Ezek 2018 legjobb karácsonyi reklámjai!
Ezek 2018 legjobb karácsonyi reklámjai!
A hangulatos karácsonyi reklámok ugyan úgy az ünnep várásának részei lettek, mint a karácsonyi zenék hallgatása. Vannak igazán jók az idei kínálatban is, mutatjuk a legjobbakat!
Sokan legalább annyira várják a karácsonyi reklámokat, mint a fehér karácsonyt. Ez első sorban a John Lewisnek köszönhető, a vállalat ugyanis 2011-ben mindenkit elbűvölt bájos reklámjával, amiben egy kisfiú alig várta, hogy odaadhassa ajándékát a szüleinek.
Habár nem ez volt első TV-s kampányuk, a 2011-es reklámmal a John Lewis trendet teremtett, amelyet az évek során egyre több márka követni kezdett, míg végül karácsonyi hagyománnyá nem vált. A siker titka az, hogy rendszerint egy történetet mesélnek el, és az ember el is felejti, hogy valójában egy reklámot néz.
Legyenek humorosak, meghatóak, vagy éppen mindkettő, az ilyen reklámok a karácsony valódi értékeit, szellemét idézik, és általában arra emlékeztetnek bennünket, hogy milyen fontos ilyenkor a szeretteinkre gondolni, vagy éppen elengedni a múlt sérelmeit, és együtt ünnepelni.
Nézzük, hogy idén mivel csalnak könnyeket a szemünkbe a legnagyobb márkák!
John Lewis 2018-as karácsonyi reklámja
A „The Boy and The Piano” (A fiú és a zongora) a John Lewis eddigi egyik legszebb karácsonyi üzenete. A reklámban az láthatjuk, hogy egy karácsonyra kapott zongora hogyan változtathatja meg valaki életét – ez a valaki történetesen Elton John.
John történetét visszafelé láthatjuk napjainktól egészen kisfiúkoráig, amikor karácsonyra megkapta élete első zongoráját, eközben pedig egyik leghíresebb dalát, a Your Song-ot hallhatjuk.
Ahogy egyre távolabbra utazunk vissza az időben, John fiatalabb énjeit különböző színészek testesítik meg, igényesen elmaszkírozva.
Sir Elton John a következőt mondta a reklámról:
„John Lewis karácsonyi kampányában rengeteg kellemes emlék jelenik meg számomra és családom számára. Egy csodás lehetőséget adott számomra, hogy visszatekintsek a zenei életemre és arra a hihetetlen utazásra, amiben részem volt, és arra hogy miként lépett be a zene az életembe abban a pillanatban, amikor először játszani kezdtem nagymamám zongoráján. A reklám egyszerűen fantasztikus és igazán imádtam minden pillanatát, aminek a részese lehettem.” |
A reklámot sokan kritizálták, mondván ez egy Elton John reklám, és nem a karácsonyról szól, azonban az üzenet egyértelmű: egy ajándék – legyen bármilyen kicsi, vagy nagy, drága, vagy szerény – egy életre szóló utazás kezdete lehet.
A Marks & Spencer 2018-as karácsonyi reklámja
Az M&S új reklámjának arca a brit televíziós műsorvezető, Holly Willoghby. A reklám a karácsony nélkülözhetetlen elemeiről szól (innen kapta címét is: „Must Haves”), és olyan dolgok jelennek meg benne, mint a kényelmes nadrágok, a karácsonyi filmek, a bulizás, és az anyósék lenyűgözése.
A reklám végén Holly egy buszmegállóban üldögél, mellette egy tündérrel, aki nem tudja magában tartani, hogy mennyire imádja a műsorvezető lila kabátját, amire ő csak ennyit súg oda: „H&M”, mire a tündér: „Tényleg?”
A nélkülözhetetlen dolgok kapcsán többen is felsorolták (sokan a Twitteren, vagy más csatornákon), hogy számukra mi az, ami nélkül nincs karácsony – előkerültek a karácsonyi dalok, a Baileys, a hűvös napok, és a tűz mellett töltött, meleg esték is.
Heathrow 2018-as karácsonyi reklámja
Listánk talán legaranyosabb reklámja a Heathrow-tól érkezik. A történet két medve karácsonyi készülődését mutatja be, akik családjuk nélkül nem igazán érzik át az ünnep szellemét. Amikor aztán az otthoniak felhívják őket, a két medve egészen elszomorodik, hiszen nem lehetnek együtt.
Vagy mégis? Nos, igen, méghozzá természetesen a Heathrow segítségével. A medvék repülőre ülnek, és meg sem állnak hazáig, ahol egy gyors ajándékvásárlást követően meglepetésként toppannak be családjukhoz, hogy együtt ünnepelhessenek.
Sainsbury’s 2018-as karácsonyi reklámja
A Sainsbury’s reklámja, a „The Big Night” (A nagy éjszaka) a karácsonyi színdarabokat veszi elő, amik az Egyesült Államokban minden évben visszatérő hagyománynak számítanak. A reklám elején egy izguló, csillagnak öltözött kislányt láthatunk, aki félénken, alig hallhatóan kezdi el énekelni dalát (You Get What You Give) a hatalmas közönségnek.
