TripAdvisor marketing – hogyan legyél első?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

TripAdvisor marketing – hogyan legyél első?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szeretnéd, ha éttermed, szállodád az elsők között jönne a TripAdvisor találati listáján? Mutatjuk a TripAdvisor marketing legfontosabb trükkjeit! 
 

TripAdvisor marketing – hogyan legyél első?

Az elmúlt 5 évben több, mint 20 étterem és szálloda marketing kommunikációjának kidolgozásában és kivitelezésében vettünk illetve veszünk részt. A konverziók forrásai között még mind a mai napig a keresőoptimalizálás játssza a legnagyobb szerepet, de a TripAdvisor is egyre jelentősebb szerephez jut. Különösen igaz ez a külföldi vendégeket váró szállodák és éttermek esetében. 

 

A TripAdvisor marketing a fent leírtaknak megfelelően egyre fontosabbá vált, így folyamatosan beépítettük mi is ügyfeleink marketing mixébe. Dolgoztunk fizetett TripAdvisor hirdetésekkel is, ami azonban egyelőre nem hozott megtérülő konverziót. Nem úgy az organikus TripaAdvisor marketing, melynek látható és mérhető eredményei vannak.

 

TripAdvisor marketing alapok

A vendégek által írt kritikák, illetve értékelések szerves részét képezik az utazások megtervezésének. Bizonyos felmérések szerint az utazni készülők 95%-a elolvassa más vendégek értékeléseit és az ezek 76%-a igazán hasznosnak tartja azokat. A szállodákat keresők első sorban a TripAdvisorhoz fordulnak, hogy többet is megtudhassanak egy adott szálláshelyről. Az éttermeket keresők a Foursquare mellett a TripAdvisort is megnézik étterem választásnál 

 

Hogyan legyek első a TripAdvisoron? Tripadvisor marketing tippek

A TripAdvisor a világ legkeresettebb utazási weboldala, ugyanis havonta 67 millió egyéni felhasználó látogatja meg. A weboldal tartalma folyamatosan bővül, percenként átlagosan 280 új értékeléssel!

 

Éppen ezért a TripAdvisor fontos csatornának számít a szálloda és étterem tulajdonosok számára. Azonban a mellett, hogy folyamatosan érdemes figyelni az értékeléseket, vannak bizonyos technikák, amelyek segítségével növelhetjük népszerűségi indexünket az oldal rendszerén belül. A következőkben szót ejtünk arról, hogy miként is működik a TripAdvisor népszerűségi rangsorolásáért felelős algoritmusa, és hogy hogyan hathatunk rá pozitívan!

 

Természetesen a TripAdvisor is csak egy online marketing eszköz a sok közül. Ha éttermednek, szállodádnak vendégeket szeretnél, egy komplex marketing stratégiára lesz szükséged! Több, mint 500 marketing projekt és 18 év marketing tanácsadás alapján állítjuk, mi megalkotjuk neked a leghatékonyabbat! Hogyan? Kattints IDE, megmutatjuk!

 

A TripAdvisor Népszerűségi Rangsorolás Algoritmusa

A TripAdvisor 2016-ban komoly módosításokat végzett rangsorolást végző algoritmusuk működésében. A felhasználók sűrű és gyakori (a már fent említett átlagos 280 per perc) értékeléseinek köszönhetően számos új szálloda és étterem kimagasló helyre került nem sokkal az után, hogy regisztráltak az oldalra. Ehhez csupán néhány 5/5 pontos (vagy „buborékos”) értékelésre volt szükségük.

 

Miután persze néhány új értékelés is érkezett, ezek az intézmények visszatértek megfelelő helyükre a ranglistán, azonban amíg a legjobbak között szerepeltek, sok látogató pontatlan képet kapott ezekről, ami negatívan befolyásolhatta utazásuk minőségét. A TripAdvisor pedig ezt nem engedhette meg magának.

 

Ugyan a TripAdvisor – más vezető cégekhez (Google, Facebook) hasonlóan – jól titkolja, hogy pontosan hogyan is működik az algoritmusuk, van három nagyon fontos szempont, amik kétségtelenül kiemelt szerepet játszanak a rangsorolásban.

 

1. Minőség

Amennyiben minden más tényező megegyezik, a jobban értékelt szállodák kerülnek feljebb a ranglétrán. A TripAdvisor egy 5 csillagos értékelési rendszert használ: a 4-5 buborékkal rendelkező szállodák előkelőbb helyezést kapnak, mint az 1-2 buborékosok.

 

2. Frissesség

Hogy a TripAdvisor mindig naprakész információkat szolgáltathasson felhasználóinak, az új, frissebb értékelések nagyobb súlyozást kapnak, mint a régebbi kritikák. Ez arra ösztönzi a szállodákat, hogy igyekezzenek megfelelni a vendégek elvárásainak, illetve ösztönözzék őket a szabályoknak megfelelően, újabb értékelések kicsikarására vendégeikből. A látogatókat nem az érdekli, hogy egy hely mit nyújtott 4-5 évvel ezelőtt – azt akarják tudni, hogy mit várhatnak, ha most ellátogatnak oda.

