10 ok, amiért minden cégnek szüksége van a SEO-ra
10 ok, amiért minden cégnek szüksége van a SEO-ra
Az online marketing sokféleképpen segítheti egy cég növekedését: megerősítheted vele a márkatudatosságot, megcélozhatod vele a megfelelő közönséget, és megmutathatod, hogy miért érdemes a te kínálatodat választani a versenytársaké helyett. Az online marketing egy ritkábban emlegetett, mégis létfontosságú eleme a SEO, azaz a keresőoptimalizálás – ez segít majd konkrét ügyfeleket vonzani márkád webhelyére!
A SEO lényegében olyan technikák használatát jelenti, amelyek célja, hogy láthatóbbá tegye webhelyedet a Google-on, vagy más keresőmotorokon kereső felhasználók számára. Az emberek hozzászoktak, hogy a Google első néhány találata között szinte mindig megtalálják azt, amit keresnek – a SEO ezek közé segít bekerülni, ezzel temérdek releváns forgalmat irányítva webhelyedre.
A Google második találati oldalára szinte senki sem lapoz át, ezért már azzal előbbre léphetsz, ha sikerül az első 10 találat közé bejutnod a platformon. Na persze, a SEO taktikák alkalmazásával nem csak a Google-on erősítheted meg pozícióidat, azonban érdemes megjegyezni, hogy a Google továbbra is a keresőpiac nagy részét birtokolja világszinten.
Röviden: SEO nélkül márkád labdába sem rúghat az interneten. Bármilyen jók is a termékeid, bármilyen modern és csinos a webhelyed, bármilyen jók az áraid – SEO nélkül nem leszel igazán versenyképes az online világban. Az alábbiakban néhány nyomós érvet olvashatsz arra, hogy miért van szüksége a Te cégednek is SEO-ra, azaz kereősoptimalizálásra. Amennyiben úgy gondolod, egyedül nem igazodsz el ebben a bonyolult világban – vagy csupán nincs időd rá – vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és érjünk el együtt minél többet a SEO-n keresztül!
1. A SEO kiváló konverziós arányt kínál
Minden online marketing célja az, hogy rávezesd leendő ügyfeleidet valamilyen konverzióra. Ez lehet egy vásárlás, egy asztalfoglalás, egy árajánlat-kérés, és így tovább – bármi, amire szeretnéd rávenni webhelyed látogatóit.
A SEO segít a legelőkelőbb keresőtalálatok között megjelenni, méghozzá releváns keresésekre – tehát, ha valaki kerti bútorokat szeretne vásárolni, akkor neki jelenhetsz meg kerti bútorokból álló kínálatoddal. Egy ilyen felhasználó nagyobb eséllyel konvertál majd (pl. rendel tőled, vagy feliratkozik hírleveledre), hiszen azért kattintott találatodra, mert érdekli a kínálatod.
2. A SEO hitelessé és megbízhatóvá teszi márkádat a keresők szemében
Ahogy az emberek egyre többször találkoznak márkád nevével, amikor egy adott témakörben keresnek, egyre rögzül majd bennük a tudat, hogy értesz ahhoz, amivel foglalkozol – hiszen mi másért hozná fel a Google a webhelyedet minden keresésükre?
Márkád ennek köszönhetően egy hiteles, megbízható forrássá válik a kereső felhasználók szemében, amihez bátran fordulhatnak, ha megoldást szeretnének találni problémáikra.
3. A SEO költséghatékony
Ahogy a marketing legtöbb elemére, úgy a SEO-ra is vonatkozik a mondás, miszerint „nem költség, hanem befektetés céged jövője érdekében”. Ha magadnak csinálod, a SEO lényegében csak befektetett időbe kerül, de még pénzügyi befektetésként is sokszorosan megtérülhet, ha egy gyakorlott online marketing ügynökségre bízod.
4. A SEO szinte minden keresőmotorra segít optimalizálni
Habár a Google köztudottan a legnagyobb keresőmotor a világon, a keresőoptimalizálási technikák zöme a legtöbb keresőmotorra segít optimalizálni, nem csak a legnépszerűbbre. Lényegében, ha sikerül jól optimalizálnod a Google-ra, akkor sok más népszerű keresőmotoron is jól teljesíthetsz majd találataiddal, hogy azokról is plusz forgalmat vonzhass be.
5. Segít megerősíteni márkádat
A keresőoptimalizálás lehetőséget nyújt a kisebb, újonnan alapult cégek és márkák számára, hogy láthatóvá tegyék magukat online közönségük számára, és felvehessék a versenyt a nagyobb, ismertebb márkákkal is. Ez az, ami már gyakorlottabb SEO munkát igényel!
6. A mobilhasználókat is megcélozhatod vele
Manapság többen böngészik az internetet, illetve keresgélnek rajta mobileszközökön, mint asztali számítógépeken. Egy jól keresőoptimalizált webhely ezeket a felhasználókat is segít megcélozni, hogy rögtön rátalálhassanak márkádra, ha éppen út közben keresnek rá valamire.
7. Hasznos felhasználói adatokkal szolgál
A SEO segítségével gyűjtött adatok betekintést nyújtanak ideális ügyfeleid gondolkodásmódjába, érdeklődési köreibe, illetve abba, hogy milyen kifejezéseket használnak a releváns keresések során. Ezeket az adatokat aztán felhasználhatod mind a SEO javítására, mind más online marketinges területeken is (például a PPC hirdetésekhez).
8. Felhasználó központú webdesignra sarkall
Ahhoz, hogy webhelyed jól optimalizáltnak számítson, első osztályú felhasználói élményt kell kínálnia látogatóid számára. Logikus navigáció, gyors működés, letisztult design – ezek mind segíthetnek élvezetesebbé tenni látogatóid webhelyeden töltött idejét ami a SEO-ra is pozitív hatással lesz.
9. Segít naprakész maradni a legújabb trendekkel kapcsolatban
A SEO arra is ösztönöz majd marketingesként, hogy lépést tarts a legújabb trendekkel. A felkapott témák megcélzásával sok aktuális érdeklődésű lehetséges ügyfelet vonzhatsz webhelyedre.
10. Online és offline cégek számára is hasznos
Egy online működő, kereskedő cég számára magától értetődők a SEO előnyei. A keresőoptimalizálás azonban olyan cégek, márkák számára is hasznos, amelyeknek van ugyan webhelyük, de első sorban nem az interneten intézik üzleti ügyeiket. Ilyenek például az éttermek, az edzőtermek, az magánorvosok, és még sok egyéb vállalat is. Ha például valaki egy bárt szeretne találni a közelben, csak beríja a telefonján a Google-ba, és az máris megmutatja a legközelebbi opciókat – a SEO az ilyen „közelben” típusú találatok közé is segít bejutni.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.