notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ismerősöd panaszkodik a Facebookon, de mégis dicsekszik? Ismerős?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ismerősöd panaszkodik a Facebookon, de mégis dicsekszik? Ismerős?


2016/08/06
Máté Balázs, marketing tanácsadó

Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.

Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.

Valószínűleg te is követtél már el humblebraget, sőt valószínűleg szinte mindenki, és még csak nem is tudatosul bennünk, hiszen eddig nem is tudtunk a fogalom létezéséről, legfeljebb önkénytelenül cselekedtünk e szerint. Nézzük is meg, hogy mit takar pontosan az a szó, hogy humblebrag?

 

Mi az a humblebrag?

A humblebrag egy angol eredetű szó, amely két szó összetételéből származik:

  • humble: szerény, egyszerű, igénytelen
  • brag: henceg, kérkedik, hetvenkedik

A két ellentétes értelmű szót egymás mögé téve született meg a humblebrag kifejezés, magyarul a „szerény hencegés”, amely a dicséret vagy öndicséret olyan formája, amelyben valaki panaszkodik egy olyan tevékenység vagy állapot miatt, amely igazából dicsekvésre adhatna okot: „Megint olyan fárasztó volt a két hetes nyaralás, azt hiszem ideje kipihennem magam.” - ehhez általában természetesen egy erősen irigylésre méltó kép társul. Ez a közösségi média felületek egyik legújabb és egyre szélesebb körben elterjedt formája, amelyet ugyan már ezelőtt is megfigyelhettünk, de mióta nevet is adtak a jelenségnek, azóta még többen követnek el humblebraget.

 

Miért használjuk a humblebraget?

Pihengetünk?

Alapvető emberi tulajdonság, hogy szeretünk dicsekedni, magunkról beszélni. Örömöt okoz nekünk, ha bármit megoszthatunk magunkról – hiszen erre való a közösségi média, nemde? Tesszük ezt azért, mert szeretnénk értékesnek érezni magunkat, megbecsülést, figyelmet kivívni ismerőseink körében. Ugyanakkor a humblebrag sokszor negatív érzelmeket válthat ki az emberekben, irritáló lehet mások számára, ezért nem árt óvatosan bánni a használatával. A hagyományos emberi kommunikáció során azonnal láthatjuk az emberek reakcióját, a közösségi média azonban erre nem nyújt lehetőséget, így sokszor, amikor azt gondoljuk, hogy milyen menő, vagy aranyos bejegyzést teszünk közzé, az mások számára idegesítő, sőt akár bántó is lehet. 
Minden alkalommal, amikor bejegyzést teszünk közzé a Facebookon, Instagramon, Twitteren vagy bármely más felületen, akkor érdemes belegondolni, hogy mit szoktunk gondolni, érezni mások posztjai láttán. Így, amikor olyat látunk, amely rossz érzésekkel tölt el bennünket, akkor valószínűleg mások is ugyanezt érzik, amikor mi teszünk közzé egy humblebraget. A legtöbb esetben pedig az jelenti a nagyobb problémát, hogy mivel a poszt egyik része elismerést vált ki az emberekből, a másik pedig ellenérzéseket, így sokszor nem is tudnak hogyan reagálni, ami valószínűleg nem fog nagy like-számot jelenteni számunkra.

 

Hogyan csináljuk jól a humblebraget?

Ha lehet, akkor inkább javasolt elkerülni, de azért vannak esetek, amikor indokolt lehet, például amikor egy családtag, vagy egy közeli barát sikerét szeretnénk elújságolni. Csak az nem mindegy, hogy mikor és hogyan tesszük ezt.

Néhány tanács, hogyan használjuk okosan a humblebraget:

  • büszkélkedj megfontoltan: a bejegyzésednek a legkisebb része legyen a dicsekvés, a központban mindig inkább a pozitív hír értéke legyen
  • gondolj bele, hogy kinek posztolsz: mindig tartsd szem előtt, hogy ki olvassa a bejegyzést, és hogyan reagálnak arra, amit megosztasz. Ne dicsekedj az új állásoddal, ha a legjobb barátodat éppen most rúgták ki, légy tapintattal másokra.
  • gondolj bele, hogy te hogyan reagálnál: biztosan neked is vannak olyan ismerőseid, akiknek kifejezetten ellenszenvesek a posztjai – nem akarsz te is közéjük tartozni, ugye? 
  • élvezd a túlzó humblebrageket: meg kell különböztetni ugyanis azokat, akik tudatlanul csinálják, és akik a fogalmat ismerve, szánt-szándékkal túlzó dicsekvéseket tesznek közzé. Ezeket általában nem kell komolyan venni, mosolyogj rajta egy jót, és élvezd a humblebrag nyújtotta új szórakozási lehetőséget. 
  •  

Szeretnél többet megtudni a közösségi média marketingről? Jelentkezz tanfolyamunkra most még csak 7.900 forint! Kattints ide!

Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Keresőmotor találati oldal

Azokat az oldalakat nevezzük így amelyek akkor jelennek meg, amikor egy...

Kereskedelmi hirdetés

Ezek a hirdetések a Google és a Bing találatai oldalain is megjelennek a találatok feletti...

Elhelyezés szerinti célzás

Az elhelyezés szerinti célzás a Google AdWords kampányok egyik speciális lehetősége. A...

Bővített szöveges reklám

Bővített szöveges reklám - Expanded Text Ad    Az általános szöveges reklámoknál...

Automata válaszküldő

Az automata válaszküldők olyan email szoftverek, amelyek automatikusan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.