 

3. Mennyiség

Az algoritmus ezen része a már korábban említett, gejzír módjára feltörő új szállodák problémájára kínál megoldást. Az új rendszernek köszönhetően néhány 5 buborékos értékeléstől még nem kerül egy szálloda a ranglista csúcsára – ehhez már sokkal több pozitív kritikára van szükség. Néhány extra kritika azonban nem feltétlenül emel ki egy szállodát a konkurencia sorai közül. A TripAdvisor célja egyszerűen az, hogy elegendő információval lássa el az érdeklődőket, és hogy ezek az információk elegendők legyenek, hogy az egyes intézmények összehasonlíthatók legyenek.

 

Röviden tehát: ha egy szállodának 170 értékelése van, míg egy másiknak csak 150, ez a kettő rangsorolásban nem feltétlenül különbözik majd egymástól a rangsorolásban, hiszen mindkettő bőven elegendő kritikával rendelkezik, hogy a felhasználók véleményt tudjanak alkotni róluk az utazás tervezése alatt.

 

Hogyan javíthatunk a rangsorolásunkon a TripAdvisor rendszerében?

Ugye számodra is egyre égetőbb kérdéssé válik, a - Hogyan legyek első a TripAdvisoron? Most, hogy nagy vonalakban ismerjük az algoritmus működését, elkezdhetünk dolgozni a rangsorban való feltörésen. Azonban ne számítsunk azonnali eredményekre, ugyanis ezt a pozitív értékelést és rangsorban való feljebb jutást ki kell érdemelni. Ettől függetlenül vannak bizonyos technikák, amelyek alkalmazásával hosszú távon javíthatunk az esélyeinken.

 

Mutasd be, hogy mit kínálsz

A vendégek nem feltétlenül ugyan arra az élményre számítanak egy útmenti motelben, mint egy ötcsillagos szállodában, egy gyorsbisztróban, mint egy fine dining étteremben. Fontos, hogy előre tájékoztasd őket arról, hogy mit várhatnak intézményedtől, mielőtt szobát vagy asztalt foglalnának. Ezt legegyszerűbben néhány fotó feltöltésével teheted meg szállodád vagy éttermed TripAdvisor-adatlapjára. Ez nem csak biztosítja, hogy az érkező látogatók tudják, hogy mire számíthatnak nálad, de felmérések szerint a (TripAdvisoron) fényképekkel rendelkező szállodák és éttermek 138%-kal több felhasználói interakciót is tapasztalnak. Legalább egyetlen egy fotó pedig 225%-kal növeli a szobafoglalási vagy asztalfoglalási érdeklődést!

 

A személyzet a legértékesebb erőforrásod

Szállodád vagy éttermed vendégei első sorban a személyzet tagjaival kommunikálnak majd, akiknek az a feladatuk, hogy a látogatók számára gondtalanná és gördülékennyé tegyék a szállodában vagy éttermedben töltött időt. Fontos tehát, hogy mindig pozitív hozzáállással végezzék munkájukat, ugyanis akár egyetlen apró kellemetlenség is negatív kritikát eredményezhet. A cél egy vendégközpontú légkör kialakítása. A személyzet segíthet neked abban is, hogy finom módszerekkel felhívja a vendég figyelmét arra, hogy a Tripadvisoron értékelje éttermedet vagy szállodádat. 

 

Előzd meg a negatív kritikákat

A szállodákban és éttermekben emberek dolgoznak, hibázni pedig emberi dolog – előbb vagy utóbb az emberek panaszokkal állhatnak elő. Ha azonban haladéktalanul, azonnal orvosolod ezeket a problémákat, akkor a negatív látogatói élményt könnyedén pozitívvá alakíthatod át. Ne várd meg, hogy a vendégek elégedetlenek legyenek – kérdezgesd őket rendszeresen, hogy mindent megfelelőnek találnak-e és cselekedj, ha ez szükséges. Akár az alkalmazottak számára is kiadható feladat, hogy folyamatosan érdeklődjenek a látogatók elégedettségéről, és hogy mindent megtegyenek a pozitív élmények érdekében.

 

Ösztönözd a vendégeket arra, hogy értékeléseket írjanak szállodádról

Amikor a vendégek kijelentkeznek, vagy fizetnek éttermedben hívd fel a figyelmüket arra, hogy írjanak értékelést a szállodáról illetve éttermedről. A legtöbbjüknek ez maguktól eszükbe sem jutna. Tartózkodj viszont az ösztönzéstől, ugyanis ha különböző bónuszokat kínálunk a pozitív értékelésekért cserébe, azt a TripAdvisor csalásnak könyveli majd el, és ezt a rangsorolás szenvedi meg!

 

Rendszeresen olvasd el az értékeléseket és válaszolj rájuk

Az értékelések nem csak az érdeklődő utazók, hanem a szálloda és étterem tulajdonosa számára is rendkívül hasznosak lehetnek. Használd fel ezeket arra, hogy kiszűrd szolgáltatásod hiányos vagy problémás részeit, és megoldást találj azokra. Különösen a negatív kritikákra érdemes legfeljebb 24 órán belül válaszolni. A pozitív kommenteket se hagyd válasz nélkül. Köszönd meg őket, és ha igazán professzionális Tripadvisor marketing kommunikáci
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!