notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az értékelési rendszerek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az éttermi és a hotel marketing során. Hogyan tudsz tehát minél több, jó értékelést szer

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 3 gyorstipp a TripAdvisoron való rangsorolás javításához

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

3 gyorstipp a TripAdvisoron való rangsorolás javításához


2018/03/03
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az értékelési rendszerek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az éttermi és a hotel marketing során. Méréseink szerint közvetlenül növeli az asztalfoglalások, szobafoglalások számát a jobb Tripadvisor helyezés.  Hogyan tudsz tehát minél több, jó értékelést szerezni a Tripadvisoron? 

Az értékelési rendszerek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az éttermi és a hotel marketing során.  Hogyan tudsz tehát minél több, jó értékelést szer

Habár a barátok, ismerősök, és családtagok véleménye töretlenül hitelesebbnek hangzik az emberek számára, mint bármilyen reklám, semmi sem olyan hatékony a leendő utazók véleményének megformálásában, mint egy olyan webhely, ahol több száz, vagy akár több ezer visszajelzés olvasható egy vendéglátó létesítményről egyetlen helyen összegyűjtve – ilyen például a TripAdvisor.

 

Emelett nyilván sokakat érdekel az adott szálloda, étterem Facebookos oldalára írt vélemény, illetve egyre nagyobb hangsúlyt kap a Google Térképes/Google Cégem értékelés is, hiszen a Google a kereséseknél ezeket hangsúlyosan kiemeli. Éppen ezért is jött létre egy olyan magyar weboldal, amely összegyűjti a Tripadvisor, a Facebook és a Google-ös értékkeléseket, értékelik saját szakújságíróik is azokat a helyeket, melyeket meglátogattak, de külön felület van arra is, hogy az oldal saját látogatói is értékeljenek. Ez az oldal az Élménytérkép. Érdemes tehát hoteleddel éttermeddel ezen az oldalon is jelen lenni, hiszen az adatbázis folyamatosan növekszik, ennek megfelelően nyilván a felhasználók köre is. 

 

A Google és az Ipsos MediaCT közös felmérése szerint míg az utazási ötletmerítéshez nagyjából az emberek 60%-a fordul mind az internethez, mind az ismerősökhöz (barátok, kollégák, rokonok), az ezt követő tervezési fázisban már csak az emberek fele hallgat ismerőseire, és 80% veszi igénybe az internetet.

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

Természetesen az interneten is többféle forrás található azok számára, akik utazni szeretnének. Mégis, egy 35 ezer TripAdvisor felhasználó segítségével elvégzett felmérés során kiderült, hogy az online véleményező webhelyeket (mint például TripAdvisort vagy az Élménytérképet) világszerte az emberek 69%-a használja a tervezési fázis során. A második helyen az internetes utazási irodák végeztek, 57%-kal.

 

Egyértelmű tehát, hogy az ilyen véleményező webhelyekkel megéri foglalkozni a szállodatulajdonosok, étteremtulajdonosok, és egyéb vendéglátó létesítményeket üzemeltetők számára. Ennek ellenére csupán a TripAdvisoron szereplő cégek töredéke foglalkozik komolyan profilja kezelésével. Bizonyára a maradék is több figyelmet fordítana rá, ha tisztában lennének egy nem elhanyagolható ténnyel.

 

Ez a tény mégpedig az, hogy számos tanulmány is kimutatta már, hogy a pozitív értékelések közvetlen kapcsolatban állnak az adott létesítmény bevételével – természetesen egyenes arányban. Egy kutatás szerint egy magasra értékelt létesítmény akár 11%-kal is megnövelheti az árait anélkül, hogy visszaesne a foglalások száma.

 

Mi a Marketing Professzoroknál saját kutatásokat is végeztünk azoknál a budapesti éttermeknél, melyek a Tripadvisor keresésben jól szerepeltek, és hozzáférésünk volt webes analitikájukhoz, a Google Analyticshez. Nem csupán látogatottságot, hanem asztalfoglalást is mértünk, és azt tapasztaltuk, hogy azon referenciáinknál, amelyek a Triapadvisoron az “Étterem Budapest” szűkítésre az első 20 helyen belül vannak, szignifikáns asztalfoglalás növekedést tapasztaltunk. A helyezések javulásával ez lineárisan növekedett. 

 

Akkor most már teljesen egyértelmű, hogy megéri a TripAdvisorral foglakozni, nem igaz? Lássuk, hogy mit kell tudnod a rangsorolásról…


A TripAdvisor rangsorolási rendszere

Mint bármely más valamire való kereső algoritmussal rendelkező webhely, úgy a TripAdvisor sem teszi közzé az összes tényezőt, ami szerepet játszik egy-egy létesítmény rangsorolásában. Ennek ellenére nyilvános a három legfőbb rangsoroló szempont, amelyek leginkább befolyásolják az eredményeket.

 

1. A Trippadvisor vélemények számának növelése

Pihengetünk?

Szintén a TripAdvisor egyik felmérése mutatta ki, hogy több mint a felhasználók fele nem foglalna szobát egy olyan helyen, amihez nem tartoznak értékelések. Ez nem csoda, hiszen biztosan van oka annak, hogy senkinek nem volt hozzáfűznivalója az adott szállodához vagy étteremhez.

