Bemutatjuk azt a top 7 közösségi média marketing hibát, amelyet nem szabad elkövetned!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Top 7 közösségi média marketing hiba, amelyet nem szabad elkövetned

Máté Balázs online marketing tanácsadó

 

Ma már minden a közösségi média marketingről szól. Mindenki műveli, akár ért hozzá, akár nem. Legyen szó akár egy befuttatott sikeres megacégről, vagy csak egy kis helyi vállalkozóról. Mindenki a kor szellemének megfelelően jelen akar lenni a közösségi médiában. Az egész egyszerű indok pedig: arra van a tömeg. Azonban vannak általános hibák, amelyeket láthatóan mindenki elkövet. Ezekről írok pár szóban cikkemben.
„Sok rajongót szeretnék, és eladni a Facebookon” - sokszor hallom ezt kisvállalkozásoktól. „Meg kell mutatnom, hogy a mienk a legnagyobb Facebook oldal, szereznem kell sok rajongót! A Facebook az elsődleges marketing eszközünk” - hallom ezt nagyvállalatok

 

 
„Sok rajongót szeretnék, és eladni a Facebookon” - sokszor hallom ezt kisvállalkozásoktól. „Meg kell mutatnom, hogy a mienk a legnagyobb Facebook oldal, szereznem kell sok rajongót! A Facebook az elsődleges marketing eszközünk” - hallom ezt nagyvállalatoktól. Aztán durr bele, nekilátnak, majd visszahőkölnek, mert nem szakad rájuk a siker. Azt látják, hogy másoknak megy, nekik mégsem. Nekik szólnak a közösségi média marketingről tartott tanfolyamaink, és ez a cikk is. Mert miért is nem egyformán sikeres mindenki ezen a téren?
 
Nézzük át, röviden mit lehet elmondani az alapvető hibákról. 
 

Közösségi média marketing hiba 1: ne kezdj a közösségi média marketinghez terv nélkül

Sokan esnek ebbe a hibába. A történet a következő: elhatározásra jutsz, hogy jelen kívánsz lenni a közösségi médiában, elkészíted a profilodat, csalogató tartalommal töltve fel ezt, aztán hátradőlsz a székben, és gyakorlatilag eltűnsz az oldalról. Pár hét leforgása alatt oldalad indítását követően máris egy elhagyatott senki földje lesz a tartalmakból, amelynek bár lehet, hogy sok követője van, de az aktív kommunikáció hiányában érdeklődésük hamar elapad. És bár jelen vagy a közösségi oldalakon, de eredménytelenül. Azt is mondhatnám, minek?
 
Ezért van szükség marketing tervre. A terv arra kell, hogy fókuszálj arra, milyen teendőid vannak az oldal elsődleges kialakítása után, és ez bizony folyamatos feladatokat jelent. Egy terv pedig stratégiát és célokat, ehhez rendelt határidőket, valamint közreműködő, felelősségekhez rendelt csapattagokat kell hogy tartalmazzon. Ha terv szerint élsz, legalább az figyelmeztet, hogy tenned kell valamit. 
 

Közösségi média marketing hiba 2: túl kevés interakció

Ma már sokan tudják, nem (csak) a rajongók száma, sokkal inkább a „beszél róla” szám az, ami egy Facebook oldal eredményességét mutatja. Ez pedig annak függvénye, mennyire érdekli követőidet az, amit posztolsz, mennyi interakciót vált ki belőlük. Sok esetben a profilok, bár tartalmaznak frissítéseket, de nem folytatnak párbeszédet a potenciális ügyfelekkel. Márpedig a velük folytatott kommunikáció hiánya csökkenti a közösségi média jelenlét értékét, és ezzel értékes kapcsolatok kiépítéséről maradhatsz le. 

 

Közösségi média marketing hiba 3: nincsenek valós követőid

Hiába aktív az oldalad, ha nem tudsz igazi érdeklődőket odavonzani. Ez annyit jelent, hogy nincsen igazi virtuális támogatottságod, ami ugyancsak gyengíti a közösségi média jelenlét értékét. Sokan készíttetnek alkalmazásokat, melyek segítségével felfuttatják a rajongószámot, de mit kezd egy budapesti matrackereskedő 10.000 miskolci gimnazistával? Ennek elkerüléséhez fontos, hogy lassan de biztosan valódi érdeklődőkkel kerülj kapcsolatba.
 

Közösségi média marketing hiba 4: automata linkposztolás

 
Egy másik hiba, ha automata posztolások történnek weboldaladról  az oldaladra. Természetesen az automatizmusoknak megvan a maga kényelme, de vigyázz, hogy nehogy egy újabb spam oldalnak nézzenek. Az automatizmusokat nem lehet személyessé tenni, nem fognak átkattintani sem az oldaladra, nem érsz el valós interakciókat. 
 

Közösségi média marketing hiba 5: nem szereted a feltűnést

 
Nos a közösségi média nem a szerénységről szól, fontos, hogy az oldal kitűnjön és aktív legyen. Itt meg kell jelenned, meg kell mutatnod magad, mindig szem előtt kell legyél! 
 
 

Közösségi média marketing hiba 6: nem jó helyre költöd a pénzt, üresen futnak ki a hirdetéseid

 
A közösségi média marketing egy kifizethető hirdetési felület, ami máris vonzóvá teszi. Azonban itt is fontos tudni mire költesz pénzt. Költhetsz sokat közösségi média hirdetésekre, de ha nem veszel igénybe optimalizáló céget, akkor lehet, hogy feleslegesen. Oszd be pénzügyi erőforrásaidat, hogy mindenre jusson. 
 
 

Közösségi média marketing hiba 7: tudd, ki a célközönséged

 
Talán ez a legfontosabb, tudd, hogy kiket akarsz elérni. Sötétben tapogatózni elég munkaigényes és fárasztó, és ráadásul az eredmények is elmaradnak. Az alkalmazások használata jó dolog, de ha csak olyan alkalmazást használsz, ami a célközönségedet éri el. Már az oldal elnevezésénél érdemes figyelned arra, hogy a célközönség figyeljen fel rád. Főleg igaz ez akkor, ha alternatív oldalakat készítesz vevőid szegmentálódásának megfelelően. 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!