notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az on-page keresőoptimalizálás (SEO) alapjai, szabályai

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Az on-page keresőoptimalizálás alapjai, szabályai

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az on-page keresőoptimalizálás alapjai, szabályai


2013/02/16
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Előző cikkünkben kifejtettük a keresőoptimalizálás fontosságát és alapvető módszereit. Mostani cikkünkben az on-page optimalizálás fő irányelveit ismertetjük, illetve a nem javasolt módszereket.
 
Az on-page keresőoptimalizálás (SEO) alapjai, szabályai

 

 

 

 

 

 

A keresőoptimalizálás avagy a SEO egy olyan tudomány, mely némely tényen és sok misztikumon alapul. Vannak olyan alapok, melyeket cikkünkben is ismertetünk, melyet kinyilvánított a Google, vagy közismertté vált egyéb forrásokból. Vannak azonban olyan finomságok, melyeket csak hosszú kísérletezés során tudunk kideríteni. A kísérletekről, illetve a keresőoptimalizálásról már vagy 4-5 évvel ezelőtt beszéltem az Echo TV-nek adott interjúmban. Az interjút itt megtekintheted:
 
 
 
 
Ezeket a kísérleteket mi 12 éve folytatjuk, ezért tartunk fel kísérleti weboldalakat, ahol elméleteket tesztelünk. Ezekről a módszerekről tanfolyamainkon lesz szó (itt jelentkezhetsz), most azonban ismertessük az on-page SEO alapokat 6. pontban! 
 

Az on-page keresőoptimalizálás legfontosabb elemei

 

On page keresőoptimalizálás 1. tény: a tartalomismétlés kerülése

Ha már van egy igényes oldalunk, megfelelő tartalmakkal, oda kell figyelnünk, hogy ezek a tartalmak ne szerepeljenek többször. Például egy cikkünk ne szerepeljen két külön linken, mert az ilyesmit a keresőmotorok nem díjazzák, így nem kerülhetünk előrébb a találatok között. Emiatt is érdemes odafigyelnünk rá, hogy minden aloldalunkon egyedi tartalmak szerepeljenek. Ezt a hibát hívják tartalomismétlésnek. 
 

On page keresőoptimalizálás 2. tény: a meta „tegek”

A meta ”tegek” a weboldal forráskódjába beírandó szövegrészletek. Az egyik legfontosabb, hogy megfelelő title-t, meta címet (meta title) adjunk oldalainknak. Ez a cím szerepel a böngészőablak címsorában, illetve a találatok között is ez szerepel elsősorban. Fontos, hogy értelmes és figyelemfelkeltő szavak alkossák, melyek leírják az oldal tartalmát. Ez főleg azért fontos, mivel ezt látjuk meg először a találatok között, és az oldalunkra való kattintást ez határozza meg leginkább.
 
A második legfontosabb rész a meta description (meta leírás), melyben bővebben kifejthetjük oldalunk tartalmát, ami a keresőkben a meta cím alatt fog megjelenni, ezért ennek is kiemelt szerepe van. Értelmesnek, és leírónak kell lennie, azonban a keresőszavak használata itt is lényeges.
 

On page keresőoptimalizálás 3. tény:  a címsorok használata

Az úgynevezett címsorok használata azért fontos, mert az ezekben használt keresőszavakat is fontos tényezőként veszik figyelembe a keresőrobotok. A H1, a cím, a H2, H3 és a többi címeket cikkeink alcímeiként tudjuk használni, itt is érdemes ragozatlan keresőszavakat használni.
 

On page keresőoptimalizálás 4. tény: a keresőbarát URL

Fontos keresőbaráttá tenni oldalunk URL-jeit is, ez az úgynevezett rewrite szabály. Az URL a böngészősávban megjelenő webcím, amiket a keresőmotorok ugyanúgy vizsgálnak, így fontos, hogy ezek is értelmes címek legyenek. Például a www.olaszetterem.hu/kgselnWlnsG nem megfelelő, mert a keresőmotorok ebből nem tudnak kiolvasni semmit. Helyette használjuk például a www.olaszetterem.hu/etterem címet. Érdemes olyan címeket választani, amelyek ragozatlanok és ékezet nélküliek, mert az ékezeteket nem észlelik a keresők, így azok elvesznek.
 

On page keresőoptimalizálás 5. tény: az oldalon belüli linkek

Az oldalunkon található linkek tulajdonságait is alakíthatjuk. Adjunk nekik link title-t (link cím), amely akkor jelenik meg, amikor a kurzort a link fölé visszük. Ekkor a link tartalmáról jelenik meg egy rövid leírás, melyet a keresők is elemeznek, és figyelembe vesznek besoroláskor.
 

On page keresőoptimalizálás 6. tény: a képek keresőoptimalizálása

Feltöltött képeink tulajdonságait is érdemes szerkeszteni. Megadhatunk nekik úgynevezett titlet-t és alt-ot, amiket a keresőmotorok ugyancsak figyelembe vesznek. Ezeket azért érdemes megfelelően megírni, mert a keresőmotorok ezeket is figyelembe veszik, így ha ezekbe keresőszavakat írunk, azokra könnyebben rátalálnak a keresőmotorok. A link title a kép címe lesz, az altja pedig az a szöveg, ami szövegbuborékban jelenik meg, ha a kép fölé visszük a kurzort.
 

On-page módszerekben elkövethető hibák

Pihengetünk?
Ugyan nincs szabálykönyv, ami meghatározza mi jó, és mi nem, de a keresőmotorok fejlődésükkel képesek észrevenni olyan cseleket, melyek régebben jók voltak oldalunk optimalizálására, azonban már nem igazán használhatóak, mert sokkal rosszabb besorolást is kaphatunk miattuk.
 
Ne töltsünk fel megegyező tartalmakat különböző URL-ekre. Lehet, hogy így kétszeres esélyünk lesz a találati listákba való kerülésre, de a keresőmotorok ezt már észreveszik.
Ne használjunk rejtett linkeket, kulcsszavakat, mert a keresők már ezt is észre tudják venni. Ilyen módszer például egy fehér háttéren elhelyezett fehér szöveg, amit mi nem látunk, viszont a keresők észreveszik. Régebben ez is jó módszernek számított, de ha ilyet használunk, inkább hátrányban részesülünk majd, mint előnyben.
 
Ne akarjunk rengeteg keresőszót használni. Szinte lehetetlen olyan értelmes mondatokat alkotni, melyekben minden, oldalunkat leíró keresőszó úgy szerepeljen, hogy azokat a keresők meg is találják.
 
Következő cikkünkben az off-page módszereket ismertetjük bővebben.
 
Hatékony honlapüzemeltetés SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek...

Partner közvetítői díj

Egy partner által közvetített értékesítésből...

Metakereső

Mi az a metakereső? A metakereső, vagy meta keresőmotor egy olyan keresőmotor, amely...

E-kereskedelem

Az e-kereskedelem definíciója Az e-kereskedelem (vagyis elektronikus kereskedelem,...

Kémprogram

Mi az a kémprogram? A kémprogram (vagy kémszoftver, angolul...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.