Az enciklopédia és szótári találatokra is kitér a Google frissített minőségi kézikönyve
Az enciklopédia és szótári találatokra is kitér a Google frissített minőségi kézikönyve
Közel egy évvel a legutóbbi alkalom után a Google októberben ismét frissítette a minőségellenőrei számára készült, de nyilvánosan is elérhető kézikönyvét, aminek legújabb verziója már 175 oldal hosszú.
Szóval mik a legjelentősebb változások?
• Bekerült egy megjegyzés, ami tisztázza, hogy az értékelések nem befolyásolják közvetlenül a keresőtalálatok sorrendjét, tehát a rangsorolást.
• A bevezetőben külön hangsúly került a kézikönyvben található példák szerepére.
• Tisztázva lett, hogy a különleges tartalomtalálat-blokkok landing oldalakra (céloldalakra) mutató hivatkozásokat tartalmazhatnak, amihez egy példát is mellékel a kézikönyv.
• Frissült a rosszindulatú szoftverekre figyelmeztető oldalak értékelésének menete, illetve hogy mikor kell „nem töltődött be” jelölést kiosztani egy oldalnak – ezekhez szintén példák kerültek az útmutatóba.
• Az egyértelműség kedvéért megváltozott az „Értékelést jelző zászlók”, illetve a „Az oldalminőség és az igények kielégítése közötti kapcsolat” szakaszok sorrendje.
• Itt-ott apróbb módosítások, frissített példák, egyszerűsített fogalmazás, kijavított elírások, stb.
• Bekerült egy új szakasz is: „Szótári és enciklopédia találatok minősítését” foglalja magába „különböző lekérdezésekre”, mellékelt példákkal.
A fenti pontok közül kétségtelenül a legutolsó a legérdekesebb, amihez a Google következő magyarázatot írta a kézikönyvbe:
„Az „Igénynek megfelelt” értékelés szótári vagy enciklopédia találatokra való kiosztásakor kiemelt figyelmet kell fordítani a felhasználó szándékára. Mint minden találat, úgy a szótári és enciklopédia találatok hasznossága is a lekérdezéstől és a felhasználó szándékától függ. A szótári és enciklopédia találatok témájukban sok kereséshez kapcsolódhatnak ugyan, de ezek a találatok gyakran nem segítenek sokat az olyan gyakori szavakra, amelyeket a legtöbben egyébként is értenek az általad értékelt nyelvi területen. Tartogasd a magas „Igénynek megfelelt” értékelést azokra a szótári és enciklopédia találatokra, amelyek akkor jelennek meg, amikor a felhasználó jó eséllyel azt szerette volna kideríteni lekérdezésével, hogy „mi az” vagy „mit jelent”, és az eredmény hasznos az olyan felhasználóknak, akik ilyen információkat keresnek.”
De miért olyan fontos ez egy webmester vagy SEO szakember számára? Habár a minőségellenőrök értékelései nem befolyásolják a rangsorolást (ahogy arra a frissített dokumentum is kitér), ezek a döntések mind hasznos visszajelzések lehetnek a Google algoritmusa számára.
A frissítés továbbá azt is megerősíti, hogy a Google minőségellenőrei külön figyelmet fordítanak a szótári jellegű (pl. szómagyarázó) találatokra, és könnyen lehet, hogy az algoritmus is másképpen bírálja őket.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.