Mielőtt belelkesednél, és azt mondanád - "De jó, már pont untam a
Facebook-ot, úgysem ment már ott a kommunikáció, végre egy jó ötlet!" - el kell keserítselek, a
Google +
sem a kánaán. Azonban mindenképpen egy olyan eszköz a romló
Facebook kommunikációs lehetőségek között, melyet muszáj használnod!
A
Google+ nem
Facebook, teljesen más a logikája és a felépítése az egész rendszernek. A közösségi média
marketingeseknek más közösségi oldalak után nagyon furcsa lesz itt minden, ezért érdemes az alapoktól kezdeni.
A
Google+-on egyelőre nem igazán van senkinek milliós rajongótábora, nem kecsegtethetünk senkit azzal, hogy egyből kiválthatod Facebookos jelenlétedet egy könnyebb platformmal. Sőt...
Amiben azonban a Google + mindenképpen többet ad, mint a Facebook, az a keresőoptimalizálás. Ezért és a több lábon állás miatt is, összeszedtünk 12 alapvető teendőt, hogy hogyan kezd el
marketing kommunikációdat a Google+-on!
1 – Egyedi Google+ URL
Míg a Facebook lehetővé teszi az oldalak számára, hogy egyedi
URL-t hozzanak létre, addig a Google+ sajnos egy rakás számot biggyeszt a plus.google.com mögé. Hivatalosan még nem lehetséges egyedi
URL-t létrehozni – idővel ez változni fog -, de addig is van egy megoldás.
A gplus.to oldalon elkészítheted saját
URL-ed, amellyel átirányíthatod a felhasználókat G+ oldaladra. Az emberek számára is olvasható URL-ek mindig felüdülést jelentenek a kusza webcímek világában.
2 – Megkapó leírás
A Google + magánszemélyként és céges oldalként való használata nem sokban különbözik, ezért egyszerre is vehetjük a kettőt. Érdemes természetesen magánszemélyként is használni a Plust-t, már csak a Google szerzőség miatt is. Használd ki, hogy
profilodhoz a munkahely leírásba viszonylag hosszabb szöveget is írhatsz. Ez sokszor megjelenik a Hovercardon, azon a felületen, amelyet akkor lát az ember, ha a
profilkép fölé helyezi a kurzort. Ha a szöveg magával ragadó, valószínűbb, hogy felvesznek köreikbe a látogatók.
Ha több közösségi oldalt is használsz, az ottani névjegyeid is legyenek ehhez hasonlók, hogy könnyebb legyen ezáltal is azonosítani.
Érdemes egy munkakörnél bővebb leírást adni, nem csak annyit, hogy „szakács” vagy „marketing asszisztens”. Használd ki a megadott karaktereket és írj egy rövidebb sztorit, ki vagy, mi vagy, erre jobban felfigyelnek az emberek.
3 – Az első benyomás
Az egyik legfontosabb teendő akár személyes, akár üzleti G+ oldal esetén, hogy minden egyes sor ki legyen töltve adatokkal, hiszen egy új ügyfél először ezeket fogja megnézni.
Az előző posttal együtt érdemes ezt is kezelni, és jó bemutatkozást írni, megemlíteni a fontos elérhetőségeket, web- és
blogcímeket, közösségi oldalakat. Ne felejts el jó képeket feltölteni, amik tükröznek téged és cégedet is megfelelően tükrözik.
4 – Promótáld G Plus oldalad
Nem elég, ha van Google+ oldalad, fontos, hogy
promótáld is, különben hogy találnak rá mások? Oszd meg, ahol csak tudod: Facebookon,
blogodon, weboldaladon, hogy minél többen láthassák, minél többen kattintsanak rá.
Nemrég a BrightEdge készített egy felmérést, amiben a világ 100 legnagyobb márkáját vizsgálta. Bár mindegyik regisztrált Google+ fiókot, több mint 60% mégsem tünteti fel azt sehol. Te ne kövesd el ezt a hibát!
A Google lehetőséget ad rá, hogy G+ fiókunk jelvényét elhelyezzük weboldalunkon. Ehhez csupán a Google+ Platform view oldalát kell felkeresni, ahol létrehozhatjuk és személyre szabhatjuk a jelvényt. Ezután kapunk egy kódot, amit csak be kell ágyaznunk weboldalunkba és máris kész a kattintható Google+ jelvény. Ilyen jelvényt találsz nálunk is a fejlécben, ahol céges G+ oldalunkat követheted, vagy jobb oldalt, ahol Máté Balázst, mint
marketing tanácsadót személyesen tudod követni. Mielőtt kilépsz, ezt ne felejtsd el megtenni. :)
Nem csak a jelvényt, de a Facebook Like gombjához hasonló +1 gombot is érdemes, sőt a keresőoptimalizálás végett kötelező elhelyezni a weboldalon. Ennek használata
SEO szempontból is fontos. Kérj meg mindenkit, akár Facebookos megosztásaidban is, hogy ha tetszett a
cikk, nyomják meg felül azt a kis piros +1 gombot! Ugye te már meg is nyomtad ezen a
cikken? :)
5 – Ajánlott körök
Profilunkon a névjegy szekcióban megadhatjuk, hogy milyen témákat képviselünk. Ha az illetőt érdeklik az általunk felsorolt témák, hozzáadhat minket köreihez és már jó előre tudni fogja, hogy mit is várjon tőlünk, mivel foglalkozunk. Emiatt valószínűleg tovább fogja olvasni profilunkat, ahol újabb linkeket és érdekességeket találhat.
