A sekély tartalmak hatása a rangsorolásra és felhasználói élményre

EN
77 Elektronika Kft

Rossz minőségű tartalmak: Milyen hatással van a SEO-ra?

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az internet hajnalán számos cég alkalmazott úgynevezett black hat SEO taktikákat, hogy jobb rangsorolást érjenek el webhelyeik számára. Ilyen taktikák voltak többek között a spam linkek elhelyezése, a kulcsszóhalmozás és így tovább. Idővel aztán a Google egyre több olyan frissítést vezetett be, amelyeknek köszönhetően jobb minőségű tartalmak jelentek meg a keresőmotor találati oldalain.

A sekély tartalmak hatása a rangsorolásra és felhasználói élményre

Manapság, ha a Google felfedezi, hogy egy webhely ilyen tiltott technikákat alkalmaz, akkor jó eséllyel valamilyen büntetést szab ki rá. Sajnos számos cég a mai napig ezekre a SEO módszerekre esküszik, függetlenül attól, hogy többet árthatnak, mint amennyit segíthetnek.
A sekély tartalmak bővítésével látványos előnyökre tehetsz szert webhelyed számára. A mély, részletes tartalmak hasznos információkat biztosítanak látogatóid számára, illetve az általános páciensélményt is javítják.

A Google továbbá hajlamos eltávolítani indexéből az igazán sekély tartalmú oldalakat, ami „lágy 404-es hibákat” eredményez majd. Ez akkor fordul elő, ha a Google nem talál jelentős mennyiségű tartalmat az oldalon (a fejlécen és láblécen kívül), és üresnek ítéli meg azt.
Ha egészségügyi szolgáltatóként szeretnéd javítani oldalaid rangsorolását, akkor bővítened kell tartalmaidat, és válaszokat kell kínálnod pácienseid leggyakoribb kérdéseire. Ehhez muszáj leszel megszüntetni a sekély tartalmakat webhelyeden.

Mik azok a sekély tartalmak?

A sekély tartalmak olyan rövid vagy rossz minőségű oldalak webhelyeden, amelyek nem kínálnak semmilyen értéket látogatóid számára. A sekély tartalmak nem adnak választ a páciensek kérdéseire vagy nem passzolnak a keresőszándékukhoz.
Mielőtt bármit is csinálnál, meg kell ismerkedned a problémával, amit megpróbálsz majd megoldani. Számos egészségügyi webhely a sekély tartalmak miatt rangsorol gyengén a találatok között.
A Google célja az, hogy elérhetőbbé tegye az internet leghasznosabb és legértékesebb adatait a keresők számára. Még a keresőóriás is felhívja rá a figyelmet, hogy a sekély vagy egyébként rossz minőségű tartalmak nem rangsorolnak majd magas pozíciókban (vagy egyáltalán) a találatok között.
Ilyen tartalmaknak számítanak többek között a többször előforduló, azaz duplikált tartalmak; a más webhelyekről átmásolt tartalmak; és az automatikusan létrehozott tartalmak. Az értéktelen partneroldalakra mutató hivatkozások és kapuoldalak szintén ide tartoznak.

Mi a baj a kapuoldalakkal?

A kapuoldalak olyan oldalak (vagy webhelyek), amelyeket csak azért hoztak létre, hogy nagyon konkrét és hasonló lekérdezésekre rangsoroljanak. Ezek nem tesznek jót a felhasználói élménynek, mert teleszemetelik a keresőtalálati oldalakat egymáshoz hasonló oldalakkal vagy köztes oldalakkal, amelyek nem olyan hasznosak a felhasználók számára, mint a végső céloldal.
Jó példák ezekre azok az oldalak vagy domain nevek, amelyek konkrét régiókat vagy városokat céloznak meg, de mind egyetlen egy oldalra terelik a forgalmat.
Ha megpróbálod kijátszani a Google algoritmusát, azzal nem csak a büntetéseket kockáztatod, hanem látogatóidnak is ártasz vele. Ezért olyan fontos javítani a felhasználói élményen és a tartalmak minőségén.

A sekély tartalmak javítása

  1. Miután sikerült összegyűjtened a sekély tartalmú oldalakat webhelyedről, a következő feladat megszüntetni ezeket a problémákat.
  2. Mindenekelőtt koncentrálj a legtöbb megtérülést hozó oldalakra, és csak ezek után foglalkozz a kevésbé fontosabbakkal. Minden oldalon bővítsd ki, írd át vagy cseréld le a tartalmakat, illetve távolítsd el a nem kapcsolódó és többször előforduló tartalmakat, amelyek nem hasznosak a felhasználók számára.
  3. Íme a folyamat lépésről lépésre:
  4. Kínálj több hosszabb tartalmat, amelyek egyedi és hasznos válaszokat kínálnak célcsoportod leggyakoribb kérdéseire. Ha egészségügyi szolgáltatásaidat bemutató oldalad csupán néhány rövid bekezdésből áll, akkor mindenképpen érdemes lesz kibővíteni.
  5. Vizsgáld meg a szolgáltatásaiddal, piaci réseddel vagy kínálatoddal kapcsolatos kérdéseket saját webhelyeden és versenytársaidén is. Ez segít megérteni, hogy mi érdekli az embereket, és hogy milyen válaszokat adnak a konkurencia tagjai. Ha hasonlóan jársz el, akkor sok hasznos tudnivalót kínálhatsz majd pácienseidnek és érdeklődőidnek. Bemutathatod többek között a különféle beavatkozásokat és eljárásokat, vagy CTA-kat helyezhetsz el tartalmaidban, amelyek arra buzdítják olvasóidat, hogy többet is kiderítsenek egy-egy szolgáltatásról.
  6. Optimalizáld oldalaidat kulcsszavakra, és adj hozzájuk további, a másodlagos kulcsszavakhoz kapcsolódód tartalmakat. Kínálj olyan érdekes, értékes tartalmakat látogatóid számára, amelyek kapcsolódónak érdeklődési köreikhez.
  7. Optimalizáld webhelyed szerkezetét, címsoraidat, meta tagjeidet és címeidet. Ezekbe a mezőkbe olyan, a tölcsér felső szakaszaiba tartozó kulcsszavak kerüljenek, amelyek láthatóbbá teszik tartalmaidat a keresőtalálatok között és ezzel több forgalmat is vonzanak majd webhelyedre. Ne felejts el helyi jellegű kulcsszavakat is használni, amelyek egy-egy konkrét helyszínt jelölnek meg, hiszen ezzel lényegesen csökkentheted a versenytársak számát.
  8. Mellékelj „gyakran ismételt kérdéseket” a szolgáltatásokat részletező és betegségeket bemutató oldalakra. Minél több információt kínálsz egyetlen oldalon egy adott fogalomról, témáról vagy eljárásról, annál több releváns keresésre jelenhet majd meg a keresőtalálatok között. Ezeken az oldalakon olyan hasznos tudnivalóakt is feltüntethetsz, amelyekhez nem érné meg különálló rövid blogbejegyzéseket készíteni.
     

Gyakori kérdések

Hogyan lehet azonosítani a sekély tartalmakat egy webhelyen?

Míg a kisebb, néhány tucat oldalból álló webhelyek esetében ez a feladat akár manuálisan is elvégezhető, addig a nagyobb, több száz vagy több ezer oldalas webhelyeknél valamilyen auditeszközre lesz szükség a feladathoz. Számos ilyen feltérképező eszköz található az interneten. Az egyik legnépszerűbb ezek közül a Screaming Frog, ami a sekély tartalmakon kívül egyéb SEO problémákra is rávilágít a webhelyen.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!