notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi köze van az oldalon töltött időnek a SEO-hoz?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mi köze van az oldalon töltött időnek a SEO-hoz?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi köze van az oldalon töltött időnek a SEO-hoz?


2019/11/22
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálás során ezer paramétert kell figyelned. Egyik ezek közül az oldalon töltött idő. Mutatjuk, miért számít, és hogyan javíthatod ezt az értéket!
 

 Mi köze van az oldalon töltött időnek a SEO-hoz?

Köztudott, hogy a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás során több tucat szempontot kell szem előtt tartaniuk azoknak a webmestereknek, akik szeretnék a legtöbbet kihozni online jelenlétükből.

 

Az egyik ilyen bizonyítottan jelentős szempont az oldalon töltött idő, vagyis az az időtartam, amit egy felhasználó egy adott oldalon eltölt, miután megérkezik arra, és mielőtt elhagyja azt. Habár nem a legizgalmasabb, és leggyakrabban emlegetett mutató, mégis egy fontos szempont, amire minden online marketingesnek érdemes odafigyelnie.

 

Az oldalon töltött idő elemzésével tisztább képet kaphatsz a webhelyedre érkező forgalom minőségéről, mivel az adatok néha félrevezetőek lehetnek, a következő cikkben szeretnénk részletesebben is körüljárni ezt a koncepciót.

 

Mi az az oldalon töltött idő?

Az oldalon töltött idő, vagyis a „dwell time” koncepciója először egy 2011-es Bing cikkben tűnt fel, amelyben Duane Forrester a minőségi tartalmak előállításáról írt. Azóta 8 év telt el, és az egész SEO közösség felkapta a fogalmat, illetve az oldalon töltött idő keresőteljesítményre gyakorolt hatásának kérdését.

 

A blogbejegyzésben az oldalon töltött időt azon időtartamként írja le, amelyet egy látogató egy adott oldalon tölt, mielőtt visszatérne a keresőtalálati oldalra. Tehát, ha valaki például rátalál egy cikkedre a Google-ban, rákattint, majd olvasgatja két percig, mielőtt visszalépne, akkor annál a felhasználónál egy 2 perces oldalon töltött időt mérhetsz. Egyszerű koncepció, nem igaz?

 

Ebből kifolyólag logikus, hogy a hosszabb oldalon töltött idők pozitívak a tartalom publikálói számára, hiszen minél több időt tölt egy oldalon egy látogató, annál jobban érdeklődik iránta (hacsak ott nem felejtette a böngészőt, ami persze szintén megeshet). E gondolatmenet alapján a néhány másodperces látogatások arra engednek következtetni, hogy a felhasználó nem volt megelégedve azzal, amit az oldalon látott, ezért rögtön el is hagyta azt.

 

Felhívnánk a figyelmet, hogy az oldalon töltött idő, a visszafordulási arány, és az átlagos oldalon töltött idő három egészen más mutató, és nem felcserélhetők. E mellett az átkattintási arányhoz sincs igazán köze, hiszen az oldalon töltött idő azt méri, hogy a látogató mennyi időt tölt az oldalon, miután átkattintott arra a keresőmotorból.

 

Az oldalon töltött időhöz legközelebbi, de megint csak teljesen különálló mutató a munkamenet ideje. A munkamenet valójában a webhelyen töltött összes ideje egy felhasználónak, miután megérkezik oda, és mielőtt elhagyja azt. Ebbe természetesen több oldal is beletartozhat egy-egy látogatás során. Természetesen, ha a felhasználó csak egy oldalt néz meg a webhelyen, mielőtt visszatérne a keresőtalálati oldalra, akkor az oldalon töltött idő, és a webhelyen töltött idő (munkamenet ideje) azonos hosszúságú lesz, de még így is két külön mutatóról beszélünk.

 

Mi köze az oldalon töltött időnek a keresőoptimalizáláshoz?

Pihengetünk?

Az oldalon töltött idő méréséhez egy erre megfelelő statisztikai eszközre lesz szükséged. Erősen javasolt e célra az ingyenes Google Analyticset használni. A Google Analytics az oldalon töltött időn kívül temérdek más fontos mutatót is kínál webhelyed és tartalmaid teljesítményéről. Nyisd meg az Analyticset és kattints a „Viselkedés” menüre, majd nyisd meg a „Webhelytartalom” és azon belül a „Minden oldal” almenüket. Itt a tartalmaidat látod felsorolva, népszerűségi sorrendben. Rengeteg adatot megtudsz ezekről, az egyik oszlop az oldalon töltött időt mutatja, legfelül az átlag, alatta egyesével tartalmaid. 

