Bár a digitális marketing napjainkban elengedhetetlen, a hagyományos, offline marketing eszközök továbbra is jelentős szerepet játszanak egy sikeres üzleti stratégiában. A keresési hirdetések és közösségi média mellett érdemes megismerned azokat az offlin...
Mi vár a webshopokra a válság következményeképpen?
Szakértői elemzés, gyakorlati példákkal a koronavírus okozta válság következményeit vizsgálva, a magyarországi webshopok üzletvitelére nézve a váláság után.

Nagy volt az ijedtség, amikor mindenki rájött, a COVID-19 nem marad Kínában (nem úgy mint sok AliExpresses csomagom, amit rendeltem januárban), Magyarországon is pusztítani fog. Emberéleteket és üzleteket tesz semmissé. Sok ügyfelünk riadtan telefonált, neki vége. Az egyik legkedvesebb megbízónk, egy nagyon kedves hölgy, kinek élete a kis webáruháza, még el is sírta magát facebook Live közben, amikor arról beszélt, be kell zárnia offline üzletét. Ezek az idők azonban hamar véget értek, olyan fellendülés jött, amelyet senki nem várt. Mutatjuk, miért!
Soha nem volt ilyen fontos a webshop SEO
A válság megérkeztével ugyan szépen csökkentek bizonyos szegmensekben a hirdetési árak is, de ezek az alábbi esetekben nem játszottak jelentős szerepet, mivel a webshopok tulajdonosai ugyan úgy a visszahúzódás mellett döntöttek, mint egyéb cégtulajdonsok. Az alábbi ábrák, eredmények azonban az adott webáruházak keresőoptimalizátsága miatt lettek ilyenek, amilyenek. A tulajdonosaik nem tettek semmit, csak sajnálták magukat, vagyis most nem tettek éppen semmit, korábban azonban úgy döntöttek, pénzt és időt fordítanak a keresőoptimalizálásra. Aztán, amikor a világ azt mondta #maradjotthon, hirtelen rájuk szakadt egy nagy adag, otthonról vásárolgató néptömeg. Az offline bolt ugyan bezárt, de az online olyan felívelést él meg, mint még soha. Mutatom a példákat a google Analytics-ből:
Keresőoptimalizált webáruház1. látogatottság az elmúlt 30 napban
Keresőoptimalizált webáruház 2. Konverziók az elmúlt 30. napban.
Nyilván nem minden webshop élhet meg ilyen felívelést, hiszen vannak olyan termékek, melyeknek karantén idején nincs keletje, de nagyon kevés ilyen van. Az adatok titkossága miatt nem árulhatom el, milyen webáruházak analitikái a fenti példák, de annyit mondhatok, egyik sem élelmiszer és fogyasztási cikk bolt.
Oké, de mi lesz a webáruházakkal a karantén után?
Jójó, de egyszer vége a karanténosdinak és azzal vége is ennek a boomnak – mondhatná a szkeptikus webshop tulajdonos. Láttam minap egy videót, ami a koronavírusról szólt. Azzal fejeződött be, hogy a világ már nem lesz az, ami ezelőtt volt. Valóban nem, az emberek sokat tanulnak most otthon, magukról, a világról. Kicsit lelassulunk, van időnk talán elmélkedni arról is, mit kellene másképp csinálni (persze, ha éppen hagy a gyerek, mert ugye nincs ovi, suli…). Jó dolgokat is hozhat ez az egész, annak, aki túléli, és hasznosan tölti ezt az időszakot. Arra, hogy webshop tulajdonosként hogyan tölthetnéd el hasznosan az előttünk álló időszakot mindjárt beszélek.
De mindezeken felül még egy dolgot megtanulnak az emberek: online vásárolni úgy, hogy nem látják a terméket, nem tudják kézbe fogni, megtanulnak házhoz szállíttatni, megbarátkoznak az online fizetéssel is, hiszen rá vannak kényszerülve. Sokan ráéreznek majd arra, nem is biztos, hogy hülyeség, ha az ember így vásárol. Megtalálhatja a legolcsóbb, legjobb termékeket, nem kell boltokban rengeteg időt eltölteniük. A webáruházak számára egy új világot nyit ez a krízis. Amikor 2006-ban a Magyar Nemzetnek dolgoztam tanácsadóként, kinevettek, mikor azt mondtam, hamarosan vége az offline újságoknak, a Nemzet és a Népszabadság is bezárhat. Tudjuk, melyik miért van ott, ahol van. Az online boltok kora kezdődik el.
Mit kell tegyél webáruház tulajdonosként, hogy kihasználd a koronavírus okozta válságot?
Nem, ez nem a visszahúzódás ideje. Ez az támadás ideje! MOST kell belefeküdni igazán a marketingbe. Válság jön, nem lesz pénz? De lesz. Most kell új webshopot készíttetni, most kell foglalkozni a keresőoptimalizálással, új online marketing stratégiát készíttetni, és nekiállni, kivitelezni. Akkor is, ha olyan webshopod van, melynek termékei éppen nem mennek, mert karanténban mondjuk kevesebb drón fogy. Mert ha vége a válságnak, és az emberek alapvetően megtanultak rendelni, akkor mivel lisztjük még marad majd két évre elég, leülnek és nekikezdenek keresni a google-ben, olyan termékek iránt, amit te árulsz. Ott leszel az elsők között?
Ha most éppen nincs szezonja a termékeidnek, állítsd le a fizetett hirdetéseket, de fordíts figyelmet a webshopod fejlesztésére, a seo-ra. Ha karantén-barát terméked van, hirdetni is érdemes, de nagyon!
Miért olyan fontos a SEO a webáruházaknak?
A Shopping hirdetések, a Google Ads, a Facebook és Instagram hirdetések is egyre drágultak (a válság kezdetéig). Nem lesz ez másképp utána sem. A harc öldöklő, de részt kell venned benne. Azonban a SEO segítségével, nagy, színes tartalommal weboldaladon egy csomó olyan kifejezésre jössz majd jól a Google találati listáján, amire nem hirdet senki. Eszébe sem jut. Lehet neked sem, de ha írod a blogodat, egy csomó olyan kifejezést juttatsz fel a webshop oldalára, amit a potenciális vevők beírhatnak a Google-ba. Így ingyen találnak rád. Ehhez persze egy jól kitalált online marketing stratégia kell. Nos, ebben segíthetünk neked húsz éves webshop marketing ismereteinkkel. Kattints ide, és kérd ajánlatunkat MOST!