Végeztesd el céged marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt!
6 – Használd fel fotóidat
Ha te is arra használod Google+ profilod, hogy üzleti kapcsolataid építsd, nem árt, ha kihasználod a képek erejét. Ha cégről, üzletről, szolgáltatásról van szó, azokat sokkal jobban bemutathatod képeken, mintha csak írnál róluk. Adatok megjelenítésében is nagy segítségedre lehet, ha pár infografikát is közzéteszel.
Elképzelhető, hogy marketing- vagy belsőépítészeti
blogot vezetsz, ahol biztosan mindig érdekes vagy fontos tényeket osztasz meg rajongóiddal. Van 5 jó ötleted egy hálószoba berendezésére? Vizualizáld őket! Nem muszáj a konkrét ötleteket megmutatni, elég, ha csak egy képre felírod ezt az öt tippet. Ha elég érdekesek, követőid felkeresik a többit is.
7 – Építsd ki profilod és várj
Attól függetlenül, hogy mivel foglalkozol, személyes vagy üzleti célokból használod a Google+-t, közönséged valószínűleg még nem használja olyan aktívan, mint te. Vagy szinte
semennyire.
Ez lehetőséget jelenthet számodra, hiszen még talán vetélytársaid sincsenek ezen a fronton és ennek köszönhetően eléjük kerülhetsz. Töltsd fel tartalmakkal oldalad,
cikkeidet is folyamatosan megoszthatod, hogy mire mindenki használni kezdi az oldalt, addigra te már meghatározó személy légy rajta.
8 – Ismerd meg közönséged
Érdemes belegondolni, hogy más miért is akarna téged Google+-on követni, miért érné meg neki használni az oldalt? Ha más közösségi oldalt is használsz, akkor a G+ azért is lehet csábító, mert ott más tartalmakat pörgetsz, így ha valakit érdekel munkásságod és
semmiről se szeretne lemaradni, ott extra tartalmakat is talál.
A másfajta tartalmakkal nem csak más közösségi oldalakról tudod áthúzni az embereket, de egy teljesen úgy közönséged tudsz kialakítani, akik esetleg addig nem ismerték céged. Érdemes tehát kicsit csavarni a dolgon, de nem teljesen, hiszen a lényeg, hogy közben maradj önmagad.
9 – Mikro-körök
Ha B2B vállalkozásként vagy jelen az oldalon, érdemes létrehoznod egy mikro-kört ügyfeleidnek, így egyszerűbben tudsz velük kommunikálni. Ha több céggel és ügyféllel dolgozol, még hatásosabb, ha az ügyfélköröknek külön-külön köröket hozol létre.
Ezek a körök nem csak számodra lesznek hasznosak, de leendő ügyfeleid is látni fogják ügyfélköröd méretét és ellenőrizni tudják, hogy kiknek, milyen sikerrel dolgozol.
10 – Guglizz magadra
Ezt a tippet nem kell szó szerint venni, azonban érdemes néha rákeresni, hogy ki és hogyan említ meg téged egy kommentben vagy bejegyzésben a Google+-on. Ezekre az oldalon rákereshetünk, és mint a Tumblr esetében a gyakran keresett kifejezéseket itt is menthetjük, így nem kell mindig bepötyögnünk azokat.
Gyakran nézzük át, mindig, mikor említenek, reagáljunk rájuk, és ha nem is tudunk érdemben válaszolni rájuk, +1-ezzük azokat.
11 – Kommunikálj a Hangouts segítségével
Bár van Skype fiókom nem használom, minek? Ahogy nem használok más chat programokat sem, mint pl. Viber vagy Facebook chat. Ezek mind feleslegesen terhelik a telefonom vagy akár a gépem memóriáját, szemben a Hangouts-al, ami amúgy is be van építve minden valamire való telefon szoftverébe :… :) Ha ügyfeleid mind jelen vannak a Google+on (vagy legalább van Gmail fiókjuk), kommunikálj velük a Hangoutson keresztül. A Google Talk utódja remek hely arra, hogy üzleti kommunikációt folytathass velük (akár valós időben, chat szerűen), és elkülönítsd az üzlettel kapcsolatos beszélgetéseket az egyéb témáktól. Sok embernek a Hangouts az a lehetőség, ami megkülönbözteti a Google+-t a többi közösségi oldaltól.
A Hangouts persze nem csak két embert köthet össze – és ez a legjobb benne -, mivel a Skypehoz hasonló, több résztvevős videóbeszélgetést is folytathatsz a segítségével.
12 – Kapcsolódj be mások Hangouts előadásába
Ami a legjobb a Hangoutsban, hogy nem csak privát beszélgetésekre jó, hanem előadások, webinarok is közvetíthetők, követhetők vele, és akár nyilvánosan, bárki számára elérhetők. Ha Chrome böngészőt használsz, a Hangout Canopy pluginnel mindig látod, hogy milyen nyilvános Hangout folyik éppen és abba be is kapcsolódhatsz. Sokan így bővítik ismereteiket, miért ne tennéd meg ezt te is?