Rabló a FIDESZ? Legalábbis a Google szerint! Avagy Google bomba támadás a kormánypárt ellen!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Rabló a FIDESZ? Legalábbis a Google szerint! Avagy Google bomba támadás a kormánypárt ellen!

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Ha beírjuk a Google keresőbe a rablók szót, a FIDESZ honlapja az elsők között van a találati listán. Pár órával ezelőtt, még az első volt. Azóta azok a cikkek, melyek erről a témáról szóltak, ugyan megelőzték, de ez változni fog. Hogyan lehet ez, miért jön az elsők között a rablók kifejezésre a Fidesz.hu, hiszen ők nyilván nem akarták ezt? Cikkünkből kiderül!
 
 
Rabló a FIDESZ? Legalábbis a Google szerint! Avagy Google bomba támadás a kormánypárt ellen!

 

 

 

 

 

 

 

 

Google bombázás a Fidesz.hu ellen rablók szóra

 
A Google Bomb fogalma már 1999 óta létezik, és az évek során több híres bombázás is történt világszerte. Lényege, hogy a szervező, vagy szervezők weboldalakon, fórumokon, blogokon egy bizonyos weboldalra mutató linket helyeznek el, ahol egy bizonyos kifejezéssel linkelnek az adott oldalra. Minél több link mutat az adott oldalra, az annál jobb helyen szerepel a keresési találatokban. A legújabb magyar bombázás célpontja a Fidesz weboldala: ha a ’rablók’ kifejezésre keresünk, a Google első helyen a fidesz.hu-t adja ki. A Google egyéb okok mellett az ilyen események elkerülése miatt is változtatott algoritmusán, ami elviekben megakadályozza a hasonló bombázásokat, de úgy néz ki, a rendszer még nem teljesen tökéletes.
 
 
Rabló Fidesz a Google találati listáján
 
 

Hogyan működik a Google bombázás, hogy jön ide a Rablók és a Fidesz?

A Google Bomb alapjai megegyeznek az off-page keresőoptimalizálás linkgyűjtési fázisával, vagyis egy bizonyos weboldalra mutató linkek sokasága miatt az oldal a keresési listákban minél előrébb helyezkedik el. Bombázás során egy személy, vagy annak utasításai nyomán többek az interneten a bombázandó oldal rengeteg linkjét helyezik el. Link szövegeként azt a kifejezést adják meg, amire rákeresve a Google a célzott oldalt adja ki első helyen.
 
 
 
 
 

Ha szeretnéd elkerülni a Google Bomb támadásokat, eredményesen használni a keresőoptializálást,  gyere el honlap üzemeltetési tanfolyamunkra, ahol mindent megtudhatsz, amit tudni lehet! Részletekért kattints ide!

 
 
 
 
Ezt felhasználva valaki(k) ’rablók’ szövegű linket helyezett el különböző oldalakon, ami a fidesz.hu-ra linkel. Mivel a Google úgy érzékeli, hogy sokan a ’rablók’ kifejezéssel linkelnek a Fidesz oldalára, azt relevánsnak véli, így elsőként jeleníti meg azt a keresés során. Olyan ez, mintha a fidesz.hu-t a ’rablók’ kifejezésre optimalizálnák.
Ha a linkek és az oldal között nincs összefüggés, az keresőoptimalizálás szempontjából elítélendő, úgynevezett black-hat, feketekalapos módszernek számít. Amint a keresőrobotok észreveszik az összefüggés hiányát, felhagynak az oldal feltérképezésével és nem jelenítik meg a keresési találatok között spammelés miatt. Ez régen még működőképes módszer volt egy oldal felfuttatására, azonban ma már a keresőrobotok képesek ezt észrevenni. Ha tehát a FIDESZ megfelelő online marketing csapattal rendelkezne, nem történhetne vele hasonló blamázs, hiszen kivédhetőek az ilyen jellegű támadások!
 
 

A Google bombázás története röviden

Az első bombázás a Microsoft ellen irányult, az ő oldalukat a ’More evil than Satan himself’, vagyis ’Gonoszabb, mint a Sátán maga’ kifejezéssel linkelték világszerte. Az egyik leghíresebb, George Bush-hoz kapcsolódó Google Bomb kapcsán kényszerült a Google vezetése a keresési algoritmus megváltoztatására. Akkor, ha valaki a ’miserable failure’, vagyis ’szánalmas bukás’ kifejezésre keresett, George Bush holnapját adta ki első találatként a Google. A Google-t olyan vádakkal illették, melyek szerint ők támogatják ezt a kampányt, ők is részesei a bombázásnak. Ez ellen állást foglaltak, majd úgy változtattak a keresési algoritmuson, hogy az vizsgálja a link és a linkelt oldal szövegét, és megegyezést keressen bennük. Ezek alapján, a ’rablók’ kifejezésre keresve a keresőrobotoknak látniuk kéne, hogy a keresett szó, a linkek szövege és a fidesz.hu tartalmában van-e megegyezés. Mivel a weboldalon nem található meg a ’rablók’ kifejezés semmilyen formában, ezért a Google-nek nem is lenne szabad listáznia azt. A rendszer akkor mégsem tökéletes?
 
 

Az első magyar Google bombázás

Nem ez az első eset, hogy politikai célú bombázás történt itthon. Tavaly egy felhasználó linkjeivel elérte, hogy a ’kurvák’ kifejezésre keresve a Google a TV2, a Magyar Katolikus egyház és a Fidesz oldalát, a ’gengszterek’ szóra pedig az RTL Klub, a rendőrség és a Centrum Parkoló Kft. oldalait adja ki első oldalon a Google. Ezt két hetes átfutással és nagyjából 500 linkkel sikerült elérnie, a mostani Fidesz bombázásról egyelőre még nincsenek ilyen adatok.
 
 
Rablók kurvák és a Fidesz honlap a Googleben
 
 

Google bombázás: Etikus vagy sem?

Felvethetjük a kérdést, hogy mire is jó a Google Bomb? Egyfajta digitális tüntetés? Véleménynyilvánítás? Figyelemfelkeltés? Esetleg egyszerű tréfa? Igazából mindegyiknek megfelel, de ötvözheti is ezeket a célokat. 
De mi a helyzet akkor, ha olyan szóra építenek ki bombázást, ami más forgalmát rontja? A ’rablók’ kifejezés elég tág fogalom, amint láthatjuk, a többi találatban sem látunk ilyen nevű oldalt, helyet, vagy bármit, aminek a forgalmát a bombázás rontaná. Ilyen esetekben talán nem ártalmas, és nem sokkal különb annál, mintha kiállnánk az említett párt székháza elé és rablók feliratú transzparensekkel skandálnánk ezt a kifejezést.
A Google Bomb tehát még mindig létezik, bizonytalan azonban, hogy mikor veszik észre a keresőrobotok a turpisságot. Amennyiben oldalunkat szeretnénk felfuttatni, semmiképp se használjuk az ezen alapuló módszert, mert ha lebukunk, onnan lehetséges, hogy nincs visszaút, használjuk inkább a „legális” módszereket.
A nap folyamán a bombázásból hír lett, ami több hírportálon is megjelent, amikre rengetegen kerestek rá, így a ’rablók’ kifejezésre keresve a Fidesz oldala már csak harmadikként jelenik meg, előtte a hírrel foglalkozó oldalak szerepelnek.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!