10 profi közösségi média marketing tipp szállodáknak

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

10 profi közösségi média marketing tipp hoteleknek

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szállodatulajdonosként bizonyára tisztában vagy a közösségi média szerepével online marketingstratégiádban. A hangsúly sokkal inkább azon a kérdésen van, hogy vajon tudod-e, miként használhatod ki hatékonyan a közösségi platformok által biztosított lehetőségeket.
 

 

10 profi közösségi média marketing tipp szállodáknak

Manapság ugyanis nem elég csak „fent lenni a Facebookon”, vagy más népszerű hálózatokon. Különös figyelmet kell fordítani az ügyfelek figyelmének megragadására, a hírnév kiépítésére és megőrzésére, és egyéb olyan alapvető szempontokra is, amelyekről sokan egyszerűen elfeledkeznek, valahányszor közösségi médiás marketingbe kezdenek.

 

Fusd át az alábbi tippeket, és nézd meg, hogy hányat pipálhatsz ki belőlük, és melyek azok, amikre több időt kell fordítanod!

 

1. Indíts blogot szállodádnak

 

A blogot hívhatjuk cikk vagy hír modulnak is, a lényeg ugyan az. Egy blog több célt is szolgál. Egyrészt növeli webhelyed keresőoptimalizáltságát, másrészt kitűnő alapot ad közösségi média marketingednek is. Szállodád blogján a szállodai és a helybéli programokról, látnivalókról, szórakozási és étkezési lehetőségekről és egyéb olyan dolgokról oszthatsz meg információkat, amelyek a hozzád érkező vendégeket, vagy az utazni készülő, lehetséges vendégeket érdekelhetik.

 

És hogy hogy kapcsolódik ez a közösségi médiához? A megfelelően összeállított, rendszeres tartalom természetesen a Facebookon, a Twitteren, és egyéb hálózatokon is megosztható. Bónusz: még a keresőoptimalizálást is elősegíti az adott kifejezésekre. Gondolj bele, ha valaki egy olyan program iránt érdeklődik, mely a környezetedben van, és hoteled weboldalát találja meg, potenciális ügyfél-e az illető? 

 

2. Ügyelj online hírnevedre

 

A TripAdvisor, és egyéb véleményező webhelyek fontos szerepet játszanak egy szálloda, vagy bármilyen vendéglátó létesítmény hírnevének megformálásában és fenntartásában. Tudasd ügyfeleiddel, hogy hol találhatják meg szállodádat az interneten, ha esetleg meg szeretnék osztani élményeiket a nagyvilággal, de ne kérd őket közvetlenül a jó értékelésre, mert az a legtöbb véleményező oldal szabályzata ellen szól (ilyen a TripAdvisor is).


3. Használd fel az e-mail címeket

 

Hívd meg ügyfeleidet, hogy kedveljék Facebook oldaladat, majd kérd meg őket, hogy osszanak meg képeket és/vagy videókat a szállodádban töltött pihenésükről. Ezt a legegyszerűbben email címeik alapján teheted meg, amikhez a regisztráció és/vagy bejelentkezés során könnyedén hozzájuthatsz.

 

4. Építs kapcsolatokat

 

Említs meg (a @ karakterrel) helyi cégeket és látványosságokat közösségi médiás bejegyzéseidben. Ezzel egyrészt új kapcsolatokat építhetsz ki, másrészt rengeteg további felhasználót is elérhetsz bejegyzéseiddel. Válassz olyan profilokat, amik feltehetőleg érdekelni fogják vendégeidet – látványosságok, programok, információs központok, stb.

 

5. Indíts versenyeket

 

Minél többen beszélnek szállodádról, annál több emberhez jut majd el a híre. Az emberek sokkal szívesebben vetik bele magukat az online közösségi életbe, ha látják, hogy nekik is előnyük származhat ebből. Ezért olyan hatékonyak a közösségi médiás versenyek, vagy nyereményjátékok. Nincs más dolgod, mint meghirdetni, hogy X%-os kupon jár annak a felhasználónak, aki a hónap legjobb fényképét osztja meg szállodádról.

 

6. Ösztönözd a bejelentkezéseket

Kínálj fel egy ingyen pohár frissítőt azoknak a vendégeknek, akik bejelentkeznek szállodádban a közösségi médián.

 

7. Használd ki a videó-őrületet

 

A videó jelenleg a tartalmak királya az interneten, és úgy tűnik, hogy nagyon sokáig az is marad. Készíts rövid bemutatókat szállodádról, és oszd meg őket közösségi profiljaidon. Akár a vendégeket is megkérheted, hogy rögzítsenek izgalmas pillanatokat, amiket aztán megoszthatsz a nyilvánossággal (természetesen a beleegyezésükkel). Ne feledkezz meg az élő adásokról sem

 

8. Hozz létre átfedést a különböző platformok között

 

Érkezett egy jó értékelés a Facebookon? Mutasd meg azt Instagram követőidnek is! A felhasználók által megosztott képeket szintén érdemes több platformon bemutatni, de ugyanez vonatkozik a blogbejegyzésekre is.

 

9. Alkalmazz fiatal közösségi média menedzsereket

 

A fiatalok szinte okostelefonnal a kezükben nőnek fel, és álmukból is fel tudnák sorolni a legfrissebb közösségi médiás trendeket. Érdemes tehát képzett, kreatív fiatalokat alkalmazni közösségi fiókjaid vezetésére, akik tudják, hogy milyen „nyelven” és stílusban szólítsák meg közönségedet. 

 

10. Légy egyedi

… és humoros! Egy kis könnyed humor mindig hatásosabb, mint a túl hivatalos stílus. A szórakoztató tartalmak mindig jobban terjednek, mint a száraz, egyszerű, tényközlő bejegyzések, persze ezeket is csak módjával érdemes alkalmazni!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!