A Xiaohongshu (Little Red Book) a közösségi média és az e-kereskedelem ötvözésével forradalmasította a vásárlási élményt. Ez a platform nemcsak közösségi médiaként működik, hanem online piactér is, amely inspirációt adhat a magyar webáruházak számára. Hog...
Leáll a Google Reader, jaaaaj mi lesz most? Semmi… Javaslataink a Reader pótlására.
A Google tavaszi nagytakarítást tart, melynek keretein belül leállítják a Google Reader működését július elsején. Ez azt jelenti, hogy akik eddig a Google Reader-t használták hírolvasóként, azoknak új alkalmazást kell találniuk a közeljövőben. A következőkben pár hírolvasót ajánlunk, és megmutatjuk, hogyan exportálhatjuk Google Reader feliratkozásainkat.
 
													
				
Új RSS hírolvasó választása Google Reader helyett
Az rss rendszer segítségével iratkozik fel a Google Reader az oldalak hírfolyamára, és ennek segítségével is látható, mely híreket olvastunk már el. Szerencsére nem csak a Google rendelkezik rss olvasóval, még megannyi alkalmazás közül választhatunk, melyek két kategóriába sorolhatóak.
Felhő alapú hírolvasók
A felhő alapú hírolvasó azoknak ajánlott, akik nem csak egy helyen, egy készüléken szeretnék olvasni híreiket, hanem munkahelyükön, útközben mobilon, tableten is. Aki szereti a google Reader-t, annak leginkább a NetVibes (http://www.netvibes.com/en) RSS hírolvasóját ajánlanánk. Ez a Readerhez hasonlít felépítésében és személyre szabhatóságában is az iGoogle-t idézi.
Ha szeretnéd megtanulni az online marketing rejtelmeit gyere el honlap üzemeltetési tanfolyamunkra, ahol mindent megtudhatsz, amit tudni lehet! Részletekért kattints ide!
A NewsBlur (http://www.newsblur.com/) is a google Reader-hez hasonló megjelenésű. Profil létrehozása után csak az oldalak RSS csatornájára kell feliratkoznunk, ezután pedig bárhonnan bejelentkezhetünk – akár munkahelyünkről, otthonról, Android és iOS mobileszközről – és nyomon követhetjük mit olvastunk már el. Az alkalmazás ingyenes, de fizetős verziójával több oldalt követhetünk, illetve egyéb extra szolgáltatásokat is kapunk.
 
A Feedly (http://www.feedly.com/) is igen ismert alkalmazás, bár a Google Reader-hez kevésbé hasonlít. Megjelenése leginkább egy újság tördelésére hasonlít, de egyes Chrome és Firefox modulokkal ez módosítható akár. Böngészőinket is tudjuk szinkronizálni, például Firefox-ból Chrome-ba tudjuk exportálni feliratkozásainkat, ezen kívül mobileszközeinket is össze tudjuk kötni vele.
 
A The Old Reader (http://theoldreader.com/) is többek kedvence, designja a Google Reader előző kinézetére hasonlít, így tökéletes választás azoknak, akik valamilyen ismerős megoldást keresnek.
 
Asztali hírolvasók a Google Reader helyett
Ezeket a programokat az asztalról futtathatjuk programként, így azoknak jöhet jól, akik leginkább csak egy eszközt használnak hírolvasásra. A legtöbb ilyen program több szolgáltatást is nyújt, mint böngészős testvéreik, viszont hátulütőjük, hogy igen sok a Google Reader-en alapul.
Ezek közül egyik a Windows-os FeedDemon (http://www.feeddemon.com/), amely azért is kiváló program, mert nagyszerűen testre szabható. Mivel ez is a Google Reader-rel szinkronizál, élettartama sem haladhatja meg azt, de talán más hírolvasóval is össze lehet majd kötni a közeljövőben.
 
Akik valamilyen Apple terméket használnak, legyen az Mac, iMac, iPad vagy iPhone, azoknak a Reeder (http://reederapp.com/) nevű alkalmazást tudjuk ajánlani. Ezen kívül számos ingyenes alternatívát lehet még találni az Andriod készülékekhez a Google Play áruházban, iOS készülékekhez pedig az Apple Store-ban.
Importáljuk Google Reader hírfolyamunkat
Ha megtaláltuk a nekünk tetsző hírolvasót, nem kell újrakezdenünk a hírfolyamokra való feliratkozást, hanem importálhatjuk meglévő Google Reader feedünket. Íme a teendők:
1. Irány a Google Takeout Reader oldala (https://www.google.com/takeout/?pli=1#custom:reader), majd itt kattintsunk az Archívum létrehozása gombra. Ez el fogja menteni az összes hírfolyamunkat, kedvenceket, és sok mást is.
2. Amint kész, kattintsunk a Letöltés gombra.
3. A letöltött .zip fájlt csomagoljuk ki, majd keressük meg a Reader könyvtárat, ezen belül a subscriptions.xml fájlt. Ezt másoljuk ki az asztalra.
4. Indítsuk el új hírolvasónkat, majd az opciókban keressük meg az importálás menüpontot. Válasszuk ki a kicsomagolt subscriptions.xml fájlt, amely így új olvasónkba helyezi eddigi feliratkozásainkat.
 
Ezzel nem importálódnak könyvjelzőink, és semmi más a Google Reader hírfolyamon kívül, de legalább feliratkozásaink meglesznek. 
Szerencsére júliusig még van időnk, aki még nem talált magának megfelelő hírolvasót, annak lesz ideje keresgélni a következő hónapokban. Időközben remélhetőleg az asztali hírolvasók a Google Reader mellett máshogy is tudnak majd hírfolyamokat kezelni, így aki ilyen programot használ, talán nem kell még váltania.
Kiemelt területeink
						Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 
						
					
						Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
						
					
						A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
						
					
						A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
						
					A weboldal sütiket használ
			
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Előfordulhat, hogy a weblap egyes funkciói nem fognak megfelelően működni.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera
 
			 
				 
				 
				 
					 
					