Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
10 alapvető Facebook marketing tipp 2019-re
Gyakorlati tippek példákkal a Facebook céges felhasználóknak kezdőknek és haladóknak az oldalak helyes és eredményes vezetéséről.

A Facebook nem szűkölködött botrányokban és katasztrófákban az elmúlt évek során, azonban a közösségi média királya ennek ellenére is egyre több aktív felhasználóval büszkélkedhet – jelenleg durván 2,2 milliárddal. Tény, hogy sok fiatal más platformokkal szemez, de nem kell attól félni, hogy a facebook a közeljövőben kimenne a „divatból”.
Ha még emlékszünk, 2018 elején a facebook bejelentette, hogy a hangsúlyt a márkák tartalmairól az ismerősök és rokonok posztjaira szeretnék fektetni a felhasználók idővonalain, ami nem egy oldalt döntött le a lábáról. Az egész bejelentés így hangzatosnak tűnt, mintha Zuckerbergék az emberek érdekeit képviselnék politikájukkal, de már akkor is nyilvánvaló volt, hogy az egész nem szól másról, csak a monetizációról. Azóta be is bizonyosodott, az intézkedés egyetlen eredménye az lett, hogy a marketingesek egyre több pénzt költenek Facebook eléréseik szinten tartására.
De mégis, a Facebook továbbra is töretlenül az első, és még az Instagramtól sem kell tartania, hiszen évek óta az is a közösségi óriáshoz tartozik.
Szóval mit tehetnek azok a márkatulajdonosok és marketingesek, akik 2019-ben is használni szeretnék a Facebookot üzleti célokra? A következő tippek ezt részletezik!
1. Győződj meg róla, hogy a megfelelő üzleti oldaltípust használod
Az egyértelmű, hogy ahhoz, hogy üzleti tevékenységet folytathass a Facebookon, egy üzleti oldalra lesz szükséged. Viszont meglepően sokan csak eddig jutnak el, és nem állítják be megfelelően annak típusát.
Amikor új Facebook oldalt hozol létre, akkor többféle típus közül választhatsz: helyi vállalkozás, vállalat/szervezet, márka/termék, előadó, szórakozás, vagy ügy/közösség.
Miért olyan fontos ez? Mert a különböző oldaltípusok más és más funkciókat kínálnak, értelemszerűen olyanokat, amikre az adott oldal kezelőjének szüksége lehet. Egy helyi vállalkozás például beállíthat magának fizikai címet, míg egy termék nem.
2,2 millió Facebook rajongót kezelünk nap mint nap, több, mint 40 oldalon keresztül. Ha szeretnél többet megtudni a közösségi média használatáról, gyere el tanfolyamunkra! Jelentkezz most! Kattints IDE!
2. Optimalizáld képeidet
A Facebook egy erősen vizuális platform, ahol a közönséget sokkal egyszerűbb képekkel és más látványos tartalmakkal megnyerni. Azonban itt nem csak a bejegyzéseidhez mellékelt képekre kell gondolni – ne felejts el egy jó minőségű, könnyedén felismerhető profilképet és borítóképet (vagy videót) beállítani oldaladnak, ami párhuzamban áll márkád látványvilágával.
3. Használd a felhívás gombot
Oldaladon egy felhívás (CTA) gombot is elhelyezhetsz, amivel különféle lépésekre ösztönözheted oldalad látogatóit. Temérdek opciód van – „Foglalás most”, „Kapcsolatfelvétel”, „Regisztráció”, „Bolt felkeresése”, „Alkalmazás indítás” és így tovább.
A beállításhoz nem kell mást tenned, mint a gombra kattintani oldalad jobb felső sarkában, közvetlenül a borítókép alatt. Ez a gomb egyetlen üzleti oldalról sem hiányozhat – hogy mi áll rajta, az persze célodtól függ.
4. Figyelj a tartalmak arányára
Ha megfelelően beállítottad oldaladat, akkor ideje elkezdeni posztolgatni rá. Sok helyen – többek között ebben a cikkben is – olvashatod, hogy a képes tartalmak sokkal több aktivitást képesek kiváltani a közönségből, mint a csak szöveges bejegyzések, azonban ez nem jelenti azt, hogy kizárólag csak képeket, vagy képekkel illusztrált bejegyzéseket érdemes megosztani a Facebookon.
Megoszthatsz cikkeket, videókat (ezekről később), és más bejegyzéseket is, a változatosság pedig érdekesebbé teszi majd oldaladat, így a felhasználók szívesebben keresik majd fel, és állítják be, hogy tartalmaid elsőként jelenjenek meg az idővonalukon.
Érdemes emellett tartani magad a 70-20-10-es arányhoz:
- Az esetek 70%-ában publikálj saját, eredeti tartalmakat
- A tartalmak 20%-a nem muszáj, hogy saját legyen, de továbbra is kapcsolódjon közönséged érdeklődési köreihez
- Az önreklámot tartogasd a maradék 10%-ra
5. Optimalizáld bejegyzéseidet
A Facebook hírfolyamát egy összetett algoritmus irányítja. Az algoritmus működése igazi hadititok, de az köztudott, hogy minél több aktivitást vált ki egy bejegyzés a közönségből, annál többeket lehet elérni vele.
