Tudd, kik Facebook oldalad követői és mit csinálnak, avagy a Facebook statisztikai programja, az Insights bemutatása

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Tudd, kik Facebook oldalad követői és mit kedvelnek a legjobban? A Facebook statisztikai programja, az Insights bemutatása.

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Egy sikeres Facebook rajongói oldal vezetése nem mindig egyszerű feladat, amit az oldal vezetősége olykor új szabályok bevezetésével is megnehezít. A két éve bevezetett Facebook Insights megkönnyíti oldalunk irányítását, ugyanis itt minden kapcsolódó statisztikát nyomon követhetünk. Nézzük meg, mik is ezek, és hogyan segítenek nekünk.
Egy sikeres Facebook rajongói oldal vezetése nem mindig egyszerű feladat, amit az oldal vezetősége olykor új szabályok bevezetésével is megnehezít. A két éve bevezetett Facebook Insights megkönnyíti oldalunk irányítását, ugyanis itt minden kapcsolódó stat

 

 
 
A Facebook Insights minden oldalhoz automatikusan jár és csak az adminok láthatják. Az adminisztrációs felületen a grafikonra kattintva is előhozhatjuk a teljes kezelőfelületet. 
 

Facebook Insights Áttekintés menüpont

Statisztikáink főoldalán, az Áttekintés részen összefoglalást találunk az oldal elmúlt egy hónapjának történéseiről. Az első négy adat, amit egy sorban látunk, az elmúlt egy hónap alapján alakul.
 
Az első szám oldalunk kedvelőinek száma, a mellette látható százalék mutatja, hogy az elmúlt egy hónapban hány százalékkal nőt (vagy csökkent) a kedvelők száma. A kurzort a szám fölé helyezve láthatjuk, hogy ez pontosan melyik időszakot takarja. A szám zöld, ha új kedvelőink voltak, kék, ha stagnál, és piros, ha valaki visszavonta az oldalt like-olását.
A következő szám a rajongók barátainak száma. Ez azért fontos, mert amikor rajongóink kapcsolatba lépnek oldalunkkal, ennyi emberhez is eljuthat oldalunk bejegyzése.
 
Facebook Insights
 
A Talking About This (TAT) szám jelenti mindazon interakciók számát, ami során oldalunkkal kapcsolatba léptek a rajongók. Minden eseményre vonatkozik: ha valaki posztol oldalunkra, like-ol, kommentel, választ ad egy kérdésre, megoszt, megjelöl egy képen vagy bejegyzésben, visszaigazolja oldalunk eseményét.
 
 

Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 550.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez

 
 
 
A Weekly Total Reach szám jelzi mindazon emberek számát, akikhez eljutottak az oldal tartalmai valamilyen módon az elmúlt hét napban. Akár megjelent üzenőfalukon az oldal postja, akár csak ismerősük interakciója jelent meg a hírekben. Ebbe a számba tartoznak a fizetett hirdetések is.
 
A következő egység a grafikon, amelyen láthatjuk az elmúlt hónap bejegyzéseinek következményeit. Ez a grafikon csak az elmúlt egy hónapot mutatja, és míg a többi adatnál be tudjuk állítani a vizsgálni kívánt időszakot, itt nem. A vízszintes tengelyen lila színnel jelennek meg a bejegyzések. Felettük a Talking About This és az elérés görbéket látjuk. A görbék és a bejegyzések alapján láthatjuk, hogy egy-egy post milyen hatást ért el a rajongóknál, mennyien léptek kapcsolatba az oldallal hatásukra, és ezek az interakciók hány emberhez juttatták el oldalunk bejegyzését.
 
A grafikon alatt láthatjuk oldalunk összes bejegyzését időrendben, melyeket azok típusa alapján is megtekinthetjük a lenyíló menü segítségével.
 
A bejegyzéseknél látjuk azok dátumát, a nevét (persze ha adtunk neki valamilyen címet), hány embert ért el, mennyien kattintottak a bejegyzésre, és kik azok, akik valamilyen formában kapcsolatba léptek vele (like, komment, megosztás, tag). A virality azt fejezi ki, hogy a bejegyzésre kattintók közül mekkora százalékuk lépett interakcióba azzal. Minden post mögött található egy megafon ikon, mellyel a bejegyzésből hirdetett bejegyzést hozhatunk létre, ezzel több embert elérve.
 

