Egyre keményebb A Facebook szorítása a marketingesek körül, egyre többen néznek új utak után. Az egyik ilyen lehetőség a Google+ marketing. Na de hogyan is működik ez a gyakorlatban?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

12 Google+ marketing tipp

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Egyre keményebb A Facebook szorítása a marketingesek körül, egyre többen néznek új utak után. Az egyik ilyen lehetőség a Google+ marketing. Na de hogyan is működik ez a gyakorlatban? Van 12 tanácsom, elmondom! 
 
12 Google+ marketing tipp
Mielőtt belelkesednél, és azt mondanád -  "De jó, már pont untam a Facebook-ot, úgysem ment már ott a kommunikáció, végre egy jó ötlet!" - el kell keserítselek, a Google + sem a kánaán. Azonban mindenképpen egy olyan eszköz a romló Facebook kommunikációs lehetőségek között, melyet muszáj használnod!
 
A Google+ nem Facebook, teljesen más a logikája és a felépítése az egész rendszernek. A közösségi média marketingeseknek más közösségi oldalak után nagyon furcsa lesz itt minden, ezért érdemes az alapoktól kezdeni.
 
A Google+-on egyelőre nem igazán van senkinek milliós rajongótábora, nem kecsegtethetünk senkit azzal, hogy egyből kiválthatod Facebookos jelenlétedet egy könnyebb platformmal. Sőt... 
Amiben azonban a Google + mindenképpen többet ad, mint a Facebook, az a keresőoptimalizálás. Ezért és a több lábon állás miatt is, összeszedtünk 12 alapvető teendőt, hogy hogyan kezd el marketing kommunikációdat a Google+-on!
 

1 – Egyedi Google+ URL

Míg a Facebook lehetővé teszi az oldalak számára, hogy egyedi URL-t hozzanak létre, addig a Google+ sajnos egy rakás számot biggyeszt a plus.google.com mögé. Hivatalosan még nem lehetséges egyedi URL-t létrehozni – idővel ez változni fog -, de addig is van egy megoldás.
A gplus.to oldalon elkészítheted saját URL-ed, amellyel átirányíthatod a felhasználókat G+ oldaladra. Az emberek számára is olvasható URL-ek mindig felüdülést jelentenek a kusza webcímek világában.
 

2 – Megkapó leírás

A Google + magánszemélyként és céges oldalként való használata nem sokban különbözik, ezért egyszerre is vehetjük a kettőt. Érdemes természetesen magánszemélyként is használni a Plust-t, már csak a Google szerzőség miatt is. Használd ki, hogy profilodhoz a munkahely leírásba viszonylag hosszabb szöveget is írhatsz. Ez sokszor megjelenik a Hovercardon, azon a felületen, amelyet akkor lát az ember, ha a profilkép fölé helyezi a kurzort. Ha a szöveg magával ragadó, valószínűbb, hogy felvesznek köreikbe a látogatók.
 
A Google Plus oldalad használata
 
Ha több közösségi oldalt is használsz, az ottani névjegyeid is legyenek ehhez hasonlók, hogy könnyebb legyen ezáltal is azonosítani.
 
Érdemes egy munkakörnél bővebb leírást adni, nem csak annyit, hogy „szakács” vagy „marketing asszisztens”. Használd ki a megadott karaktereket és írj egy rövidebb sztorit, ki vagy, mi vagy, erre jobban felfigyelnek az emberek.
 

3 – Az első benyomás

Az egyik legfontosabb teendő akár személyes, akár üzleti G+ oldal esetén, hogy minden egyes sor ki legyen töltve adatokkal, hiszen egy új ügyfél először ezeket fogja megnézni.
Az előző posttal együtt érdemes ezt is kezelni, és jó bemutatkozást írni, megemlíteni a fontos elérhetőségeket, web- és blogcímeket, közösségi oldalakat. Ne felejts el jó képeket feltölteni, amik tükröznek téged és cégedet is megfelelően tükrözik.
 

4 – Promótáld G Plus oldalad

Nem elég, ha van Google+ oldalad, fontos, hogy promótáld  is, különben hogy találnak rá mások? Oszd meg, ahol csak tudod: Facebookon, blogodon, weboldaladon, hogy minél többen láthassák, minél többen kattintsanak rá.
 
Nemrég a BrightEdge készített egy felmérést, amiben a világ 100 legnagyobb márkáját vizsgálta. Bár mindegyik regisztrált Google+ fiókot, több mint 60% mégsem tünteti fel azt sehol. Te ne kövesd el ezt a hibát!
 
 
A Google lehetőséget ad rá, hogy G+ fiókunk jelvényét elhelyezzük weboldalunkon. Ehhez csupán a Google+ Platform view oldalát kell felkeresni, ahol létrehozhatjuk és személyre szabhatjuk a jelvényt. Ezután kapunk egy kódot, amit csak be kell ágyaznunk weboldalunkba és máris kész a kattintható Google+ jelvény. Ilyen jelvényt találsz nálunk is a fejlécben, ahol céges G+ oldalunkat követheted, vagy jobb oldalt, ahol Máté Balázst, mint marketing tanácsadót személyesen tudod követni. Mielőtt kilépsz, ezt ne felejtsd el megtenni. :)
 
 
Google plus marketing tippek
 
Nem csak a jelvényt, de a Facebook Like gombjához hasonló +1 gombot is érdemes, sőt a keresőoptimalizálás végett kötelező elhelyezni a weboldalon. Ennek használata SEO szempontból is fontos. Kérj meg mindenkit, akár Facebookos megosztásaidban is, hogy ha tetszett a cikk, nyomják meg felül azt a kis piros +1 gombot! Ugye te már meg is nyomtad ezen a cikken? :)
 
