Így kereshetsz pénzt a TikTokon
Így kereshetsz pénzt a TikTokon
A TikTok a világ egyik legnépszerűbb videómegosztó közösségi hálózata, amely az elmúlt évek során (főleg a karanténok idején) rengeteget nőtt. A platform rövid videók megosztására specializálódott, illetve lehetővé teszi a videós együttműködéseket is a feltöltők között. A TikTokon továbbá gyakoriak a trendek is, amelyek népszerűségéből nem csak a felhasználók, hanem a márkák is kivehetik a részüket.
A TikTok többféle pénzszerzési lehetőséget is kínál, azonban, ha szeretnél egy sikeres karriert felépíteni rajta, akkor mindenképpen szükséged lesz egy saját webhelyre vagy blogra is. Ez azért fontos, mert a TikTok bemutatkozó mezője messze nem elegendő ahhoz, hogy kellő információt kínálj magadról, illetve azokról az üzleti együttműködésekről, amelyekre nyitott vagy.
Ha azonban ez megvan, akkor lássuk, hogy hogyan kereshetsz pénzt a TikTokon!
1. Hivatkozz egy webhelyre
Ha komolyan szeretnéd venni a TikTokot, akkor el kell helyezned egy hivatkozást a bemutatkozásodban, ami egy webhelyre mutat. Ez a hivatkozás lehet egy szponzorált link is, ami egy másik márkára mutat, de mindenképpen kell adnod valamit a felhasználóknak, amin keresztül elvégezhetik a kívánt konverziós lépést.
2. Építs partnerkapcsolatokat
Ha van már tapasztalatod az Instagram vagy YouTube marketingben márkaként, akkor a TikTok sem lesz teljesen idegen számodra. Mivel a TikTok kizárólag videós tartalmakról szól, a márkák olyan partnereket keresnek maguknak, akik minőségi videós tartalmakat készítenek, és akikben közönségük megbízik.
Tartalomkészítőként olyan márkákkal kell együttműködnöd, akik párhuzamban állnak eddigi tartalmaid témájával, és akik kínálata iránt saját közönséged is érdeklődhet.
Első körben készíts néhány nem szponzorált videót kedvenc termékeidről. Ha ezek a videók jól teljesítenek, akkor a márkák is látni fogják, hogy nézőid igényt tartanak ilyen tartalmakra, tehát jó eséllyel megérné együttműködniük veled.
Miután Lil Nas X átütő sikereket ért el a TikTokon Old Town Road című dalával, más tartalomkészítők is összeálltak feltörekvő zenészekkel, hogy népszerűsítsék új dalaikat. Ilyenkor egy zeneszerző fizet a TikTok tartalomkészítőinek, hogy használják fel egy-egy dalát a videóikban. A videó nem kell, hogy magáról a dalról szóljon – lehet akár aláfestő zene is, ha passzol a felvételhez.
3. Szerződj a TikTokkal
2020 júliusában a TikTok egy 200 millió dolláros finanszírozási projektet indított „Creator Fund” néven, amivel még több tartalom feltöltésére ösztönözte a platform felhasználóit. A TikTok szerint ez a pénzügyi alap 2023-ra az egymilliárd dollárt is elérheti.
Ez lehetőség csak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és Németországban élők számára adott, de ha közéjük tartozol, és megfelelsz az egyéb elvárásoknak, akkor szabad a pálya. Az egyéb elvárások a következők:
- Legalább 18 éves kor
- TikTok Pro felhasználó
- Legalább 10 000 TikTok követő
- Legalább 100 000 egyedi videómegtekintés a TikTokon 30 nappal a jelentkezés előtt
- A TikTok közösségi előírásainak és felhasználási feltételeinek betartása
4. Értékesítés a TikTokon
Ha egy online üzletben értékesítesz termékeket, akkor a TikTokon keresztül új közönségekhez juttathatod el kínálatodat és márkád személyiségét is.
Ehhez érdemes figyelemfelkeltő zenéket használni, illetve csatlakozni azokhoz a TikTok trendekhez, amelyek népszerűek célközönséged köreiben. Persze mindezek közben ne felejtsd el valahogyan termékeidet is elhelyezni videóidban, azonban nem muszáj, hogy ezekről szóljanak a felvételek. Egyes tartalomkészítők az után dobták piacra saját termékeiket, hogy népszerűekké váltak a TikTokon.
5. Kínálj szolgáltatásokat
Manapság már a TikTok sem csak a táncos-zenés videók megosztásáról szól, hanem a közösségi média marketingről is. Sok marketinges alkalmazza a közösségi platformokat marketingjében, méghozzá komoly sikerekkel.
Egyes TikTok felhasználók néhány nap alatt tesznek szert óriási népszerűségre, és hirtelen nem tudják, hogy mit kezdjenek ezzel a rengeteg új követővel. Nincs tapasztalatuk a partnerkapcsolatok kiépítésében és sikereik kezelésében. Ha azonban tudod, hogy hogyan kell összeállítani és kivitelezni egy hatékony tartalomstratégiát, akkor működj együtt velük, hogy a legtöbbet hozhassák ki jelenlétükből.
6. Futtass fel egy fiókot, majd add el
Sok márka szeretne sikereket elérni a TikTokon de nem akarja belefektetni az időt és a pénzt abba, hogy követőket szerezzen egy vadonatúj fióknak a platformon. Sokan inkább olyan fiókokat vásárolnak meg, amelyek korábban érdekes, értékes tartalmakat osztottak meg, és így egy aktív, hűséges követőtáborra tettek szert.
Ha ezt a módszert választod, akkor fontos, hogy egy minél szűkebb piaci rést válassz közönségnek. Ez után készíts olyan tartalmakat, ami érdekelheti ezt a közönséget, és ha már elég nagy követőtáborral bír a fiók, akkor elkezdhetsz megkeresni vele más márkákat és tartalomkészítőket, hogy nem-e szeretnék megvásárolni tőled.
Gyakori kérdések
Mennyit lehet keresni a TikTokon?
Számos tartalomkészítő keresi a kenyerét a TikTokon a fent említett módszerek valamelyikével (vagy akár egyszerre több módon is). Azonban ez nem jelenti azt, hogy egy-két héten belül a TikTokon fogsz meggazdagodni. A platform rendkívül népszerű és ezért óriási verseny is jellemző rá. Nehéz tehát megragadni az emberek érdeklődését, a felhasználók rövid figyelméről nem is beszélve. Pénzügyi sikereid stratégiádtól, célközönségedtől és persze személyiségedtől is függ majd. Persze az sem mindegy, hogy melyik márkával egyezel majd meg az együttműködésben. Egyes cégek akár 500-2000 dollárnak megfelelő összeget is hajlandók felkínálni egy-egy termékelhelyezésért, habár ehhez nem 2-300 követőre lesz szükséged.
Hány követőre lesz szükségem, ha pénzt akarok keresni a TikTokon?
Nincs konkrét határ, ami alatt nem kereshetsz pénzt, de minél több a követőd, általában annál több márka keres majd meg jobbnál jobb ajánlatokkal. Na persze, ez csak akkor működik, ha követőid aktívan érdeklődnek is videóid iránt, és sok kedvelést, illetve hozzászólást kapsz feltöltéseidre. Ha egy márka azt látja, hogy van 20 ezer követőd, de csupán 10-20 kedvelést és ugyanennyi kommentet érdemelnek videóid, akkor jogosan hiszik majd, hogy vásároltad ezeket a követőket.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.