A YouTube SEO alapjai

A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó platformja, és a második legnagyobb keresőmotor is egyben az interneten. Naponta felhasználók milliói keresnek rá a felkapottabb feltöltésekre, illetve nézik meg kedvenc csatornáik legújabb videóit is. Számos márka is sikeres videómarketinget folytat a YouTube-on, aminek az egyik alapját a hatékony YouTube SEO képezi.

A YouTube SEO alapjai

Mint minden keresőmotor, úgy a YouTube is egy összetett algoritmussal rendelkezik, amely eldönti, hogy kinek milyen videók jelennek meg a keresési találatai, illetve a javasolt, kapcsolódó videói között. A YouTube videóid és csatornád optimalizálásával márkád neve és üzenete sokkal több érdeklődő felhasználóhoz juthat el.


A feltöltések és a csatorna megfelelő mezőinek optimalizálása (cím, leírás, metaadatok stb.) lehetővé teszi számodra, hogy videóid ne csak a YouTube, hanem más keresőmotorok, például a google találatai között is megjelenhessenek.


Ha szeretnéd meghódítani a YouTube algoritmusát, akkor mai cikkünk neked szól! Ha pedig úgy érzed, nincs időd és energiád ezzel is foglalkozni, keress minket  bizalommal IDE kattintva, és tegyük rendbe online marketing jelenléted! 

 

A YouTube SEO menete

A YouTube nem hagy kifejezetten sok lehetőséget a tartalmak optimalizálására, azt azonban fontos észben tartani, hogy a kulcsszavak természetesen itt is fontosak. 
Mint minden seo projekt, a YouTube seo is alapos kulcsszókutatással kezdődik, amiben többek között a videós platform keresőfunkciójának javaslatai is segíthetnek. Kezdj el beírni egy releváns kulcsszót a YouTube keresőjébe, és nézd meg, hogy miket ajánl fel az, mielőtt rányomnál a keresésre.


Releváns kulcsszavakat kell használnod nem csak csatornád bemutatkozásában, hanem videóid minden lehetséges mezőjében is. úgymint:
•    a címben
•    a videó bélyegképén
•    a leírásban
•    a feliratokban
•    a címkékben
•    a leírásba mellékelt hivatkozásokban

 

A videókhoz feltölthetsz előre elkészített feliratokat, vagy elkészítheted őket a YouTube saját feliratszerkesztőjében is, ami az időzítést is megkönnyíti.
Fontos továbbá az is, hogy videóidat a helyes kategóriába töltsd fel. A YouTube nem büntet azért, ha egy videó nem releváns kategóriát kap, de figyelembe veszi ezt, amikor egy felhasználó keresésére válogatja össze a videókat.

 

A YouTube algoritmusa

A YouTube algoritmusa többek között az alábbi szempontokat veszi figyelembe a rangsoroláskor:
•    Mennyi időt töltenek videóid megtekintésével a nézők?
•    Mekkora videóid nézettsége, és milyen gyorsan gyarapszik a nézők száma videóidon?
•    Rákattintanak-e a nézők a felhívásra, miután megnézték videódat?
•    Hol tartózkodnak helyileg a felhasználók?
•    Mennyire kapcsolódik videód a felhasználó kereséséhez a felhasznált kulcsszavak alapján?

 

A YouTube algoritmusának legfőbb célja, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a videók nézegetésével. Éppen ezért fontos szempont, hogy feltöltéseid mennyire vonzzák és kötik le a felhasználókat. Ehhez persze nem csak a fent említett optimalizálásokra lesz szükséged, hanem arra is, hogy videóid relevánsak és értékesek legyenek célközönséged szemeiben!
 

 

 

Kiemelt területeink