2022-es SEO trendek: mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

7 jelentős SEO trend 2022-re

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálás 2022-ben is éppen olyan nélkülözhetetlen lesz az online marketing stratégiákban, mint az előző évek során. De vajon melyek lesznek azok a 2022-es SEO trendek, amelyek meghatározzák majd az iparág alakulását az előttünk álló hónapok során? Mai erre a kérdésre kínálunk választ az eddigi évek történései és trendjei alapján!

seo trendek

A mesterséges intelligencia minden eddiginél több szerepet kap

A mesterséges intelligencia már az előző években is komoly hatással volt az emberek internetezési szokásaira, beleértve az online tartalmak keresését is. A különböző MI algoritmusok (például amilyet a Google is használ) igyekeznek olyan tartalmakat mutatni nekünk, amelyek érdekelnek bennünket, hogy újra és újra visszatérjünk a keresőfelületre.


Habár a Google és más keresőmotorok technikai háttere hétpecsétes titok, biztosak lehetünk benne, hogy a mesterséges intelligenciával működő keresőeszközök egyre fejlettebbé válnak majd az előttünk álló évben. Kiváló felhasználói élményt (gyors működés, minőségi tartalmak stb.) kell biztosítanod látogatóid számára, hogy böngészési viselkedésük alapján a keresőmotorok is pozitívan értékeljék webhelyedet.
 

 

Egyre több a hangalapú keresés

A különböző hangos segédek (Google Asszisztens, Siri, Alexa) rengeteget fejlődtek az elmúlt évek során. Habár ezek a technológiák még nem igazán terjedtek el hazánkban, a támogatott nyelvű országokban már most széles körökben használják őket, és csak idő kérdése, hogy nálunk is berobbanjanak a köztudatba. Egyes becslések szerint az Egyesült Államokban 2022-ben minden második háztartásban jelen lesz egy okos hangfal, ami ilyen szolgáltatásokat biztosít.


Amennyiben külföldi közönséget is szeretnél megcélozni, vagy szimplán szeretnéd előre felkészíteni tartalmaidat a hangalapú keresés trendjére, érdemes már most tenned ezért. Optimalizálj hosszabb (long tail) kifejezésekre, illetve használj kérdéseket, majd azonnal válaszold is meg őket tömören tartalmaidban. Az asszisztensek általában ezeket a szövegrészleteket keresik meg és olvassák fel a felhasználóknak.
 

A mobilos hozzáférhetőség relevanciája

A becslések szerint 2025-re a felhasználók 73%-a kizárólag csak mobileszközökről böngészi majd az internetet. Ez az arány már évek óta 50% felett jár, ezért a mobilos hozzáférhetőség 2022-ben már nem előny, hanem alapfeltétel az online érvényesüléshez.


A mobilhasználók továbbá előszeretettel használják okos asszisztensüket (ahol elérhetők) a gyors, kéz nélküli online keresésekhez, tehát ez a két trend bizonyos értelemben fedi egymást.
 

 

A videó a SEO szerves része lesz

Nagyon kevés olyan cég van, aminek ne érné meg videós tartalmakat is alkalmaznia 2022-es SEO stratégiája részeként. A YouTube lényegében a Google „kistestvére”, és (a megfelelő optimalizálással) óriási közönség érhető el vele.


Hasonlóképpen a szöveges online tartalmakhoz, a videók is többféle SEO módszerrel optimalizálhatók (platformtól függően) a maximális elérések és lefedettség érdekében. Mi több, egy teljesen új közönséget segítenek elérni, hiszen manapság sokan szívesebben néznek meg egy 1-2 perces videót, minthogy ugyan ennyi időt töltsenek egy cikk elolvasásával.
 

 

Egyre fontosabbak lesznek a szemantikusan kapcsolódó kulcsszavak

A SEO szakemberek hosszú évekig csak az elsődleges kulcsszavakra koncentráltak stratégiájukban, azonban manapság már nem ez a nyerő stratégia. A szemantikai keresésnek és a keresőszándékra való optimalizálásnak köszönhetően a kapcsolódó, vagy „másodlagos” kulcsszavak is fontos szerepet kapnak a stratégiákban.


A Google manapság már nem csak szóláncokat vizsgál, hanem a lekérdezés kontextusát is figyelembe veszi, hogy megállapítsa, milyen szándékkal írta be azt a kereső felhasználó. Minél több releváns információt kínálsz tartalmaidról elsődleges és másodlagos kulcsszavak használatával, annál jobb.

 

A közösségi hallgatózás fontosabb szerepet kap a SEO-ban

A közösségi hallgatózás lényegében a márkádról szóló nyilvános online beszélgetések nyomon követését jelenti. Különböző eszközök segítenek felhívni a figyelmed rá, valahányszor valaki egy nyilvános bejegyzésben vagy hozzászólásban említi meg márkádat, hogy felmérhesd az emberek arról kialakult véleményét.


Mivel ilyen értesítőket bármilyen kulcsszóba beállíthatsz, a technológia segít felmérni egy-egy kifejezés népszerűségét, illetve, hogy milyen kérdéseket fogalmaznak meg velük kapcsolatban a felhasználók. Ezen tudás birtokában hasznos, optimalizált tartalmakat készíthetsz majd nekik.

 

Egyre nagyobb hangsúly kerül a Google E-A-T szempontjaira

A Google rendszeresen emlékezteti a webmestereket és a SEO szakembereket, hogy a tartalmak minősége az egyik legfontosabb szempont a rangsorolásban. A Google minőségellenőrei többek között az E-A-T szempontok alapján állapítják meg, hogy mennyire értékes, hasznos egy tartalom, főleg, ha az az ember egészségével, jogi témákkal, vagy pénzügyekkel foglalkozik.
Fontos, hogy tudd, kiknek készülnek ezek a tartalmak, és hogy kellő szaktudással készítsd el őket. Fel kell továbbá tüntetned, hogy ki a tartalom szerzője, vagy hogy milyen elismert szakértő ellenőrizte azt, mielőtt publikálásra került volna. Prezentáld ezeket a tartalmakat olyan formátumban, amit közönséged preferál!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!