 

Az oldalon eltöltött idő és a SEO kapcsolata

 

Az oldalon töltött időt időtartam alapján három kategóriába sorolhatjuk:

 

  • <30 másodperc: A tartalom nagy valószínűséggel nem felelt meg a látogató elvárásainak, ezért elégedetlenségében visszalépett a keresőtalálati oldalra, és tovább keresgélt.
  • 1-2 perc: A látogató jó eséllyel hasznosnak találta a tartalmat, mert eltöltött néhány percet rajta.
  • 3-15 perc Minőségi, hasznos tartalom, a látogató megtalálta amit keresett 
  • 15- perc: A látogató egészen belemerült a tartalomba, és nagyon hasznosnak találja azt.

 

Fontos észben tartani, hogy az oldalon töltött idő hosszát más mutatókkal együtt érdemes kiértékelni. Például meglehet, hogy egy tartalom elolvasása/végignézése, stb. nem tart tovább 4-5 percnél. Ez esetben nem meglepő, ha senki sem tölt rajta 5 percnél több időt. Hasonlóan rendhagyó eset, hogy a látogató csak a tartalom egy része iránt érdeklődik, és egy egyébként 10 perc hosszú cikkben fél perc alatt képes megtalálni azt, ami érdekli és hasznos neki belőle.

 

Összességében azonban elmondható, hogy az oldalon töltött idő nagyjából pontos képet kínálhat arról, hogy mennyire találják hasznosnak, magukkal ragadónak tartalmaidat webhelyed látogatói. Természetesen minden webmester célja, hogy minél tovább tartsa a látogatókat webhelyén, akár a reklámok, akár ügyfélszerzés céljából.

 

Azonban érdemes megjegyezni, hogy még ha 15 percnél tovább is marad egy felhasználó egy oldalon anélkül, hogy bármilyen műveletet végezne ott az olvasgatáson kívül, akkor a visszalépését a Google ugyan úgy visszafordulásnak számítja majd. Éppen ezért nem csak az oldalon töltött idő számít, hanem hogy milyen aktivitást vált ki a tartalom a látogatókból.

 

Milyen tényezők befolyásolják az oldalon töltött időt?

Íme a legfontosabb tényezők, amelyek kihatnak az oldalon töltött időre:

 

  • Az oldal betöltési sebessége
  • Hogy mobilbarát-e a webhely kialakítása
  • Hogy mennyire kapcsolódik az oldal meta címe és meta leírása a konkrét tartalomhoz – ha a felhasználók mást kapnak, mint amire számítottak, jó eséllyel hamar visszafordulnak majd csalódottságból vagy méregből
  • Mennyi kép, videó, táblázat, infografika van az adott oldalon

 

Hogyan javíthatom az oldalon töltött időt?

Nyilván rengetegszer hallottad, de az alap az, írj minőségi, részletes tartalmakat. Ha blogposztjaid érdekesek, tartalmasak, akkor sokáig fogják azokat olvasgatni. Egészítsd ki mondanivalódat képekkel, videókkal, infografikákkal. Ha az átlagos oldalon töltött időt szeretnéd javítani, akkor érdemes az oldalon belül más cikkeket is behivatkoznod, melyek érdekesek lehetnek olvasóidnak. 

 

Persze mindezt előzze meg az, hogy egy mobilbarát, jól használható, UX központú webhelyet teremtesz, melyen élvezet az olvasgatás. 

Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

affiliate marketing

Mi az az affiliate marketing? Az affiliate marketing a marketing egy olyan formája, amely...

Weibo

Mi is az a Weibo? A Weibo a mikroblogolást jelenti a kínai piacon. A világ...

Beküldés

Egy URL beküldése egy keresőmotornak, hogy bekerüljön annak...

Hibás hivatkozás

Azok a hivatkozások minősülnek hibásoknak, amelyek már nem érvényesek, és rájuk kattintva...

Scraping

Scraping jelentése Lefordítva kaparás vagy lekaparás, azonban a szó online közegben...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.