Így használd a közösségi médiát márkaépítésre

A közhiedelemmel ellentétben a márkaépítés (vagyis a branding) nem csupán az óriáscégek kiváltsága. Nos, legalább is ma már nem az. A digitális forradalom, többek között a közösségi média megjelenése még a legkisebb vállalkozások számára is lehetővé tette, hogy felhívják magukra ideális ügyfeleik figyelmét, és labdába rúghassanak a multik mellett.

Márkaépítés

A közösségi média marketing tehát egyenlő esélyeket kínál a kis- és nagyvállalkozásoknak. Mivel számos platform és közösségi eszköz áll ma egy cég rendelkezésére, a legnehezebb feladat eldönteni, hogy mely platformon alakítsd ki jelenlétedet. A megfelelő választás jelenti majd a különbséget a sikeres branding és az elpazarolt pénz és idő között.

 

Miért fontos a közösségi média a márkaépítéshez?

 

A Google odafigyel rá


A közösségi média nagyon hasznos lehet keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. A keresőmotorok, főleg a Google tisztában vannak azzal, hogy mennyire fontos szerepet játszik a közösségi média az emberek életében, és a közösségi profilok gyakran nagyon előkelő pozícióban is jelennek meg a keresőtalálatok között. Ha szeretnéd javítani márkád esélyeit ilyen téren, akkor ügyelj rá, hogy profilodat releváns kulcsszavakban gazdag leírással töltsd ki.

 

Közösségi bizonyítékot kínál márkád számára


Az emberek többsége manapság az interneten igyekszik megoldást találni a problémáira, vagy válaszokat a kérdéseire. A leendő vásárlók előszeretettel veszik számba az alternatívákat, és hasonlíthatják össze a különböző opciókat. Ebben a folyamatban nagyon fontos szerepet játszik az úgynevezett közösségi bizonyíték, ami lényegében azon az elven alapszik, hogy „Ha mások szerint jó, akkor biztosan jó”. Ha tehát valaki pozitív véleményeket, hozzászólásokat olvas márkádról a közösségi médián, akkor sokkal magabiztosabban veszi majd fel veled a kapcsolatot, és válik az ügyfeleddé.

  Emberibbé teszi márkádat


Azzal, hogy egy őszinte, átlátszó közösségi jelenlétet építesz ki márkádnak, és valódi érdeklődést mutatsz követőid véleményei, problémái iránt, bebizonyíthatod, hogy márkád logója mögött valódi emberek állnak. Hasonlóképpen, ha néha megosztasz egy-egy sikertörténete (vagy egy tanulságos kudarcot) követőiddel, akkor azok sokkal könnyebben éreznek majd együtt márkáddal, ami megerősíti az abba vetett bizalmukat. Ne csak ösztönözd követőidet, hogy vegyenek részt a bejegyzéseid alatt folyó beszélgetéseknek, hanem csatlakozz te is ezekhez!

 

Segít üzleti kapcsolatokat építeni


A közösségi média lehetőséget biztosít arra is, hogy hasonló érdeklődésű cégekkel vedd fel a kapcsolatot, akikkel kölcsönösen előnyös együttműködésekre léphetsz. Ehhez néha elegendő egy megjegyzést írnod egy másik cég egyik bejegyzése alá. Ilyen tekintetben a közösségi média nem csupán a marketing, hanem a kapcsolatkezelés egyik eszköze is lehet.

 

Tippek a hatékony márkaépítéshez a közösségi médián

 

Írj hosszabb bejegyzéseket


Ez talány a legegyszerűbb tipp: ha hosszabb bejegyzésekben fejezed ki magad, akkor egyszerre több információt, és ezzel több értéket adhatsz át célközönségednek. Akár miniatűr blogbejegyzéseket is készíthetsz, vagy kiragadhatsz egy bejegyzést egy nagyobb cikkből, amit mellékelhetsz a bejegyzéshez. Persze nem kell, hogy minden bejegyzésed hosszú legyen, de mindenképpen érdemes rendszeresíteni őket.

 

Ügyelj rá, hogy bejegyzéseid szembetűnőek legyenek


Ha nem mellékelsz valamilyen vizuális tartalmat bejegyzésed mellé, akkor könnyedén elveszhet majd a közösségi platformokra feltöltött megannyi képes, videós tartalom között. Külső tartalom megosztásakor a kép adott lesz, de ha platformon belüli tartalmat szeretnél megosztani, akkor mindenképen mellékelj hozzá egy kapcsolódó képet, hogy feltűnőbb legyen!

 

Használj CTA-kat


Ne felejtsd el rávezetni a közönséget a következő lépésre, miután elolvasták bejegyzésedet. Ez lehet a mellékelt link meglátogatása (majd regisztráció, foglalás, stb.), vagy hozzászólás a bejegyzéshez.

 

Indíts Facebook csoportot oldaladnak


Ez egy facebook-specifikus tipp, de nagyon hasznos lehet: ha facebook oldalaid elérései és aktivitásai reménytelenül lecsökkennek, akkor készíts egy csoportot vállalatodnak, amibe meghívhatod követőidet, és egy aktívabb közösséget építhetsz márkád köré.

 

Hogyan válassz közösségi platformot a márkaépítéshez?


Ahogy említettük, ez az útmutató rengeteget segíthet a választásban, de íme a három legfontosabb kérdés, amit fel kell tenned magadnak ebben a helyzetben:

 

„Kiket szeretnék megcélozni?”


Ez az első kérdés, amire választ kell adnod, ugyanis az ezt követő döntéseid sokban függnek majd attól, hogy kik alkotják célközönségedet. Figyelembe kell venned ideális ügyfeleid korát, nemét, lakhelyét, problémáit, és számos egyéb szempontot.

 

„Mik a céljaim?”


Egy másik kulcsfontosságú tényező, ami minden későbbi döntésedre kihat majd. Ha tudod, hogy kiket szeretnéd megcélozni, meg kell fogalmaznod céljaidat is. Hogy ez az értékesítések fellendítése, vagy a webhelyed forgalmának növelése, az persze már cégeden múlik majd, de a közösségi média sok mindenhez hozzájárulhat.

 

„Hol aktívak ideális ügyfeleim?”


Ahhoz, hogy közösségimarketing-erőfeszítéseid érdeklődő fülekre (vagyis szemekre) találjanak, olyan platformokon kell jelen lenned, amiket ideális célközönséged előszeretettel használ. Erre már az első kérdés megválaszolásával választ kellett, hogy kapj, de természetesen ez is nagyon fontos szempont lesz a választásban, hiszen ha a fiatal fogyasztókat szeretnéd megcélozni, akkor az Instagram sokkal ésszerűbb megoldás lesz, mint a linkedin.

Kiemelt területeink