Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

2017 legfontosabb webdesign trendjei

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

A web egy különlegesen egyedi környezet, ugyanis folyamatosan megállás nélkül változik és folyamatos fejlődésen megy keresztül. Ez a változás a trendekre is vonatkozik. Lássuk, hogy melyek azok az irányzatok, amelyek meghatározó szerepet töltenek be 2017-ben, és jó eséllyel az elkövetkezendő időkben is.

 

Ha honlapkészítés előtt állsz, ne kezdj bele marketing audit nélkül! 18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

1. Honlapkészítés trendek 2017 – Egyre több brand számára kerülnek első helyre a mobileszközök

Megtévesztő lehet sokak számára az, hogy az újabb mobiltelefonok gyakran akkora felbontással bírnak (4K) mint egy jobb TV. Ezt a felbontást a böngészés közben nem használják. Az én 4K képes mobilom 425*95-ös felbontásban mutatja a weboldalakat. Ha szeretnéd megtudni, a Tied milyenben, nézd meg itt!  A mobilra optimalizálás tehát elengedhetetlen, és ezt követeli tőlünk a Google a keresőoptimalizálás miatt is. 

 

A tartalmakat először mobilokra és más hasonló kisebb kijelzővel rendelkező készülékekre készítik el, majd ezeket egyre nagyobb méretűre alakítják át a nagyobb képernyőkhöz. Az okostelefonok lényegesen kisebb kijelzővel rendelkeznek a táblagépeknél és az asztali számítógépeknél, ami korlátozza a rajtuk megjeleníthető tartalom mennyiségét. Ez a megközelítés arra kényszeríti a brandeket, hogy minden mellőzzenek minden felesleges információt, amelyek aztán később egy nagyobb képernyőn megtekinthetők, valamilyen más (általában asztali) eszközről.

 

2. Leegyszerűsített kezdőlapok

Ennek a design trendnek nem örülnek a keresőoptimalizáló cégek. Az történt ugyanis, hogy egyre több design nélkülözi a szövegekkel teletűzdelt kezdőlap stílusokat, amelyek korábban igen nagy népszerűségnek örvendhettek. A designerek inkább csupán egy vagy két szónyi szöveges tartalomra korlátozzák az elsőnek megjelenő képernyő tartalmát. Arra azonban mindenképpen ügyelni kell, hogy elegendő információ legyen feltüntetve ezen az oldalon, a felhasználók érdeklődésének felkeltése érdekében. A Google pedig szereti a szavakat, a keresőoptimalizálás nagy ellensége ez a trend. Meg kell találni azt a köztes kompromisszumot, ami a divatnak és a hatékony, konverziókat hozó honlapnak is megfelel! 

 

3. Új navigációs megoldások

A navigáció nem feltétlenül kell, hogy a weboldal tetejére legyen felszögezve. Rendkívül elterjedtek a rejtett, vagy felugró navigációk az oldalak alján vagy valamelyik oldalán. A lényeg, hogy a rejtett menük könnyedén fellelhetőek legyenek.

 

4. Nagy, merész, egyéni tipográfia

A nagy és merész betűk sosem mennek ki a divatból. Igazából ez azon kevés trendek egyike, amely idővel egyre csak népszerűbbé és jobbá válik. Az egyre gyarapodó webes betűkészleteknek és a folyamatosan javuló kompatibilitásnak köszönhetően egyre több designer vállal kockázatot valamilyen újszerű, érdekes tipográfiai megoldás kipróbálásával.

5. Az egyediség hajnala és a stock képek hanyatlása

Az ügyfelek és a felhasználók hitelességet várnak el kedvelt brandjeiktől, és a képernyő körül ülő vezetőségi tagokról és a mosolygó üzletemberekről készült képek már nem elegendőek ehhez. Ahhoz, hogy egy brand igazán közvetlen kapcsolatba léphessen célközönségével, gondosan átgondolt és beszédes képekre van szüksége, amelyek sokkal valósághűbb képet mutatnak róla.

 

6. Hiteles fényképek

Valami, amit tilos elhanyagolni – a fényképészet. A fényképek mindig is alapvető elemeit képezik majd a webdesignnak, illetve a designnak általánosságban is, de mint ahogy az már korábban is említésre került, az emberek hitelességet várnak el a brandjeiktől, és könnyedén kiszűrik a „termelt” jellegű fotókat.

 

A brandek és a designerek sőt a közösségi média marketing számára egyre fontosabbá válik, hogy gondosan kiválogatott képeket használjanak a weboldalaikon, amihez akár profi fényképészek segítségére is szükségük lehet.

 

7. Az animációk kora – a keresőoptimalizálás halála? 

A webböngészők és a programnyelvek fejlődésével egyre több weboldal hagyja maga mögött az statikus képeket, új eszközöket keresve a felhasználók bevonására és a kommunikáció sajátos lebonyolítására.

 

A storytelling és a személyiség egyre nagyobb prioritást élvez az olyan brandek számára, amelyek célja a felhasználók figyelmének megkaparintása. Az animáció – a HTML5, a CSS és jQuerry fejlesztéseinek köszönhetően – pedig egyre komolyabb szerepet játszik ebben. 

Itt sem feledkezhetünk meg azonban a SEO követelményeiről. A weboldal legyen gyors, hiszen így felhasználóbarát. Az animációk és a programozási megoldások nem mehetnek a sebesség kárára, ezért büntet a Google. Már nem csak az asztali, hanem a mobil nézet sebességét is külön szemléli. Ha szeretnéd letesztelni, mit gondol weboldaladról ilyen tekintetben a Google, itt letesztelheted! https://testmysite.withgoogle.com/intl/en-gb 

 

8. A videó kerül a trónra

Állítólag egy kép többet mond ezer szónál – a videó ezt megtízszerezi. Az animációhoz hasonlóan a mozgóképek azonnal megragadják a felhasználók figyelmét egy weboldalon. Az így kapott figyelmet kihasználva a brandek gondosan felépített narratív üzeneteket kommunikálhatnak a felhasználók felé.

 

9. Semleges színpaletták a webdesign területein is

alettákra is vonatkozik. Habár az elmúlt két év volt a legszínesebb, amelyet a webdesign valaha megtapasztalt, ez a trend a sokkal semlegesebb, természetesebb árnyalatok irányába fordult.

 

A projektekben érdemes zöld, bézs és tompább színeket alkalmazni. A színpaletták alapja a természet, és egyre kevesebb a merész, rikító, neonszerű látvány.

 

10. Színátmenetek

A színátmenetek egy időre háttérbe szorultak a design világában, de most újra visszatértek. Leggyakrabban képekre helyezett színátmenetes átfedésekként találkozhatunk velük. Ez a technika képes az unalmasabb képeket is valamivel erőteljesebbé változtatni.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!