Keresőoptimalizálási tippek luxusmárkáknak

Habár a luxusmárkák egy szűkebb fogyasztói csoportot céloznak meg, erre a szektorra is óriási verseny jellemző. Különösen kihangsúlyozott ez a verseny az interneten, ahol a luxusmárkák nem csak saját súlycsoportjukkal kell, hogy szembeszálljanak, hanem a többi árkategória képviselőjével is. Nincs mese – a prémium márkáknak is aktívan kell tenniük azért, hogy láthatóbbá váljanak az interneten. Ehhez első sorban erős on-page (vagyis weboldalon végzett) keresőoptimalizálásra, azaz SEO-ra lesz szükség, amivel nem csak fellelhetőbbé válhat egy márka az online keresők számára, de több lehetséges ügyfelet is bevonzhat webhelyére.

A kiváló seo azonban önmagában nem elég – habár a téma pszichológiája összetett, általánosságban elmondhatjuk, hogy a luxus termékeket vásárló fogyasztók gyakran azért hajlandók fizetni a prémiumért, hogy egy érzelmi szükséget elégítsenek ki magukban. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a luxus márkák marketingesei célközönségük érzelmeire próbáljanak meg hatni.

Lássuk tehát, hogy hogyan is zajlik mindez!

 

Ismerd meg a kulcsszavak mögött rejtőző szándékot


Valahányszor egy felhasználó rákeres valamire az interneten, valamilyen szándék áll a lekérdezése mögött. Ahhoz, hogy egy stabil, hatékony tartalommarketing-stratégiát állíts össze márkádnak, elengedhetetlen, hogy megértsd ezt a szándékot. A szándék értelmezése a kulcsszókutatás folyamatának fontos része – ha ismered a szándékukat, akkor tudni fogod, hogy mire van szükségük célközönséged tagjainak, és ennek megfelelően készíthetsz tartalmakat és hirdetéseket számukra.

 

A keresőszándéknak több típusa is van – ezek közül ez a három érdekel most bennünket:

 

Navigációs: Ezek a felhasználók egy konkrét webhelyet, vagy helyet keresnek, például „Louis Vuitton” vagy „louisvuitton.com”. Az ilyen keresések eredményei általában a márka webhelyére mutatnak.


Információs: Akkor beszélünk Információs keresőszándékról, amikor a felhasználók valamilyen információra kíváncsiak, például „miből készülnek a Gucci táskák?” vagy „milyen alapanyagokat használ a Prada” stb. Ezek a keresések olyan weboldalakat eredményeznek, amelyek ezekről a témákról kínálnak információkat.


Tranzakciós: Tranzakciós kereséseknek nevezzük azokat a lekérdezéseket, amikor a felhasználó konkrétan vásárolni, rendelni, foglalni, stb. szeretne – tehát valamilyen tranzakció lebonyolítására készül. Ilyen keresések lehetnek a „hol kaphatók Gucci táskák” vagy „Chanel online üzlet”. Az ilyen keresésekre olyan weboldalak jelennek meg, amelyeken a keresett termékeket lehet megvásárolni.

 

Mindez a gyakorlatban


Jogosan merül fel a kérdés: „Honnan tudom, hogy a webhelyem megfelel-e az ilyen felhasználói szándékoknak?” Ehhez egy közeli pillantást kell vetned kulcsszócélzásodra. Ne csak azt nézd, hogy megcélzott kulcsszavaid mennyire népszerűek, hanem azt is, hogy milyen szándékot fedhetnek. Ha például webhelyed célja informatív tartalmakat kínálni a felhasználóknak, akkor gondolkodj el rajta, hogy megcélzott kulcsszavaid információs szándékra utalnak-e.

 

Fordíts több figyelmet a meta leírásokra


Minden valamire való seo szakember tudja, hogy a meta leírások már rég nem segítik a rangsorolást a Google Keresőjében, de ugyanakkor tisztában van azzal is, hogy egy jó meta leírás lehet a különbség egy gyenge és egy kitűnő átkattintási arány között (ez az arány pedig része a Google rangsoroló algoritmusának). Tény persze, hogy meta leírásokat fogalmazni nem valami izgalmas, vagy éppen egyszerű feladat, és a dolgokat az is nehezíti, hogy a webáruházak tartalma gyakran változik, és ez sűrűn a meta mezők frissítését követeli meg. Mindezek ellenére a kattintásokért nagyon is megéri időt, erőfeszítést, vagy akár pénzt fordítani a meta leírások optimalizálására. Érdemes megjegyezni, hogy a Google gyakran dönt úgy, hogy nem a meta leírást jeleníti meg a találatokban, hanem az tartalom egy olyan részletét, amit relevánsabbnak ítél meg a beírt keresőkifejezéshez.

