Szakértői elemzés, gyakorlati példákkal a koronavírus okozta válság következményeit vizsgálva, a magyarországi webshopok üzletvitelére nézve.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mi vár a webshopokra a válság következményeképpen?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szakértői elemzés, gyakorlati példákkal a koronavírus okozta válság következményeit vizsgálva, a magyarországi webshopok üzletvitelére nézve a váláság után. 

Mi vár a webshopokra a válság következményeképpen?

Nagy volt az ijedtség, amikor mindenki rájött, a COVID-19 nem marad Kínában (nem úgy mint sok AliExpresses csomagom, amit rendeltem januárban), Magyarországon is pusztítani fog. Emberéleteket és üzleteket tesz semmissé. Sok ügyfelünk riadtan telefonált, neki vége. Az egyik legkedvesebb megbízónk, egy nagyon kedves hölgy, kinek élete a kis webáruháza, még el is sírta magát Facebook Live közben, amikor arról beszélt, be kell zárnia offline üzletét. Ezek az idők azonban hamar véget értek, olyan fellendülés jött, amelyet senki nem várt. Mutatjuk, miért!

 

Soha nem volt ilyen fontos a webshop SEO

A válság megérkeztével ugyan szépen csökkentek bizonyos szegmensekben a hirdetési árak is, de ezek az alábbi esetekben nem játszottak jelentős szerepet, mivel a webshopok tulajdonosai ugyan úgy a visszahúzódás mellett döntöttek, mint egyéb cégtulajdonsok. Az alábbi ábrák, eredmények azonban az adott webáruházak keresőoptimalizátsága miatt lettek ilyenek, amilyenek. A tulajdonosaik nem tettek semmit, csak sajnálták magukat, vagyis most nem tettek éppen semmit, korábban azonban úgy döntöttek, pénzt és időt fordítanak a keresőoptimalizálásra. Aztán, amikor a világ azt mondta #maradjotthon, hirtelen rájuk szakadt egy nagy adag, otthonról vásárolgató néptömeg. Az offline bolt ugyan bezárt, de az online olyan felívelést él meg, mint még soha. Mutatom a példákat a Google Analytics-ből:

 

Webshop marketing eredmények

 

Keresőoptimalizált webáruház1. látogatottság az elmúlt 30 napban
 

 

Webshop SEO eredmények

Keresőoptimalizált webáruház 2.  Konverziók az elmúlt 30. napban.
 


Nyilván nem minden webshop élhet meg ilyen felívelést, hiszen vannak olyan termékek, melyeknek karantén idején nincs keletje, de nagyon kevés ilyen van. Az adatok titkossága miatt nem árulhatom el, milyen webáruházak analitikái a fenti példák, de annyit mondhatok, egyik sem élelmiszer és fogyasztási cikk bolt. 

 

Oké, de mi lesz a webáruházakkal a karantén után?

Jójó, de egyszer vége a karanténosdinak és azzal vége is ennek a boomnak – mondhatná a szkeptikus webshop tulajdonos. Láttam minap egy videót, ami a koronavírusról szólt. Azzal fejeződött be, hogy a világ már nem lesz az, ami ezelőtt volt. Valóban nem, az emberek sokat tanulnak most otthon, magukról, a világról. Kicsit lelassulunk, van időnk talán elmélkedni arról is, mit kellene másképp csinálni (persze, ha éppen hagy a gyerek, mert ugye nincs ovi, suli…). Jó dolgokat is hozhat ez az egész, annak, aki túléli, és hasznosan tölti ezt az időszakot. Arra, hogy webshop tulajdonosként hogyan tölthetnéd el hasznosan az előttünk álló időszakot mindjárt beszélek. 

 

De mindezeken felül még egy dolgot megtanulnak az emberek: online vásárolni úgy, hogy nem látják a terméket, nem tudják kézbe fogni, megtanulnak házhoz szállíttatni, megbarátkoznak az online fizetéssel is, hiszen rá vannak kényszerülve. Sokan ráéreznek majd arra, nem is biztos, hogy hülyeség, ha az ember így vásárol. Megtalálhatja a legolcsóbb, legjobb termékeket, nem kell boltokban rengeteg időt eltölteniük. A webáruházak számára egy új világot nyit ez a krízis. Amikor 2006-ban a Magyar Nemzetnek dolgoztam tanácsadóként, kinevettek, mikor azt mondtam, hamarosan vége az offline újságoknak, a Nemzet és a Népszabadság is bezárhat. Tudjuk, melyik miért van ott, ahol van. Az online boltok kora kezdődik el. 

 

Mit kell tegyél webáruház tulajdonosként, hogy kihasználd a koronavírus okozta válságot?

Nem, ez nem a visszahúzódás ideje. Ez az támadás ideje! MOST kell belefeküdni igazán a marketingbe. Válság jön, nem lesz pénz? De lesz. Most kell új webshopot készíttetni, most kell foglalkozni a keresőoptimalizálással, új online marketing stratégiát készíttetni, és nekiállni, kivitelezni. Akkor is, ha olyan webshopod van, melynek termékei éppen nem mennek, mert karanténban mondjuk kevesebb drón fogy. Mert ha vége a válságnak, és az emberek alapvetően megtanultak rendelni, akkor mivel lisztjük még marad majd két évre elég, leülnek és nekikezdenek keresni a Google-ben, olyan termékek iránt, amit te árulsz. Ott leszel az elsők között?

 

Ha most éppen nincs szezonja a termékeidnek, állítsd le a fizetett hirdetéseket, de fordíts figyelmet a webshopod fejlesztésére, a SEO-ra. Ha karantén-barát terméked van, hirdetni is érdemes, de nagyon! 

 

Miért olyan fontos a SEO a webáruházaknak?

A Shopping hirdetések, a Google Ads, a Facebook és Instagram hirdetések is egyre drágultak (a válság kezdetéig). Nem lesz ez másképp utána sem. A harc öldöklő, de részt kell venned benne. Azonban a SEO segítségével, nagy, színes tartalommal weboldaladon egy csomó olyan kifejezésre jössz majd jól a Google találati listáján, amire nem hirdet senki. Eszébe sem jut. Lehet neked sem, de ha írod a blogodat, egy csomó olyan kifejezést juttatsz fel a webshop oldalára, amit a potenciális vevők beírhatnak a Google-ba. Így ingyen találnak rád. Ehhez persze egy jól kitalált online marketing stratégia kell. Nos, ebben segíthetünk neked húsz éves webshop marketing ismereteinkkel. Kattints ide, és kérd ajánlatunkat MOST! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!