Facebook Insights, Kedvencek menüpont

A Kedvencek rész alatt látjuk oldalunk kedvelőinek demográfiai összetételét. Az első diagramon nem szerint, azon belül korosztályra bontva látjuk like-olóinkat. Ez segíthet oldalunk célcsoportjának meghatározásánál, valamint hirdetés feladásánál, hogy kiket érdemes megcélozni.
 
 
Facebook Insights Kedvencek menüponz
 
 
Megtekinthetjük oldalunk rajongóit országonként, városonként, és aszerint, milyen nyelven használják a Facebookot. Ha nem csak egy nyelven szeretnénk bejegyzéseinket közzétenni, itt meghatározhatjuk, hogy még milyen nyelveken érdemes postolni az elsődleges mellett.
Az oldal alján található grafikonon láthatjuk, mikor és hány rajongót szereztünk, illetve mikor vonták vissza az oldal kedvelését. A grafikon mellett jelenik meg, hogy a like-olók hogyan találtak rá oldalunkra. Ennek több módja is lehet: rákerestek az oldalra, hirdetés után like-olták, mobilról, stb.
 

Facebook Insights, Elérés menüpont

A Reach-nél a Kedvelőkhöz hasonló grafikont látunk, ami az oldal által elért személyeket mutatja a grafikonon, illetve lakóhelyük és nyelvük szerint.
A Reach grafikonon látható, hogy milyen típusú bejegyzések kihez jutottak el. A három bejegyzés típus a fizetett, természetes és a virális. A természetes bejegyzés arra utal, aki az oldal által közzétett tartalmat látja, a virális pedig arra, aki ismerőse interakciója után látta azt.
 
Faceboook Insights Elérés jelentése
 
A Unique Users by Frequency diagram mutatja, mennyi embert értek el postjaink, egy post maximálisan hány emberhez jutott el.
Az oldal letöltések grafikonon láthatjuk azon emberek számát, akik megtekintették oldalunkat. A grafikon két görbét jelenít meg: az egyedi látogatókat, és az összes látogatót. Azért van kettéosztva, mert az összes látogató száma nőhet úgy is, ha egy egyedi látogatónk többször is megtekinti az oldalt.
A grafikon alatt jelenik meg, hogy oldalunk mely részeit nézték meg, valamint, hogy milyen külső linkekről látogattak oldalunkra.
 

Facebook Insights, Talking About This

Az előző két oldalhoz hasonlóan itt is ugyanolyan grafikon látható nem és korcsoport szerint, de itt az oldallal kapcsolatba lépők adatait láthatjuk. Megjelenik itt is a lakóhely és nyelv, valamint még két grafikon.
 
Facebook tanfolyam
 
A Talking About This grafikonon láthatjuk hogyan alakult az oldal bejegyzéseivel való kapcsolatba lépés, vagyis az adott időszakban, adott napon mennyien beszéltek az oldalról.
A másik, Viral Reach nevű grafikon mutatja, hogy ismerőseik interakciói után mennyien látták az oldal bejegyzését. A grafikon megjeleníthetőek a bejegyzés típusa alapján is, így láthatjuk mi hogyan változtatta ezeket a számokat, és a két grafikon hogyan módosult egymáshoz képest.
 

Facebook Insights, Adatok exportálása

Mind a négy alapegységnél választhatjuk adataink excell táblázatban való exportálását. Ezzel dokumentumainkban is használhatjuk oldalunk adatait, valamint internetkapcsolat híján így is elérhetőek lesznek.
Mint sok más tartalomelemző alkalmazás, a Facebook Insights használta is elsőre bonyolultabbnak tűnik, mint amilyen valójában. Aki jóban van a Google Analytics-szel, annak az Insights használata gyerekjáték lesz, aki pedig oda szeretne továbblépni, annak remek kezdés.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!