Bemutatjuk azt a top 7 közösségi média marketing hibát, amelyet nem szabad elkövetned!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Top 7 közösségi média marketing hiba, amelyet nem szabad elkövetned

Top 7 közösségi média marketing hiba, amelyet nem szabad elkövetned


2013/01/21
Máté Balázs online marketing tanácsadó

 

Ma már minden a közösségi média marketingről szól. Mindenki műveli, akár ért hozzá, akár nem. Legyen szó akár egy befuttatott sikeres megacégről, vagy csak egy kis helyi vállalkozóról. Mindenki a kor szellemének megfelelően jelen akar lenni a közösségi médiában. Az egész egyszerű indok pedig: arra van a tömeg. Azonban vannak általános hibák, amelyeket láthatóan mindenki elkövet. Ezekről írok pár szóban cikkemben.
„Sok rajongót szeretnék, és eladni a Facebookon” - sokszor hallom ezt kisvállalkozásoktól. „Meg kell mutatnom, hogy a mienk a legnagyobb Facebook oldal, szereznem kell sok rajongót! A Facebook az elsődleges marketing eszközünk” - hallom ezt nagyvállalatok

 

 
„Sok rajongót szeretnék, és eladni a Facebookon” - sokszor hallom ezt kisvállalkozásoktól. „Meg kell mutatnom, hogy a mienk a legnagyobb Facebook oldal, szereznem kell sok rajongót! A Facebook az elsődleges marketing eszközünk” - hallom ezt nagyvállalatoktól. Aztán durr bele, nekilátnak, majd visszahőkölnek, mert nem szakad rájuk a siker. Azt látják, hogy másoknak megy, nekik mégsem. Nekik szólnak a közösségi média marketingről tartott tanfolyamaink, és ez a cikk is. Mert miért is nem egyformán sikeres mindenki ezen a téren?
 
Nézzük át, röviden mit lehet elmondani az alapvető hibákról. 
 

Közösségi média marketing hiba 1: ne kezdj a közösségi média marketinghez terv nélkül

Sokan esnek ebbe a hibába. A történet a következő: elhatározásra jutsz, hogy jelen kívánsz lenni a közösségi médiában, elkészíted a profilodat, csalogató tartalommal töltve fel ezt, aztán hátradőlsz a székben, és gyakorlatilag eltűnsz az oldalról. Pár hét leforgása alatt oldalad indítását követően máris egy elhagyatott senki földje lesz a tartalmakból, amelynek bár lehet, hogy sok követője van, de az aktív kommunikáció hiányában érdeklődésük hamar elapad. És bár jelen vagy a közösségi oldalakon, de eredménytelenül. Azt is mondhatnám, minek?
 
Ezért van szükség marketing tervre. A terv arra kell, hogy fókuszálj arra, milyen teendőid vannak az oldal elsődleges kialakítása után, és ez bizony folyamatos feladatokat jelent. Egy terv pedig stratégiát és célokat, ehhez rendelt határidőket, valamint közreműködő, felelősségekhez rendelt csapattagokat kell hogy tartalmazzon. Ha terv szerint élsz, legalább az figyelmeztet, hogy tenned kell valamit. 
 

Közösségi média marketing hiba 2: túl kevés interakció

Pihengetünk?

Ma már sokan tudják, nem (csak) a rajongók száma, sokkal inkább a „beszél róla” szám az, ami egy Facebook oldal eredményességét mutatja. Ez pedig annak függvénye, mennyire érdekli követőidet az, amit posztolsz, mennyi interakciót vált ki belőlük. Sok esetben a profilok, bár tartalmaznak frissítéseket, de nem folytatnak párbeszédet a potenciális ügyfelekkel. Márpedig a velük folytatott kommunikáció hiánya csökkenti a közösségi média jelenlét értékét, és ezzel értékes kapcsolatok kiépítéséről maradhatsz le. 

 

Közösségi média marketing hiba 3: nincsenek valós követőid

Hiába aktív az oldalad, ha nem tudsz igazi érdeklődőket odavonzani. Ez annyit jelent, hogy nincsen igazi virtuális támogatottságod, ami ugyancsak gyengíti a közösségi média jelenlét értékét. Sokan készíttetnek alkalmazásokat, melyek segítségével felfuttatják a rajongószámot, de mit kezd egy budapesti matrackereskedő 10.000 miskolci gimnazistával? Ennek elkerüléséhez fontos, hogy lassan de biztosan valódi érdeklődőkkel kerülj kapcsolatba.
 

Közösségi média marketing hiba 4: automata linkposztolás

 
Egy másik hiba, ha automata posztolások történnek weboldaladról  az oldaladra. Természetesen az automatizmusoknak megvan a maga kényelme, de vigyázz, hogy nehogy egy újabb spam oldalnak nézzenek. Az automatizmusokat nem lehet személyessé tenni, nem fognak átkattintani sem az oldaladra, nem érsz el valós interakciókat. 
 

Közösségi média marketing hiba 5: nem szereted a feltűnést

 
Nos a közösségi média nem a szerénységről szól, fontos, hogy az oldal kitűnjön és aktív legyen. Itt meg kell jelenned, meg kell mutatnod magad, mindig szem előtt kell legyél! 
 
 

Közösségi média marketing hiba 6: nem jó helyre költöd a pénzt, üresen futnak ki a hirdetéseid

 
A közösségi média marketing egy kifizethető hirdetési felület, ami máris vonzóvá teszi. Azonban itt is fontos tudni mire költesz pénzt. Költhetsz sokat közösségi média hirdetésekre, de ha nem veszel igénybe optimalizáló céget, akkor lehet, hogy feleslegesen. Oszd be pénzügyi erőforrásaidat, hogy mindenre jusson. 
 
 

Közösségi média marketing hiba 7: tudd, ki a célközönséged

 
Talán ez a legfontosabb, tudd, hogy kiket akarsz elérni. Sötétben tapogatózni elég munkaigényes és fárasztó, és ráadásul az eredmények is elmaradnak. Az alkalmazások használata jó dolog, de ha csak olyan alkalmazást használsz, ami a célközönségedet éri el. Már az oldal elnevezésénél érdemes figyelned arra, hogy a célközönség figyeljen fel rád. Főleg igaz ez akkor, ha alternatív oldalakat készítesz vevőid szegmentálódásának megfelelően. 
 
SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
575 606
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

BOFU

Mi az a BOFU? A BOFU az angol „Bottom of the Funnel”, azaz „a...

Közösségi média marketing

Web 2.0.: a közösségi web megjelenése, elterjedése és...

Black Hat SEO - Fekete Kalapos SEO

Mi az a Black Hat SEO? A Black Hat SEO vagy furcsa magyar fordításban a Fekete Kalapos SEO (nem...

Elfogadási arány

Mi is az az elfogadási arány?   Az elfogadási arány azon emailek aránya, amelyeket egy...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.