Érdekes adatok a hangalapú keresésről és a SEO változásairól
Érdekes adatok a hangalapú keresésről és a SEO változásairól
Mi az a hangalapú keresés? Hogyan befolyásolja a hangalapú keresés elterjedése a keresőoptimalizálást Magyarországon? Minek kell megfelelni weboldaladnak, ha meg szeretnél felelni ezeknek a követelményeknek? Mutatjuk!
Ha érdeklődtél az utóbbi hónapokban 2018 legfontosabb marketing vagy SEO trendjei iránt, akkor valószínűleg tudsz róla, hogy a hangalapú keresés egyre nagyobb teret hódít magának a digitális világban.
Ez többek között a különböző, egyre több telefonban rendszerszinten szereplő asszisztenseknek (Google Assistant, Siri, stb.) is köszönhető. Ezek a szolgáltatások egyre könnyebbé teszik a hétköznapi felhasználók számára a legegyszerűbb telefonos funkciók használatát, köztük a keresést is.
A hangalapú keresés azonban még mindig feltérképezetlen terület sok marketinges számára, hiszen csak mostanában kezd igazán elterjedni a felhasználók között – azonban nem kétséges, hogy egyre többen veszik igénybe ezt a szolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy a digitális marketinggel foglalkozóknak minél hamarabb meg kell ismerkedniük ezzel a félig újszerű keresési módszerrel, ha szeretnének a hangalapú keresések között is jó rangsorolást elérni.
A Backlinko nemrégiben alaposan megvizsgálta a Google Home otthoni asszisztens hangalapú keresés szolgáltatásának eredményeit, de ne felejtsük el ez ugye angol nyelven történt. Összesen 10 ezer keresést indítottak az okos eszközön, és a találatok alapján a következőket állapították meg a rangsorolási szempontokról:
- A webhelyek sebessége a legfontosabb szempontok között van a hangalapú keresések találatainak rangsorolásnál. A hangalapú keresésre kilistázott oldalak átlagosan 4,6 másodperc alatt töltenek be.
- A HTTPS webhelyek lényegében kiszorították az SSL tanúsítvánnyal nem rendelkező oldalakat. A hangalapú keresések találatainak valamivel több mint 70%-a HTTPS védelmet élvezett. Részletesebben erről ITT!
- A Google rövid, tömör válaszokat részesíti előnyben a hangos keresésekre – a teszt során indított keresésekre átlagosan 29 szavas találatok jelentek meg.
- A Schema nagy valószínűséggel nem játszik kiemelt szerepet a rangsorolásban. A világszintű 31,3%-os átlaghoz képest a hangos keresésekre kilistázott oldalak csupán 36,4%-a származott Schemát használó oldalakról.
- A tekintélyesebb domainek sokkal nagyobb számban jelennek meg a hangalapú keresések találatai között. Egy Google Home találat átlagos Ahrefs értékelése 76,8.
- Úgy tűnik, hogy azok a tartalmak, amelyek a közösségi oldalakon is népszerűek, jobban teljesítenek a hangalapú találatok között is. Egy átlagos hangalapú keresési találat 1199 Facebook megosztással és 44 Tweettel rendelkezik.
- Az egyszerű, könnyedén olvasható tartalmak jobban optimalizáltak a hangalapú keresésekhez. Az átlagos hangalapú találatok egy kilencedikes iskolás szintjén íródnak.
- Nagyon kevés találat címe tartalmazta a keresés pontos szövegét. Ez arra enged következtetni, hogy nem érdemes minden egyes kérdéshez külön válaszoldalakat létrehozni.
- A találatok között szereplő oldalak tartalmai átlagosan 2 312 szót tartalmaznak. Úgy tűnik tehát, hogy a Google első sorban a hosszabb tartalmakból merít a hangalapú találataihoz.
- Ha sikerül bejutnod a kiemelt részletek (Featured Snippet) közé, akkor jobb eséllyel jelenhetnek meg tartalmaid a hangalapú keresésekre is. A hangalapú találatok 40,7%-a az ilyen kiemelt részletekből származott.
Érdemes észben tartani, hogy a tesztet nem okostelefonon, hanem okoshangfalon végezték. Mivel ezek az eszközök még mindig csak nagyon kevés háztartásban vannak jelen (és főleg az Egyesült Államokban népszerűbbek), ezért még egyáltalán nem tiszta, hogy mennyire jelentős hányadát teszik majd ki a felhasználói kereséseknek. Egy biztos: két kutatás is azt állítja, hogy az Amazon Alexa és a Google Home eszközök felhasználói valamivel kevesebb időt töltenek a mobiltelefonjaikon.
A hangalapú keresés és a SEO kapcsolata Magyarországon
Bár a Google is szépen érti már a magyar nyelvet, de mobiltelefonon kívül viszonylag kevés okos eszközt használnak a magyar háztartásokban, amin működtethető a hangalapú keresés. A nemzetközi trendek azonban egyszer mindig elérnek hazánkba is, így érdemes már most készülnöd ezzel és a tartalommarketing segítségével válaszokat adnod a hangalapú keresésekben feltett kérdésekre! Részletesebben erről itt!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.