A cél tehát az, hogy bejegyzéseiddel minél több aktivitást válts ki közönségedből. Itt jön elő a képes tartalmak hatalma, amit az előbb említettünk, de számos egyéb taktika is van, amivel hozzászólásokra, megosztásokra sarkallhatod oldalad rajongóit – például indíthatsz szavazásokat, feltehetsz kérdéseket, vagy szervezhetsz megosztós játékokat is.
Fontos bejegyzéseid vizuális formázása is, és itt nem csak a mutatós képekre kell gondolni. Ha például egy hivatkozást szeretnél megosztani bejegyzésedben, akkor illeszd be azt az új bejegyzés mezőbe, és várd meg, míg a Facebook megjeleníti a tartalmat – ezután töröld a linket, hogy bejegyzésed kevésbé tűnjön zsúfoltnak.
Ha több hivatkozást szeretnél megosztani, akkor használ linkrövidítőket (ilyen például a Bitly).
6. Használd fel a felhasználók tartalmait
A közösségi média marketing egyik jellegzetessége, hogy nem muszáj minden tartalmat neked előállítanod hozzá. Időnként megoszthatod azokat a képeket, videókat, és más bejegyzéseket is, amiket követőid, márkád hű rajongói készítettek (és valamilyen közük van márkádhoz).
Ez több szempontból is előnyös számodra – egyrészt sokkal gyorsabb, mint saját tartalmat előállítani, másrészt a követők szeretik látni, hogy egy kedvelt márkájuk odafigyel arra, amit csinálnak. Ez emberségesebbé, közvetlenebbé teszi majd márkádat a követők szemében, akik sokkal szívesebben lesznek aktívabbak bejegyzéseiddel. Ne felejtsd el megemlíteni azokat a felhasználókat vagy oldalakat, amiknek a tartalmait megosztod.
Persze ezek a tartalmak nem helyettesíthetik saját, márkás bejegyzéseidet – találd meg az egyensúlyt!
7. Posztolj videókat
Ha elolvastál akár egy közösségi média marketinges trendekről szóló cikket az előző két évben, akkor tisztában vagy vele, hogy a videó továbbra is a marketing csúcsa. Valójában nem kell marketingszakértőnek lenni ahhoz, hogy felfigyeljen erre az ember – elég csak végiggörgetned személyes Facebook hírfolyamodat, és temérdek videóval találkozol majd.
A videók (különösen az élő közvetítések) a legtöbb aktivitást kiváltó tartalmak a Facebookon, így nem meglepő, hogy a platform egyre több funkciót, javítást, és változtatást ( erről itt írtunk) vezet be ezen a területen.
A videós tartalmak a Facebookon külön cikket érdemelnek (erről itt írtam), de íme néhány gyors tudnivaló videóid elkészítéséhez:
- A felhasználók többsége némán tekinti meg a videókat hírfolyama görgetése közben, ezért megéri feliratozni azokat.
- A legtöbb felhasználó nem szereti, ha a videók automatikusan lejátszódnak böngészés közben – mivel a legtöbben nem tudják, hogy ezt minden videóra ki lehet kapcsolni, tedd meg azt a szívességet, hogy kikapcsolod az automatikus lejátszást, amikor feltöltöd és posztolod videóidat.
8. Használd a Facebook Elemzéseket
Mi értelme van egy stratégia alapján posztolni a Facebookra, ha nem tudod, hogy egyáltalán eredményes-e amit csinálsz? A Facebook egy nagyon részletes, végtelenül hasznos statisztikai eszközt kínál az oldaltulajdonosoknak, amin keresztül ellenőrizhetik oldaluk és bejegyzéseik teljesítményét, illetve fontos adatokat kaphatnak közönségükről is. Ez az „Elemzések” funkció.
9. Ügyelj bejegyzéseid időzítésére
Ha mindez nem lenne elég dolog, amire oda kell figyelni, még az sem mindegy, hogy mikor teszed közzé tartalmaidat a Facebookon. Persze lehet találgatni, hogy közönséged mikor a legaktívabb – munkaidő előtt? Ebédszünetben? Munka után? Honnan lehet tudni, hogy mikor Facebookoznak az emberek?
Szerencsére az előbb említett Elemzések erre is választ tud adni. Az Elemzések menü „Bejegyzések” nézetében láthatod, hogy mikor érhetők el rajongóid egy 24 órás intervallumon belül az elmúlt egy hét statisztikái alapján. Érdemes szétnézni ezen a felületen, mert sok hasznos információt találsz itt, amik segítenek eldönteni, hogy mikor és mit érdemes posztolni.
10. Használd a célközönség elemzéseket
Ha még többet szeretnél megadni közönségedről, akkor erre egy külön felületet (amit itt találsz) kínál a Facebook. Kattints a „célközönség elemzési adatainak megnyitása” gombra, hogy közelebbről is megismerkedhess rajongótáboroddal.
Először választanod kell, hogy mely közönség adataira vagy kíváncsi, és máris láthatod a korral, nemmel, végzettséggel, és foglalkozással kapcsolatos statisztikákat. A Facebook Elemzésekből kiderített adatokkal együtt ezek is segíthetnek eldönteni, hogy milyen jellegű tartalmakat is lenne érdemes készíteni közönségednek.