notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan javíthatom hotelem, éttermem helyezését a Tripadvisoron?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan javíthatom helyezésemet a Tripadvisoron?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan javíthatom helyezésemet a Tripadvisoron?


2019/09/24
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A TripAdvisoron a felhasználók véleményeitől és értékelésétől függ a különböző helyek népszerűségi rangja, és egy népszerűbb hely lényegesen nagyobb láthatóságra, forgalomra, és persze bevételre számíthat.

Hogyan javíthatom hotelem, éttermem helyezését a Tripadvisoron?

 

A rangsorolásért a TripAdvisor saját algoritmusa felel, ami három fő szempont alapján határozza meg egy-egy hely rangját. Ez a három szempont a vélemények minősége, mennyisége, illetve frissessége. Ha tehát szeretnéd saját magad felmérni TripAdivsor fiókod teljesítményét, akkor e három tényezőt érdemes figyelembe venned. Nézzük, hogy pontosan mit is fednek, és hogy hogyan befolyásolják adatlapod rangját!

 

Hogyan hat a vélemények minősége a TripAdvisor rangra?

Valahányszor egy felhasználó véleményt ír egy adatlapra, egy pontszámot is mellékel mellé értékelés gyanánt. Ezt a pontszámot számítja bele a TripAdvisor abba az 5 pontos értékelésbe, ami minden hely adatlapján megjelenik, és ami fontos rangsoroló szempont az algoritmus szemében.

 

Tehát minél több felhasználó ad meg magas pontszámot a véleményéhez, annál jobb – ezeket nevezhetjük „jó minőségű” értékelésnek. A kérdés csak az, hogy hogyan veheted rá erre őket.

 

Hogyan javíthatod TripAdvisor véleményeid minőségét, azaz az értékeléseket?

Pihengetünk?

Nyilván a legtriviálisabb ötlet, amit erre mindenki mondhatna:  azt szeretnéd, hogy vendégeid magas pontszámokkal értékeljék intézményedet, akkor csupán egyetlen dolgot kell tenned: kínálj nekik olyan szolgáltatásokat és élményeket, amikkel kiérdemelheted ezeket az értékeléseket! Erre magadtól is rájöttél, nem lenne semmi újdonság benne, ha csak ennyit mondanánk. Azonban álljunk meg mégis itt egy szóra, hisz itt nem az üzemeltetésről, hanem a marketingről beszélünk. Az, hogy minőségi szolgáltatást nyújtasz, nem a szállodába való belépéssel kezdődik! Sokkal inkább akkor, amikor leendő vendéged először találkozik szállodád nevével. Pl. egy hirdetésben, a weboldaladon vagy akár a Tripadvisoron. Nézzük meg, mit tehetsz már ezekben a szakaszokban azért, hogy elbűvöld leendő vendégedet, és a távozás után jó értékelést írjon hoteledről?!


Az ügyfélémény növelését már TripAdvisor adatlapodon is elkezdheted: győződj meg róla, hogy adatlapod megfelelően kitöltötted, és rendszeresen ellenőrizd, hogy mindig naprakész információk szerepeljenek rajta. Minél több adatot szolgáltatsz, annál egyszerűbben hozhatnak majd megfontolt döntéseket az érdeklődő felhasználók.

 

Ügyelj rá továbbá, hogy az adatlapra feltöltött képek jó minőségűek legyenek, és a hely minden előnyös oldalát bemutassák – hadd lássák azt leendő ügyfeleid, amire ténylegesen számíthatnak! Ez fontos, hiszen sokaknak TripAdvisor adatlapod jelenti majd az első benyomást intézményedről.

 

Mindezen felül persze igyekezz mindent megtenni vendégeidért az után is, hogy megérkeztek intézményedbe – habár ez remélhetőleg eddig is egyértelmű volt. Amennyiben időpontfoglalást is kínálsz, várt vendégeid elragadtatását már abban a pillanatban megkezdheted, amikor elhelyezik foglalásukat – szállodaként például elküldhetsz nekik néhány hasznos információt a településről, ahol intézményed található, érkezésük előtt pár nappal pedig akár egy naprakész útikalauzt is.

 

A véleményekhez tartozó értékelések nincsenek kőbe vésve. Ügyelj rá, hogy rendszeresen reagálj ügyfeleid véleményeire TripAdvisor adatlapodon, és próbáld megoldani a problémáikat. Ezzel egyrészt a többi leendő vendég is látja majd, hogy igenis törődsz a visszajelzésekkel, és igyekszel javítani a problémákon, másrészt a kiengesztelt ügyfelek néha felpontozzák véleményüket, miután tisztázódtak a gondok.

