Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
2 hónap alatt háromszoros forgalomnövekedés egy webáruházban! – Hogyan értük el?
Egy nehéz feladatot vállaltam el 2013 áprilisában: egy bérelt webáruház forgalmának növelését. Nem kedvelem a bérelt webáruházakat, korábbi cikkemben már leírtam, miért. A tulajdonos hölgy mégis nagyon szimpatikus volt, így hát úgy döntöttem, nézzük meg, mit érünk el vele. Az eredmény még ezzel a webáruház motorral is jól sikerült: 2 hónap alatt megháromszoroztuk a forgalmat. Elmondom, hogyan!

BIO termékek webáruháza
A vállalkozó Nagy Bodnár Beatrix, a BIO termékeket forgalmazó webáruháza pedig a Zöld Malom. Beatrix már üzemeltetett bio termékekkel foglalkozó webáruházat, de eladta azt, mivel úgy volt, külföldre költöznek. Erről a tervről azonban lemondtak, így tavaly egy új áruház nyitása mellett döntött. Az üzlet már ment, működött, amikor felkeresett minket, hogy segítsünk a keresőoptimalizálás a közösségi média marketing területén.
Komplett online marketing stratégia
A Zöld Malom esetében is, mint általában minden új ügyfélnél az első hónap az igazi út megtalálásával, az online marketing stratégia kialakításával telt el. A komplex megoldások híve vagyok. Aki azt mondja, egy-egy eszköz elég a sikerhez, az valószínűleg csak ahhoz ért igazán. Aki nem hisz a facebook erejében, valószínűleg nem rendelkezik elég követővel a Facebookon. Aki nem hisz a keresőoptimalizálásban, azt gondolom, nem ért hozzá. Aki azt gondolja, hogy a pr cikkek nem hoznak eredményt, nem rendelkezik olyan kapcsolatokkal, amelyek segítségével nagy látogatottságú portálokon lehet ilyen cikkeket elhelyezni. Mi mindent bevetünk, egy komplex stratégia mentén.
Közösségi média marketingre támaszkodó értékesítés
Mennyit ér egy lájk? Sokszor teszik fel ezt a kérdést. Önmagában nem sokat. Ha azonban fél millió embert elérünk és tudjuk, ők mire vágynak, akkor konkrét forintokat. Ez bebizonyosodott a Zöld Malom esetében is. A webáruház analitikai rendszere szerint az első 5 legnagyobb forgalmat elérő hivatkozó hely 2013 júniusában a mi munkánkhoz köthető, ezek bonyolítják le a forgalom 70%-át. Ezek a Google (keresőoptimalizálás) Énportál (PR cikkek egészség és főzés témában), Divat és Stílus Portál (PR cikkek kozmetikai szerekhez) Facebook, és a linkajánlásaink következtében az áruházat belistázó oldalak. Hogyan jön ide a közösségi média marketing? Nem csak a Facebookról közvetlenül érkező találatok eredményeképpen! Az áruház termékeit csoportokra bontottuk, és tematikus heteket indítottunk. A tematikus hetekben a termékekhez felhasználásuk előnyeit bemutató PR cikkeket írtunk, ezekhez akciókat csatoltunk, és az adott termékek oldalait keresőoptimalizáltuk. Az elkészült PR cikkeket a facebook oldalainkon megosztottuk, így ezek különösen nagy látogatottsággal bírtak. Az eredményt a webáruház rendszere közvetlenül mérte (mint minden jó webáruház, kimutatja, hogy az aktuális vásárlók honnan érkeztek, pl. Énportál). Az eredmény, mint említettem a forgalom drasztikus megugrása volt.
A tulajdonos, Beatrix elmondása szerint a jelenlegi webáruház 2 hónap alatt ért el annyi forgalmat, amennyit a korábban eladott webáruháza 1,5 év kemény munkájával ért el.
Zárszó, ügyfelem, a Zöld Malom webáruház tulajdonosának saját véleménye munkánkról:

Bemutatkozás és helyzet megbeszélés után nekiláttunk a csapatmunkának, mely során nap mint nap új dolgokat tanulok magam is. Fiatal, lendületes, ötletgazdag csapat segíti munkámat, mely már két hónap alatt megmutatta ütőképességét. Örülök hogy megmutatták, van miért dolgoznom, hogy az elképzeléseimet és a terveimet megvalósíthatom. A hozzáértésük kétségtelen, és valós számokban mutatkozik meg."
Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt!
Kiemelt területeink
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
A weboldal sütiket használ
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Előfordulhat, hogy a weblap egyes funkciói nem fognak megfelelően működni.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera