Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Közösségi média marketing hibák, melyek elkerülhetőek
A közösségi média egy hatékony digitális eszköz, de ezzel a hatalommal nagy felelősség is jár, valamint a hibázási lehetőség is óriási. Hosszú távon hatalmas károkat okozhat a nem megfelelő alkalmazása. Szerencsére a legtöbb hiba mára megfelelő tudással és felkészüléssel elkerülhető.
A közösségi média óriási elérése a legnagyobb erőssége és egyben a legnagyobb gyengesége is. Ha valamit jól csinálsz, akkor azzal több százezren találkoznak. Azonban, ha valami rosszul sikerül, az elérés megsokszorozódhat. Néhány tipp, amelyek segítségével elkerülheted a legnagyobb hibákat :
1. Érzéketlen vagy nem megfelelő posztok
Sajnálatos módon a rossz hír gyorsabban terjed mint a jó. Cégek részéről egy-egy rosszul megfogalmazott poszt, rossz hangnemben történő visszacsatolás máris szárnyra kel a közösségi platformon még akkor is, ha azt később törlik. Bocsánatkérés, sajnálkozás már nem menti meg a helyzetet, sokszor csak ront rajta.
Ezt a bakit megakadályozva érdemes több szemnek látnia a posztokat, üzeneteket mielőtt azokat megosztjuk a Facebookon vagy egyéb közösségi oldalakon.
2. Rosszul reagálsz a támadásokra
A közösségi médiának van egy olyan varázsa, hogy ha valaki akar, akkor teljesen láthatatlanná válhat. Személyazonosságának felfedése nélkül trollkodhat, keltheti a rossz hírünket akár több felhasználóval is. Ezeket a nehéz eseteket kell tudni a legjobban kezelni. A legtöbb tanácsadó azt javasolja, hogy hagyjuk figyelmen kívül ezeket a nyílvánvalóan lejárató szándékú, rosszindulatú hozzászólásokat. A valós panaszkezelésnek más helyet kell biztosítani. Egy idő után a trollok felhagynak a „zaklatással”, hiszen nem érnek el semmit.
3. Rosszul megválasztott célközönség
A közösségi média tálcán kínálja a potenciális vásárlókat. A te feladatod, hogy megtaláld őket és üzeneteidet a megfelelő módon eljuttasd hozzájuk. A sikeres közösségi média alapfeltétele az, hogy a megfelelő embereket szólítsd meg. Felesleges idő és pénz pocsékolás, amikor olyankohoz szólsz akik valószínűleg nem a te célcsoportod.
A sikeres közösségi média stratégia egyik alappillére a célcsoport meghatározása. Demográfiai adatokon túl számos információt figyelembe kell még venni, mint például, hogy a célközönséged tagjai hogyan töltik idejüket, milyen a politikai meggyőződésük, mi iránt érdeklődnek stb. A célközönség megismerésével tökéletes, személyre szabott ajánlatokat adhatsz nekik, melyekből később valós konverziókat fogsz tudni realizálni.
4. Fizetett lájkok és követők
Közösséget építeni a Facebookon igen nagy kihívást jelent. Több hónapot is igénybe vehet míg néhány ezer követőre szert teszünk. Ez a csigatempó néha megőríti a cégeket, ezért úgy döntenek, fizetnek azért, hogy gyorsabban nőjjön az oldalukat kedvelők száma.
A probléma a fizetett lájkgyűjtéssel az, hogy az elköteleződés kisebb lesz, mintha valaki önként csatlakozna az adott márkához vagy céges facebook oldalhoz. A közönség felhígul, kevesebb aktivitást, megosztást fogunk tapasztalni. Üzeneteink nagy része zárt kapukat fog döngetni.
Használd jól a közösségi médiát
Sajnos nem tudod megkerülni ma már a közösségi médiát, mindenképpen jelen kell lenni a platformokon. Ám ez nem elég. Jól is kell használni azt. Gyakran költséges hibákba is eshetünk ha nem a megfelelő stratégiát követjük.