Egyszerű tartalomötletek közösségi platformokra szállodáknak, hoteleknek
Egyszerű tartalomötletek közösségi platformokra szállodáknak, hoteleknek
Hotel, szálloda Facebook, Instagram, Pinterest oldaláért vagy felelős? Szeretnéd tudni, hogyan lehet olcsón kreatív oldalt vezetni? Mutatjuk!
Sok szálloda vezető, marketinges irigykedve nézi a nagy nemzetközi hotelek porfi fotósok által készített posztjait a közösségi médiumokban. Az internet és főleg a közösségi média marketing nem követeli meg az ilyen magas minőségű képeket, kevés pénzből, kis kreativitással is lehet jó hotel Facebook, Pinterest vagy Instagram oldalt üzemeltetni. Mutatjuk, hogyan!
Miért fontos a közösségi média marketing a szállodáknak?
A Facebook magabiztosan halad a kétmilliárd felhasználó felé. A szállodák sajnos könnyedén elveszhetnek az elképesztő mennyiségű tartalom és forgalom között. Intézményed nem feltétlenül a szolgáltatások minőségével, hanem az egész hely személyiségével tűnhet ki a konkurenciából. A Facebook a legjobb platform a különleges életélmények megosztására. Sok hotel sikere nem a minőségi szolgáltatásban, hanem a megtalálhatóságban (keresőoptimalizálás) és a jó PR munkán (Közösségi média jelenlét) múlik.
Egy felmérés szerint a felhasználók 52 százaléka vallotta, hogy egy barátjuk által készített fotó befolyásolta őket utazásuk megtervezésében. A felhasználók 76 százaléka pedig előszeretettel osztja meg nyaralás, utazás közben készült képeit a közösségi oldalakon. Mindezek alapján tisztán látható, hogy mennyire hatalmas lehetőségeket is rejtenek a közösségi fényképmegosztások szállodád számára.
Az emberek ezeket a platformokat nem csak a szórakozás és kommunikáció, hanem az új dolgok felfedezése, és a hitelességről való meggyőződés reményében keresik fel. Ezeket az elemeket valójában szállodádon belül is fellelheted, méghozzá minden területen. A számodra hétköznapinak és jelentéktelennek tűnő dolgok a lehetséges látogatók számára igazán érdekesek lehetnek.
Egy gyakori tévhit, hogy minden esetben professzionális segítséget kell kérnünk a megfelelő fotók elkészítésére. Habár a profi fotósok szakértelmének megvannak a maga előnyei, de sokkal idő- és költséghatékonyabb megoldások is léteznek, amik nem igényelnek ilyen jellegű együttműködést.
A saját fényképek elkészítése ráadásul egy igazán kikapcsoló és szórakoztató folyamat lehet – meg is mutatjuk, hogy hogyan!
1. Figyelj oda az apró részletekre
Szállodádban szinte naponta átsétálsz a logóval ellátott lábtörlő felett – ez bizonyára fel sem tűnik neked, de meglepően jó fényképlehetőségnek számít, ahogy ezt az alábbi példa is mutatja. Igaz, ezt egy óriási lánc készítette, de Te is meg tudnád csinálni, nem? :)
Ez a fotó nem csupán „üdvözli” az érdeklődő látogatókat, de segít elrugaszkodni a közönséges szobabemutató-képektől is. A képen látható cipők sokkal emberközelebbivé, hitelesebbé teszik az egész fotó hatását. Ez a kép – mint az alábbiakban bemutatott összes többi is – egy egyszerű okostelefonnal készült.
A saját készítésű képek egyedi lehetőséget biztosítanak számodra, hogy az érdeklődő vendégeknek számos „színfalak mögötti” életképpel szolgálhass, amik a legkedveltebb képtípusok közé tartoznak. Hogy miért? A vendégek látni szeretnék, hogy milyen ételekre, italokra számíthatnak, mennyire barátságos és segítőkész a személyzet és általánosságban milyen a szálloda hangulata. Az ilyen, okostelefonnal készített képek sokkal hitelesebben és valósághűbben visszaadják a hely érzését, mint a különböző interneten vásárolható fotók. Az alábbi képek az ilyen pozitív, emberközeli tartalomra mutatnak néhány példát.
#GALERIA-22#
2. Bárki fotózhat, bármikor
Nem muszáj minden esetben profi segítséget kérni, hogy érdekes tartalmat készíthessünk a közösségi oldalakra. A szálloda összes alkalmazottjának minden nap végtelensok lehetősége nyílik az olyan dolgok fényképes dokumentálására, mint:
- Helyszíni rendezvények
- A közösségben betöltött szerep
- Mindennapi teendők elvégzése (főzés, felszolgálás, stb)
- A szálloda különböző érdekességi és elemei (pl a fenti példában a vidéki udvar)
A mindennapi teendőkre jó példa lehet egy egyszerű ital kitöltése, amin a pultos kolléga is látható, vagy ahol éppen a főszakács készíti el híres specialitását, esetleg egy fotó, amin a szorgos szobaszervízesek dolgoznak a lakóhelységek tisztán tartásán.