 

5 – Ajánlott körök

Profilunkon a névjegy szekcióban megadhatjuk, hogy milyen témákat képviselünk. Ha az illetőt érdeklik az általunk felsorolt témák, hozzáadhat minket köreihez és már jó előre tudni fogja, hogy mit is várjon tőlünk, mivel foglalkozunk. Emiatt valószínűleg tovább fogja olvasni profilunkat, ahol újabb linkeket és érdekességeket találhat.
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 
 

 

6 – Használd fel fotóidat

Ha te is arra használod Google+ profilod, hogy üzleti kapcsolataid építsd, nem árt, ha kihasználod a képek erejét. Ha cégről, üzletről, szolgáltatásról van szó, azokat sokkal jobban bemutathatod képeken, mintha csak írnál róluk. Adatok megjelenítésében is nagy segítségedre lehet, ha pár infografikát is közzéteszel.
 
Elképzelhető, hogy marketing- vagy belsőépítészeti blogot vezetsz, ahol biztosan mindig érdekes vagy fontos tényeket osztasz meg rajongóiddal. Van 5 jó ötleted egy hálószoba berendezésére? Vizualizáld őket! Nem muszáj a konkrét ötleteket megmutatni, elég, ha csak egy képre felírod ezt az öt tippet. Ha elég érdekesek, követőid felkeresik a többit is.
 

7 – Építsd ki profilod és várj

Attól függetlenül, hogy mivel foglalkozol, személyes vagy üzleti célokból használod a Google+-t, közönséged valószínűleg még nem használja olyan aktívan, mint te. Vagy szinte semennyire.
Ez lehetőséget jelenthet számodra, hiszen még talán vetélytársaid sincsenek ezen a fronton és ennek köszönhetően eléjük kerülhetsz. Töltsd fel tartalmakkal oldalad, cikkeidet is folyamatosan megoszthatod, hogy mire mindenki használni kezdi az oldalt, addigra te már meghatározó személy légy rajta.
 

8 – Ismerd meg közönséged

Érdemes belegondolni, hogy más miért is akarna téged Google+-on követni, miért érné meg neki használni az oldalt? Ha más közösségi oldalt is használsz, akkor a G+ azért is lehet csábító, mert ott más tartalmakat pörgetsz, így ha valakit érdekel munkásságod és semmiről se szeretne lemaradni, ott extra tartalmakat is talál.
A másfajta tartalmakkal nem csak más közösségi oldalakról tudod áthúzni az embereket, de egy teljesen úgy közönséged tudsz kialakítani, akik esetleg addig nem ismerték céged. Érdemes tehát kicsit csavarni a dolgon, de nem teljesen, hiszen a lényeg, hogy közben maradj önmagad.
 

9 – Mikro-körök

Ha B2B vállalkozásként vagy jelen az oldalon, érdemes létrehoznod egy mikro-kört ügyfeleidnek, így egyszerűbben tudsz velük kommunikálni. Ha több céggel és ügyféllel dolgozol, még hatásosabb, ha az ügyfélköröknek külön-külön köröket hozol létre.
Ezek a körök nem csak számodra lesznek hasznosak, de leendő ügyfeleid is látni fogják ügyfélköröd méretét és ellenőrizni tudják, hogy kiknek, milyen sikerrel dolgozol.
 

10 – Guglizz magadra

Ezt a tippet nem kell szó szerint venni, azonban érdemes néha rákeresni, hogy ki és hogyan említ meg téged egy kommentben vagy bejegyzésben a Google+-on. Ezekre az oldalon rákereshetünk, és mint a Tumblr esetében a gyakran keresett kifejezéseket itt is menthetjük, így nem kell mindig bepötyögnünk azokat. 
Gyakran nézzük át, mindig, mikor említenek, reagáljunk rájuk, és ha nem is tudunk érdemben válaszolni rájuk, +1-ezzük azokat.
 

11 – Kommunikálj a Hangouts segítségével

Bár van Skype fiókom nem használom, minek? Ahogy nem használok más chat programokat sem, mint pl. Viber vagy Facebook chat. Ezek mind feleslegesen terhelik a telefonom vagy akár a gépem memóriáját, szemben a Hangouts-al, ami amúgy is be van építve minden valamire való telefon szoftverébe :… :) Ha ügyfeleid mind jelen vannak a Google+on (vagy legalább van Gmail fiókjuk), kommunikálj velük a Hangoutson keresztül. A Google Talk utódja remek hely arra, hogy üzleti kommunikációt folytathass velük (akár valós időben, chat szerűen), és elkülönítsd az üzlettel kapcsolatos beszélgetéseket az egyéb témáktól. Sok embernek a Hangouts az a lehetőség, ami megkülönbözteti a Google+-t a többi közösségi oldaltól.
 
A Hangouts persze nem csak két embert köthet össze – és ez a legjobb benne -, mivel a Skypehoz hasonló, több résztvevős videóbeszélgetést is folytathatsz a segítségével.
 

12 – Kapcsolódj be mások Hangouts előadásába

Ami a legjobb a Hangoutsban, hogy nem csak privát beszélgetésekre jó, hanem előadások, webinarok is közvetíthetők, követhetők vele, és akár nyilvánosan, bárki számára elérhetők. Ha Chrome böngészőt használsz, a Hangout Canopy pluginnel mindig látod, hogy milyen nyilvános Hangout folyik éppen és abba be is kapcsolódhatsz. Sokan így bővítik ismereteiket, miért ne tennéd meg ezt te is?
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!