Az Instagram 2025. július 10-i újítása nemcsak a tartalomgyártókat, hanem a vállalkozásokat is új pályára állíthatja. A közösségi platform eddig főként márkaépítésre és követőszerzésre szolgált, de most valódi SEO-eszközzé válik. Aki eddig nem foglalkozot...
10 profi közösségi média marketing tipp hoteleknek
Szállodatulajdonosként bizonyára tisztában vagy a közösségi média szerepével online marketingstratégiádban. A hangsúly sokkal inkább azon a kérdésen van, hogy vajon tudod-e, miként használhatod ki hatékonyan a közösségi platformok által biztosított lehetőségeket.

Manapság ugyanis nem elég csak „fent lenni a Facebookon”, vagy más népszerű hálózatokon. Különös figyelmet kell fordítani az ügyfelek figyelmének megragadására, a hírnév kiépítésére és megőrzésére, és egyéb olyan alapvető szempontokra is, amelyekről sokan egyszerűen elfeledkeznek, valahányszor közösségi médiás marketingbe kezdenek.
Fusd át az alábbi tippeket, és nézd meg, hogy hányat pipálhatsz ki belőlük, és melyek azok, amikre több időt kell fordítanod!
1. Indíts blogot szállodádnak
A blogot hívhatjuk cikk vagy hír modulnak is, a lényeg ugyan az. Egy blog több célt is szolgál. Egyrészt növeli webhelyed keresőoptimalizáltságát, másrészt kitűnő alapot ad közösségi média marketingednek is. Szállodád blogján a szállodai és a helybéli programokról, látnivalókról, szórakozási és étkezési lehetőségekről és egyéb olyan dolgokról oszthatsz meg információkat, amelyek a hozzád érkező vendégeket, vagy az utazni készülő, lehetséges vendégeket érdekelhetik.
És hogy hogy kapcsolódik ez a közösségi médiához? A megfelelően összeállított, rendszeres tartalom természetesen a Facebookon, a Twitteren, és egyéb hálózatokon is megosztható. Bónusz: még a keresőoptimalizálást is elősegíti az adott kifejezésekre. Gondolj bele, ha valaki egy olyan program iránt érdeklődik, mely a környezetedben van, és hoteled weboldalát találja meg, potenciális ügyfél-e az illető?
2. Ügyelj online hírnevedre
A TripAdvisor, és egyéb véleményező webhelyek fontos szerepet játszanak egy szálloda, vagy bármilyen vendéglátó létesítmény hírnevének megformálásában és fenntartásában. Tudasd ügyfeleiddel, hogy hol találhatják meg szállodádat az interneten, ha esetleg meg szeretnék osztani élményeiket a nagyvilággal, de ne kérd őket közvetlenül a jó értékelésre, mert az a legtöbb véleményező oldal szabályzata ellen szól (ilyen a TripAdvisor is).
3. Használd fel az e-mail címeket
Hívd meg ügyfeleidet, hogy kedveljék facebook oldaladat, majd kérd meg őket, hogy osszanak meg képeket és/vagy videókat a szállodádban töltött pihenésükről. Ezt a legegyszerűbben email címeik alapján teheted meg, amikhez a regisztráció és/vagy bejelentkezés során könnyedén hozzájuthatsz.
4. Építs kapcsolatokat
Említs meg (a @ karakterrel) helyi cégeket és látványosságokat közösségi médiás bejegyzéseidben. Ezzel egyrészt új kapcsolatokat építhetsz ki, másrészt rengeteg további felhasználót is elérhetsz bejegyzéseiddel. Válassz olyan profilokat, amik feltehetőleg érdekelni fogják vendégeidet – látványosságok, programok, információs központok, stb.
5. Indíts versenyeket
Minél többen beszélnek szállodádról, annál több emberhez jut majd el a híre. Az emberek sokkal szívesebben vetik bele magukat az online közösségi életbe, ha látják, hogy nekik is előnyük származhat ebből. Ezért olyan hatékonyak a közösségi médiás versenyek, vagy nyereményjátékok. Nincs más dolgod, mint meghirdetni, hogy X%-os kupon jár annak a felhasználónak, aki a hónap legjobb fényképét osztja meg szállodádról.
6. Ösztönözd a bejelentkezéseket
Kínálj fel egy ingyen pohár frissítőt azoknak a vendégeknek, akik bejelentkeznek szállodádban a közösségi médián.
7. Használd ki a videó-őrületet
A videó jelenleg a tartalmak királya az interneten, és úgy tűnik, hogy nagyon sokáig az is marad. Készíts rövid bemutatókat szállodádról, és oszd meg őket közösségi profiljaidon. Akár a vendégeket is megkérheted, hogy rögzítsenek izgalmas pillanatokat, amiket aztán megoszthatsz a nyilvánossággal (természetesen a beleegyezésükkel). Ne feledkezz meg az élő adásokról sem!
8. Hozz létre átfedést a különböző platformok között
Érkezett egy jó értékelés a Facebookon? Mutasd meg azt instagram követőidnek is! A felhasználók által megosztott képeket szintén érdemes több platformon bemutatni, de ugyanez vonatkozik a blogbejegyzésekre is.
9. Alkalmazz fiatal közösségi média menedzsereket
A fiatalok szinte okostelefonnal a kezükben nőnek fel, és álmukból is fel tudnák sorolni a legfrissebb közösségi médiás trendeket. Érdemes tehát képzett, kreatív fiatalokat alkalmazni közösségi fiókjaid vezetésére, akik tudják, hogy milyen „nyelven” és stílusban szólítsák meg közönségedet.
10. Légy egyedi
… és humoros! Egy kis könnyed humor mindig hatásosabb, mint a túl hivatalos stílus. A szórakoztató tartalmak mindig jobban terjednek, mint a száraz, egyszerű, tényközlő bejegyzések, persze ezeket is csak módjával érdemes alkalmazni!