notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Magad keresőoptimalizálnod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Magad keresőoptimalizálod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Magad keresőoptimalizálod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?


2013/08/23
Máté Balázs, marketing tanácsadó és Doszkoty Zsolt online marketing gyakornok
14 éve kezdtem el foglalkozni a keresőoptimalizálással. Ma már nem csak azt mondhatom el, hogy konyítok valamicskét hozzá, vagy azt, hogy egyetemen tanítom, hanem azt is, hogy azok is egyetemi oktatási eredményeikkel büszkélkednek LinkedIn profiljukon, akik tőlem tanulták a SEO-t. Így nagyon tetszett az a cikk, amit az egyik gyakornokom fordított le gyakornoki idejében a keresőoptimalizálás mai helyzetéről. Gondoltam, érdemes lesz elolvasnotok. Íme:
 
Magad keresőoptimalizálod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?

A nevek változnak, a játék ugyanaz marad

Érdekes, hogy a SEO soha nem áll meg a fejlődésben. Új taktikák születnek, elterjednek, aztán kihalnak, esetleg betiltják őket. A vállalatoknak SEO cégekre van szüksége, hogy segítsenek összehangolódni a változó környezettel, eredményeket érjenek el, és hogy elfogulatlan tanácsokat adjanak. A hagyományos SEO egy bizonyított és stabil alapot nyújt, ahonnan mélyebbre merülhetünk egy vállalat digitális stratégiáiban. 
 

A New School SEO szakember felemelkedése

Pihengetünk?
A profi SEO szakemberek örömmel tekintenek a napjainkban egyre inkább kibontakozó több-készülékes, több-képernyős, egyre több tartalmat fogyasztó digitális világra. A tartalommarketing, GPS, helyi és mobil optimalizálás lehetősége a beruházások nagyarányú megtérülését jelenti a vállalatok számára. 
Ahelyett, hogy a SEO szakemberek kukába dobnák eddig felhalmozott tudásukat, építeniük kell a technikai érzékükre, az eredmény-orientáltságra és az objektív látásmódra, hogy meghatározzák az elkövetkező időszak SEO irányvonalát,
 

Az eredményesség házőrzői

Az ismert brandek SEO szakembereikre támaszkodnak, hogy az online dizájn és fejlesztőpartnerek az üzlet eredményességét produkálják. Ilyenkor a jól végzett SEO jelentős megtérülést eredményez a vállalatnak. 
A külsős SEO cégeknek kevesebb érdekeltségük van a már meglévő belső erőviszonyok, technológiai platformok vagy megközelítések megtartásában. Ez a kívülálló státusz adja meg a SEO-sok hitelességét, és a cselekvés szabadságát. Ők a gyerekek, akik bátran kimondhatják, hogy a király nem visel ruhát, vagy ami még rosszabb, a vadonat új parallax scrolling-os oldal láthatatlan a keresők számára. 
A SEO szakemberek őszintén beszélhetnek a cégvezetőkkel és ténylegesen működő taktikákkal hatást gyakorolhatnak a bevételre.
 

A hagyományos SEO jelentősége

Be kell látnunk, hogy az eddig alkalmazott SEO módszerek jó ideig velünk maradnak, és továbbra is jelentősen növelni fogják vállalatunk értékét. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen túl sok a webes technológia és fejlődő szabvány, amik még kiforratlanok a SEO szakemberek számára. 
Annak ellenére, hogy a régi típusú weboldalak száma folyamatosan csökken a találati listákban, ezek jelentik a megoldást. A hagyományos SEO – kódolás, tervezés, indexelés, linkek, on-page tartalom – a változás kulcsa, jobban, mint valaha. 
 
Ezek a technikai SEO elemek a tartalommarketing menedzselés korában is szükségesek maradnak. A vállalatok már túlléptek a készen kapható CMS platformok alkalmazásán, mivel egyre inkább különbözni szeretnének a versenytársaktól, ezért kompetens SEO szakemberekre van szükség, hogy a dolgok mégis a kitűzött irányba haladjanak. 
 
 

Siteok vizsgálatának újfajta megközelítése – a fejlődő területek felismerése

Egy SEO szakembernek technikai beállítottságúnak és tényszerűnek kell lenni, ezért érdemes ismernie a kapcsolódó szakterületeket. Az alábbi listában felsoroltuk a még többnyire érintetlen, a hagyományos értelemben vett SEO által ismeretlen területeket.
 
• Helyi keresés: A helyi találatok reklámozására fordított összeg, 2012-ben 1,2 milliárd USD volt, ez 2017-ben 9 milliárd dollárra nőhet. A reklámra fordított összegeket általában az optimalizálásra fordított összegek követik. Az
oldalak vizsgálata során figyelembe kellene venni a helyi, GPS, és üzleti találatok között való szereplést. 
 
• Mobilra optimalizálás: A helyi kereséssel kéz a kézben járó tevékenység, a kezdőoldal mobilra való optimalizálása napjainkban elengedhetetlen. A SEO vizsgálatoknak tartalmazniuk kell ennek vizsgálatát. 
 
• Közösségei optimalizálás és jogosultság építés: A LinkedIn, Pinterest, Twitter, és a Facebook mind rendelkezik működőképes optimalizálási stratégiával, ami együttesen alkalmazható. Minden SEO szerződésnek tartalmaznia kellene egy számszerűen megadott kategóriákat a közösségi teljesítmény eredményessége és az erre fordítható összeg mennyiségéről. 
 
Tartalom stratégia és kivitelezés: A SEO segíti eldönteni a tartalomépítési és kivitelezési stratégiák irányát. A siteok vizsgálatának ki kellene térnie a felszín alatt található tartalom felépítésére (meta adatok, értékek, tagek csoportjai) , amik támogatják a dinamikus oldalakat és a hatásos keresőoptimalizálást. 
 
• Alkalmazások integrációja: Egy új alkalmazás kifejlesztése talán nem termel sok profitot, viszont garantáltan növeli a vállalat értékláncban elfoglalt helyét. 
 

 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 

 

SEO 2014: A meglévő kapcsolatokra építeni

Ezeket a szolgáltatásoknak a SEO szakember hasznát veheti, mert értékes, bár ingatag helyet foglalnak el a vállalat működésében. A jó SEO szakemberek magas megtérülést hoznak a vállalatnak, mivel technikában jártas partnerként a vállalat számíthat a kézzelfogható eredményekre. Más eredmény-centrikus területek bevonásával, mint a tartalommarketing vagy helyi keresés, a cég további eredményeket érhet el. 
Ha egy SEO cég alkalmazottja vagy, talán azért vagy itt, hogy fejleszd a vevőszolgálat, sales vagy a szolgáltatást kivitelező területeket. Talán azért, hogy kiterjeszd a teljesítések és az ellenőrzés módjait, ahogy fentebb olvasható volt.
 
Lehet, hogy egy vállalat alkalmazott SEO szakembere vagy, akkor pedig ki lenne alkalmasabb arra, hogy emelje a helyi keresés és közösségi megjelenések színvonalát? 
 
Forrás: http://searchenginewatch.com/
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
507 595
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

AdWords

A Google AdWords 2018 nyara óta Google Ads néven működik – ha az...

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...

302-es átirányítás

Mi az a 302-es átirányítás? A 302 az egyik leggyakoribb HTTP...

Apróhirdetés

Mi az az apróhirdetés? Az apróhirdetések („aprók”)...

Mélylink

A mélylink egy olyan hivatkozás, amely nem egy webhely kezdőlapjára, hanem...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.