Előző cikkünkben kifejtettük a keresőoptimalizálás fontosságát és alapvető módszereit. Mostani cikkünkben az on-page optimalizálás fő irányelveit ismertetjük, illetve a nem javasolt módszereket.
A keresőoptimalizálás avagy a seo egy olyan tudomány, mely némely tényen és sok misztikumon alapul. Vannak olyan alapok, melyeket cikkünkben is ismertetünk, melyet kinyilvánított a google, vagy közismertté vált egyéb forrásokból. Vannak azonban olyan finomságok, melyeket csak hosszú kísérletezés során tudunk kideríteni. A kísérletekről, illetve a keresőoptimalizálásról már vagy 4-5 évvel ezelőtt beszéltem az Echo TV-nek adott interjúmban. Az interjút itt megtekintheted:
Ezeket a kísérleteket mi 12 éve folytatjuk, ezért tartunk fel kísérleti weboldalakat, ahol elméleteket tesztelünk. Ezekről a módszerekről tanfolyamainkon lesz szó (itt jelentkezhetsz), most azonban ismertessük az on-page seo alapokat 6. pontban!
Az on-page keresőoptimalizálás legfontosabb elemei
On page keresőoptimalizálás 1. tény: a tartalomismétlés kerülése
Ha már van egy igényes oldalunk, megfelelő tartalmakkal, oda kell figyelnünk, hogy ezek a tartalmak ne szerepeljenek többször. Például egy cikkünk ne szerepeljen két külön linken, mert az ilyesmit a keresőmotorok nem díjazzák, így nem kerülhetünk előrébb a találatok között. Emiatt is érdemes odafigyelnünk rá, hogy minden aloldalunkon egyedi tartalmak szerepeljenek. Ezt a hibát hívják tartalomismétlésnek.
On page keresőoptimalizálás 2. tény: a meta „tegek”
A meta ”tegek” a weboldal forráskódjába beírandó szövegrészletek. Az egyik legfontosabb, hogy megfelelő title-t, meta címet (meta title) adjunk oldalainknak. Ez a cím szerepel a böngészőablak címsorában, illetve a találatok között is ez szerepel elsősorban. Fontos, hogy értelmes és figyelemfelkeltő szavak alkossák, melyek leírják az oldal tartalmát. Ez főleg azért fontos, mivel ezt látjuk meg először a találatok között, és az oldalunkra való kattintást ez határozza meg leginkább.
A második legfontosabb rész a meta description (meta leírás), melyben bővebben kifejthetjük oldalunk tartalmát, ami a keresőkben a meta cím alatt fog megjelenni, ezért ennek is kiemelt szerepe van. Értelmesnek, és leírónak kell lennie, azonban a keresőszavak használata itt is lényeges.
On page keresőoptimalizálás 3. tény: a címsorok használata
Az úgynevezett címsorok használata azért fontos, mert az ezekben használt keresőszavakat is fontos tényezőként veszik figyelembe a keresőrobotok. A H1, a cím, a H2, H3 és a többi címeket cikkeink alcímeiként tudjuk használni, itt is érdemes ragozatlan keresőszavakat használni.
On page keresőoptimalizálás 4. tény: a keresőbarát URL
Fontos keresőbaráttá tenni oldalunk url-jeit is, ez az úgynevezett rewrite szabály. Az url a böngészősávban megjelenő webcím, amiket a keresőmotorok ugyanúgy vizsgálnak, így fontos, hogy ezek is értelmes címek legyenek. Például a www.olaszetterem.hu/kgselnWlnsG nem megfelelő, mert a keresőmotorok ebből nem tudnak kiolvasni semmit. Helyette használjuk például a www.olaszetterem.hu/etterem címet. Érdemes olyan címeket választani, amelyek ragozatlanok és ékezet nélküliek, mert az ékezeteket nem észlelik a keresők, így azok elvesznek.
On page keresőoptimalizálás 5. tény: az oldalon belüli linkek
Az oldalunkon található linkek tulajdonságait is alakíthatjuk. Adjunk nekik link title-t (link cím), amely akkor jelenik meg, amikor a kurzort a link fölé visszük. Ekkor a link tartalmáról jelenik meg egy rövid leírás, melyet a keresők is elemeznek, és figyelembe vesznek besoroláskor.
On page keresőoptimalizálás 6. tény: a képek keresőoptimalizálása
Feltöltött képeink tulajdonságait is érdemes szerkeszteni. Megadhatunk nekik úgynevezett titlet-t és alt-ot, amiket a keresőmotorok ugyancsak figyelembe vesznek. Ezeket azért érdemes megfelelően megírni, mert a keresőmotorok ezeket is figyelembe veszik, így ha ezekbe keresőszavakat írunk, azokra könnyebben rátalálnak a keresőmotorok. A link title a kép címe lesz, az altja pedig az a szöveg, ami szövegbuborékban jelenik meg, ha a kép fölé visszük a kurzort.
On-page módszerekben elkövethető hibák
Ugyan nincs szabálykönyv, ami meghatározza mi jó, és mi nem, de a keresőmotorok fejlődésükkel képesek észrevenni olyan cseleket, melyek régebben jók voltak oldalunk optimalizálására, azonban már nem igazán használhatóak, mert sokkal rosszabb besorolást is kaphatunk miattuk.
Ne töltsünk fel megegyező tartalmakat különböző URL-ekre. Lehet, hogy így kétszeres esélyünk lesz a találati listákba való kerülésre, de a keresőmotorok ezt már észreveszik.
Ne használjunk rejtett linkeket, kulcsszavakat, mert a keresők már ezt is észre tudják venni. Ilyen módszer például egy fehér háttéren elhelyezett fehér szöveg, amit mi nem látunk, viszont a keresők észreveszik. Régebben ez is jó módszernek számított, de ha ilyet használunk, inkább hátrányban részesülünk majd, mint előnyben.
Ne akarjunk rengeteg keresőszót használni. Szinte lehetetlen olyan értelmes mondatokat alkotni, melyekben minden, oldalunkat leíró keresőszó úgy szerepeljen, hogy azokat a keresők meg is találják.
Következő cikkünkben az off-page módszereket ismertetjük bővebben.
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
Sütikezelés
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.