Mi köze van az oldalon töltött időnek a SEO-hoz?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mi köze van az oldalon töltött időnek a SEO-hoz?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálás során ezer paramétert kell figyelned. Egyik ezek közül az oldalon töltött idő. Mutatjuk, miért számít, és hogyan javíthatod ezt az értéket!
 

 Mi köze van az oldalon töltött időnek a SEO-hoz?

Köztudott, hogy a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás során több tucat szempontot kell szem előtt tartaniuk azoknak a webmestereknek, akik szeretnék a legtöbbet kihozni online jelenlétükből.

 

Az egyik ilyen bizonyítottan jelentős szempont az oldalon töltött idő, vagyis az az időtartam, amit egy felhasználó egy adott oldalon eltölt, miután megérkezik arra, és mielőtt elhagyja azt. Habár nem a legizgalmasabb, és leggyakrabban emlegetett mutató, mégis egy fontos szempont, amire minden online marketingesnek érdemes odafigyelnie.

 

Az oldalon töltött idő elemzésével tisztább képet kaphatsz a webhelyedre érkező forgalom minőségéről, mivel az adatok néha félrevezetőek lehetnek, a következő cikkben szeretnénk részletesebben is körüljárni ezt a koncepciót.

 

Mi az az oldalon töltött idő?

Az oldalon töltött idő, vagyis a „dwell time” koncepciója először egy 2011-es Bing cikkben tűnt fel, amelyben Duane Forrester a minőségi tartalmak előállításáról írt. Azóta 8 év telt el, és az egész SEO közösség felkapta a fogalmat, illetve az oldalon töltött idő keresőteljesítményre gyakorolt hatásának kérdését.

 

A blogbejegyzésben az oldalon töltött időt azon időtartamként írja le, amelyet egy látogató egy adott oldalon tölt, mielőtt visszatérne a keresőtalálati oldalra. Tehát, ha valaki például rátalál egy cikkedre a Google-ban, rákattint, majd olvasgatja két percig, mielőtt visszalépne, akkor annál a felhasználónál egy 2 perces oldalon töltött időt mérhetsz. Egyszerű koncepció, nem igaz?

 

Ebből kifolyólag logikus, hogy a hosszabb oldalon töltött idők pozitívak a tartalom publikálói számára, hiszen minél több időt tölt egy oldalon egy látogató, annál jobban érdeklődik iránta (hacsak ott nem felejtette a böngészőt, ami persze szintén megeshet). E gondolatmenet alapján a néhány másodperces látogatások arra engednek következtetni, hogy a felhasználó nem volt megelégedve azzal, amit az oldalon látott, ezért rögtön el is hagyta azt.

 

Felhívnánk a figyelmet, hogy az oldalon töltött idő, a visszafordulási arány, és az átlagos oldalon töltött idő három egészen más mutató, és nem felcserélhetők. E mellett az átkattintási arányhoz sincs igazán köze, hiszen az oldalon töltött idő azt méri, hogy a látogató mennyi időt tölt az oldalon, miután átkattintott arra a keresőmotorból.

 

Az oldalon töltött időhöz legközelebbi, de megint csak teljesen különálló mutató a munkamenet ideje. A munkamenet valójában a webhelyen töltött összes ideje egy felhasználónak, miután megérkezik oda, és mielőtt elhagyja azt. Ebbe természetesen több oldal is beletartozhat egy-egy látogatás során. Természetesen, ha a felhasználó csak egy oldalt néz meg a webhelyen, mielőtt visszatérne a keresőtalálati oldalra, akkor az oldalon töltött idő, és a webhelyen töltött idő (munkamenet ideje) azonos hosszúságú lesz, de még így is két külön mutatóról beszélünk.

 

Mi köze az oldalon töltött időnek a keresőoptimalizáláshoz?