A szálloda fényképezhető elemeinek felkutatásához tedd fel magadnak a következő példakérdéseket:
- Van-e a szállodában boros hűtő, vonzó kinézetű palackokkal?
- Vannak-e minden fürdőben kreatív alakzatokba hajtott törölközők?
- Vannak-e látványos képek a szálloda falán?
- Van-e szép kilátás valamelyik szobából?
Ilyen és ehhez hasonló kérdések megválaszolásával hamar rátalálhatsz szállodád olyan elemeire, amelyek megérnek egy-két gyors képet.
3. A fényképes szerszámosláda
Az elmúlt évek során az okostelefonok fényképezői rohamosan fejlődtek, és habár még mindig nem érnek fel a profi fényképezők minőségével, a legtöbben nem is használnak mást a legfontosabb pillanatok megörökítésére, és az internetes tartalom előállítására nem is kell Az Android és iPhone rendszereire is léteznek olyan fényképalkalmazások, amelyek segítenek különleges beállításokkal jobb minőségű fotók elkészítésében.
Az alábbi két kép jó példa erre: a bal oldali, eredeti képen egy egyszerű fotót láthatunk, míg a jobb oldali „depth effekttel” ellátott fénykép háttere elmosódik, kiemelve ezzel a kép főszereplőjét.
A minőségi képek tehát csupán egy gombnyomással is elkészíthetők, ha az embernek van egy okostelefonja. A következő eszközökkel tovább bővítheted vizuális arzenálodat:
Facebook 360 Photo
A Facebook 360 Photo lehetővé teszi, hogy a felhasználók interaktívan körbe nézhessenek bármilyen helyen (például egy szálloda leglátványosabb termeiben). Ehhez csupán egy 360-as panorámákat készítő alkalmazásra lesz szükség – az ezzel készített képek a Facebookra feltöltve megtekinthetővé válnak a követők számára is.
Facebook Live
A videó a Facebookon megtalálható legfelkapottabb tartalom, ezért fontos, hogy kellően kihasználd a funkció által nyújtott lehetőségeket. A live, azaz élő videó egy lépéssel tovább viszi ezt – az élő videóközvetítés lehetővé teszi többek között a szállodai események bemutatását is. Habár az „adások” előkészítése és lebonyolítása gyakran több munkával jár, mint a hagyományos videók rögzítése, gyakran sokkal nagyobb nézettséget is képes generálni azoknál.
Boomerang
Végül megemlítjük a Boomerangot is. Az alkalmazás néhány másodperc alatt rengeteg, kis felbontású fényképet rögzít, amelyeket ez után egy úgynevezett „GIF” formátumú mozgóképpé alakít át, ami oda-vissza játszható le, megállás nélkül. Ez valóban a legrövidebb mozdulatok és pillanatok bemutatását teszi lehetővé, amik túl hosszúak, hogy egy hagyományos fotó készüljön róluk, de nem feltétlenül érnek meg egy külön videót.
4. A legjobb fotók titkai
Az igazán jól mutató fotókhoz a következő szempontokra kell odafigyelned:
- Világítás: Győződj meg róla, hogy a kép nem túl világos és nem is túl sötét.
- Szögek: Mindig igyekezz a dolgokat a legelőnyösebb oldalukról bemutatni – törekedj arra, hogy a képek egyenesek és átláthatók legyenek.
- Élesség: Mindig ellenőrizd, hogy telefonod kamerája megfelelő helyre fókuszált, vagyis hogy az éles-e a képen, amit szeretnél bemutatni rajta.
5. A Facebook átosztások ereje
A közösségi médiában nem csupán a rajongószám, sokkal inkább az oldal elérése a mérvadó. Az eléréseket növelhetjük kreatív, a célcsoportnak szóló játékokkal, bizonyos esetekben fizetett hirdetésekkel is, de a jó posztok lehetőséget adnak az átosztásokra is. Ha a vidékről, ahol hoteled fekszik, készítesz szép képeket, esetleg logóval ellátva, azt mások szívesen megosztják majd. Ezzel terjed Facebook oldalad és szállodád hírneve is. Az ilyen típusú megosztásokban tud segítséget nyújtani a Marketing Professzorok Kft. is. Több, mint 2 millió rajongót érünk el 33 Facebook oldalunkon keresztül, így mindig sikeresen indítunk el ilyen típusú megosztás lavinákat.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.