Sikeres politikai kampány a közösségi médiában

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Tippek egy sikeres politikai kampány összeállításához a közösségi médiában

Sokan bele sem gondolnak manapság, hogy a közösségi média, és a politika olyan jó párost alkotnak, hogy az ember azt hihetné, hogy ez a két dolog egymás miatt jött létre. Persze ez nem így van, hiszen a közösségi média a modern kor egyik szüleménye, míg a politika már bőven az ókorban is jelen volt. Viszont az utóbbi mozgatórugója mindig is a közösségi aktivitás volt, csak éppen annak formája változott meg az évezredek során.

Politikai kampány

A közösségi média minden eddiginél egyszerűbbé teszi a politikusok számára, hogy kapcsolatba lépjenek támogatóikkal, és eljuttathassák hozzájuk üzeneteiket. Azonban mindez csak egy stabil, átgondolt, és igényesen kivitelezett politikai közösségi média kampány keretei között valósulhat meg, cikkünkben pedig pontosan ehhez szeretnénk néhány hasznos tippet kínálni!

 

Egy politikai közösségi média kampány előkészítése

 

A politikai kampányok természetesen nem a bejelentés pillanatában kezdődnek, hiszen minden nyilvános tevékenységet stabil alapra kell, hogy építs. Ezt az alapot kell lefektetned az előkészületi fázisban.

 

1.    Egy politikai kampányt úgy kell kezelned, mint bármilyen más márkát. Ez azt jelenti, hogy részletesen, közelről kell ismerned azt, mielőtt megtörténne a legelső bejelentés.


2.    A kampány összeállításához és kivitelezéséhez egy egész csapatra lesz szükséged, akik segítenek a közösségi fiókok kezelésében, a tartalomkészítésben, illetve a fizetett közösségi médiás reklámok intézésében.


3.    Készíts terveket. Legyen egy közösségi média naptárad, tűzz ki magad elé aktivitási célokat, jegyezd fel a lehetséges partnereket és influencereket, és persze a fizetett közösségi hirdetésekbe se kezdj bele vakon.


4.    Hitelesítsd közösségi fiókjaidat – ez viszonylag gyorsan elintézhető, és (nem meglepő módon) hitelesebbé teszik kampányaidat a közösségi felhasználók szemében.


5.    Nézz utána célközönségednek és ismerkedj meg velük. Ezek azok az emberek, akikre hatni szeretnél, ezért tisztában kell lenned igényeikkel, szükségleteikkel, fájdalmi pontjaikkal, és azzal, hogy mik a legfontosabb dolgok számukra.


6.    Legyen mentőterved a PR bakik kezelésére. Mindig tervezz a legrosszabbra, és reméld a legjobbakat. Egy kellemetlenül félregépelt kampányüzenet sok felháborodást okozhat, ezért jó, ha van egy mentőöved, amit vész esetén bedobhatsz.


7.    Fontos, hogy politikai közösségi fiókjaid külön legyenek személyes fiókjaidtól.


8.    Használj közösségi figyelő eszközöket, hogy nyomon követhesd (1) az embereket, akik említést tesznek rólad a közösségi médián, (2) a kampányodra nézve releváns politikai trendeket, illetve (3) versenytársaid aktivitását.

 

Milyen bejegyzések kellenek egy politikai közösségi média kampányba?


A bejegyzések alkotják a közösségi médiás kommunikáció velejét, ezért biztosítanod kell, hogy elegendő figyelmet fordítasz rájuk, hogy közönséged azt kapja, amire vágyik.

 

9.    Ne korlátozd kampányodat csak egyetlen közösségi platformra.


10.    Üzenetedet mindig igazítsd adott célközönségedhez. Fontos, hogy az ő „nyelvükön” szólítsd meg őket.


11.    A legtöbb közösségi platform sokban különbözik egymástól, ezért a legtöbb tartalmat nem érdemes mindenhová posztolni, csak ahol az adott formátumban hatékony lehet, és persze ahol a célközönség olyan, hogy hathatsz vele rájuk az adott tartalommal.


12.    A vizuálisabb platformokon, úgymint például az Instagramon mindenképpen alkalmazz figyelemfelkeltő képeket (lehetőleg valódiakat, és nem stock képeket).


13.    A videós tartalmak rendkívül hatékonyak lehetnek. Ezeket több platformon is felhasználhatod, és ha igazán komoly erőkkel szeretnél belépni a mezőnybe, akkor egy külön YouTube csatornát is érdemes regisztrálni videómarketinged főhadiszállásaként. A videókban kampányturnéd állomásairól jelenthetsz, vagy fontos üzeneteket oszthatsz meg követőiddel.


14.    Ne feledkezz meg a különböző online közösségekről és fórumokról sem. Ezek remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy beszélgetésre ösztönözd támogatóidat, hogy visszajelzést szerezz tőlük, és hogy válaszokat adj kérdéseikre.


15.    Ne számíts arra, hogy minden bejegyzésed virálissá válik majd. Ez nagyon ritka, de ez így a normális.


16.    Kérj visszajelzést követőidtől. Így könnyedén szerezhetsz hiteles információkat arról, hogy mi számít támogatóidnak, és mi kevésbé. Ezzel egyben meg is mutatod nekik, hogy szíveden viseled a jólétüket.


Egy politikai közösségi média kampány bővítése


A politikai közösségi média kampányok nagy előnye, hogy könnyedén bővíthetők, hogy több embert lehessen elérni a kampányüzenetekkel.

 

 

17.    Ösztönözd követőidet, hogy terjesszék kampányodat és üzeneteidet.


18.    Helyezd el közösségi kampányfiókjaidat webhelyeden, illetve emailjeid aláírásában is. Webhelyedre még egy hírfolyamot is beágyazhatsz, ami összegyűjti kampánybejegyzéseidet a különböző közösségi platformokról.


19.    A közösségi médiás versenyek remek módjai lehetnek a követőszerzésnek. Az ilyen versenyek arra motiválják meglévő támogatóidat, hogy megosszák bejegyzéseidet, és ezzel minél több ember elé juttassák el üzeneteidet.


20.    Állj össze influencerekkel és szervezetekkel, akik/amik támogatják kampányodat, vagy legalább hasonló elveket vallanak, és hajlandók lennének megosztani bejegyzéseidet saját profiljaikon.

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!