze csak ha nagyon óvatosan, körültekintően helyezed el őket. Ez a kevés tiszta, hiteles hozzászólásos linképítési technika egyike.

 

Amikor valaki nem teljesen elégedett egy termékkel, szolgáltatással, vagy általánosságban egy márkával, akkor valószínűleg a google-hoz fordul majd, hogy alternatívákat keressen rá. Helyezd magad egy olyan ügyfél helyébe, aki nincs megelégedve egy versenytársad kínálatával.

 

Keress rá a következőre:

 

versenytársam alternatívák

 

vagy

 

versenytársamhoz hasonló márkák

 

Értelemszerűen a „versenytársam” itt egy olyan cég lesz, aminek az elégedetlen ügyfeleit szeretnéd megcélozni saját kínálatoddal. Arról van szó, hogy ha valaki nem elégedett az Adidas cipőkkel, akkor rákeres: "Adidas alternatívák" biztosan lesz a találatok között néhány cikk, amiben alternatívákat kínálnak az Adidas-ra. Ezeknek a cikkeknek a kommentjei közé érdemes írni valami hasznosat, hogy indokolt legyen a linkelhelyezés 

 

A megjelenő találatok között rengeteg olyan kérdés, vagy lista jelenik majd meg, amelyekhez hozzászólást írhatsz. Ezekben a kommentszekciókban kell elhelyezned stratégiailag körített, szigorúan nem önreklámozó hivatkozásaidat. Hozzászólásaidat a következő szempontok alapján kell összeállítanod:

 

  • Szerepelnie kell benne annak a névnek, amit szeretnél népszerűsíteni. Ez lehet egy termék, szolgáltatás, vagy cég – a lényeg, hogy egy kapcsolódó landing oldalt linkelj a hozzászólásba, és ne felejtsd el egy-két mondatban kifejteni, hogy hogyan képes segíteni az adott termék vagy szolgáltatás az embereknek.
  • Tenned kell valamit azért, hogy az emberek megkedveljenek – igyekezz valami értékeset hozzáadni a beszélgetéshez, például egy tippet az adott témával kapcsolatban.
  • Valamivel azt is el kell érned, hogy az emberek bízzanak benned. Ez lehet például egy képernyőkép, vagy egy hivatkozás egy pozitív értékelésről/hez.
  • Érdemes egy CTA-t is elhelyezni a hozzászólásban, ezzel is arra ösztönözve az embereket, hogy cselekedjenek.

 

3. Szerezz jó minőségű organikus hivatkozásokat

A meglévő ügyfeleknek sokkal könnyebben lehet eladni valamit, mint megszerezni egy teljesen új ügyfelet. Ugyanez működhet a linképítésben is – akik már most hivatkoznak rád, azok nagy valószínűséggel újra szívesen megtennék azt.

 

Ahhoz, hogy lásd, mely webhelyek hivatkoznak sajátodra, nyisd meg a Google Search Console-t, azon belül pedig a Linkek felületet. Itt láthatod az Az Ön webhelyére legtöbbet hivatkozó webhelyek szakaszt, ami pontosan ezt mutatja meg.

 

Nincs más dolgod, mint felkeresni azokat a webhelyeket, amelyek a legtöbbször hivatkoznak rád (és jó minőségűnek tartod őket), megköszönni nekik, hogy hivatkoznak rád, és mellékelni egy listát legfrissebb, releváns témájú tartalmaidból!

 

4. Az egy szó, ami fellendítheti organikus forgalmadat

A Coderwall egy kísérlet során rájött, hogy mi az az egyetlen szó, amivel sokkal több forgalmat vonzhatnak be tartalmaikhoz.

 

20 ezer oldalt vizsgáltak meg, amelyek kifejezetten webprogramozóknak szóló tippeket tartalmaztak, Mint kiderült, azoknak az oldalaknak volt a legnagyobb forgalmuk, amelyek címe azt ígérte, hogy a cikk legalább egy példát is tartalmaz majd az adott témában.

 

Tehát ha van egy cikked arról, hogy „Hogyan használd a Google Analytics célokat” akkor nincs más dolgod, mint átírni erre: „Hogyan használd a Google Analytics célokat (példával)”.

 

A Codewall ezzel a módszerrel 13 hét alatt 59 százalékkal több organikus forgalmat vonzott be a Google-ról. Teljesen ingyen.

 

Persze ez nem működik minden tartalomcímnél, de ahol példákat is mutatsz a cikkben, ott mindenképpen tüntesd fel ezt!

5. Eszközmarketing

A tartalommarketing kétségtelenül a digitális marketingstratégiák egyik alappillére, de kevesen emlegetnek egy másik fontos összetevőt, az eszközmarketinget. A tartalmak világában egyre nagyobb a verseny, ami sokkal kevésbé igaz az eszközmarketingre.

 

Az eszközmarketing lényege kifejleszteni egy olyan eszközt, ami hasznos lehet célközönséged számára. Ha az eszköz beválik, (és jobb, mint az összes alternatíva), akkor garantáltan rengeteg hivatkozást gyűjthetsz be vele webhelyed számára.

 

Nem kell semmi összetettre gondolni – a lényeg, hogy az eszköz használata egyszerű, intuitív, szórakoztató, és ingyenes legyen. Ha van egy jó ötleted, akkor ezek megvalósítása lesz a dolgok könnyebb része!
 

Kiemelt területeink