Így írj jó blogot: lépések, amelyeket érdemes követned ha megnyerőbb blogot szeretnél!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mitől lesz egy blog megnyerő?

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A blog manapság számos webhely elengedhetetlen része, hiszen fontos híreket, útmutatókat és egyéb információkat oszthatsz meg rajta keresztül ügyfeleiddel vagy követőiddel (attól függően persze, hogy milyen webhelyről beszélünk).

jó blog írása

Mivel az internetezők túlnyomó többsége rendszeresen olvas blogokat, sajátod gyakori frissítésével rengeteg új látogatót szerezhetsz webhelyed számára. Egy blog továbbá rendkívül hasznos lehet a keresőoptimalizáláshoz (SEO) is, és segíthet az első találatok között megjelenni, ha ideális ügyfeleid rákeresnek valamire az interneten.


Ha szeretnéd te is sikerre vinni blogodat, akkor van néhány fontos szempont, amire oda kell figyelned a megtervezésekor és kivitelezésekor. Lássuk, hogy mivel nyerheted meg blogod olvasóit!

 

Professzionális webdesign

Lehetnek akármilyen érdekesek egy blog tartalmai, ha maga a webhely csapnivaló designnal készül el. Ügyelj rá, hogy egy összefüggő webdesignt teremts meg webhelyeden és blogodon, ahol a színek, a betűkészletek és az elemek elrendezése is mind összhangban van egymással. A cél, hogy blogod és webhelyed is olyan hangulatot sugározzanak magukból, amivel pozitív (professzionális, barátságos stb.) benyomást tehetsz látogatóidra.


Győződj meg róla, hogy blogod könnyedén fellelhető legyen webhelyeden, és hogy a legújabb blogbejegyzésekre is egyszerű legyen rátalálni. Egy keresősáv szintén nélkülözhetetlen, hiszen egy idő után a régi bejegyzésekre nehéz lesz majd máshogyan rátalálni.

 

Hangzatos címek

Ha azt szeretnéd, hogy minél többen kattintsanak rá blogbejegyzéseidre, akkor próbálj meg hangzatos címeket kitalálni nekik. Használj tömör, lényegre törő címeket, de ügyelj arra is, hogy egyértelműen utalj velük a tartalomra (kerüld a klikkcsalit).


A címek persze márkád stílusától és a bejegyzések tartalmától függenek majd. Minél konkrétabban tudsz megfogalmazni egy címet (anélkül, hogy túl részletes lennél), annál könnyebb lesz eldönteni, hogy milyen tartalom rejtőzik mögöttük, ami igazán hasznos lesz az olvasók számára. 


Íme néhány példa egy szépségszalon blogjára:
•    Tippek a tökéletes manikűr elkészítéséhez
•    2022 legjobb frizurái
•    Mire van szükség a hatékony bőrápoláshoz?

 

Egy életvieli blogra:
•    Profi beltéri design trükkök a közelgő tavaszra
•    Mire lesz érdemes odafigyelni idén a divat világában?
•    Hogyan tartsd rendben sűrű beosztásodat?

 

Egy utazási blogra:
•    Hová utazz 2022-ban
•    A legjobb tavaszi látnivalók Európában
•    Mit vigyél magaddal, ha sátorozni készülsz

Ezek a címek pontosan azoknak a látogatóknak szólnak, akik jó eséllyel megfordulnának ezeken a blogokon, ráadásul egyértelműen utalnak rá, hogy milyen tartalom áll mögöttük.

 

Változatos médiatípusok

Ha többféle tartalmat kínálsz blogodon, akkor szélesebb közönséget nyerhetsz meg kínálatoddal. Persze egy-egy bejegyzést is érdemes változatosan elkészíteni – a hosszú szöveges cikkeket például nem mindenki olvassa végig szívesen, ezért érdemes ezeket kapcsolódó képekkel és egyéb vizuális elemekkel is megtörni néha. A képek (illusztratív fotók, infografikák stb.) persze szintén hasznos tartalmai lehetnek bejegyzéseidnek, tehát nem csak azért használd őket, hogy legyen valami a bekezdések között.


Használhatsz például:
•    fényképeket
•    infografikákat
•    rajzolt/festett illusztrációkat
•    rövidebb és hosszabb videókat

 

Egyedi tartalmak

Manapság bárki indíthat magának egy blogot, éppen ezért nagyon fontos, hogy egyedi tartalmakat igyekezz készíteni célközönséged számára, amit sehol máshol nem találnak meg az interneten. Ez persze nem olyan egyszerű, kezdésképpen azonban érdemes utánanézni, hogy mit kínálnak versenytársaid (és mit nem), illetve, hogy milyen tartalmak népszerűek a tiédhez hasonló blogokon. 


Gondolkodj el rajta, hogy mivel pótolhatnád azokat a dolgokat, amik másoknál hiányoznak, vagy hogy hogyan készíthetsz még jobb minőségű tartalmakat annál, amit más blogok kínálnak.
Van esetleg egy olyan témakör, amit igazán szeretsz és nagyon tájékozott vagy benne? Akkor koncentrálj arra és építsd ki köré blogodat. Értelemszerűen így olyan embereket vonzhatsz majd blogodra, akik szintén ezek iránt érdeklődnek.

 

Rendszeres új tartalmak

Akármilyen tartalmakat is készítesz, fontos, hogy egy konkrét rendszerességgel publikáld azokat webhelyed blogján. Ez különösen fontos, hiszen az emberek sokkal valószínűbb, hogy újra és újra visszatérnek majd blogodra, ha tudják, hogy mikor számíthatnak új tartalmakra tőled (éppen úgy, ahogy kedvenc sorozatukhoz is mindig ugyan akkor ülnek le a TV elé, vagy ugyan akkor néznek be az újságoshoz megvenni kedvenc magazinjuk legújabb számát).


Ez keresőoptimalizálás szempontjából is hasznos, hiszen a Google szereti az olyan webhelyeket, amik rendszeresen frissülnek új tartalommal – ez azt jelenti, hogy valaki foglalkozik velük.
Ezeket a blogbejegyzéseket elkészítheted akár több hétre előre is (hogy aztán időzítve publikálhasd őket), vagy megírhatod őket frissen, az aktualitások szerint. A lényeg az, hogy találj magadnak egy olyan ütemtervet, amit hosszútávon tudsz követni, és ami rendszeresíti blogodat.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!