Mesterséges intelligencia és growth hacking – A közösségi aktivitás fellendítése

2018 végére már bizonyára mindenki tisztában van vele, hogy a közösségi média elengedhetetlen eszközkészlet egy online marketinges arzenáljában. Ha képes vagy stabil jelenlétet fenntartani a különböző platformokon (Facebook, Instagram, stb.), akkor sokkal több esélyed lesz arra, hogy aktivitásra késztesd követőidet (amire a közösségi algoritmusok miatt manapság nagyobb szükség van, mint valaha).

Mesterséges intelligencia és growth hacking – A közösségi aktivitás fellendítése

Egyszerre több közösségi fiókot kezelni (akár egy platformon, akár többön) azonban rettenetesen időigényes feladat – az emberek rendszeresen új tartalmakra vágynak, és emellett persze elvárják azt is, hogy minél hamarabb választ kapjanak kérdéseikre, megjegyzéseikre. Nem egy cég alkalmaz közösségi média menedzsert, akinek nincs más dolga, mint a márka közösségi profiljait kezelni – igen, ez mára teljes munkaidős állássá vált.

 

Az ilyen helyzetekben segíthet rengeteget a mesterséges intellgiencia. A ma rendelkezésre álló, és a még fejlesztési fázisban lévő technológiáknak köszönhetően egyre egyszerűbbé válik a közösségi növekedés fellendítése – a közösségi growth hacking, ha úgy tetszik.
 

De mi az a growth hacking? Nos, röviden úgy foglalhatnánk össze, hogy olyan technikák összessége, amelyek egyetlen szent célja, hogy egy márka vagy cég minél rövidebb idő alatt minél nagyobbra nőhessen.

 

A growth hacking hozzáállás (növekedés, és semmi más), illetve a mesterséges intelligencia (AI/MI) kombinálásával egyszerű és látványos eredményeket lehet elérni. A következőkben összefoglaljuk, hogy hogyan segítheti a mesterséges intelligencia a közösségi growth hackinget!

 

Ügyféladatok

Az adatalapú online marketing korát éljük – manapság nincs értelme úgy belevágni egy kampányba, hogy ne lennél tisztában azzal, hogy kiknek is próbálsz „marketingelni”. Szerencsére a temérdek rendelkezésre álló adat segít egy pontos képet felállítani ideális ügyfeleidről – erről biztosan hallottál már az ügyfélperszónák kapcsán. A temérdek adathoz hozzátartoznak az ügyfelek vásárlási szokásai, preferenciái és számos egyéb hasznos információ is.

 

A „baj” csak az, hogy általában több adat áll egy marketinges rendelkezésére, mint amivel tudja, hogy mit kezdhetne. Mi az, ami hasznos? Mi az, ami nem? A dolgokat tovább nehezíti, hogy az adatok általában többféle forrásból érkeznek (Google Analytics, facebook Elemzések, instagram statisztikák, stb.), és így szinte lehetetlen összehasonlítani őket egymással, hogy egy nagy, egységes, beszédes képet kapj a dolgokról.

 

Ebben segíthet a mesterséges intelligencia. A különböző technológiák képesek értelmezni ezt a rengeteg információt, és kiemelni belőlük a leghasznosabb adatokat az ügyfelekről, hogy egy értelmezhető formában prezentálhassák azokat. Ez megkönnyíti a marketingesek munkáját, és lehetővé teszi számukra, hogy minél több olyan tartalmat kínálhassanak közönségüknek, amikért azok biztosan érdeklőnek majd.

 

A megfelelő tartalmak kiválasztása

Ha már a tartalmaknál tartunk – minden bizonnyal tudsz róla, hogy a tartalom a király. Ezt nem csak mi mondjuk – a „content is king” már rég óta az tartalommarketing, és általánosságban az online marketing jelszava.

 

A közösségi aktivitás fellendítéséhez elengedhetetlen rendszeresen olyan tartalmakat posztolni, amelyek egész egyszerűen szólva tetszenek az embereknek. Ez sokáig a tartalommarketingesek és/vagy a közösségi média menedzserek feladata volt, azonban az egyre fejlődő mesterséges intelligencia ezen a területen is egyre többeknek nyújthat segítséget.

 

Habár ott még nem tartunk, hogy a számítógépek helyettünk írjanak jó minőségű tartalmakat, ezek azonosításában, kiválogatásában, és megosztásában sokat segíthetnek. A mesterséges intelligenciával működő eszközök képesek – mint azt már fent említettük – azonosítani a közönség preferenciáit, és ez alapján akár maguktól is összegyűjthetik, illetve posztolhatják az ennek megfelelő tartalmakat a különböző közösségi platformokon. Nem mellesleg mindez márkahű módon történik.

 

A közösségi média intelligens kezelése

A közösségi platformok az elmúlt évek során hihetetlenül telítetté váltak, és egyre nehezebb kiemelkedni a rájuk jellemző médiazajból. Ez arra kényszerítette a marketingeseket, hogy egyre több pénzt költsenek a bejegyzések kiemelésére, vagy közösségi hirdetéskampányokra.

 

A közösségi médiával foglalkozók éppen ezért éjt nappallá téve keresik azokat az olcsóbb megoldásokat, amik nem csak a pénztárcájukkal kíméletesebbek, de eredményesek is. Az IFTTT és a hasonló elven működő eszközök jelenthetik a megoldást számukra. Ezek az eszközök lehetővé teszik a tartalmak intelligens, automatizált posztolását, de még a felhasználókkal történő interakció egy részét is átvállalják.
 

Kiemelt területeink