Az oldalon töltött idő méréséhez egy erre megfelelő statisztikai eszközre lesz szükséged. Erősen javasolt e célra az ingyenes Google Analyticset használni. A Google Analytics az oldalon töltött időn kívül temérdek más fontos mutatót is kínál webhelyed és tartalmaid teljesítményéről. Nyisd meg az Analyticset és kattints a „Viselkedés” menüre, majd nyisd meg a „Webhelytartalom” és azon belül a „Minden oldal” almenüket. Itt a tartalmaidat látod felsorolva, népszerűségi sorrendben. Rengeteg adatot megtudsz ezekről, az egyik oszlop az oldalon töltött időt mutatja, legfelül az átlag, alatta egyesével tartalmaid. 

 

Az oldalon eltöltött idő és a SEO kapcsolata

 

Az oldalon töltött időt időtartam alapján három kategóriába sorolhatjuk:

 

  • <30 másodperc: A tartalom nagy valószínűséggel nem felelt meg a látogató elvárásainak, ezért elégedetlenségében visszalépett a keresőtalálati oldalra, és tovább keresgélt.
  • 1-2 perc: A látogató jó eséllyel hasznosnak találta a tartalmat, mert eltöltött néhány percet rajta.
  • 3-15 perc Minőségi, hasznos tartalom, a látogató megtalálta amit keresett 
  • 15- perc: A látogató egészen belemerült a tartalomba, és nagyon hasznosnak találja azt.

 

Fontos észben tartani, hogy az oldalon töltött idő hosszát más mutatókkal együtt érdemes kiértékelni. Például meglehet, hogy egy tartalom elolvasása/végignézése, stb. nem tart tovább 4-5 percnél. Ez esetben nem meglepő, ha senki sem tölt rajta 5 percnél több időt. Hasonlóan rendhagyó eset, hogy a látogató csak a tartalom egy része iránt érdeklődik, és egy egyébként 10 perc hosszú cikkben fél perc alatt képes megtalálni azt, ami érdekli és hasznos neki belőle.

 

Összességében azonban elmondható, hogy az oldalon töltött idő nagyjából pontos képet kínálhat arról, hogy mennyire találják hasznosnak, magukkal ragadónak tartalmaidat webhelyed látogatói. Természetesen minden webmester célja, hogy minél tovább tartsa a látogatókat webhelyén, akár a reklámok, akár ügyfélszerzés céljából.

 

Azonban érdemes megjegyezni, hogy még ha 15 percnél tovább is marad egy felhasználó egy oldalon anélkül, hogy bármilyen műveletet végezne ott az olvasgatáson kívül, akkor a visszalépését a Google ugyan úgy visszafordulásnak számítja majd. Éppen ezért nem csak az oldalon töltött idő számít, hanem hogy milyen aktivitást vált ki a tartalom a látogatókból.

 

Milyen tényezők befolyásolják az oldalon töltött időt?

Íme a legfontosabb tényezők, amelyek kihatnak az oldalon töltött időre:

 

  • Az oldal betöltési sebessége
  • Hogy mobilbarát-e a webhely kialakítása
  • Hogy mennyire kapcsolódik az oldal meta címe és meta leírása a konkrét tartalomhoz – ha a felhasználók mást kapnak, mint amire számítottak, jó eséllyel hamar visszafordulnak majd csalódottságból vagy méregből
  • Mennyi kép, videó, táblázat, infografika van az adott oldalon

 

Hogyan javíthatom az oldalon töltött időt?

Nyilván rengetegszer hallottad, de az alap az, írj minőségi, részletes tartalmakat. Ha blogposztjaid érdekesek, tartalmasak, akkor sokáig fogják azokat olvasgatni. Egészítsd ki mondanivalódat képekkel, videókkal, infografikákkal. Ha az átlagos oldalon töltött időt szeretnéd javítani, akkor érdemes az oldalon belül más cikkeket is behivatkoznod, melyek érdekesek lehetnek olvasóidnak. 

 

Persze mindezt előzze meg az, hogy egy mobilbarát, jól használható, UX központú webhelyet teremtesz, melyen élvezet az olvasgatás. 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!