notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szótárbejegyzések és a SEO kapcsolata

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Az enciklopédia és szótári találatokra is kitér a Google frissített minőségi kézikönyve

Az enciklopédia és szótári találatokra is kitér a Google frissített minőségi kézikönyve


2020/12/29
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Közel egy évvel a legutóbbi alkalom után a Google októberben ismét frissítette a minőségellenőrei számára készült, de nyilvánosan is elérhető kézikönyvét, aminek legújabb verziója már 175 oldal hosszú.

Szótárbejegyzések a SEO-ban
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Ezt a kézikönyvet SEO-sként is érdemes gyakran forgatni, hiszen sok érdekes és értékes információval lát el bennünket. ITT Te is elérheted, de tökéletesen megértjük ha cégvezetőként nincs időd ilyesmit feldolgozni, sőt, használni is. Ha ez a helyzet, vedd fel a kapcsolatot velünk IDE kattintva, és segítünk rendbe tenni marketinged!  
 

Szóval mik a legjelentősebb változások?

•    Bekerült egy megjegyzés, ami tisztázza, hogy az értékelések nem befolyásolják közvetlenül a keresőtalálatok sorrendjét, tehát a rangsorolást.
•    A bevezetőben külön hangsúly került a kézikönyvben található példák szerepére.
•    Tisztázva lett, hogy a különleges tartalomtalálat-blokkok landing oldalakra (céloldalakra) mutató hivatkozásokat tartalmazhatnak, amihez egy példát is mellékel a kézikönyv.
•    Frissült a rosszindulatú szoftverekre figyelmeztető oldalak értékelésének menete, illetve hogy mikor kell „nem töltődött be” jelölést kiosztani egy oldalnak – ezekhez szintén példák kerültek az útmutatóba.
•    Az egyértelműség kedvéért megváltozott az „Értékelést jelző zászlók”, illetve a „Az oldalminőség és az igények kielégítése közötti kapcsolat” szakaszok sorrendje.
•    Itt-ott apróbb módosítások, frissített példák, egyszerűsített fogalmazás, kijavított elírások, stb.
•    Bekerült egy új szakasz is: „Szótári és enciklopédia találatok minősítését” foglalja magába „különböző lekérdezésekre”, mellékelt példákkal.

 

A fenti pontok közül kétségtelenül a legutolsó a legérdekesebb, amihez a Google következő magyarázatot írta a kézikönyvbe:

„Az „Igénynek megfelelt” értékelés szótári vagy enciklopédia találatokra való kiosztásakor kiemelt figyelmet kell fordítani a felhasználó szándékára. Mint minden találat, úgy a szótári és enciklopédia találatok hasznossága is a lekérdezéstől és a felhasználó szándékától függ. A szótári és enciklopédia találatok témájukban sok kereséshez kapcsolódhatnak ugyan, de ezek a találatok gyakran nem segítenek sokat az olyan gyakori szavakra, amelyeket a legtöbben egyébként is értenek az általad értékelt nyelvi területen. Tartogasd a magas „Igénynek megfelelt” értékelést azokra a szótári és enciklopédia találatokra, amelyek akkor jelennek meg, amikor a felhasználó jó eséllyel azt szerette volna kideríteni lekérdezésével, hogy „mi az” vagy „mit jelent”, és az eredmény hasznos az olyan felhasználóknak, akik ilyen információkat keresnek.”

 

De miért olyan fontos ez egy webmester vagy SEO szakember számára? Habár a minőségellenőrök értékelései nem befolyásolják a rangsorolást (ahogy arra a frissített dokumentum is kitér), ezek a döntések mind hasznos visszajelzések lehetnek a Google algoritmusa számára.

 

A frissítés továbbá azt is megerősíti, hogy a Google minőségellenőrei külön figyelmet fordítanak a szótári jellegű (pl. szómagyarázó) találatokra, és könnyen lehet, hogy az algoritmus is másképpen bírálja őket.
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
0
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

RankBrain

A RankBrain (Rank Agy) a Google egyik legjelentősebb algoritmusa. A keresőóriás 2015...

CMS

A tartalomkezelő rendszerek (content management system – CMS) lehetővé teszik a...

Engedély alapú marketing

Az Opt-in regisztrációkhoz hasonlóan az engedély alapú marketing...

Linkfarm

A linkfarmok lekezelő kifejezések olyan linkgyűjtő webhelyekre, amelyek számos,...

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.