Amikor azonban észreveszi édesanyját a közönség soraiban, hirtelen minden önbizalma visszatér, és teljes szívéből kezd el énekelni – csak neki.
A darab ez után sokkal intenzívebbé válik, megjelennek a gyerekek, karácsonyi kellékeknek öltözve, és felállítják a fát, a dal végére pedig az ekkorra már gyönyörűen éneklő kislány is felemelkedik a magasba, hiszen csillag nélkül nincs karácsonyfa.
A reklámot Michael Gracey, A legnagyobb showman című film rendezője készítette, így nem csoda, hogy olyan hangulatosra sikerült. Gracey így nyilatkozott a Sinybury’s kampányáról:
„Megtiszteltetés volt, hogy segíthettem életre kelteni a Sinsbury’s új karácsonyi kampányát. A hihetetlen szereplőgárda és stáb szenvedélyére és tehetségére építve elhatároztuk, hogy egy olyan reklámot készítünk majd, ami az ünnepek örömeit és fantáziáját testesíti meg.” |
A TK Maxx 2018-as karácsonyi reklámja
A TK Maxx reklámja kissé szakít a hagyományokkal, de egy tagadhatatlanul szórakoztató, friss módon. Karácsonyi bevásárlása közben egy nő rábukkan egy hatalmas karácsonyi zoknira a többi termék között. Mint az hamarosan kiderül, ez nem más, mint a Végtelen zokni – ami egyben a reklám címe is (The Neverending Stocking).
Hazaérve a zokni életre kel, és minden családtagot szuper ajándékokkal lep meg, illetve mindenki mást is, ahová a család elviszi azt – akárcsak egy házi kedvencet.
A reklám a Sainsbury’s új kampányát vezeti fel – a vásárlók is szerezhetnek maguknak egy „végtelen zoknit” az üzletekből, vagy akár nyerhetnek is egyet az interneten, hogy aztán egy éven keresztül minden hónapban egy ingyenes ajándékkal gazdagodhassanak.
A Boots 2018-as karácsonyi reklámja
A Boots reklámja volt az egyik első az idei karácsonyi kampányok közül. A történet egy anyuka és lánya megható kapcsolatát mutatja be. A reklám elején teljesen hétköznapi anya-lánya helyzeteket láthatunk: anya megpróbálja megcsinálni a lánya haját, anya meghatódik egy TV-s jeleneten, anya nem engedi el a lányát kirúzsozva a barátaival…
De miután a lány megpillantja anyukáját a helyi kórusban a város karácsonyfája előtt, azonnal eszébe jut a tökéletes ajándék számára – egy rúzs az üzenettel: „Ne hagyd abba az éneklést”.
A reklám üzenete egy ötletes szójáték: „Get them someting that says you get them” – lefordítva kevésbé hangzatos, de jelentéséből nem veszít: „Adj neki valamit, ami azt mondja, hogy megérted őt”.
Iceland
Végezetül íme az Iceland híressé vált betiltott kampánya (a tiltás oka állítólag egy jogi vita volt a Greenpeace-szel). A reklámban egy orángutánkölyök költözik egy kislány szobájába, és mindent felforgat – dobálni kezdi a csokit, és rásikolt a lány samponjára. „Egy orángután van a hálószobámban, és nem tudom, mit tegyek”, meséli a lány. Amikor aztán elküldi a majmot, még megkérdezi tőle, hogy egyáltalán mit keresett az a szobájában.
Az orángután elmeséli, hogy az emberek kiirtották az erdőt, hogy legyen mit enniük, és legyen miből sampont gyártaniuk, ezért a családjának már nincs hol laknia. „Egy ember van az erdőmben, és nem tudom, mit tegyek”, meséli a majom, épp ahogy a kislány is rákezdett a reklám elején.
Miután a lány végighallgatja a szívszorító történetet, elhatározza, hogy mindent megtesz azért, hogy megállítsa az orángutánok otthonának elpusztítását.
A reklám egy fontos üzenettel zárul: „Dedikálva annak a 25 orángutánnak, amiket minden nap elveszítünk”. Az Iceland az utolsó sorokban megígérte, hogy amíg a pálmaolaj előállítása az esőerdők pusztítását okozza, megszüntetik annak használatát saját márkás termékeikben. Így született meg idén a #NoPalmOilChristmas, vagyis a „Pálmaolaj nélküli karácsony”, az idei talán legfontosabb karácsonyi reklám.
Gyakori kérdések
Megéri karácsonyi reklámot kiadni?
Sokan legalább annyira várják a karácsonyi reklámokat, mint a fehér karácsonyt. Ez első sorban a John Lewisnek köszönhető, ugyanis ők voltak az elsők ezen a fronton, akik nagyon magas, már-már filmes minőségű karácsonyi reklámokat kezdtek el gyártani. Bár kisvállalkozóként nehezebb ügy egy reklámot leforgatni, kreatív karácsonyi posztokkal el lehet varázsolni a közönséget.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.