Kíváncsi vagy, miért éri meg az üzleteknek Black Friday alkalmából akár 70%-os kedvezménnyel adni termékeiket? Eláruljuk!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Miért éri meg az üzleteknek a Black Friday akció? Eláruljuk a titkot!

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ismét november, és Magyarországon is ismét eljött a karácsonyi vásárlási láz kezdete, a Black Friday. De miért éri meg az üzleteknek ennyivel olcsóbban adni termékeiket?!

Kíváncsi vagy, miért éri meg az üzleteknek Black Friday alkalmából akár 70%-os kedvezménnyel adni termékeiket? Eláruljuk!

Black Friday vagy Fekete Péntek - vásárlási láz az egész világban!

Biztosan Te is hallottál már erről az új őrületről, amely nyugaton már hagyományként kerül megrendezésre, hazánkban azonban még viszonylag újnak számít. A vásárlási rohamot, az őrületet úgy hívják, Black Friday - azaz Fekete Péntek.

Ezen a napon számos üzlet, webáruház kínálja bőven ár alatt termékeit - esetenként akár 70%-os kedvezménnyel.

Az amerikai hagyomány szerint ezen a napon kerülnek a boltokba a karácsonyi termékek, leváltva a hálaadás kellékeit, és ezen a napon kezdődik "hivatalosan" is az ünnepi nagybevásárlás - amelyet az üzletek hatalmas akciókkal pörgetnek fel. Külföldön ilyenkor 0-24-es nyitvatartással várják a vásárlókat a boltokban, és bár nálunk még ez a része (szerencsére?) nem terjedt el a Fekete Pénteknek, számos webáruház azonban lelkesen vesz részt az eseményen.

 

De miért éri meg a boltoknak akár 70%-kal olcsóbban adni termékeiket a Black Friday alkalmából?

Ezen biztosan Te is gondolkodtál már. Ekkora haszonkulccsal dolgoznának ezek a webáruházak? Hogy lesz így nyereséges a Fekete Péntek számukra? Miért csinálják?

 

A válasz hihetetlenül egyszerű. A Black Friday, ilyen mértékű akciókkal nem feltétlen nyereséges egy üzletnek. Sokkal inkább tekinthető ez marketing költségnek, hiszen az akciózott termékek hatalmas forgalmat képesek generálni egyes webáruházakban (gondolj csak a tavalyi évre, mikor a legtöbb webáruház össze is omlott a hirtelen megnőtt rendelések számától...)

 

Ez a forgalom pedig nem csak aznap, és nem kizárólag a kedvezményes termékekre vonatkozik. Nézz csak rá egy webáruházra: a legtöbb csak bizonyos termékeket kínál ennyire akciós áron, a többit pedig a kínálatba illesztve teljes áron mutatja - és azok eladásának aránya is nő a látogatottsággal arányosan.

 

Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen mértékű forgalomnövekedés után a népszerűség még akár heteken át tart, a márka hírnevének növekedése pedig hosszú távon is kiváló hatással van az eladásokra.

 

Természetesen számos olyan akciót is láthatunk a mai napon, amely nem viszi ennyire túlzásba, és az üzletek számára közvetlen haszonnal is jár!

 

 

Szeretnéd vállalkozásod felpörgetni a közösségi média, a Facebook erejével? Gyere, és tanulj a legjobbaktól! Jelentkezz most közösségi média tanfolyamunkra IDE kattintva!

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!