Top 7 közösségi média marketing hiba, amelyet nem szabad elkövetned
Szerző: mprof
Frissítve: 2020. július 29.
Ma már minden a közösségi média marketingről szól. Mindenki műveli, akár ért hozzá, akár nem. Legyen szó akár egy befuttatott sikeres megacégről, vagy csak egy kis helyi vállalkozóról. Mindenki a kor szellemének megfelelően jelen akar lenni a közösségi médiában. Az egész egyszerű indok pedig: arra van a tömeg. Azonban vannak általános hibák, amelyeket láthatóan mindenki elkövet. Ezekről írok pár szóban cikkemben.
„Sok rajongót szeretnék, és eladni a Facebookon” - sokszor hallom ezt kisvállalkozásoktól. „Meg kell mutatnom, hogy a mienk a legnagyobb Facebook oldal, szereznem kell sok rajongót! A Facebook az elsődleges marketing eszközünk” - hallom ezt nagyvállalatoktól. Aztán durr bele, nekilátnak, majd visszahőkölnek, mert nem szakad rájuk a siker. Azt látják, hogy másoknak megy, nekik mégsem. Nekik szólnak a
közösségi média marketingről tartott tanfolyamaink, és ez a
cikk is. Mert miért is nem egyformán sikeres mindenki ezen a téren?
Nézzük át, röviden mit lehet elmondani az alapvető hibákról.
Közösségi média marketing hiba 1: ne kezdj a közösségi média marketinghez terv nélkül
Sokan esnek ebbe a hibába. A történet a következő: elhatározásra jutsz, hogy jelen kívánsz lenni a közösségi médiában, elkészíted a profilodat, csalogató tartalommal töltve fel ezt, aztán hátradőlsz a székben, és gyakorlatilag eltűnsz az oldalról. Pár hét leforgása alatt oldalad indítását követően máris egy elhagyatott senki földje lesz a tartalmakból, amelynek bár lehet, hogy sok követője van, de az aktív kommunikáció hiányában érdeklődésük hamar elapad. És bár jelen vagy a közösségi oldalakon, de eredménytelenül. Azt is mondhatnám, minek?
Ezért van szükség
marketing tervre. A terv arra kell, hogy fókuszálj arra, milyen teendőid vannak az oldal elsődleges kialakítása után, és ez bizony folyamatos feladatokat jelent. Egy terv pedig stratégiát és célokat, ehhez rendelt határidőket, valamint közreműködő, felelősségekhez rendelt csapattagokat kell hogy tartalmazzon. Ha terv szerint élsz, legalább az figyelmeztet, hogy tenned kell valamit.
Közösségi média marketing hiba 2: túl kevés interakció
Ma már sokan tudják, nem (csak) a rajongók száma, sokkal inkább a „beszél róla” szám az, ami egy Facebook oldal eredményességét mutatja. Ez pedig annak függvénye, mennyire érdekli követőidet az, amit posztolsz, mennyi interakciót vált ki belőlük. Sok esetben a profilok, bár tartalmaznak frissítéseket, de nem folytatnak párbeszédet a potenciális ügyfelekkel. Márpedig a velük folytatott kommunikáció hiánya csökkenti a közösségi média jelenlét értékét, és ezzel értékes kapcsolatok kiépítéséről maradhatsz le.
Közösségi média marketing hiba 3: nincsenek valós követőid
Hiába aktív az oldalad, ha nem tudsz igazi érdeklődőket odavonzani. Ez annyit jelent, hogy nincsen igazi virtuális támogatottságod, ami ugyancsak gyengíti a
közösségi média jelenlét értékét. Sokan készíttetnek alkalmazásokat, melyek segítségével felfuttatják a rajongószámot, de mit kezd egy budapesti matrackereskedő 10.000 miskolci gimnazistával? Ennek elkerüléséhez fontos, hogy lassan de biztosan valódi érdeklődőkkel kerülj kapcsolatba.
Közösségi média marketing hiba 4: automata linkposztolás
Egy másik hiba, ha automata posztolások történnek weboldaladról az oldaladra. Természetesen az automatizmusoknak megvan a maga kényelme, de vigyázz, hogy nehogy egy újabb spam oldalnak nézzenek. Az automatizmusokat nem lehet személyessé tenni, nem fognak átkattintani
sem az oldaladra, nem érsz el valós interakciókat.
Közösségi média marketing hiba 5: nem szereted a feltűnést
Nos a közösségi média nem a szerénységről szól, fontos, hogy az oldal kitűnjön és aktív legyen. Itt meg kell jelenned, meg kell mutatnod magad, mindig szem előtt kell legyél!
Közösségi média marketing hiba 6: nem jó helyre költöd a pénzt, üresen futnak ki a hirdetéseid
A
közösségi média marketing egy kifizethető hirdetési felület, ami máris vonzóvá teszi. Azonban itt is fontos tudni mire költesz pénzt. Költhetsz sokat közösségi média hirdetésekre, de ha nem veszel igénybe optimalizáló céget, akkor lehet, hogy feleslegesen. Oszd be pénzügyi erőforrásaidat, hogy mindenre jusson.
Közösségi média marketing hiba 7: tudd, ki a célközönséged
Talán ez a legfontosabb, tudd, hogy kiket akarsz elérni. Sötétben tapogatózni elég munkaigényes és fárasztó, és ráadásul az eredmények is elmaradnak. Az alkalmazások használata jó dolog, de ha csak olyan alkalmazást használsz, ami a célközönségedet éri el. Már az oldal elnevezésénél érdemes figyelned arra, hogy a
célközönség figyeljen fel rád. Főleg igaz ez akkor, ha alternatív oldalakat készítesz vevőid szegmentálódásának megfelelően.