notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mesterséges intelligencia és growth hacking – A közösségi aktivitás fellendítése

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mesterséges intelligencia és growth hacking – A közösségi aktivitás fellendítése

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mesterséges intelligencia és growth hacking – A közösségi aktivitás fellendítése


2018/12/22
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

2018 végére már bizonyára mindenki tisztában van vele, hogy a közösségi média elengedhetetlen eszközkészlet egy online marketinges arzenáljában. Ha képes vagy stabil jelenlétet fenntartani a különböző platformokon (Facebook, Instagram, stb.), akkor sokkal több esélyed lesz arra, hogy aktivitásra késztesd követőidet (amire a közösségi algoritmusok miatt manapság nagyobb szükség van, mint valaha).

Mesterséges intelligencia és growth hacking – A közösségi aktivitás fellendítése

Egyszerre több közösségi fiókot kezelni (akár egy platformon, akár többön) azonban rettenetesen időigényes feladat – az emberek rendszeresen új tartalmakra vágynak, és emellett persze elvárják azt is, hogy minél hamarabb választ kapjanak kérdéseikre, megjegyzéseikre. Nem egy cég alkalmaz közösségi média menedzsert, akinek nincs más dolga, mint a márka közösségi profiljait kezelni – igen, ez mára teljes munkaidős állássá vált.

 

Az ilyen helyzetekben segíthet rengeteget a mesterséges intellgiencia. A ma rendelkezésre álló, és a még fejlesztési fázisban lévő technológiáknak köszönhetően egyre egyszerűbbé válik a közösségi növekedés fellendítése – a közösségi growth hacking, ha úgy tetszik.
 

De mi az a growth hacking? Nos, röviden úgy foglalhatnánk össze, hogy olyan technikák összessége, amelyek egyetlen szent célja, hogy egy márka vagy cég minél rövidebb idő alatt minél nagyobbra nőhessen.

 

A growth hacking hozzáállás (növekedés, és semmi más), illetve a mesterséges intelligencia (AI/MI) kombinálásával egyszerű és látványos eredményeket lehet elérni. A következőkben összefoglaljuk, hogy hogyan segítheti a mesterséges intelligencia a közösségi growth hackinget!

 

Ügyféladatok

Az adatalapú online marketing korát éljük – manapság nincs értelme úgy belevágni egy kampányba, hogy ne lennél tisztában azzal, hogy kiknek is próbálsz „marketingelni”. Szerencsére a temérdek rendelkezésre álló adat segít egy pontos képet felállítani ideális ügyfeleidről – erről biztosan hallottál már az ügyfélperszónák kapcsán. A temérdek adathoz hozzátartoznak az ügyfelek vásárlási szokásai, preferenciái és számos egyéb hasznos információ is.

 

A „baj” csak az, hogy általában több adat áll egy marketinges rendelkezésére, mint amivel tudja, hogy mit kezdhetne. Mi az, ami hasznos? Mi az, ami nem? A dolgokat tovább nehezíti, hogy az adatok általában többféle forrásból érkeznek (Google Analytics, Facebook Elemzések, Instagram statisztikák, stb.), és így szinte lehetetlen összehasonlítani őket egymással, hogy egy nagy, egységes, beszédes képet kapj a dolgokról.

 

Ebben segíthet a mesterséges intelligencia. A különböző technológiák képesek értelmezni ezt a rengeteg információt, és kiemelni belőlük a leghasznosabb adatokat az ügyfelekről, hogy egy értelmezhető formában prezentálhassák azokat. Ez megkönnyíti a marketingesek munkáját, és lehetővé teszi számukra, hogy minél több olyan tartalmat kínálhassanak közönségüknek, amikért azok biztosan érdeklőnek majd.

 

A megfelelő tartalmak kiválasztása

Pihengetünk?

Ha már a tartalmaknál tartunk – minden bizonnyal tudsz róla, hogy a tartalom a király. Ezt nem csak mi mondjuk – a „content is king” már rég óta az tartalommarketing, és általánosságban az online marketing jelszava.

 

A közösségi aktivitás fellendítéséhez elengedhetetlen rendszeresen olyan tartalmakat posztolni, amelyek egész egyszerűen szólva tetszenek az embereknek. Ez sokáig a tartalommarketingesek és/vagy a közösségi média menedzserek feladata volt, azonban az egyre fejlődő mesterséges intelligencia ezen a területen is egyre többeknek nyújthat segítséget.

 

Habár ott még nem tartunk, hogy a számítógépek helyettünk írjanak jó minőségű tartalmakat, ezek azonosításában, kiválogatásában, és megosztásában sokat segíthetnek. A mesterséges intelligenciával működő eszközök képesek – mint azt már fent említettük – azonosítani a közönség preferenciáit, és ez alapján akár maguktól is összegyűjthetik, illetve posztolhatják az ennek megfelelő tartalmakat a különböző közösségi platformokon. Nem mellesleg mindez márkahű módon történik.

 

A közösségi média intelligens kezelése

A közösségi platformok az elmúlt évek során hihetetlenül telítetté váltak, és egyre nehezebb kiemelkedni a rájuk jellemző médiazajból. Ez arra kényszerítette a marketingeseket, hogy egyre több pénzt költsenek a bejegyzések kiemelésére, vagy közösségi hirdetéskampányokra.

 

A közösségi médiával foglalkozók éppen ezért éjt nappallá téve keresik azokat az olcsóbb megoldásokat, amik nem csak a pénztárcájukkal kíméletesebbek, de eredményesek is. Az IFTTT és a hasonló elven működő eszközök jelenthetik a megoldást számukra. Ezek az eszközök lehetővé teszik a tartalmak intelligens, automatizált posztolását, de még a felhasználókkal történő interakció egy részét is átvállalják.
 

Facebook growth-hacking Instagram LinkedIn SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
507 595
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...

TLD

 A ccTLD -k ország kódok. A TLD megmutatja, egy szájt mely országban lett létrehozva, és...

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

Mi az a Visszafordulási arány (Bounce Rate)? Azon látogatók aránya százalékban kifejezve,...

Adatvédelmi nyilatkozat

Mi az az adatvédelmi nyilatkozat? Az informatikában az adatvédelmi...

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.