 

Ha egy jól felépített online marketing stratégiát működtetsz, akkor a legtöbb vendéged nem az OTA-kon (Booking, Szallas.hu stb), vagy a Tripadvisoron keresztül foglal majd szobát, hanem direktben a weboldaladon keresztül. Ezért nagyon fontos, hogy weboldalad felhasználóbarát legyen. A UX-t, azaz az ügyfélélményt már a weboldaladon megalapozd. Ha egy bonyolult foglalási rendszert működtetsz, ha nehéz megtalálni a csomagokat, vagy a szobafoglalást, akkor már az előtt felidegesíted a vendéget, mielőtt belépett volna szállodádba. Mindenképpen fontos tehát, hogy egy UX alapú, gondosan megtervezett honlappal várd a vendégeket! 

 

Hogyan befolyásolja a vélemények száma a TripAdvisor rangot?

Habár az is számít, hogy hány vélemény szerepel egy hely adatlapján, csak azért, mert egy helynek több véleménye van még nem jelenti azt, hogy automatikusan magasabb rangot is kap majd.

 

A TripAdvisor algoritmusa minden véleményt arra használ fel, hogy kiderítse, milyen élményt kínál jelenleg az adott hely. Minden adatlapnak egy minimum (nem tudni pontosan, hogy mekkora) mennyiségű véleménnyel kell rendelkeznie, hogy az algoritmus összehasonlíthassa az adott helyet a közeli versenytársakkal.

 

Hogyan szerezz több értékelést TripAdvisor adatlapodra?

A TripAdvisor számos olyan ingyenes eszközt kínál, amikkel arra ösztönözheted vendégeidet, hogy véleményezzék élményeiket adatlapodon. Például ha begyűjtöd email címeiket (persze csak az engedélyükkel), akkor a Review Express eszközzel emlékeztető emaileket küldhetsz nekik, hogy írjanak egy véleményt intézményedről a TripAdvisoron.

 

A TripAdvisor Widget Center  lehetővé teszi, hogy különféle beépülő modulokat helyezz el webhelyeden. Ezek a modulok különféle TripAdvisor funkciókat kínálnak a webhelyet böngésző felhasználóknak, így azoknak nem is muszáj átlépniük az adatlapra.

 

Természetesen számtalan egyéb módon is felkérheted ügyfeleid arra, hogy írják meg véleményüket intézményedben szerezett élményeikről – megkérheted őket a recepción távozáskor, küldhetsz nekik egy automatikus emailt a távozás után egy nappal, és kihelyezhetsz kis emlékeztető kártyákat intézményedben, amik felhívnák erre a figyelmüket (ezekre egy QR kódot is elhelyezhetsz a maximális kényelem érdekében).

 

Hogyan befolyásolja a vélemények frissessége a TripAdvisor rangot?

A TripAdvisor „szentháromság” utolsó, de nem kevésbé fontos eleme a vélemények frissessége. Ah algoritmus arra is fokozottan ügyel, hogy mekkora súlyozást adjon egy-egy véleménynek az alapján, hogy az milyen régi.

 

A módszer logikája egyszerű: egy e héten írt vélemény sokkal frissebb, aktuális képet fest egy helyről, mint egy olyan, amit 6 hónapja írt valaki. A TripAdvisor tudja, hogy a legtöbb hely folyamatosan fejlődik, vagy külső befolyásra változik, ezért igyekszik jobban odafigyelni a frissebb értékelésekre.

 

A TripAdvisor továbbá elárulta, hogy a vélemények mennyisége és frissessége kapcsolatban áll egymással. Ha egyszerre sok új véleményt kap egy adatlap, akkor azok nagyobb súlyozást kapnak, mint egy ugyanakkora „véleményhullám” néhány héttel vagy hónappal korábban.

 

Hogyan szerezz több friss véleményt TripAdvisor adatlapodra?

Ezt a kérdést az az előző pontban már megválaszoltuk – minél több véleményt szerzel a különféle lehetséges módszerekkel, természetesen annál több friss véleményed lesz. 

 

Kemény munka lesz

A TripAdvisoron nem csak te képviselteted intézményedet – számos rivális cég is azon dolgozik, hogy jobb rangsorolást érjen el. A konkurencia rangsorolása természetesen a te intézményedére is kihat majd, ezért folyamatosan lenned kell azért, hogy az élmezőnyben maradj!
 

étterem marketing hotel marketing SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
513 402
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

302-es átirányítás

Mi az a 302-es átirányítás? A 302 az egyik leggyakoribb HTTP...

Megnyitási arány

Mi is az a megnyitási arány? A megnyitási arány azon emailek...

Eltakarás

Eltakarás magyarázata   Eltakarásnak, vagy Cloakingnak nevezzük, amikor egy weboldalból...

Hirdetéscsoport

A hirdetési csoport jelentheti a hirdetések bármilyen csoportba rendezését, azonban a Google...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.