Így építs hiteles linkeket a SEO-hoz – online marketing tanácsadó mutatja az alapokat

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Linképítés: a SEO világának láthatatlan motorja

Novák Anna

Van valami, amit a Google titokban imád, de csak kevesen csinálják jól. Ez a linképítés. Ha valaha hallottál már a SEO-ról, biztosan szóba került – de hogy pontosan mitől működik, mi számít minőségi linknek, és mitől lesz hiteles az oldalad a kereső szemében? Na, erről már kevesebb szó esik.

Hogyan kell linket építeni?

 

Mi, a Marketing Professzorok tanácsadói gyakran kapjuk ezt a kérdést: „Jó, de most akkor linket venni lehet? Kell? Érdemes?” A válasz: nem, nem, és nem. Ehelyett mutatunk egy olyan hozzáállást, ami hosszú távon építi az online jelenléted – legyen szó fogászatról, hotelről, étteremről vagy bármely más B2C szolgáltatásról.

 

Mi az a linképítés – és miért érdekli a Google?


A linképítés leegyszerűsítve azt jelenti, hogy más weboldalak linkelik a te oldaladat. Minél több jó minőségű, hiteles oldal mutat rád, annál inkább úgy tekint rád a Google, mint valakire, akire érdemes hallgatni. Olyan ez, mint az ajánlások a való életben: ha sokan beszélnek rólad elismerően, az emberek jobban megbíznak benned.

Ez különösen fontos a fogászati vagy vendéglátó szektorban, ahol a bizalom az első lépés. Egy online marketing tanácsadó abban segít, hogy ez a bizalom ne csak a rendelőben vagy az étteremben épüljön fel, hanem már a keresőben – még azelőtt, hogy bárki rákattintott volna a weboldaladra.

 

Ne vásárolj linket – építs hitelességet


Van, aki szerint a gyors megoldás a jó megoldás. Linkfarmokat keresnek, fizetnek egy oldalnak, hogy kitegyen egy linket, és már dőlnek is a kattintások – gondolják. Csakhogy ez nem így működik. A Google algoritmusa már régen túl okos ahhoz, hogy ezeket ne szűrje ki. Ráadásul könnyen büntetés is lehet a vége.

Egy tanácsadó ehelyett azt mondja: legyen stratégiád. Használj saját felületeket (pl. közösségi profilokat, céges adatbázisokat), kérj linket partnerektől, szerepelj szakmai oldalakon – de mindig csak olyan helyeken, amik hozzád illenek. Az önlinkelés nem bűn, de önmagában kevés. Inkább a valódi kapcsolatokra építs, ahogy a való életben is tennéd.

 

Minőségi tartalom: a legjobb linkmágnes


A legjobb linkeket nem kérni kell, hanem kiérdemelni. Igen, ez a leglassabb és legnehezebb út – de hosszú távon ez hozza a legtöbb eredményt.

Egy jól összerakott cikk, egy kutatáson alapuló blogbejegyzés vagy egy interaktív eszköz (mondjuk kalkulátor vagy mini teszt) olyan tartalom, amit más oldalak is szívesen belinkelnek. Az éttermed bemutatja, hogyan válogat borlapot a séf? A klinikád összegyűjti a legújabb implantátum technológiákat? Ezek olyan anyagok, amik „linkelésért kiáltanak”.

Ez az a pont, ahol az online marketing tanácsadó értéke igazán meglátszik: nem csak tartalmat ír, hanem olyan stratégiát alkot, amiből organikusan nőnek ki a linkek. Nem mindenkinek való ez a tempó – de aki így dolgozik, az hosszú távra épít.

 

Szeretnél ilyen tartalmat? Vedd fel velünk a kapcsolatot – és nézzük meg, milyen értéket tudsz te adni a piacodnak.

 

Kérni is lehet – csak nem mindegy, hogyan


A linképítés egyik klasszikus (de sokszor elfelejtett) módja az egyszerű kapcsolatfelvétel. Ha van egy jó cikked, és úgy látod, hogy az segítene egy másik oldal olvasóinak, meg lehet írni azt az e-mailt. Sőt, kell is.

De nem úgy, hogy „Helló, tedd már ki a linkem, légyszi.” Egy jó linképítési outreach arról szól, hogy értéket adsz. Megkeresed a partnert, rámutatsz, miben segíthetsz neki, és csak utána hozod szóba a linket. Ha pedig találsz egy elavult vagy törött linket az oldalán, amit a te tartalmaddal pótolhat, az különösen jó belépő.

Egy tanácsadó abban is segít, hogy kikkel érdemes egyáltalán kapcsolatba lépni. Nem a mennyiség, a relevancia számít. Egy szakmai oldalon való megjelenés többet ér, mint tíz random linkgyűjtő portál.

 

Eszközök, amikkel egy tanácsadó időt spórol


Nem kell mindent kézzel keresgélni. Vannak profi eszközök, amikkel gyorsabban találhatsz linklehetőségeket vagy versenytársak linkprofilját.

Egy online marketing tanácsadó jól ismeri az olyan eszközöket, mint az Ahrefs, a Semrush, vagy a BuzzStream. Ezekkel pontosan látni lehet, ki hová linkel, milyen oldalra mutat a legtöbb link, és milyen típusú tartalom hozza a legtöbb hivatkozást. Ez az a szint, ahol már nem csak véletlenül épül a linkprofilod – hanem tudatosan.

Nem akarsz kutatgatni? Mi átnézzük helyetted – és megmutatjuk, hol veszítesz jelenleg linkeket a versenytársaiddal szemben.

ÍRJ NEKÜNK ITT!

Gyakori kérdések

Megéri pénzért linket venni?

Nem. Rövid távon sem ad stabil eredményt, hosszú távon pedig komoly SEO-büntetést vonhat maga után.

Hány backlink kell egy jó helyezéshez?

Nem a mennyiség számít, hanem a minőség. Egy hiteles oldalról érkező link többet ér, mint tíz gyenge.

Kell-e külön tartalom a linképítéshez?

Igen, ez alap. Linket az érdemel, aki értéket ad. A jó tartalom a legjobb hivatkozási alap.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!