notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresőoptimalizálási tanácsok luxusmárkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Keresőoptimalizálási tippek luxusmárkáknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Keresőoptimalizálási tippek luxusmárkáknak


2019/05/16

Habár a luxusmárkák egy szűkebb fogyasztói csoportot céloznak meg, erre a szektorra is óriási verseny jellemző. Különösen kihangsúlyozott ez a verseny az interneten, ahol a luxusmárkák nem csak saját súlycsoportjukkal kell, hogy szembeszálljanak, hanem a többi árkategória képviselőjével is. Nincs mese – a prémium márkáknak is aktívan kell tenniük azért, hogy láthatóbbá váljanak az interneten. Ehhez első sorban erős on-page (vagyis weboldalon végzett) keresőoptimalizálásra, azaz SEO-ra lesz szükség, amivel nem csak fellelhetőbbé válhat egy márka az online keresők számára, de több lehetséges ügyfelet is bevonzhat webhelyére.

A kiváló SEO azonban önmagában nem elég – habár a téma pszichológiája összetett, általánosságban elmondhatjuk, hogy a luxus termékeket vásárló fogyasztók gyakran azért hajlandók fizetni a prémiumért, hogy egy érzelmi szükséget elégítsenek ki magukban. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a luxus márkák marketingesei célközönségük érzelmeire próbáljanak meg hatni.

Lássuk tehát, hogy hogyan is zajlik mindez!

 

Ismerd meg a kulcsszavak mögött rejtőző szándékot


Valahányszor egy felhasználó rákeres valamire az interneten, valamilyen szándék áll a lekérdezése mögött. Ahhoz, hogy egy stabil, hatékony tartalommarketing-stratégiát állíts össze márkádnak, elengedhetetlen, hogy megértsd ezt a szándékot. A szándék értelmezése a kulcsszókutatás folyamatának fontos része – ha ismered a szándékukat, akkor tudni fogod, hogy mire van szükségük célközönséged tagjainak, és ennek megfelelően készíthetsz tartalmakat és hirdetéseket számukra.

 

A keresőszándéknak több típusa is van – ezek közül ez a három érdekel most bennünket:

 

Navigációs: Ezek a felhasználók egy konkrét webhelyet, vagy helyet keresnek, például „Louis Vuitton” vagy „louisvuitton.com”. Az ilyen keresések eredményei általában a márka webhelyére mutatnak.


Információs: Akkor beszélünk Információs keresőszándékról, amikor a felhasználók valamilyen információra kíváncsiak, például „miből készülnek a Gucci táskák?” vagy „milyen alapanyagokat használ a Prada” stb. Ezek a keresések olyan weboldalakat eredményeznek, amelyek ezekről a témákról kínálnak információkat.


Tranzakciós: Tranzakciós kereséseknek nevezzük azokat a lekérdezéseket, amikor a felhasználó konkrétan vásárolni, rendelni, foglalni, stb. szeretne – tehát valamilyen tranzakció lebonyolítására készül. Ilyen keresések lehetnek a „hol kaphatók Gucci táskák” vagy „Chanel online üzlet”. Az ilyen keresésekre olyan weboldalak jelennek meg, amelyeken a keresett termékeket lehet megvásárolni.

 

Mindez a gyakorlatban


Jogosan merül fel a kérdés: „Honnan tudom, hogy a webhelyem megfelel-e az ilyen felhasználói szándékoknak?” Ehhez egy közeli pillantást kell vetned kulcsszócélzásodra. Ne csak azt nézd, hogy megcélzott kulcsszavaid mennyire népszerűek, hanem azt is, hogy milyen szándékot fedhetnek. Ha például webhelyed célja informatív tartalmakat kínálni a felhasználóknak, akkor gondolkodj el rajta, hogy megcélzott kulcsszavaid információs szándékra utalnak-e.

 

Fordíts több figyelmet a meta leírásokra

Pihengetünk?


Minden valamire való SEO szakember tudja, hogy a meta leírások már rég nem segítik a rangsorolást a Google Keresőjében, de ugyanakkor tisztában van azzal is, hogy egy jó meta leírás lehet a különbség egy gyenge és egy kitűnő átkattintási arány között (ez az arány pedig része a Google rangsoroló algoritmusának). Tény persze, hogy meta leírásokat fogalmazni nem valami izgalmas, vagy éppen egyszerű feladat, és a dolgokat az is nehezíti, hogy a webáruházak tartalma gyakran változik, és ez sűrűn a meta mezők frissítését követeli meg. Mindezek ellenére a kattintásokért nagyon is megéri időt, erőfeszítést, vagy akár pénzt fordítani a meta leírások optimalizálására. Érdemes megjegyezni, hogy a Google gyakran dönt úgy, hogy nem a meta leírást jeleníti meg a találatokban, hanem az tartalom egy olyan részletét, amit relevánsabbnak ítél meg a beírt keresőkifejezéshez.

 

Fordíts kiemelt figyelmet örökzöld tartalmaidra


Az örökzöld tartalmak, vagy oldalak azok a weblapok webhelyeden, amelyek hosszú ideig relevánsak maradnak, és átkattintásokat szereznek webhelyednek. Ezeknek az oldalaknak a tartalma időnként frissülhet, hogy mindig naprakész információkat kínáljon, de a téma, és az általános szerkezet mindig ugyan az marad. Egy luxusmárka számára általában ezek számítanak a fő landing oldalaknak – ilyen például a webhely kezdőlapja, vagy a főbb termékkategóriák oldalai – ezek vonzzák be a legtöbb forgalmat. Még ha idővel az oldalak tartalma változik is (új hírek, termékek, kollekciók jelennek meg), az oldalak hosszútávon is megtartják hitelességüket és tekintélyüket a Google szemében. Mivel ezek az oldalak gyakran jelennek meg a keresőtalálatok között, fontos, hogy meta leírásuk átkattintásra csábítsa a felhasználókat.

