Szezonális SEO: ezért kell neked is ügyelned rá!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezért van szüksége minden webáruháznak szezonális SEO-ra

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A szezonális SEO a hagyományos keresőoptimalizálás egyik ágazata. Lényegében ugyan úgy zajlik, mint a hagyományos SEO, azzal a kivétellel, hogy kifejezetten időszakosan felkapott termékekre igyekszik felhívni a kereső felhasználók figyelmét.

Szezonális SEO

A szezonális SEO célja minél nagyobb forgalmat és minél több konverziót bevonzani olyankor, amikor a legnagyobb az érdeklődés egy cég kínálata iránt. Ennek a fokozott érdeklődésnek több oka is lehet, a szezonális SEO-nak pedig ilyen szempontból két fajtája van:
•    Időalapú: Ezek a szezonális SEO kampányok a nagyobb időszakokra összpontosítanak, például egy-egy évszakra, vagy hónapra.
•    Eseményalapú: Ezeket a szezonális SEO kampányokat konkrét eseményekre vagy ünnepekre „élezik ki”, például karácsonyra, húsvétra, újévre, az iskolakezdésre, stb.

 


Ezek a kategóriák gyakran fedik egymást, ezért sokszor veszed majd észre azt, hogy egyszerre mindkettőre optimalizálod tartalmaidat. A karácsony és a téli szezon például elválaszthatatlanok egymástól.

 

Miért kell a szezonális SEO-val foglalkozni?

A szezonális SEO rengeteget segíthet a konverziók fellendítésében, főleg, ha olyan termékeket kínálsz, amelyek az év adott időszakaiban keresettebbek, mint máskor (pl. fürdőruhák nyáron, iskolai eszközök augusztusban, stb.) Amennyiben kínálatod kevésbé népszerű az év többi időszakában, nagyon fontos, hogy kiegyenlítsd ezt a „pangást” a felkapottabb időkben. Ezzel előre kell foglalkozni, stratégiában gondolkodni! Ha úgy érzed még nem állsz készen hogy ezt is magad végezd, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és segítünk megvalósítani az elképzeléseid! 

 

Hogyan derítsd ki, hogy mikor népszerű kínálatod

Ha már évek óta foglalkozol termékeid és szolgáltatásaid értékesítésével, akkor bizonyára megtapasztaltad, hogy mikor fogy belőlük több. Egyes termékek egyértelműen népszerűbbek bizonyos időszakokban (pl. az úszógumik nyáron, a vastag kabátok ősszel és télen, stb.), de mindig jó, ha extra adatokat is szerzel kínálatod szezonalitásáról. Ezt többek között az alábbi (ingyenes) eszközökkel teheted meg.
Fontos, hogy szezonális stratégiádat a várhatóan felkapott időszak előtt kidolgozd, és ne akkor kezdj el foglalkozni vele, amikor az emberek már érdeklődnek kínálatod iránt!
 

A Google Trends segít nyomon követni, hogy mennyire érdeklődnek az emberek az általad kínált termékekért, vagy terméktípusokért az év folyamán (persze ez a szolgáltatásokra is vonatkozik). Ehhez be kell írnod egy kulcsszót a Google Trends keresőjébe, és máris megjelenik egy idővonal-grafikon, ami az adott kulcsszó keresettségét ábrázolja. Ne felejtsd el átállítani az időintervallumot az előző néhány évre!
Egyes fogyócikkek sokkal népszerűbbek nyáron, mint télen, de a Google Trend segítségével pontosabb képet kaphatsz arról, hogy pontosan mely dátumtartományokban a legnagyobb az érdeklődés egy adott termék vagy szolgáltatás iránt.


Ez rengeteget segíthet szezonális SEO stratégiád kialakításában.

 

Google Ads Kulcsszótervező

A Google Ads Kulcsszótervezője teljesen ingyenesen használható az Ads felületén. Ez az eszköz egyrészt segít kapcsolódó kulcsszavakat találni az általad beírt kifejezésekhez, másrészt megmutatja, hogy milyen felkapott egy-egy kifejezés („keresési arány”). Ez segít nyomon követni, hogy hogyan változik az érdeklődés a különböző kifejezések iránt.

 

Google Search Console

A Google Search Console kifejezetten webhelyed látogatottsági trendjeit mutatja meg (többek között), így láthatod, hogy az elmúlt hónapokban mely oldalak voltak a legfelkapottabbak. A Search Console legfeljebb 16 hónapra, tehát valamivel több, mint egy évre visszamenőleg engedi megtekinteni webhelyed statisztikáit, így láthatod, hogy egy év során hogyan változott különböző oldalaid látogatottsága.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!