 

Fordíts kiemelt figyelmet örökzöld tartalmaidra


Az örökzöld tartalmak, vagy oldalak azok a weblapok webhelyeden, amelyek hosszú ideig relevánsak maradnak, és átkattintásokat szereznek webhelyednek. Ezeknek az oldalaknak a tartalma időnként frissülhet, hogy mindig naprakész információkat kínáljon, de a téma, és az általános szerkezet mindig ugyan az marad. Egy luxusmárka számára általában ezek számítanak a fő landing oldalaknak – ilyen például a webhely kezdőlapja, vagy a főbb termékkategóriák oldalai – ezek vonzzák be a legtöbb forgalmat. Még ha idővel az oldalak tartalma változik is (új hírek, termékek, kollekciók jelennek meg), az oldalak hosszútávon is megtartják hitelességüket és tekintélyüket a google szemében. Mivel ezek az oldalak gyakran jelennek meg a keresőtalálatok között, fontos, hogy meta leírásuk átkattintásra csábítsa a felhasználókat.

 

Hass az érzelmekre


Mint azt a cikk elején említettük, sok vásárló azért vesz magának luxuscikkeket, hogy egy érzelmi szükségletének tegyen eleget. Egy jó meta leírás ezekre az érzelmekre kell, hogy hasson. Mindehhez kreatív fogalmazást érdemes használni, lehetőleg erőteljes, ösztönző kifejezésekkel, úgymint „szerezd meg”, „most”, és így tovább.
 

Használd ki a félelmeket


Az emberek nem szeretnek lemaradni a jó dolgokról, és a marketingesek ezt nagyon is jól tudják. Hány olyan reklámot láttál, vagy hallottál már, amiben elhangzik az „amíg a készlet tart”, a „ne maradj le” vagy hasonló kifejezések, amelyek arra utalnak, hogy az ajánlatra MOST érdemes lecsapni? Ezt a félelmet kell megcéloznod meta leírásaidban.

 

Ügyelj a terjedelemre


A meta leírások hossza limitált, és ha túlléped ezt a limitet, akkor egy bizonyos ponttól a Google elrejti a maradék szöveget, és csak a leírás eleje fog látszódni. Ez a hossz változó, ugyanis ha a Google hozzáadja a tartalom dátumát a leírás elejéhez, akkor a végéből vesz majd el. Általánosságban 150-160 karakternél nem ajánlott több karaktert használni, és érdemes ügyelni arra, hogy a legfontosabb kifejezések a szöveg elejére kerüljenek.

 

Kérj szakértői segítséget


A meta jó leírások megfogalmazása nem egyszerű feladat, főleg ha oldalak tucatjaihoz kell egyedi, hatásos szövegeket írnod a karakterlimitet is figyelembe véve. De miért is kellene mindezzel neked foglalkoznod, amikor annyi más feladat is rád vár? Egy jó szövegíró segíthet levenni ezeket a terheket a válladról!

 

Mindez a gyakorlatban

Alaposan vizsgáld át meglévő meta leírásaidat, és helyezd magad egy felhasználó helyébe – rákattintanál bármelyikre is? Hatnak az érzelmeidre? Elgondolkodtatnak? Ösztönzőek? A jó meta leírások nem csupán a keresőoptimalizáláshoz fontos átkattintási arányt javítják, de sokat segíthetnek a konverziók fellendítésében is. Nem árt persze szétnézni a versenytársak háza táján is – figyeld meg, hogy mit csinálnak, hogy milyen fogalmazást használnak, és így tovább.

 

Készíts érzelmileg kielégítő, releváns tartalmakat


A cikkben már többször is megjelent az érzelmek és az érzelmi szükségletek fogalma, és fontos, hogy ezt ne csak meta leírásaid, hanem tartalmaid is megcélozzák. Na de mégis mit értünk érzelmileg kielégítő tartalmak alatt? Milyen tartalmakat, vagy vásárlási élményeket kell kínálnod ügyfeleidnek, hogy újra és újra vissza akarjanak térni webáruházadba? Leegyszerűsítve, az érzelmileg kielégítő tartalmak valamilyen érzelmet váltanak ki a célközönségből. Idézz fel egy számodra kedves könyvet vagy filmet – emlékszel, hogy milyen jó volt teljesen elmerülni a történetében? Volt már rá példa, hogy képtelen voltál letenni egy regényt, vagy abbahagyni egy sorozatot, mert annyira magával ragadott? Ilyen tartalmakat kell készítened! Az ilyen tartalmak aktivitásra késztetik az embert, és hasonló igényeket elégítenek ki, mint egy luxustermék megvásárlása.

 

A tartalmakkal nem csak a fogyasztókat lehet megnyerni


A google már évek óta ismételgeti, hogy a jó minőségű tartalmakkal lehet igazán jól teljesíteni a keresőjében. Az igazán jó tartalmak nem a keresőmotoroknak, hanem a felhasználóknak készülnek, de biztos lehetsz benne, hogy a jó tartalmakat a Google is értékelni fogja.

 

Mindez a gyakorlatban


Vizsgáld meg tartalmaidat, és tégy fel magadnak néhány kérdést. Érzelmileg kielégítő, a felhasználók számára releváns tartalmakat kínálsz? Téged érdekelnének azok a dolgok, amikről a tartalmak szólnak? Ha nem, akkor hogyan javíthatnál rajtuk? Valójában hasonlóan kritikus szemmel kell vizsgáld tartalmaidat és meta leírásaidat is – itt is jelenjenek meg a felhívások, és próbálj hatni a lemaradástól való félelemre.

Kiemelt területeink