 

Az egyetlen jogos érv az, hogy a létesítmény még csak a napokban kezdte meg működését, és hogy a TripAdvisor profil is teljesen új. Jó esetben azonban napokon belül el kell kezdjenek befutni az értékelések. Minél több, annál jobb.

 

Habár manapság is vannak olyan szállodák és éttermek, ahol belső kutatásokat végeznek az ügyfél-elégedettség felmérésére, egyre többen igyekeznek arra ösztönözni a vendégeket, hogy inkább a TripAdvisoron írjanak egy értékelést a helyről. Ehhez emlékeztetőket helyeznek el a lobbiban, a szobákban, vagy akár a liftekben is.

 

Ehhez még csak nem is kell drasztikusan megváltoztatnod jelenlegi ügyfél-elégedettség felmérési stratégiádat. Ha eddig kérdőívekre hivatkozó emaileket küldtél ki vendégeidnek látogatásuk után, akkor a kérdőív helyett vagy azzal együtt közvetlenül szállodád (éttermed, stb.) TripAdvisor profiljára is küldheted őket. 

 

2. A TripAdvisor vélemények pozitívba fordítása

Nem minden vélemény egyenlő rangú

Ha egymás mellé állítasz két olyan létesítményt a TripAdvisoron, amelyek ugyanakkora mennyiségű véleménnyel rendelkeznek, akkor is lesz egy, amelyik egyértelműen felülmúlja majd a másikat. Hogy miért? Mert nem minden vélemény ér ugyanannyit.

 

Minden véleményezőhöz tartozik egy 1-5 skálájú reputációs szint is, ami nagyban befolyásolja az adott létesítmény rangsorolását. Ha tehát két szálloda 1000-1000 véleményt kapott, de az egyiknél több a 4 és 5 szintű felhasználótól kapott értékelés, mint a másiknál, akkor egyértelmű, hogy melyiknek lesz több esélye magasabb rangsorba kerülni.

 

Tripadvisor éttermi és hotel marketing tippek

Fontos megjegyezni, hogy nem szabad megpróbálni visszatartani az elégedetlen vendégeket attól, hogy negatív véleményeket (és értékeléseket) írjanak létesítményedről, mert nagy valószínűséggel mindenképpen megteszik majd. Amire azonban érdemes időt fordítani, az az, hogy arra ösztönözd az elégedett ügyfeleket, hogy osszák meg pozitív élményeiket (ellensúlyozva ezzel az esetleges negatívokat). A negatív értékeléseket mi egy előszűrő segítségével próbáljuk kiszűrni, és az adott hotel vagy étterem vezetőségének továbbítva megnyugtató választ adni a negatív élményt megélt vendégnek. 

 

Hogyan lehet mégis több pozitív értékelésem a Tripadvisoron?

Egy étteremben például elegáns kis szórólapokat is kioszthatsz, amelyen minden fontos elérhetőség (közösségi média linkek, TripAdvisor profil, stb.) szerepel a létesítményről. Ezt a feladatot ajánlott egy olyan pincérre bízni, aki könnyedén meg tudja különböztetni egymástól az elégedett és kevésbé elégedett vendégeket – növelve ezzel annak az esélyét, hogy több pozitív értékelés érkezik majd. Amennyiben a pincér is valamilyen formában érdekeltté van téve a jó Tripadvisor vélemények születésében, biztos lesz a sikered! 

 

3. A vélemények frissessége

A vélemények elévülhetnek. Ez teljesen logikus, hiszen egy négy héttel ezelőtti vélemény pontosabb képet festhet egy létesítményről, mint egy négy éve írt darab. Sok minden történhet ennyi idő alatt, például lecserélődhet egy szálloda vezetősége, vagy új szakács érkezhet egy étterembe. Előfordulhat az is, hogy egy gyógyfürdő sokat fejlődött az elmúlt időben, és egy egy évvel ezelőtt íródott, a lehetőségek hiányára panaszkodó vélemény ma már teljesen alaptalan.

 

Röviden tehát: rengeteget számít, hogy mennyire friss egy vélemény, és ezt a TripAdvisor nagyon is jól tudja – ezért tartozik a vélemények frissessége három legfontosabb rangsorolási szempont közé.

 

Sok régi visszajelzés lehet TripAdvisor profilod alatt, amiknek biztosan örülnél, ha egyszer végleg eltűnnének onnan, de ne aggódj – idővel ezek kevésbé számítanak majd a rangsorolásban, mint az újak. A cél az, hogy minél több friss, és persze lehetőleg pozitív véleményt gyűjts össze vendégeidtől. Ezt megteheted például a kijelentkezés után egy-két nappal kiküldött automatikus emaillel, ahogy azt már fentebb is megemlítettük.

 

Ne feledd: ha prioritássá teszed a pozitív TripAdvisor vélemények begyűjtését, akkor garantáltan nagyobb forgalomra számíthatsz majd, ami további jó minőségű, friss értékelésekhez vezet majd.
 

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Többszintű marketing

A legtöbb cég kiskereskedőkön és/vagy áruházakon...

Fogyasztó

Ki az a fogyasztó? A fogyasztó egy olyan személy, aki egy személyes...

Megnyitott kattintási arány

Mi is az a megnyitott kattintási arány?   A megnyitott kattintási...

RankBrain

A RankBrain (Rank Agy) a Google egyik legjelentősebb algoritmusa. A keresőóriás 2015...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.