 

Hass az érzelmekre


Mint azt a cikk elején említettük, sok vásárló azért vesz magának luxuscikkeket, hogy egy érzelmi szükségletének tegyen eleget. Egy jó meta leírás ezekre az érzelmekre kell, hogy hasson. Mindehhez kreatív fogalmazást érdemes használni, lehetőleg erőteljes, ösztönző kifejezésekkel, úgymint „szerezd meg”, „most”, és így tovább.
 

Használd ki a félelmeket


Az emberek nem szeretnek lemaradni a jó dolgokról, és a marketingesek ezt nagyon is jól tudják. Hány olyan reklámot láttál, vagy hallottál már, amiben elhangzik az „amíg a készlet tart”, a „ne maradj le” vagy hasonló kifejezések, amelyek arra utalnak, hogy az ajánlatra MOST érdemes lecsapni? Ezt a félelmet kell megcéloznod meta leírásaidban.

 

Ügyelj a terjedelemre


A meta leírások hossza limitált, és ha túlléped ezt a limitet, akkor egy bizonyos ponttól a Google elrejti a maradék szöveget, és csak a leírás eleje fog látszódni. Ez a hossz változó, ugyanis ha a Google hozzáadja a tartalom dátumát a leírás elejéhez, akkor a végéből vesz majd el. Általánosságban 150-160 karakternél nem ajánlott több karaktert használni, és érdemes ügyelni arra, hogy a legfontosabb kifejezések a szöveg elejére kerüljenek.

 

Kérj szakértői segítséget


A meta jó leírások megfogalmazása nem egyszerű feladat, főleg ha oldalak tucatjaihoz kell egyedi, hatásos szövegeket írnod a karakterlimitet is figyelembe véve. De miért is kellene mindezzel neked foglalkoznod, amikor annyi más feladat is rád vár? Egy jó szövegíró segíthet levenni ezeket a terheket a válladról!

 

Mindez a gyakorlatban

Alaposan vizsgáld át meglévő meta leírásaidat, és helyezd magad egy felhasználó helyébe – rákattintanál bármelyikre is? Hatnak az érzelmeidre? Elgondolkodtatnak? Ösztönzőek? A jó meta leírások nem csupán a keresőoptimalizáláshoz fontos átkattintási arányt javítják, de sokat segíthetnek a konverziók fellendítésében is. Nem árt persze szétnézni a versenytársak háza táján is – figyeld meg, hogy mit csinálnak, hogy milyen fogalmazást használnak, és így tovább.

 

Készíts érzelmileg kielégítő, releváns tartalmakat


A cikkben már többször is megjelent az érzelmek és az érzelmi szükségletek fogalma, és fontos, hogy ezt ne csak meta leírásaid, hanem tartalmaid is megcélozzák. Na de mégis mit értünk érzelmileg kielégítő tartalmak alatt? Milyen tartalmakat, vagy vásárlási élményeket kell kínálnod ügyfeleidnek, hogy újra és újra vissza akarjanak térni webáruházadba? Leegyszerűsítve, az érzelmileg kielégítő tartalmak valamilyen érzelmet váltanak ki a célközönségből. Idézz fel egy számodra kedves könyvet vagy filmet – emlékszel, hogy milyen jó volt teljesen elmerülni a történetében? Volt már rá példa, hogy képtelen voltál letenni egy regényt, vagy abbahagyni egy sorozatot, mert annyira magával ragadott? Ilyen tartalmakat kell készítened! Az ilyen tartalmak aktivitásra késztetik az embert, és hasonló igényeket elégítenek ki, mint egy luxustermék megvásárlása.

 

A tartalmakkal nem csak a fogyasztókat lehet megnyerni


A Google már évek óta ismételgeti, hogy a jó minőségű tartalmakkal lehet igazán jól teljesíteni a keresőjében. Az igazán jó tartalmak nem a keresőmotoroknak, hanem a felhasználóknak készülnek, de biztos lehetsz benne, hogy a jó tartalmakat a Google is értékelni fogja.

 

Mindez a gyakorlatban


Vizsgáld meg tartalmaidat, és tégy fel magadnak néhány kérdést. Érzelmileg kielégítő, a felhasználók számára releváns tartalmakat kínálsz? Téged érdekelnének azok a dolgok, amikről a tartalmak szólnak? Ha nem, akkor hogyan javíthatnál rajtuk? Valójában hasonlóan kritikus szemmel kell vizsgáld tartalmaidat és meta leírásaidat is – itt is jelenjenek meg a felhívások, és próbálj hatni a lemaradástól való félelemre.

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
485 150
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...

Kuponkód

A kupon kód az ügyfelek vásárlásra való...

Egyéni értékajánlat

Mi az, ami a te termékedet, szolgáltatásodat vagy cégedet (vállalkozásodat)...

Growth Hacking

Mi az a „growth hacking” és hogyan segítheti cégedet? A growth...

Bing

Mi az a bing? A Bing, vagy Bing Search a Microsoft saját fejlesztésű...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.